بازدید 1907

تظاهرات در شرق فرات در اعتراض به حمله ترکیه به شمال سوریه

در شرایطی که گروه‌های مخالف سوری موضعگیری‌های متفاوتی نسبت به ورود ترکیه به شمال شرق سوریه در پیش گرفته‌اند، تظاهرات‌هایی در مناطق مختلف شرق رودخانه فرات از جمله المالکیه شکل گرفت.
کد خبر: ۹۲۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 12 October 2019

در شرایطی که گروه‌های مخالف سوری موضعگیری‌های متفاوتی نسبت به ورود ترکیه به شمال شرق سوریه در پیش گرفته‌اند، تظاهرات‌هایی در مناطق مختلف شرق رودخانه فرات از جمله المالکیه شکل گرفت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به اپوزیسیون این کشور اعلام کرد، تظاهرات گسترده‌ای در شهر المالکیه در حومه حسکه در محکومیت عملیات نظامی ترکیه در شرق فرات شکل گرفت و گروه‌های مختلف مردم ساکن این منطقه در این تظاهرات حضور داشتند.

این دیده‌بان گزارش داد، صدها خانواده‌ای که به دلیل عملیات "چشمه صلح" از مناطق مسکونی خود در نوار مرزی با ترکیه در شرق فرات آواره شده بودند، وارد شهر رقه شدند، آنها برای پیدا کردن محلی برای اقامت با شرایط انسانی بسیار دشواری مواجه هستند، معمولا آوارگان در مدارس منطقه ساکن می‌شوند اما بیشتر مدارس رقه در پی عملیات نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) و ائتلاف ضد داعش در منطقه ویران شده‌اند.

طبق گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، موضعگیری‌های مخالفان سوری و هیئت مذاکره‌کننده درباره عملیات ترکیه در شمال سوریه متفاوت است، هیئت مذاکره‌کننده از چندین گروه مخالف از جمله مخالفان تحت حمایت قاهره، مخالفان تحت حمایت مسکو، مخالفان تحت حمایت ریاض، اعضایی از هیئت ملی هماهنگی، چهره‌های مستقل و نیز نمایندگانی از گروه‌های مخالف تشکیل شده است.

مخالفان تحت حمایت قاهره اعلام کردند: ما با نگرانی بسیاری درگیری‌ها در شمال سوریه را دنبال می‌کنیم. ما به شدت با این اقدامات نظامی مخالف هستیم و آنها را جنگ دیگری در سوریه می‌دانیم که به کشتار بیشتر به ویژه در میان گروه‌های غیرنظامی و نیز افزایش موج آوارگی و مهاجرت منجر خواهد شد. همچنین این عملیات‌ها بر پیچیدگی حل سیاسی بحران که تمامی گروه‌های سیاسی برای به نتیجه رسیدن آن و تحقق سوریه‌ای دموکرات و یکپارچه برای تمامی مردم این کشور با رویکردهای سیاسی و مذهبی و نیز قومیت‌های مختلف تلاش می‌کنند، خواهد افزود.

آنها افزودند: ما با هرگونه تغییرات اجباری جمعیتی ناشی از خشونت و یا هر ابزار دیگری در شمال شرق سوریه و هر بخشی از خاک این کشور مخالف هستیم.

نصر حریری، رئیس هیئت مذاکره‌کننده مخالفان سوری حزب کارگران کردستان را گروهی تروریستی دانست که تفاوتی با داعش و القاعده دارد.

او در ادامه گفت: منطقه امن رویایی قدیمی و به روز شده برای سوری‌هاست که در ایجاد آرامش و مقابله با گروه‌های تروریستی نقش به سزایی ایفا کرده، امکان بازگشت آوارگان به این مناطق را فراهم کرده و به سوی راه‌حل سیاسی در سوریه پیش خواهد برد.

ائتلاف مخالفان سوری مستقر در استانبول نیز اعلام کرد، چهره‌های برجسته شهر قامشلی در بیانیه‌ای خواستار خروج یگان‌های کرد از این شهر و توقف شلیک خمپاره‌ها از داخل این شهر به سوی اراضی ترکیه با هدف دور نگه داشتن غیرنظامیان از عملیات‌های نظامی شدند.

این گروه از مخالفان به نقل از منابع یاد شده در قامشلی افزود، ادامه یافتن چنین اقداماتی غیرنظامیان را به سوی آوارگی می‌کشاند. اجازه دهید شهر در آرامش زندگی کند، از داخل محله‌های شهر خمپاره شلیک نکنید، به مرزها یا مناطق درگیری بروید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان