بازدید 5606

شهادت سفیر سابق آمریکا در اوکراین بر علیه ترامپ

«ماری یووانوویچ» سفیر سابق آمریکا در اوکراین روز جمعه در پاسخ به بازپرس پرونده استیضاح ترامپ گفت: به رغم مخالفت‌های وزارت امور خارجه، رئیس جمهوری آمریکا دستور برکناری وی را صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۳ 12 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یووانوویچ با حضور در جلسه بررسی پرونده استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، به نقل از یک مقام ارشد امور خارجه آمریکا گفت: دونالد ترامپ ماه‌ها خواستار برکناری وی بوده است، هرچند وزارت امور خارجه معتقد است که وی "هیچ کاری اشتباه نکرده است".

یووانوویچ همچنین در جلسه مذکور یک کیفرخواست جدید علیه دولت ترامپ در امور سیاست خارجی صادر کرد که می‌تواند به پیگیری پرونده استیضاح ترامپ شدت بیشتری ببخشد.

سفیر سابق آمریکا در اوکراین هشدار داد که نفوذ خصوصی و منافع شخص، قضاوت دیپلمات‌ها را غصب کرده و باعث تضعیف منافع ملت آمریکا شده و متخصصان با استعداد را از خدمات عمومی خارج می‌کند.

یووانوویچ در توضیح برکناری خود به عنوان سفیر آمریکا در اوکراین گفت: تا آنجا که می‌توانم بگویم، برکناری من بر اساس ادعا‌های بی اساس و دروغین توسط افرادی که انگیزه‌های کاملاً سوال برانگیز داشتند، صورت گرفت.

مسئله برکناری یووانویچ اکنون به یکی از مسائل اساسی تحقیقات قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح دونالد ترامپ، بعد از جنجال‌های ایجادشده بر سر گفت‌وگوی تلفنی او با رئیس‌جمهور اوکراین تبدیل شده است.

گفته می‌شود ترامپ در این تماس تلفنی در روز ۲۵ جولای (سوم مهرماه) او را برای تحقیقات فساد از کسب و کار خانوادگی جو بایدن تحت فشار قرار داده است.

افشاگری که گفته می‌شود یک افسر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است با تنظیم شکوائیه‌ای علیه ترامپ او را به سوءاستفاده از قدرت، استفاده از امکانات دولت برای پیشبرد اهداف شخصی و دعوت از یک کشور خارجی جهت دخالت در مسائل داخلی آمریکا متهم کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار