بازدید 7971
۱

حداقل مثل این «ژن خوب کامبوجی» باشید!

کد خبر: ۹۲۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 14 October 2019
اگرچه بازی ایران و کامبوج در قبضه کامل حضور زنان در ورزشگاه بود اما در این میان یک تماشاگر کامبوجی هم حسابی خبرساز شد. مردی که حدفاصل جایگاه زنان و مردان، در یکی از چند جایگاه خالی مانده با چند پرچم بزرگ کامبوج و یک بلندگوی دستی و طبل ایستاد و تیم کشورش را تشویق کرد.

به گزارش «آزادی»، تیمی که در این بازی 14 گل دریافت کرد اما همه اینها مانع از کار او نشد و او خیلی جدی به حمایت از تیم کشورش ادامه داد. تنها مردی که توانست نظر لنزهای دوخته شده به جایگاه زنان را به خودش جلب کند و تصویرش در میان کاربران شبکه‌‎های اجتماعی هم محبوب شود.اگرچه بازی ایران و کامبوج در قبضه کامل حضور زنان در ورزشگاه بود اما در این میان یک تماشاگر کامبوجی هم حسابی خبرساز شد. مردی که حدفاصل جایگاه زنان و مردان، در یکی از چند جایگاه خالی مانده با چند پرچم بزرگ کامبوج و یک بلندگوی دستی و طبل ایستاد و تیم کشورش را تشویق کرد.

تیمی که در این بازی 14 گل دریافت کرد اما همه اینها مانع از کار او نشد و او خیلی جدی به حمایت از تیم کشورش ادامه داد. تنها مردی که توانست نظر لنزهای دوخته شده به جایگاه زنان را به خودش جلب کند و تصویرش در میان کاربران شبکه‌‎های اجتماعی هم محبوب شود.در نگاه نخست تصورم این بود که یکی از کارمندان سفارت کامبوج در ایران باشد و پیش خودم گفتم چقدر بد که سایر همکارانش همراهی‌اش نکرده‌اند و یک تنه باید در برابر 15 هزار تماشاگر پرشور ایرانی تیمش را تشویق کند.

بعدها کاشف به عمل آمد که کامبوج در ایران سفارتی ندارد و ابهام در مورد این تماشاگر عجیب و جالب همچنان وجود داشت که یک سایت کامبوجی با اشاره به محبوب شدن این چهره در ایران گزارشی از او منتشر کرد که هویتش را فاش کرد.معلوم شد تنها تماشاگر کامبوجی آن روز ورزشگاه پسر رئیس فدراسیون فوتبال کامبوج است که در بیشتر سفرهای برون مرزی به‌عنوان هوادار تیم را همراهی می‌کند و در هر ورزشگاهی بساط هواداری‌اش را پهن می‌کند. اینجا بود که هویت این آقازاده کامبوجی برایم آشکار شد و فهمیدم این پدیده آقازادگی و ژن خوبی تنها در ایران نیست و پدیده‌ای جهانی است. با این تفاوت کوچک که آقازاده‌های ما معمولاً در این سفرها غیب‌شان می‌زند و رد اثری از آنها نیست اما این آقازاده کامبوجی حداقل پولی که بابت سفرش خرج شده را با این هواداری بی‌نظیر حلال کرده است.ای بسا در سال‌های اخیر اخباری از سفر اعضای خانواده مسئولان فدراسیون‌های ورزشی همراه تیم‌های مختلف شنیده‌ایم اما حداقل یک عکس مثل این عکس هوادار کامبوجی از آنها ندیده‌ایم.

سفرهای برون‌مرزی به ویژه در فدراسیون‌های کم سروصدا و حاشیه‌ای اغلب محبوب چنین استفاده‌هایی است و بعضاً در اخبار شنیده می‌شود که اعضای خانواده فلان رئیس فدراسیون به همراه تیم به سفرهای برون مرزی رفته‌اند اما تا کنون حتی یک بار هم چنین تصویر نابی که نشان از روح واقعی هواداری از یک تیم است را خلق نکرده‌اند.به نظر می‌‎رسد که ما نمی‌توانیم در ساختار پر از سوراخ و سمبه‌مان که نمی‌تواند جلوی رانت‌خواری‌ها را بگیرد کاری کنیم ولی حداقل می‌توانیم از آقازاده‌های کشورمان بخواهیم این آقازاده را الگوی خودشان قرار دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
در همه کشورهای جهان سوم آقازاده وجود دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل