بازدید 7577
۱

تاکید بر لغو روادید میان ایران و مقدونیه

رئیس مجلس شورای اسلامی از دیدگاه مثبت ایران در رابطه با لغو ویزای ایران و مقدونیه خبر داد و گفت: اگر وزارتخانه امور خارجه مقدونیه پیگیری کند، ایران نیز شرایط آن را فراهم خواهد کرد.
کد خبر: ۹۳۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 15 October 2019

رئیس مجلس شورای اسلامی از دیدگاه مثبت ایران در رابطه با لغو ویزای ایران و مقدونیه خبر داد و گفت: اگر وزارتخانه امور خارجه مقدونیه پیگیری کند، ایران نیز شرایط آن را فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی و طلعت جعفری رئیس پارلمان مقدونیه امروز (دوشنبه، 22 مهرماه) در حاشیه صد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این نشست، لاریجانی با ابراز خرسندی از روابط ایران و مقدونیه گفت: می‌توان این روابط را به ویژه در زمینه همکاری‌های تجاری و اقتصادی افزایش داد.

وی از دیدگاه مثبت ایران در رابطه با لغو ویزای ایران و مقدونیه خبر داد و افزود: اگر وزارتخانه امور خارجه مقدونیه پیگیری کند، ایران نیز شرایط آن را فراهم خواهد کرد، به ویژه اگر لغو ویزا صرفا مربوط به ویزاهای سیاسی و خدمت نباشد چرا که ایران کشوری توریست‌پذیر است و این مسئله به لحاظ اقتصادی نیز برای ایران حائز اهمیت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با ابراز موافقت از دنبال کردن مالیات مضاعف توسط دو کشور ادامه داد: اگر این لایحه در پارلمان مقدونیه مورد بررسی قرار گیرد، در ایران نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

لاریجانی با اشاره به ضرورت گسترش روابط اقتصادی و توریستی گفت: گسترش روابط توریستی، باید تسهیل شود.
هیچ پیش شرطی برای روابط تجاری مقدونیه با ایران وجود ندارد.

همچنین در ادامه طلعت جعفری رئیس پارلمان مقدونیه نسبت به حل مشکلات اقتصادی میان دو کشور تأکید کرد و گفت: مبنای توسعه روابط بر توافقنامه‌ها است و حذف ویزا و توافق‌هایی همچون آموزشی، فرهنگی و تجاری در توسعه روابط کشورها بسیار حائز اهمیت هستند.

وی با بیان اینکه مقدونیه هیچ پیش شرطی برای روابط تجاری با ایران ندارد، اظهار کرد: مباحث مطروحه در این نشست را با هیأت دولت مطرح و پیگیری خواهم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تلاش کنید روادید میان ایران و آلبانی برداشته شود.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی