بازدید 2935
۹

قطر: عملیات ترکیه در سوریه جنایت نیست

خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر گفت: آنچه که ترکیه برای حفاظت از تمامیت ارضی سوریه انجام می‌دهد، اتحادیه عرب انجام نمی‌دهد. ترکیه میزبان چهار میلیون آواره است و اگر رفتارش با آوارگان بد بود درب‌ها را باز کرده و اروپا را غرق در آوارگان می‌کرد.
کد خبر: ۹۳۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 16 October 2019
وزیر دفاع قطر اعلام کرد، اقدام ترکیه برای دفاع از خود در برابر گروه‌های تروریستی، جنایت نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر گفت: آنچه که ترکیه برای حفاظت از تمامیت ارضی سوریه انجام می‌دهد، اتحادیه عرب انجام نمی‌دهد. ترکیه میزبان چهار میلیون آواره است و اگر رفتارش با آوارگان بد بود درب‌ها را باز کرده و اروپا را غرق در آوارگان می‌کرد.

پیش از این هم محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر از ترکیه دفاع کرده و هدف از حمله این کشور به مناطق کردنشین سوریه را نابودی تهدید قریب‌الوقوع عنوان کرده و گفته بود: ما نمی‌توانیم ترکیه را به تنهایی مقصر بدانیم. آنکارا به خطر قریب‌الوقوعی که امنیت این کشور را هدف قرار می‌دهد، پاسخ داد.

این وزیر قطری افزود: ترکیه از همان ابتدا اعلام کرد از یگان‌های مدافع خلق کرد وابسته به حزب کارگران کردستان که آن را سازمانی تروریستی می‌داند حمایت نمی‌کند، اما کسی این اظهارات را نشنید. ترکیه یک سال است که تلاش می‌کند تا این مسئله را با ایالات متحده حل کند و منطقه‌ای امن ایجاد و خطر را از مرز‌های خود دور نگه دارد. یگان‌های مدافع خلق کرد وابسته به حزب کارگران کردستان هستند که تعدادی از کشور‌ها این حزب را تروریست می‌دانند. ما تصور نمی‌کنیم که ترکیه علیه کرد‌ها کار می‌کند. ترکیه علیه گروهی از اشخاصی که در صفوف کرد‌ها هستند، کار می‌کند.

موضع قطر در تضاد با مواضع کشور‌های عربی و غربی است که حمله ترکیه به سوریه را محکوم کردند؛ حمله‌ای که باعث شد واشنگتن تحریم‌هایی را علیه آنکارا اعمال کند و برخی از کشور‌های غربی هم فروش تسلیحات خود به ترکیه را به حالت تعلیق درآورند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
این جمله رو تاریخ بهتون بر می گردونه
اینا اگر شرف داشتند از هم زبونای خودشون دفاع میکردند در برابر اسراییل یا همنوعهای خودشون رو قتل عام نمیکردند مثل عربستان حالا انتظار دارید بیان از کوردها حمایت کنند!!!!
مگه مفتی نگه میداره؟میدونی چقدر از اتحادیه اروپا می چاپه؟
مسئولین بلندپایه کشور قطر دعا می‌کنیم در قیامت با همین تبهکار کودک‌کش محشور شوید. شرم بر شما. البته از همان اول تاسیس گروهک تروریستی داعش گفته می‌شد که قطر با آمریکا، انگلیس، اسرائیل، عربستان و ترکیه در این زمینه شریک و هم‌پیمان است.
بله بعضی از هموطنان ساکن یک منظقه خاص هم همین نظر را دارند!!!!!!
داعشی چون داعشی بیند،‌خوشش آید!!! بله شما دو نفر قاتلان و ظالمان ننگین تاریخ هستین
اصل مطلب را ایشون گفته. باید واقع بین بود. زمانی که پزاک به مرزبانی ایران حمله کرد و چند نفر را شهید کرد، ایران به خاک عراق با موشک حمله کرد. این به معنی دفاع از خود در برابر حملات گروه های تروریستی است. ترکیه هم الان دقیقا همین کار را انجام می دهد ولی با گستردگی زیاد. چرا که ypg خیلی بزرگ تر از پژاک است.
متاسفانه قطر داره حرف درست رو میزنه. و ایران هست که خودش رو به خواب خرگوشی زده. همین تروریست ها سالانه صدها سرباز مرزبانی سپاه رو شهید میکنند و خانوادهاشون رو عذادار. ولی الان دولت و سیاست خارجیش داره خون اونها رو پایمان میکنه. اردوغان اگه پدرکشتگی با کردها داشت 25 درصد کابینش رو از کردها تشکیل نمیداد
ترکیه با اشغال سوریه می خواهد تمامیت ارضی سوریه را حفظ کند ؟!!!!!!!!!!!!!!!نظر قطری ها واقعا فهم عربی از اشغالگری است. ترکیه در پی دستیابی به منابع نفت سوریه است تا تخیلات امپراطور گونه خود را جامه عمل بپوشاند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار