بازدید 7918
«بورس تابناک» بررسی می‌کند؛

ورود نقدینگی یعنی شاخص ۳۷۰ هزار واحدی/ بهبود وضعیت تقاضا با انتشار گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌ها / زنگ کاهش ارزش معاملات خرد به صدا درآمد

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: با توجه به افزایش قیمت نماد های شاخص ساز، برگشت چندانی برای شاخص کل محتمل نیست، در صورت ورود نقدینگی به بازار و افزایش ارزش معاملات به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان می توان امیدوار بود که شاخص از نظر تکنیکالی به محدوده ۳۷۰ هزار واحدی برسد.
کد خبر: ۹۳۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 19 October 2019
ورود نقدینگی یعنی شاخص ۳۷۰ هزار واحدی/ صندوق‌ها این هفته خریدار چه گروه‌های بودند/ بهبود وضعیت تقاضا با انتشار گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌ها / زنگ کاهش ارزش معاملات خرد به صدا درآمد

تابناک اقتصادیمحمدرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: شاخص کل بورس تهران به طور منطقی باید به کانال ۳۳۰ هزار واحدی دست می‌یافت و انتظار می‌رفت با تبلیغات دولت و ورود نقدینگی به بورس رشد شاخص تا کانال ۳۷۰ هزار واحدی نیز تداوم یابد، ولی با عرضه حقوقی ها، سهامداران ترسیدند و کلیت بازار برگشت.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شاخص کل اصلاح بیشتری نخواهد داشت، تاکید کرد: دلیل عدم کاهش بیشتر شاخص این است که علیرغم ریزش اکثر نمادها، سهام شاخص ساز  افت نخواهند داشت و البته این موضوع اصلا مطلوب نیست چرا که در شرایط فعلی شاهد اصلاح قیمتی ۲۰ تا ۳۰ درصدی در نماد‌های کوچک هستیم و ضرر سهامداران این نماد‌ها هستیم  در حالی که شاخص کل فقط ۵ درصد کاهش یافته و از ۳۲۹ هزار واحد به کمتر از ۳۱۰ هزار واحد رسیده است.

قاسمی افزود: با توجه به گزارش مطلوب شش ماهه شرکت‌های بزرگ در گروه‌های پتروشیمی و فولادی و همچنین با در نظر گرفتن قیمت سهام آن‌ها که رشد چندانی نداشته اند، افزایش قیمت این گونه نماد‌ها محتمل است.

وی تصریح کرد: چهارشنبه هفته گذشته نیز شاهد بودیم که شاخص کل ۲ درصد افزایش، ولی شاخص هم وزن که شرکت‌های کوچک در آن لحاظ می‌شوند، دو و نیم درصد کاهش داشت که فاصله بین این دو عدد بزرگی است و سهامدارانی که شرکت‌های کوچک را در سبد خود دارند، متضرر شده اند.

به گفته قاسمی با توجه به افزایش قیمت نماد‌های شاخص ساز، برگشت چندانی برای شاخص محتمل نیست و در صورت ورود نقدینگی به بورس و افزایش ارزش معاملات به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان می‌توان امیدوار بود که شاخص به محدوده ۳۷۰ هزار واحدی برسد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌ها تا دوشنبه منتشر خواهد شد، تاکید کرد: این گزارش‌ها می‌تواند همچنان قیمت نماد‌های بزرگ را با رشد قیمتی ۵ تا ۱۰ درصدی مواجه کند.

وی با اشاره به عدم حمایت صندوق‌ها و حقوقی‌های بزرگ از سهام کوچک گفت: شرکت‌ها و صندوق‌هایی که درکلیت بازار تاثیر گذار هستند، خریدار سهم‌های بزرگ بوده و به خرید نماد‌های کوچک تمایلی نشان نمی‌دهند، به طور مثال  صندوق گنجینه شهر متعلق به تامین سرمایه تمدن، اردیبهشت و شهریور ماه در اوج بازار، اقدام به فروش سنگین کرده و در دو سه هفته اخیر نیز به طور ملایم در حال خرید نماد‌های پتروشیمی و فولادی است، همچنین صندوق‌های زیرمجموعه‌های تامین اجتماعی نیز در حال خرید سهام دارویی هستند.

به گزارش بورس تابناک، ارزش معاملات خرد بورس تهران که بیانگر مشارکت سهامداران حقیقی است نشان می‌دهد ارزش معاملات خرد تنها روز شنبه بیستم مهر ماه نسبت به آخرین روز معاملاتی قبلی یعنی چهارشنبه رشد داشته و در ادامه هفته روند کاهشی اشته است.

بر این اساس، ارزش معاملات خرد بورس تهران در هفته سوم مهر ماه ۶۸۰۹۲ میلیارد ریال بوده و از ۱۷۹۸۲ میلیارد ریال در روز شنبه، ۱۶۱۷۵ میلیارد ریال روز یکشنبه، ۱۱۸۰۸ میلیارد ریال روز دوشنبه، ۱۱۷۲۸ میلیارد ریال روز سه شنبه به ۱۰۳۹۹ میلیارد ریال در روز چهارشنبه رسیده است.

مشارکت سهامداران خرد و حقیقی روز دوشنبه بیشترین افت را  طی هفته گذشته ثبت کرده و کاهش ۲۷ درصدی را نسبت به روز قبل نشان داده و از ۱۶۱۷۵ به ۱۱۸۰۸ میلیارد ریال رسیده است.

در پایان معاملات هفته سوم مهر ماه، شاخص کل بورس تهران با ۳۴۰۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۳۰۹ هزار و ۶۴۷ واحدی رسید.  
 
شاخص قیمت وزنی ارزشی با کاهش ۹۲۰ واحدی معادل ۰۹/۱ درصد، به رقم ۸۳۲۱۷ واحد رسید، شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۶۶۳۸ واحدی معادل ۲۹/۷ درصد، رقم ۸۴۶۶۳ هزارو ۶۶۳ واحدی را نمایش داد و شاخص قیمت هم وزن با افت ۴۴۶۴ واحدی معادل ۳۰/۷ درصد، رقم ۵۶ هزار و ۶۵۲ واحد گزارش شد.

شاخص آزاد شناور نیز با افت ۹۲۲۶ واحدی از کانال ۳۶۲۰۷۲ واحدی تا رقم ۳۵۲ هزار و ۸۴۶ واحدی عقب نشینی کرد.

شاخص بازار اول با کاهش ۱۱۲۸ واحدی معادل ۵۰ / ۰  درصد، رقم ۲۲۵۱۰۴ هزار و ۱۰۴ واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص بازار دوم با ۱۲۹۲۹ واحد کاهش معادل ۰۱ / ۲  به ۶۲۹۴۳۶ هزار و ۴۳۶ واحدی رسید.

ارزش کل معاملات بورس ۷۵۷۵۲  میلیارد ریال بود که نسبت به هفته قبل با کاهش ۴۶/۳۰  درصدی مواجه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
خدا کند مردم فریب نخورند البته منظورم به این کارشناس نیست چون همین شاخص هم بالاتر از کشش اقتصاد است ورود نقدینگی جدید حسب تجارب سالیان قبل یعنی ورود یک عده قربانی برای فربه شدن حرفه ای ها و سفته بازها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
قیمت های بورس حباب دارد و کاذب است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
صفهای ثبت نام در کارگزاریها هم ریخت.دیگه 6 صبح کسی نمیره کد بگیره .چون ملت رو چنان نقره داغ کردن که دیگه هوس کد گرفتن نکنند.
اقتصاد پوكيده دادا تو هنو يه جوري تيتر ميزني انگار همه چي ارومه!
بورس مستقیما به سیاست ربط داره
در حال حاضر اقتصاد ورشکسته وابسته به نفت در ایران به همراه سیاستهای غلط منطقه ای و جهانی ایران هیچ سنخیتی با رشد نمودارهای بورس ندارد

همش عددسازی است

فریب بورس بازان را نخورید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
امریکا بیست سه تریلیون دلار طبق سایتشون بدهی داره ولی از نظر شما برشگسته نیست وای به حال ما که گیر شماها افتادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
اقتصاد آمریکا هیچوقت ورشکسته نیست
شما که میگی آمریکا بدهکاره اول برو ریال خودت رو در مقابل دلار بالا ببر
ملت را بیشتر به خاک سیاه ننشونید! درسته جای خوبیه برای دفن نقدینگی اما این پولها برای خیلی ها که تحت تاثیر شماها هستند همه داراییشونه.بیشتر ازشون نگیرید!
شاخص سازی را بزارید کنار مملکت ورشکسته هست همه چی گرون نشده باشه ارزون نمیشه. بیکاری بیداد میکنه هر روزم فشار تحریما بیشتر و فروش نفت کمتر میشه واقعا کحا الان سود ده هستش که بورس احتمال رشد داشته باشه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
طبق پیش بینی های بین المللی سال دیگه رشد اقتصادی کشور منهای ۹ونیم درصدخواهدبود
من خودم ۴۰ روزه وارد شده بودم ،متاسفانه خوردم به این چند هفته ،و ۱۲ میلیون ضرر کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
عاقبت سهام بادکرده و بی پشتوانه خریدن همینه
بورس در حال رشد هست خدارا شکر چون فهمیدیدم باید به خودمون متکی باشیم غربی ها کی باشن که ما به اونا وابسته باشیم چینی ها ژآپنی ها بیشتر کارک ردن کمتر حرف زدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
در چین و ژاپن آقازاده و ژن برتر هیچ فرقی با مردم عادی ندارند اما اینجا همه از ما بهترانند
درادامه سقوط بیسابقه وتاریخی ۱۱۰۰۰ واحدی بورس درهفته گذشته (سه شنبه سیاه بورس) امروز یکشنبه ۲۸ مهر نیز روندنزولی بورس باشدت ادامه یافته و شاخص کل تنهایک ساعت ونیم بعدازشروع به کارتاتالار بورس بیش از ۷۰۰۰ واحددیگرسقوط کرده و شاخص کل که چندهفته پیش به مرز ۳۳۰ هزارواحدرسیده بود هم اکنون دراستانه بازگشت به کانال ۲۰۰ هزارواحداست . صف های فروش بسیارمتراکم است وهمه فروشنده شده اند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
دلالای ارز که میخواید دلاراتون رو به مردم 30 هزار تومن بفروشید خیلی از رونق بورس میسوزید ان شالله که بازار
شاخص برمیگرده
سید رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
شاخص امروز 301 هزار بود چرا دروغ به خلق الله میگی
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
شما اول برو یه دوره فشرده اعدادو ارقام رو تا یه میلیون یاد بگیر بعد بیا در مورد بازار مطلب بنویس و اظهار فضل کن
سال دیگه رشداقتصادی منفی نه ونیم درصد پیش بینی شده اونوقت بورس هرروزرکورد ده هزارواحدی میزد عددسازی ازاین تابلوتر؟؟!!!
بیچاره بورس شاخص کل تا مرز۳۳۰ هزارواحدهم رفته بود دوباره برگشت به کانال ۲۰۰ هزارواحد
با عرض ادب و احترام خدمت همه عزيزان!
...اظهارنظر در مورد موضوعات تخصصي مانند بورس نيازمند دانش و تجربه كافي است....
لذا از همه عزيزان تقاضا ميكنم قبل از هر اظهار نظري مطالعات خود را در زمينه موضوع موردنظر افزايش و پس از كسب تجربه كافي ديگران را راهنمايي فرمائيد. باتشكر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل