بازدید 3547

تذکر یک عضو شورا درباره کمک وسیع شهرداری قبلی به یک خیریه

کد خبر: ۹۳۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 15 October 2019

عضو شورای شهر تهران در خصوص عدم مشخص شدن چرایی واگذاری زمین و کمک‌های نقدی از سوی مدیریت شهرداری اسبق به یک موسسه خیریه، تذکر داد.

به گزارش ایسنا، شهربانو امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه تذکر من به شهردار تهران است چرا که بارها در مورد واگذاری زمین به موسسات مختلف تذکر دادم اما پاسخی نگرفتم، گفت:‌ در گزارش تفریق بودجه، حسابرس منتخب شورا تخلفاتی را از سوی شهرداری تهران احراز کرد و منتظر بودیم که ببینیم شهرداری با این موارد تخلف چه می‌کند؟ اما جوابی ندیدیم.

وی گفت: تذکرمان خطاب به شهرداری است چرا که در گزارش تفریغ بودجه اعلام شد که ۶۰ میلیارد تومان به یک خیریه متوسل به امام‌رضا پرداخت شده و قطعاتی زمین نیز به مساحت ۷۰ هزار مترمربع به این خیریه واگذار شده تا سعی کنند در تهران بیمارستان مغز و اعصاب به نام پرفسور سمیعی بسازند که بعدا این پرفسور به ایران آمد و بعد با دلگیری گذاشت و رفت. آیا این واگذاری براساس طرح تفصیلی و جامع و کمیسیون ماده پنج بوده است؟ آیا واگذاری ۱۰ فقره زمین طبق قانون بوده است؟

وی در ادامه با بیان اینکه جای سوال است که آیا سوءاستفاده از نام اساتید معتبر که شهرت جهانی دارند، ‌ درست است؟ گفت: آیا واگذاری‌هایی که از سوی شهرداری وقت انجام شد، عادلانه بوده است؟

در ادامه ابراهیم امینی - نایب رئیس شورا نیز گفت: بودجه تلفیق ۹۳ توسط حسابرس بررسی و ۳۳ مورد تخلف مشخص شد و آن را به شهرداری ارجاع داده‌ایم تا پس از بررسی اعلام کند که آیا این تخلفات در مراجع قضایی یا سیستم تخلفات اداری بررسی شده است؟ البته شش ماه به شهرداری فرصت داده شد و جلسات مشترکی را نیز در این زمینه برگزار کردیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان