بازدید 2152

انگلیس صادرات سلاح به ترکیه را تعلیق کرد

«دومینیک راب» طی سخنرانی در پارلمان این کشور گفت: دولت انگلیس مسوولیت کنترل صادرات سلاح را جدی می‌گیرد و در این مورد (حمله ترکیه به شمال سوریه) صادرات دفاعی به ترکیه را با دقت مورد تجدید نظر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ 15 October 2019
وزیر امور خارجه انگلیس امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که این کشور صادرات سلاح به ترکیه را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا «دومینیک راب» طی سخنرانی در پارلمان این کشور گفت: دولت انگلیس مسوولیت کنترل صادرات سلاح را جدی می‌گیرد و در این مورد (حمله ترکیه به شمال سوریه) صادرات دفاعی به ترکیه را با دقت مورد تجدید نظر قرار می‌دهد.

وی افزود: مادامی که این بررسی‌ها صورت می‌گیرد، مجوزی برای فروش سلاح به ترکیه که ممکن است در عملیات نظامی علیه سوریه استفاده شود، صادر نمی‌شود.

راب در بخش دیگری از سخنان خود اوضاع سوریه را شناور توصیف کرد و گفت: این وضعیت به این معناست که دولت باید درباره بازگشت و محاکمه اتباع انگلیسی که به گروه تروریستی داعش در سوریه ملحق شدند تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: تمایل نداریم که پیکارجویان خارجی به انگلیس بازگردند. به نظر ما بهترین مسیر این است که آن‌ها در منطقه محاکمه شوند.
نخست وزیر انگلیس هفته گذشته در تماس تلفنی با رئیس جمهوری ترکیه نسبت به تداوم درگیری‌ها در سوریه عمیقاً ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف حملات نظامی در شمال سوریه شد.
وی از رئیس جمهوری ترکیه خواست تا به حملات علیه سوریه پایان داده و وارد مذاکره شود.

جانسون در این باره افزود: انگلیس و شرکای بین المللی آمادگی دارند تا از روند گفت: وگو‌ها برای رسیدن به آتش‌بس حمایت کنند.

اقدام دولت انگلیس مبنی بر تعلیق صادرات اسلحه به ترکیه، در پی حمله نظامی این کشور به کرد‌ها در شمال شرق سوریه صورت گرفته است.

فنلاند، نروژ، آلمان، فرانسه و جمهوری چک نیز از جمله کشور‌های هستند که فروش سلاح به ترکیه را به حالت تعلیق در آورده اند.

آمریکا نیز بامداد امروز (سه شنبه) دو وزارتخانه دفاع و انرژی و وزیران انرژی، دفاع و ترکیه را به خاطر حملات نظامی به سوریه تحریم کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد، تعرفه‌های واردات فولاد ترکیه را از ۲۵ به ۵۰ درصد خواهد رساند، علاوه بر آن، وزارت بازرگانی نیز مذاکرات تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری با آنکارا را متوقف خواهد کرد.

نیرو‌های ارتش ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه در عملیاتی به نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی عملیات را علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی. پ. گ) عنوان کرد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان ملل متحد تاکنون ۱۳۰ هزار نفر در اثر حمله ترکیه به شمال سوریه آواره شده‌اند.

همچنین سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که تخمین زده می‌شود حدود ۴۰۰ هزار غیرنظامی در مناطق محل درگیری حضور داشته باشند که نیاز به محافظت و کمک دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی