بازدید 4140

سند آمایش آموزش عالی نهایی شد

کد خبر: ۹۳۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 15 October 2019

معاون آموزشی وزارت علوم از نهایی شدن سند آمایش آموزش عالی خبر داد و گفت: در بخش ساماندهی سند، دانشگاه های هم وزن نزدیک به هم تجمیع و دانشگاه های ضعیف‌تر در دانشگاه های بزرگ تر ادغام می شوند.

به گزارش مهر، علی خاکی صدیق  درباره آخرین وضعیت سند آمایش آموزش عالی وزارت علوم گفت: مبانی نظری و چارچوب کلی سند آمایش آموزش عالی، تمام شده و بحث ساماندهی آن به اتمام رسیده و در بخش های دیگر نیز درحال بررسی و رسیدگی هستیم اما اصل سند، مربوط به ساماندهی آموزش عالی است.

وی با بیان اینکه در حال نهایی سازی سند آمایش آموزش عالی هستیم افزود: این سند بعد از نهایی شدن برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: وزارت علوم در سال ۹۷ و نیمه اول سال ۹۸ کار خیلی فشرده ای در خصوص سند آمایش آموزش عالی انجام داد و از نظر معاونت آموزشی وزارت علوم تقریبا کار آن تمام شده و درحال انجام یک سری پردازش ها هستیم تا به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

ابلاغ سند آمایش آموزش عالی قبل از سال آینده

خاکی صدیق با بیان اینکه برنامه وزارت علوم این است که قبل از پایان سال، سند آمایش آموزش عالی را ابلاغ کند، افزود: بحث ساماندهی سند دارای دو رکن اصلی ادغام و تجمیع است. دانشگاه هایی در یک منطقه حضور دارند که تقریبا هم وزن هم و خیلی نزدیک به هم کار می کنند از این رو ضرورتی به وجود دو دانشگاه بزرگ با توجه به برهم خوردن عرضه و تقاضا در آموزش عالی و توجه به کیفیت، وجود ندارد برای همین این دانشگاه ها درهم تجمیع می شوند، تا دانشگاه بهتری شکل دهند.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: یک سری موسسات آموزشی نیز داریم که این موسسات از نظر اندازه و عملکرد ضعیف تر از دانشگاه های همان منطقه هستند که در دانشگاه های بزرگ ادغام می شوند بنابراین برنامه یا ادغام و یا تجمیع است و چیزی به نام منحل شدن نداریم.

تاکید بر عدم انحلال موسسات و دانشگاه ها

وی با تاکید بر عدم انحلال دانشگاه ها افزود: برنامه ای برای کم کردن اعضای هیئت علمی یا دانشجویان در این طرح نیست، بیشتر هدف استفاده بهینه از منابع موجود است. اینکه ما بتوانیم از منابع موجود بهترین استفاده برای آموزش عالی را داشته باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان