بازدید 5472
۳
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

هیجان بورسی جنب پل حافظ/ پرواز ۹ هزار واحدی نماگر کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه بیستم مهرماه ۹۸)، با افزایش ۹۰۱۰ واحدی معادل ۲.۸۸ درصد به رقم ۳۲۲ هزار و ۵۹ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۸۵ واحدی به رقم ۴ هزار و ۱۵۴ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۲۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ 12 October 2019
هیجان بورسی جنب پل حافظ/ پرواز ۹ هزار واحدی نماگر کل بورس
 
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه بیستم مهرماه ۹۸)، با افزایش ۹۰۱۰ واحدی معادل ۲.۸۸ درصد به رقم ۳۲۲ هزار و ۵۹ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۸۵ واحدی به رقم ۴ هزار و ۱۵۴ واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۴۲۱ واحدی معادل ۲.۸۸ درصد به رقم ۸۶ هزار و ۵۶۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۷۶۰ واحدی معادل ۱.۹۳ درصد، عدد ۹۳ هزار و ۶۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۷۸ واحدی معادل ۱.۹۳ درصد به رقم ۶۲ هزار و ۲۹۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۴۷۴ واحد افزایش معادل ۲.۶۲ درصد را رقم زد و به سطح ۳۷۱ هزار و ۵۴۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۴۸۹ واحد افزایش معادل ۲.۸۷ درصد به رقم ۲۳۲ هزار و ۷۲۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۸۵۸۹ واحد افزایش معادل ۲.۸۹ درصد همراه بود و عدد ۶۶۰ هزار و ۹۵۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص کل بورس تهران امروز متاثر از اخباری در حوزه اقتصاد و سیاست یعنی تعیین تکلیف نرخ اوره و سفر عمران خان به ایران و پیش بینی بازار به گزارش‌های ۶ ماهه مطلوب از شرکت‌های بزرگ با پرواز ۹۰۱۰ واحدی به ارتفاع ۳۲۲ هزار و ۵۹ واحدی قرار گرفت.
 
شاخص کل بورس
 

♦ بیشتر بخوانید


در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۷۰۲ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۶۱۸ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۴۵۴ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۳۷۳ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۳۲۷ واحد و نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۳۰۷ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی ونیرو متعلق به سرمایه‌گذاری‌نیرو با ۵۵ واحد، نماد دالبر متعلق به البرزدارو با ۳۱ واحد، نماد دسبحا متعلق به گروه دارویی سبحان با ۲۵ واحد، نماد درازک متعلق به دارویی رازک با ۲۳ واحد و نماد دزهراوی متعلق به داروسازی‌زهراوی با ۱۹ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۷۷۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۱۵ هزار و ۹۳ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

صفوف خرید و فروش

به گزارش نبض بورس،  در داد و ستد‌های امروز عرضه اولیه بورس تهران تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با بیشترین صف خرید مواجه شد و پس از این نماد پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت تبریز (شبریز)، پالایش نفت تهران (شتران)، سرمایه‌گذاری‌غدیر (هلدینگ (وغدیر)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با تقاضا همراه بودند و درمقابل نماد معاملاتی شرکت‌های  سرمایه‌گذاری‌نیرو (ونیرو)، قند ثابت خراسان (قثابت) ریال داروسازی ابوریحان (دابور)، سیمان داراب (ساراب)، البرزدارو (دالبر) و داروسازی‌زهراوی (دزهراوی) با بیشترین عرضه و فروش مواجه شدند.

رفت و آمد‌ها

نماد معاملاتی شرکت دوده صنعتی پارس (شدوص)، سرمایه گذاری نیرو (ونیرو) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال؛ کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان (قثابت) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ ساختمان ایران (وساخت)، صنعتی آما (فاما) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، ایران ارقام (مرقام) با توجه به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده بازگشایی شدند.

همچنین نماد معاملاتی شرکت تولیدی‌مهرام (غمهرا ۱)، ایران‌دارو (دیران ۱)، نفت پارس (شنفت ۱) سبحان دارو (دسبحان ۱)، کنترل‌خوردگی‌تکین‌کو (رتکو ۱)، نفت سپاهان (شسپا ۱)، حمل و نقل پتروشیمی (حپترو ۱)، داروسازی‌زهراوی (دزهراوی ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند ونماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده شرکت‌های سیمان فارس نو (سفانوح)، کارخانجات سیمان صوفیان (سصوفیح) باتوجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت  حراج شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سهامداران خودرویی دچار زنبابای بورس شدن که حتی با رشد 9000 واحدی شاخص بازم سهامشان منفی میخورد.
بورس تنها روش سرمایه گذاری مطمئن در تمام کشورهاست
به زودی جهش خیره کننده اتفاق می افتد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل