بازدید 3109

وقتی چاقو دسته خودش را می برد

کد خبر: ۹۳۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ 15 October 2019

طی اطلاعیه ای در 8 مهر ماه سال جاری اعلام شد که نماد شرکت فرابورس تا 21 مهر ماه سال جاری به منظور بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر تعلیق شده است. موضوعی که شاید تنها در بازار سرمایه ایران دیده می شود و بیشتر شبیه طنز است. با فرا رسیدن 21 مهر ماه طی اطلاعیه دیگری اعلام شد که این تعلیق نماد حداکثر تا 24 مهر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش نبض بورس، شرکت فرابورس ایران (سهامی عام) به موجب دستورالعمل فعالیت بازارهای خارج از بورس مصوب 12 شهریور 1386 شورای عالی بورس در اجرای بند 5 ماده 4 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 22 آبان ماه 1387 نزد اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در تاریخ 17 تیرماه 1387 نزد سازمان بورس اوراق بهادار ثبت و سهام شرکت از تاریخ 20 آذر ماه سال گذشته در بازار فرابورس پذیرفته شد.

در صورت های مالی شرکت فرابورس 11 فعالیت اصلی برای شرکت ذکر شده است که یکی از این 11 فعالیت اصلی عبارت است از: نظارت بر فعالیت ناشران اوراق بهادار پذیرفته شده مطابق قانون و مقررات.

نکته جالب این است، شرکتی که یکی از فعالیت های اصلی آن نظارت بر فعالیت سایر ناشران اوراق بهادار پذیرفته شده مطابق قانون و مقررات می باشد تا در صورت نیاز نماد شرکتی را تعلیق یا بازگشایی کند حالا نماد خودش را از 8 مهر ماه سال جاری تعلیق کرده است! به عبارت بهتر چاقو این بار دسته خودش را بریده است. به عبارتی، خود «فرابورس» نماد خود را به منظور بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر تعلیق کرده است. موضوعی که شاید تنها در بازار سرمایه ایران دیده می شود و بیشتر شبیه طنز است.

در اطلاعیه ای که در 8 مهر ماه 98 منتشر شد و تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید اعلام شده بود:  “به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ 21 مهر ماه 1398 تعلیق می گردد”.

با فرا رسیدن 21 مهر ماه دوباره اعلام شد که تعلیق نماد معاملاتی فرابورس حداکثر تا تاریخ 24 مهر ماه 1398 ادامه می یابد.

به گزارش نبض بورس، بررسی صورت های مالی شرکت فرابورس نشان می دهد که 22.3 درصد از سهام این شرکت در اختیار اشخاص حقیقی می باشد و 32.6 درصد از سهام در اختیار اشخاص حقوقی است. همچنین 20 درصد از سهام شرکت نیز در اختیار شرکت بورس اوراق بهادار تهران (سهامی عام) می باشد. تصویر زیر وضعیت توزیع سهام شرکت فرابورس در بین سهامداران را نشان می دهد.

 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان