بازدید 29893
هزار و هشتصد و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

ماجرای پیغام مهم یک مرجع تقلید به هاشمی قبل از انتخابات ۹۲ /ذوالنوری: محصورین از همه امکانات برخوردارند/مکان دادگاه شبنم نعمت زاده تغییر کرد/همسر کاووس سیدامامی از ایران رفت/مازنی: سال ۸۴ بزرگان اصلاحات غفلت کردند/پیشنهادی صلح‌جویانه به عارف

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند علم‌الهدی: در فضای مجازی علیه مسئولین ما چه‌ها که نمی‌گویند/موضع صریح آیت‌الله سیستانی درباره استفاده از خشونت علیه معترضین در عراق/یک نماینده: فروش بلیت ورزشگاه برای زنان، بدون ظرفیت محدود باشد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۲۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶ 11 October 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
ماجرای پیغام مهم یک مرجع تقلید به آیت‌الله هاشمی قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۹۲

مسیح مهاجری: دو بار آقای هاشمی رفسنجانی برای رئیس‌جمهور شدن خیز برداشتند که هر بار به نوعی کنار زده شدند. البته این را هم بگویم من موافق نبودم ایشان دوباره وارد میدان شوند و حتی یک‌ بار به ایشان گفتم به نظرم شما کاندیدا نشوید، دلایلی را هم برای ایشان مطرح کردم، اما به هر حال خودشان اراده کردند و بسیاری از مراجع و بزرگان هم ایشان را تشویق کردند. حتی سال ۹۲ یکی از این مراجع به من گفتند که به هاشمی رفسنجانی از طرف ایشان بگویم واجب است که در شرایط فعلی وارد انتخابات شوند، چراکه آن‌ها تشخیص می‌دادند ایشان است که می‌تواند مشکلات کشور را رفع و رجوع کند.
 
علم‌الهدی: در فضای مجازی علیه مسئولین ما چه‌ها که نمی‌گویند

حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته حرم رضوی گفت: بی‌سابقه‌ترین جنگ‌های اقتصادی بر ما تحمیل شد؛ آن هم در چهارچوب فشار حداکثری که از هر نوع تهاجم در مسیر تضعیف مردم و معیشت مردم دشمنان ما کار می‌کنند. ضلع دوم پیچیده‌ترین جنگ شناختی و ادراکی علیه مردم، متدینین و مسئولان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌شود. در این فضای مجازی علیه مسئولین دلسوز و جان بر کف ما چه نمی‌گویند. اگر از یک گوشه‌ای از منسوب چند واسطه او نکته‌ای در دست گرفتند آسمان و ریسمان می‌کنند و دروغ می‌گویند و تهمت می‌زنند. وی در ادامه گفت: از همه این‌ها سخت‌تر، شدید‌ترین جنگ فرهنگی است که به تعبیر رهبری اول فرمودند: تهاجم فرهنگی و بعد گفتند شبیخون فرهنگی که دین را از زیر پای مردم بکشند و راه‌های لاابالی و ولنگار کردن دختر و پسر این مملکت را به وجود بیاورند و جوان‌ها بی دین شوند.

موضع صریح آیت‌الله سیستانی درباره استفاده از خشونت علیه معترضین در عراق

حجت الاسلام و المسلمین عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلای معلی در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر امام حسین (ع) ایراد شد، عنوان کرد: مرجعیت عالی دینی در خطبه‌های نماز جمعه گذشته بر محکومیت و مخالفت خود با حمله به تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز و شماری از نیرو‌های امنیتی در تظاهرات هفته گذشته عراق تأکید و علاوه بر این آتش زدن و تخریب برخی نهاد‌های دولتی و اموال خصوصی در آن تظاهرات را محکوم و ابراز امیدواری کردند که همه از عواقب خطرناک استفاده از خشونت و ضد خشونت در جنبش اعتراض آمیز جاری کشور آگاه باشند و در هر حالتی از آن پرهیز گردد. اما آنچه در روز‌های بعد رخ داد، تشدید خشونت بی سابقه و هدف قرار دادن شمار زیادی از معترضان با تیراندازی به آن‌ها و وقوع حملات آشکار به برخی رسانه‌ها جهت جلوگیری از انتشار ماوقع در میادین تظاهرات بود. در حالی که مقامات رسمی اعلام کردند دستورات سختگیرانه‌ای را درباره منع نیرو‌های امنیتی از شلیک مستقیم به سمت تظاهرات کنندگان صادر کرده اند، هزاران نفر از آن‌ها از طریق هدف قرار دادن مستقیم با سلاح گرم در حضور عده زیادی در بغداد و ناصریه و دیوانیه و دیگر شهر‌ها در صحنه‌هایی هولناک که قساوت فراتر از حد و تصور را نشان می‌دهد، شهید و مجروح شدند. دولت و سرویس‌های امنیتی آن، مسئول خون‌های زیادی هستند که در تظاهرات روز‌های گذشته چه بین شهروندان بی گناه و چه عناصر امنیتی مکلف به برخورد با آن‌ها ریخته شد و نمی‌توانند از زیر بار این مسئولیت بزرگ شانه خالی کنند.

واکنش پلیس به اجاره ساعتی منازل

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با تسنیم درباره اظهارات نایب‌رئیس اتحادیه املاک مبنی بر رواج ارائه برخی آگهی‌ها در فضای مجازی برای اجاره دادن ساعتی منازل در پایتخت و ضرورت ورود پلیس به موضوع اظهار کرد: هرگونه اجاره دادن منازل و املاک باید در چهارچوب قوانین و مقررات باشد. رئیس پلیس تهران با بیان اینکه مرجع قانونی و رسمی این کار (اجاره دادن منازل و املاک) خود اتحادیه املاک است، تصریح کرد: ما به عنوان پلیس هرگونه حمایت لازم را از اتحادیه املاک و سایر اتحادیه‌ها خواهیم کرد و در کنار آن‌ها خواهیم بود. این مقام انتظامی متذکر شد: اجاره دادن منزل و املاک بدون رعایت ضوابط، خلاف قانون و تنها مرجع و مرکز قانونی برای اجاره دادن املاک به صورت ساعتی، روزانه و سالیانه خود اتحادیه املاک است.

ذوالنوری: محصورین از همه امکانات برخوردارند؛ یک نفرشان از سر لجاجت استفاده نمی‌کند

ذوالنوری در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت محصورین: یک زمانی هست کسی خود را محروم می‌کند و یک زمانی سیستم و نظام و دستگاه او را محروم می‌کند. الان این‌ها اگر بخواهند مسافرت بروند، تفرج و تفریح داشته باشند، اگر بخواهند سفر زیارتی بروند، اگر بخواهند دکتر و معالجه بروند ممنوعیت ندارد. تحت‌الحفظ این سفر‌ها را بروند کما اینکه برخی این را رفته‌اند، ولی می‌بینیم یک نفر از این‌ها از همین فرصت‌ها استفاده می‌کند و یک نفر از موضع لجاجت حاضر نیست، لجبازی و لجاجت است و مقاومت می‌کند.

یک نماینده: فروش بلیت ورزشگاه برای زنان، بدون ظرفیت محدود باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور زنان در ورزشگاه نشان داد نگرانی‌ها آنقدر جدی نبوده است، گفت: امید است، فروش بلیت بدون ظرفیت محدود برای زنان هرچه زودتر فراهم شود. محمدرضا بادامچی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «بالاخره بعد از ۴۰سال اسامی تیم ملی از بلندگوی استادیوم آزادی برای "خانوم‌ها و آقایان" اعلام شد. حضور زنان در استادیوم، نشان داد نگرانی‌ها آنقدر جدی نبوده است. زنان با بزرگواری و متانت تیم ملی را تشویق کردند بدون اینکه مشکل خاصی پیش بیاید. امید است، فروش بلیت بدون ظرفیت محدود برای زنان هرچه زودتر فراهم شود تا شاهد حضور همه زنان فوتبال‌دوست در بازی‌های ملی و باشگاهی باشیم.»
 
مکان دادگاه شبنم نعمت زاده تغییر کرد

بر اساس تصمیمات اخذ شده جلسه بعدی رسیدگی به پروتده شبنم نعمت زاده و شرکت دارویی رسا در دادگاه انقلاب برگزار نمی‌شود. رسیدگی به پرونده دادگاه‌های ویژه مفاسد و جرایم اقتصادی مدتی است که در دادگاه ویژه انقلاب و به ریاست قضات برگزار می‌شود، اما دستورالعمل تشکیل مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران مدتی پیش توسط حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد. این مجتمع وظیفه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و پیشگیری از بروز جرایم و مفاسد اقتصادی را بر عهده دارد. با تشکیل این مجتمع، دادگاه‌های مفاسد اقتصادی به مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تهران واقع در مجتمع امام خمینی منتقل می‌شوند.
 
همسر کاووس سیدامامی از ایران رفت

مریم ممبینی همسر کاووس سیدامامی متهم پرونده معروف به فعالان محیط زیستی که بهمن سال ۹۶ در اوین خودکشی کرد، با رفع دستور قضایی مبنی بر ممنوعیتش برای خروج از کشور، از ایران رفت. پیام‌درفشان وکیل همسر کاووس سیدامامی با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس طرح و پیگیری مسأله در بخش مرکزی دادستانی تهران و دادسرای انتظامی قضات و پیرو مذاکرات انجام گرفته بین مسئولین دادسرای انتظامی قضات و سرپرست دادسرای اوین به عنوان مقام قضایی صادرکننده دستور ممنوع‌الخروجی و نهاد امنیتی مسئول پرونده، دستور رفع ممنوع‌الخروجی موکل صادر شد. این وکیل دادگستری افزود: در این راستا موکل با اخذ گذرنامه به صورت قانونی و بدون ایجاد هرگونه مشکل و مانع از کشور خارج و نزد فرزندان خود به کانادا رفته است که بنا بر تصمیم خودشان بعد از خروج از کشور، مسأله به من اعلام شد و اکنون بنا بر اهمیت مسأله و احترام به افکار عمومی، کلیت سیر امر منعکس می‌شود. کاووس سید امامی استاد دانشگاه امام صادق (ع) و از فعالان محیط زیستی بود که اوایل بهمن ۹۶ به همراه چند نفر دیگر از فعلان محیط زیستی بازداشت و بر اساس آنچه از مسئولان قضایی اعلام شد، ۱۹ بهمن در زندان اوین خودکشی کرد و درگذشت.
 
نتیجه امام هم به ورزشگاه آزادی رفت

یاسمن اشراقی، نتیجه امام (ره) تصویری از حضور خود در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار تیم ملی ایران و کامبوج را منتشر کرد.
 
مازنی: سال ۸۴ بزرگان اصلاحات غفلت کردند

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: وضعی که الان در کشور داریم و این شرایط، اقتضای این را دارد کسانی که حرف‌شنوی از بزرگان کشور چه در جبهه اصولگرایی و چه در جبهه اصلاحات دارند اصولی را مراعات کنند که کشور به طور کلی دچار آنارشیسم و هرج و مرج نشده و از کنترل نیرو‌های عاقل و معتدل خارج نشود. مازنی ادامه داد: کما اینکه در سال ۸۴ به دلیل غفلت برخی بزرگان، کاندیدا‌های متعددی در جبهه اصلاح طلبان مطرح شدند و حتی جریان اصولگرایی هم نتوانست به شکل منطقی فضا را مدیریت کند و در نتیجه ۸ سال کشور به دست جریانی افتاد که بعد‌ها موسوم به جریان انحرافی شد و همه متضرر شدند. در سال ۸۸ هم یک بازی باخت-باخت در انتخابات شکل گرفت.
 
حشدالشعبی به کمک زائران ایرانی آمد

طی دیروز و امروز، کمبود وسایل نقلیه در خاک عراق موجب سرگردانی انبوهی از زائران ایرانی شده و خبر‌های رسیده حاکی از افزایش قیمت ایاب و ذهاب در مسیر‌های منتهی به نجف و کربلا، زائران را با هزینه‌های عجیب و غیرقابل پیش‌بینی مواجه کرده است. بر اساس این گزارش، زائران ایرانی می‌گویند که انتقال هر نفر به نجف و کربلا گاهی تا مرز ۷۰۰ هزار تومان بالا رفته و رانندگان عراقی، با بیان عبارت «مناسبت خاص» کرایه‌های بسیار شگفت‌انگیزی طلب می‌کنند! در چنین شرایطی که امکانات و زیرساخت‌های حمل و نقل کشور عراق، نسبت به حجم وسیع زائران محدود است، طبیعی است که بازار سیاه در آن سوی مرز‌های ایران به وجود بیاید. حالا از نقاط مرزی خبر می‌رسد که نیرو‌های حشدالشعبی با وسایل نقلیه و امکانات خود به کمک زائران ایرانی آمده‌اند و حتی کامیون‌ها و تریلر‌های سرپوشیده را برای انتقال آنان به خدمت گرفته‌اند.
 
پیشنهادی صلح‌جویانه به عارف

غلامرضا تاجگردون، رئیس اصلاح طلب کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می گوید: متأسفانه اصلاح‌طلب‌ها نمی‌توانند ظرفیت‌ها را به درستی تشخیص دهند. تصور می‌کنند عارف چون سرلیست بوده باید حتما وارد ستیزهای سیاسی شود در صورتی که می‌توان از او برای صلح با طرف‌هایی به‌مانند شورای نگهبان استفاده کرد. اصلاح طلبان همچنان درباره استراتژی ورود به انتخابات اسفندماه سردرگم و دچار شک و تردید هستند، برخی معتقد به حضور مشروط هستند و برخی دیگر راهکار اصلی را در ادامه ائتلاف می بینند. هستند اصلاح طلبانی نیز که با توجه به تجربه لیست امید معتقدند باید تنها از کاندیداهایی با هویت اصلاح طلبانه حمایت کرد. نکته اصلی در هر یک از این استراتژی های انتخاباتی اما نگرانی اصلاح طلبان از رویکرد شورای نگهبان نسبت به کاندیداهای این جریان است. از همین روست که برخی معتقدند باید وارد رایزنی با این نهاد نظارتی شد و برخی دیگر به سمت شرط گذاشتن برای شورا پیش می روند. غلامرضا تاجگردون، نماینده شاخص اصلاح طلبان در مجلس معتقد است شرط گذاشتن برای شورای نگهبان نتیجه ای نخواهد داشت و باید وارد رایزنی و مذاکره شد. او عارف را گزینه مناسبی برای مذاکره می داند و البته نیم نگاهی نیز به حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه تهران و چهره شاخص اصولگرا دارد و معتقد است این عضو جامعه روحانیت مبارز نگاه منصف و میانه روی دارد و می تواند واسطه اصلاح طلبان و شورا باشد.
 
پر رو بازی «موساد» درباره سردار سلیمانی

یوسی کوهین رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل «موساد» در گفت‌وگو با روزنامه عبری «مشبحاه» اظهار داشت که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران تاکنون در فهرست ترور اسرائیل قرار نگرفته، اما ترور وی امکان پذیر است. وی افزود: سلیمانی هیچ اشتباهی مرتکب نشده که ما او را در فهرست ترور‌ها قرار دهیم و وی می‌داند که ترور شدنش توسط اسرائیل، محال نیست. او ادامه داد: موساد کار‌های سلیمانی را در زیر نظر دارد و ما به مبارزه با آن‌ها می‌پردازیم و هرکاری را انجام می‌دهیم تا از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم». کوهین با اشاره به موضوع ترور افراد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» گفت: افراد بزرگ جنبش حماس را در جهان ترور می‌کنیم، اما حماس آن را اعتراف نمی‌کند.
 
پیشنهاد ظریف به مقامات ترکیه

ظریف در گفت‌وگو با تی آر تی گفت: امنیت از طریق تجاوز و تهاجم به سوریه به دست می‌آید، ما گزینه‌های بهتری در مقابل دوستانمان در ترکیه قرار داده‌ایم. محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه گفت: امنیت از طریق تجاوز و تهاجم به سوریه به دست نمی‌آید. وی گفت: «هر چند ما مطالبه ترکیه برای بهبود وضعیت امنیتی را قبول داریم، اما باور نداریم که این امنیت از طریق تجاوز و تهاجم به سوریه به دست می‌آید. ما گزینه‌های بهتری داریم و گزینه‌های بهتری در مقابل دوستانمان در ترکیه قرار داده‌ایم. ظریف در توضیح گزینه‌هایی که ایران به طرف ترکیه‌ای پیشنهاد داده‌ است به توافق آدانا اشاره کرد و گفت: «توافق آدانا همچنان معتبر است، ما می‌توانیم کردها، دولت ترکیه و دولت سوریه را گرد هم بیاوریم و اداره امنیت مرز‌ها را به ارتش سوریه با همکاری دولت ترکیه بگذاریم. این راهکار بهتری برای دست یافتن به امنیت است. ظریف در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه تی‌آر‌تی درباره اینکه خواسته نهایی ایران در سوریه چیست، تأکید کرد: «من شش سال پیش زمانی که وزیر امور خارجه شدم، در کرانه رودخانه "ایست ریور" نیویورک با وزیر امور خارجه پیشین ترکیه، احمد داوداوغلو قدم می‌زدم و همانجا یک طرح صلح چهار مرحله‌ای پیشنهاد دادم که متشکل از آتش‌بس فوری، تشکیل یک دولت فراگیر، گفت‌وگوی سوری-سوری و انتخابات بود. حالا هم خواسته ما گفت‌وگوی سوری-سوری، بازبینی قانون اساسی و برگزاری انتخابات در سال ۲۰۲۱ است که زمان قانونی انتخابات بعدی رئیس جمهوری سوریه است. زمانی که من با وزیر امور خارجه پیشین گفت‌وگو می‌کردم، مدتی به انتخابات قبلی مانده‌ بود، حالا باید منتظر رسیدن به انتخابات بعدی باشیم. به نظر من تشکیل کمیته بازنگری در قانون اساسی بسیار اهمیت دارد و باید این گام را با اقدامات جدی، از جمله کاهش تنش، دنبال کنیم.»
 
سناریوی ایران و آرامکو چه جهتی خواهد داشت؟

عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان در فضای مجازی پستی به این شرح منتشر کرد: «نفتکش ایرانی در ۶۰مایلی بندر جده عربستان دچار انفجار در برخی مخازن شد زحمت برای کشتی‌های ما در این نقطه دو بار دیگر هم اتفاق افتاده است. باید دید سه کشور اروپایی در محکومیت سعودی بیانیه می‌دهند؟ آمریکا متحدانش را متهم میداند؟ سناریوی ایران و آرامکو اکنون چه جهتی خواهد داشت؟»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۰۵
تابناک خبرهایی رو می زنی که ۴۸ ساعت قبل در فضای مجازی اومده . خودت هم سانسورچی هستی وقتی همه خبردار می شن انتشار می دی که ملاحظه نمی کنی مثلا . نوه امام . کشتی موشک خورده . زن سید امامی و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
اگر کمی به مغزت فشار بیاوری می فهمی اتحاد جماهیر شوروی بعد از جنگ جهانی دوم قصد حمله به ایران و رسیدن به آبهای گرم خلیج فارس را طبق وصیت تزار داشت اما حضور متحدی ابرقدرت به نام ایالات متحد امریکا در ایران باعث شد که این رویای خام عملی نشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
نوه امام مقیم ایران یا خارجه ؟

تابناک گفته نوه مقیم ایران .
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
بنده به عنوان یک محصور در منزل که 68سال در خانه محصور هستم باید بگویم اینکه مرجعیت به ایشان پیام داده اند خود نشانه اینست که با درایت و دوربینی اینروزها را دیده بودند که مجبور باشیم آدرس دادگاه شبنم نعمت رو تغییر دادم و لذا اگر حشدالشهبی بیاید و اتوبوس داشت و ما را نجات داد. دو شبانه روز وسط بیابون مانده بودیم. پس .نتیجتا ما میتواند
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
مهران ! خبر از این مهمتر هم داری . بانوان ایرانی پس از پایان بازی ورزشگاه را تر و تمیز و عاری از زباله تحویل دادند . روحانیون و مراجع محترم امروز نطری نداشتند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
نوه جان برگشته با ددی جان و مامی جان دیدار کنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
ذوالنوری و دوستانشان روزی خواهند فهمید
که میر حسین موسوی بهترین و کاربلد ترین و پاکدست ترین و امین ترین رئیس دولت پس از انقلاب بود
و کشور را ۸ سال در وضعیت جنگی تنها با سالی ۸ میلیارد دلار بخوبی اداره کرد
و مردم فهیم و قدر شناس ایران وفاداران و دلسوزان به خود و کشور را فراموش نخواهند کرد
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
مقصر تابناک نیست . توسعه باید متوازن باشد یعنی نمیشود توسعه و پیشرفت اقتصادی داشت ولی توسعه سیاسی و فرهنگی عقب تر باشد . اگر این اتفاقات به موازای هم نباشند مردم ناراضی خواهند بود . یعنی اقتصاد جلوتر از فرهنگ حرکت کند مثل وجود اینترنت در جهان سوم هست که به خاطر فوایدی زیادی که دارد میگویند سم برای فکر جوانان هست درصورتی محاسن زیادی دارد .......
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
نفرین بر اردوغان . داره جنایت جنگی مبکنه . کودکان زیادی کشته میشوند. نفرین بر هر چی جنگ و جنگ طلب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
اگه احمدینژاد منحرف بود پس این دولت ودوستارانش با این همه ناکارامدی را چه باید گفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
همین که کارت سوخت ومسکن مهر داره برمیگرده یعنی اینکه احمدینژاد میدونست داره چکار میکنه،وهمه فرق خدمت وخیانت را فهمیدن
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
محصورین از پاکترین ایرانیان هستند و کسی آنها را فراموش نکرده
عارف قصد بازنشستگی ندارد ؟

با بازنشستگی عارف و امثال عارف در همه جناح ها حداقل هزار نفر از تعداد بیکاران کم خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
پول زیاد فساد زا است.قدرت زیاد هم نابودی ببار می آورد.حالا اگر پول و قدرت با هم جمع شود که دیگر کسی را توان مقابله با آن ندارد.حالا اگر پول وقدرت واسلحه با هم عجین شوند که قیامت به پا می شود..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
هروقت ولایتی شما بازنشست شد
عارف هم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
ولایتی که مهره هاشمیه
آیا نقش بی بدیلش در به ریاست رسیدن کاندیدای محبوب هاشمی را فراموش کرده اید؟
به اسم اصولکرا با این جناح ائتلاف نمود ولی در مناظره با حمایت های جانانه از روحانی باعث روی کار آمدن این دولت ناکارآمد شد
۸۵ درصد مشکلات فعلی نتیجه عملکرد غلط دولت های هاشمی رفسنجانی در گذشته است اونوقت مراجع از همان هاشمی که علت اصلی مشکلات بوده درخواست شرکت مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری را کرده بودند ؟؟؟؟؟

عجب !!!

برخی را چه به سیاست ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
منظور صانعی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
هاشمی مسبب مشکلات بسیاری بود
از جمله انتخاب حسن روحانی که مورد حمایت هاشمی و خاتمی بود و مردم فریب خوردند
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
منظورت احمدی نژاد و رییسی و قالیباف و میرسلیم که نیست .؟ کدامیک برای اقتصاد برنامه علمی دارند که از دست هاشمی گلایه داری . کدامیک از کاندیدهای محبوب شما زبان بین امللی . اقتصاد . سیاست و حقوق . و مدارج علمی را طی کردند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
بیچاره!!!اینها که زبان دنیا بلد بودن دلار را کردن ۲۰ هزار وگوشت شد ۱۰۰هزار ،پس کی از رو میرین شما ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
حالا کاندیدای محبوب شما که زبان بین المللی میدانست هم که مفتضخ ترین دولت بعد از انقلاب شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
دوست فرانسویمان زبان بین المللی را بسیار
خوب اومد
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
تو از کجا منطوراورا میدانی به راحتی دروغ می گویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
این درصدی که نوشتی عادلانه نیست.قانون اساسی رو بررسی کن ببین تقسیم قدرت چگونه است و دولت چه میزان قدرت رو در اختیار دارد.ضمنا اقتصاد کشور رو بررسی کن ببین تقسیم بندی آن چگون است و دست چه کسانی هست.
والله کسی به فکر محصورین نیست

همه در مشکلات خودشان محصورند

دیگه به محصورین فکر نمیکنند . شما هم زیاد بزرگش نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
قسم نابجا نخور و از طرف خودت حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
از طرف اکثریت نمیشه حرف زد ولی اکثریت محصورین را از یاد برده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
قسمت محصورین همین بس که از اونها سواستفاده بشه ،اونهم ازطرف همفکران خودشان،راه توبه بازست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
جناب ذوالنوری اگر بنظر شما حصار خوب است پیشنهاد میکنم شما ودوستان هم فکرتان را در هتلی پنج ستاره محصور کنند وتمام ان کارهایی را که فرمودید در مورد شما انجام دهند چه کیفی دارد اگر قرارباشد کسی را بخاطر فکرش وبیان عقیده اش در حصر نگهدارند که شما ودوستانتان خیلی اولاتر هستید شما بدون هیچ مدرکی این بندگان خدا را زندان کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
اگه راست میگید امکانات تریبون را به آنها بدهید !!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
این محصورین را باید زنده زنده در اتش بیاندازند به مردم دروغ گفتن و خسارتی بیشتر از هشت سال جنگ به مردم زدن اینا از صدام بدترن
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
کسی از یاد نبرده آسیاب به نوبت
تنها راه برای زنده ماندن اصلاحات شرکت در انتخابات ورای نیاوردن آن است!
اینجوری ،هم در روی همان پاشنه میچرخد ،هم،آسیاب به نوبت انجام شده
درضمن قواعد بازی رعایت شده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
تنها راه برای اصلاحات منحل کردن کلی آن وسپردن همه امور تام وتمام وکامل به کسانی است که 30 سال است در برابر اصلاحات قد علم کرده اند تا مردم طعم واقعی دستپخت آنها را بچشند.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
مردم وقتی دل خوشی از تندروها ندارند زور هست ؟ نمیخوان به کسانی که در قدرت هستند و اعمال قدرت و سیاست میکنند دوباره در روند مردم سالاری و رای باز مشروعیت مقام بگیرند . مردم رای نمیدهند . تازه به اصلاحات بخاطر اینکه سیاست های انها کمی با عقل و علم و شعور سازگاری دترد رای میدهند . تندروها باید روی اقلیت ده درصد جامعه فکر کنند .
تحت الحفظ به مسافرت رفتن چه حالی میده؟؟ خدا به همه ما انصاف عنایت فرماید . میر حسین به اندازه ۳۰ سال شکسته شده ، ولی هیزم بیار معرکه بورتاکس میکنه و ۳۰سال جوان میشه ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
آخی میرحسین مظل.م اصلا 20-30 اعلامیه ی هیجانی صادر نکرد اصلا 6 ماه آزادانه مردم رو به اغتشاش تشویق نکرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
نکنه محمود مظلوم هست که از روستاهای کشور برای ایرانگردی نگذشته تا صحبت های خود رو به مردم تحمیل کنه تا دولت بهاری تشکیل بده
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
وقتی با ابزارهای غیر دمکراتیک میخوای قدرت مردم برامده از دمکراتیک را تحت کنترل در بیاری فکر نمیکنی خسارت بار هست ؟ موسوی از حق و حقوق رای مردم حفاطت کرد و هنوز هم بر سر مواضع خودش هست . دادگاه خاتمی چی شد ؟ نتیجه اش چی شد . دلایل کافی بود ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
دوست عزیز بوتاکس هست نه بورتاکس بعد هم آقای موسوی که ادعای نخست وزیری امام رو داشت و مدام از قانون صحبت میکرد چرا قبل از تمام شدن رای گیری ادعای پیروزی کرد نمیدونم قانون از نظر شما چیه ولی اینو میدونم که انصافی که گفتی ندارید
جمعی از نمایندگان مجلس با مطرح نمودن طرحی برای حذف زبان انگلیسی از برنامه درسی مدارس اوج کم سوادی و بی اطلاعی خود را به نمایش گذاشتن.آیا این نمایندگان نمی دانند آموزش زبان بین المللی و رسانه ای وعلمی جهان به دانش آموزان کمترین انتظاری است که جامعه از دستگاه آموزشی یک کشور دارد.آیا این نمایندگان نمی دانند دانش آموز امروز در مواجهه با بسیاری از موقعیت ها در زندگی روزمره همچون مراجعه به بانک برای افتتاح حساب.مراجعه به پلیس به اضافه 10.استفاده از اینترنت و ایمیل و موبایل.حتی خواندن دفترچه راهنمای وسایل الکتریکی نیاز به دانستن زبان انگلیسی دارد و...... جهت گیری های سیاسی و خودشیرینی بعضی از نمایندگان برای جلب رای اقلیتی غرب ستیز حالابا تیشه زدن به ریشه سواد عمومی جامعه خود را نشان می دهد.
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
برخی کلامیخوان ارتباط شون رابادنیاقطع کنن
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
بخاطر همین هست که داد روحانی هم درامده که به شورای نگهبان گفته است این افراد را برای چی بمردم معرفی میکنید و امروز احمد خاتمی با اتش بالاختیار به روحانی گفته است نطارت استصوابی از اول انقلاب بوده . زبان عربی چی . نمیخوان حدفش کنند . ؟ همین زبان فارسی را یاد بگیرند . اینکه من همیشه اینده نگری میکنم که اصولگرایان برای کشور برنامه ندارند بخاطر همین هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
اینها نمایندگان کلاسهای خصوصی هستند که قرار شده هزینه انتخابات بعدی اقایان را بپردازند نئاشتن دانش روز مگر شاخ ودم ئاره اینها تادیروز از شهر خودشان انطرفتر نرفته بودند وحالا با هزینه مجلس از جیب مردم خودشان وخانواده شان به سفر خارجی میروند وچون مترجم همراه دارند نیازی ندارند که اشنایی داشته باشند به زبان خارجی البته زبان خارجی برای اینها فقط عربی است که بکار میاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
همونا هستن که برای خواندن موزه لوور ۴ تا دنده معکوس میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
البته زیاد هم بد نیست ،ظاهرا پیشنهاد داده شده که زبان تورکی که در حال حاضر پرمصرفترین زبان در خاورمیانه هست جایگزین آن شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
آخه میخوان زبان عربی را بعنوان زبان بین المللی اعلام کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حاج آقا علم الهدی . در فضای مجازی چی ها بر علیه مسولان که نمیگویند ..... حاجی جون دنیا و فضای سیاست اینچنین هست . اگر قرار بود حرف نخورن و حرف نشنون و انتقاد نشوند بهترین راه حل این هست در منزل دور از سیاست باشند . نمیشود هم در سیاست بود و سیاستمداری و سیاست ورزی کرد ولی حرف نخورد . روشن بود ؟
فعلا که ۸۰ میلیون نفر محصوریم ، بکی محصور هوای نفسانی ، بکی محصور در قدرت ، بکی محصور در ثروت ؛ یکی محصور در بیکاری ، بکی محصور در فقر ، یکی محصور در فساد اخلاقی و جنسی ، یکی محصور در هفت تپه ، یکی محصور در مدرسه ، یکی محصور در کانادا ، یکی محصور دژ آمریکا و یکی محصور در خانه ؟؟،؟!!
موضع صریح آیت الاه سیستانی در مورد خشونت علیه معترضین عراقی .......حداقل دمش گرم نگفتند باغی و فتنه گر . یاغی و مفسده و تفاله داعش و زباله ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
کم کم یاغی گر پیدا می شود
شما بخوای دانشجوی دانشگاه امام صادق بشی، از هفت خوان باید رد بشی اونوقت کل خاندانش کانادا هستند
یک ساعت بعد رفع ممنوع الخروجی ایشون هم پر زد و‌رفت.
تو راست میگی جناب شیخ پایداری ؟! فعلا در بر پاشنه شما می چرخه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
اینجوری ایشان دارد توصیف حصر را میکند یعنی اصلا حصری وجود ندارد . کسی میتونه معادل فارسی حصر را بیشتر شرح بده .
همه ما محصوریم. محصور اون جوان فوق لیسانسیه که توی کشور خودش به هر دری زده تا شغل آبرومندی پیدا بکنه و باهاش زندگی بسازه ، نشده. حالا میخاد از کشور مهاجرت کنه ، دنبال رویاهاش بره اما نمیتونه همه درها بسته است.
محصور کسیه که نمیتونه بره دنبال رویاهاش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
اصلا محصور خودتی
با تحریم های جدید آمریکا علیه ترکیه ارزش لیر به شدت کاهش یافت و دلار نایاب شده .
حضور مجدد در صحنه انتخابات ۸۴ و ۹۲ مرحوم آیت الله هاشمی به دلایلی درست نبود حتی اگر شاید تنها ترین راه می بود! مهمترین دلیل براین اشتباه جلوگیری و یا به عقب افکندن توسعه و تکثر سیاسی است؛ اصولاً اگر شخصی درهشت سال تصدی خود هرکاری که می‌توانست که کرد وگرنه هشت سال بعدی توجیهی ندارد! هرچند توسعه صنعتی و آبادانی کشور در دوران زمامداری ایشان بی نظیر بود ولی دلیل بر حضور دو و سه باره نیست! کم بودن چهره های شاخص نشان از عدم توانایی کشور در تولید مدیران با کیفیت دارد!هرچند هیچ کس هاشمی نمیشود! ولی توسعه درتمام جهات لازم است ازجمله توسعه سیاسی.واما ادعای رییس موساد! بله او درست میگوید احتمالا !آنها توان ترور هرکسی راشاید داشته باشند ازجمله سردارسلیمانی! ولی میدانند که ترور او بی پاسخ نمیماند و با ترور نخست وزیر خودشان پاسخ داده میشود! واثرات وعواقب این کار را میدانند! در واقع با اثرات این ترور بیشتر مشکل دارند تا خود ترور؛
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
اگر ایشان رد صلاحیت نمیشد ۴۰‌میلیون رای داشت .
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
پرچم فرانسه! بله شاید چهل میلیون و یا بیشتررای داشتند! ولی حضورشون مانع توسعه سیاسی بود
آقای علم الهدی چون آزادی بیان نیست مجبورند تو فضای مجازی حرف دلشونو بزنن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
سلطان . سلطان . جانم به قربان . دقیقا همین هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
همینی که هست
آقاى ذوالنورى ميشه بفرماييد كى حصر ايشان تمام ميشود ؟
مسافرت تحت الحفظ به نظر شما دلچسب خواهد بود ؟
موسوى نخست وزير حضرت امام (ره) بود كروبى نماينده حضرت امام (ره ) در حج بود خانم رهنورد سالها رئيس دانشگاه الزهرا بود
از كمسيون امنيت ملي و سياست خارجى مجلس انتظار ميرود به اين امر مهم بپردازند تا پايه هاى امنيت ملى كشور عزيزمان بيش از پبش تقويت و تثبيت شود نگذاريم جمهورى اسلامى تضعيف شود كه همه ما و شما متضرر ميشويم .
اگر محصورین شامل رییس مجلس و نخست وزیر و رییس جمهور قبلی ها میتوانند با حفاظت دکتر و درمان و تفریح و زیارت و بازار برای خرید بروند چرا اصلا در حبس هستند ؟ ازادشان کنید ؟
کاش بسمت امام رضا علیه السلام هم دولت همچین برنامه ای داشته باشد اسکان در هتل های آنجا و ایاب و ذهاب مجانی و همه جا ایستگاه های صلواتی تا زیارت امام رضا هم نصیب محرومینی که از مشهد دور هستند شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
بار تبلیغیش کمه و الا شاید به درخواست شما هم توجه می شد. امام رضا امام غریب بود و هست.
ملت کم حافظه مستحق تکرار ناکامی های خود است، هاشمی باعث شد اختلاف طبقاتی در کشور زیاد بشه، مسئولین به سمت اشرافی گری برن، ایران به تورم بالای چهل درصد برسه و این تورم وحشتناک برای کشور عادی بشه، ارزش پول ملی از بین بره، پایه های مافیایی خودروسازها شکل بگیره، و کلاً ساختار اقتصادی نادرست درکشور شکل گیریش رو مدیون دولت ایشون است، تا پیش از او استخدام به صورت رسمی و از زمان او به صورت پیمانی و قراردادی باعث فشار بر اقشار ضعیف شد و در یک کلام جیب سرمایه دارها رو پر کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
داداش . هر کاری بکنی هر سیاستی در پیش بگیری در اقتصاد اخرش به سرمایه داری ختم میشه و در مردم یالاری بسمت لیبرال دمکراسی . حالا قبول ندارید باید روند تحولات خاورمیانه و حتی شکست اندیشه های سیاسی و اقتصادی بلوک شرق مانند چین و روسیه را بررسی کنید . در امور سیاسی تک حزبی هستند ولی در اقتصاد کاملا غربی و اقتصاد باز و ازاد هستند ودولت در تولید نقشی ندارد فقط سیاست گدار هست . هاشمی دنبال دستاورد بدست امده کشورهای پیشرفته بود نمیخواست در سیاست و اقتصاد پشت سرهم ازمون و خطا کند .
ای کاش همه رفتسنجانی باشند!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
هاشمی میخواست با عدول از گفتمان انقلابی و روی اوردن به گفتمان اعتدال و تجربه و علم کشور را از این وصعیتی که وجود دارد و هنوز هم نمیدانیم در اینده چه اتفاقی قرار هست بیفتد نجات میداد . اما افرادی با سواد مبتدی و جوجه سیاسی سنگ جلوی کارهای ایشان انداختند و با فرم و شگرد احمدی نژاد گفتند که ایشان طرفدار سرمایه داری هست و میخواهد کشور مثل دول غربی شود . سوال این بود که ایشان میخواست شرکت های بزرگ تولیدی راه بیفتد که بتواند با دنیا رقابت کند . نهایتا اگر سرمایه داری میشد یا مثل المان بود یا زاپن . سوال این هست اشکال کار چی بود . مگر قرار هست با تفکر غیر از هاشمی به کجا برسیم . اقتصاد دولتی فعلی و دتدن یارانه بمردم برگرفته از مفاهیم سوسیالیتی هست . چه بدرد میخورد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
متاسفانه آقای هاشمی در اداره کشور همواره گام های لرزانی و نامطمئی داشته و این رو بعد از جنگ اثبات کرده بود مهمترینش با اجرای طرح تعدیل که البته خودشون به دلیل تورم چهل ونه درصدی مجبور به کنارگذاشتنش شدن نمونه دیگه بسیاری از مشکلات زیست محیطی که امروز گریبانگیر ماست به خاطر عدم رعایت ضوابط در اون دوره است جالبه کسایی که اون موقع مسئولیت داشتن و الان هم سرکارن ژست دفاع از محیط زیست میگیرن
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
زیست محیطی را اشتباه نگفتی ؟ اتفاقا هاشمی بیشترین بودجه را در بخش حفط محیط زیست شامل حفط خاک و مرتع و جنگل انجام داده است نمیدانم به سمت خطه های جنگلی رفتی یا نه تمام انها را سیم خاردار کشیده بود و دام ها را از جنگل ها خارج کرده بود تا مرتع حفط بشه و آب خیزداری برای تداوم چشمه خای زیر زمینی و حفط خاک بوده . توصیفات بیشتر در سایت ها هست . امسال تمام جنگل کاری دوره هاشمی در سه استان شمالی ایران در حال بهره برداری هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
۲۳:۵۲
میزان تخریب جنگلها و فرسایش خاک بیشتر شد بسیاری از ویلا سازی ها در مناطقی مثل کلاردشت بعد از انقلاب از اون دوره کلید خورد و تخریب جنگلها رو در پی داشت سد سازی های گسترده که بعضی از اون سدها در همین دولت مورد انتقاد بوده یا مالچ پاشی در مناطق بیابانی بدون این که تحقیقی در مورد مضرات اون صورت بگیره در مورد آلودگی در خلیح فارس هم که بماند
مسیح جون ! مرجع حتما صانعی بوده
آقای مازنی کدوم جناح توی ایران انحراف نداره فقط میتونم بگم شما در صراط مستقیم سلفی گرفتن با موگرینی هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
اقای مازنی سال 84 فقط شما ضرر کردید و توده مردم عمدتا در این سالها منتفع شدند . عصبانیت شما هم طبیعی است احمدی نژاد باعث شد 8 سال سلفی گرفتن شما عقب بیفتد
موضع آقای سیستانی عبرت آموز است
مردمی که در شمال سوریه سلاح بدست دارند نباید از سلاح خود علیه ترکیه استفاده کنند اگر این مردم سلاح را برای مبارزه با داعش تهیه کرده اند و مردم عادی هستند که علیه داعش تسلیح شده اند باید با پایان داعش سلاح خود را به ارتش سوریه تحویل دهند و ارتش ترکیه هم از مرز سوریه خارج شود و اردوغان هم آوارگان سوری را به همان مکان قبلی خود بفرستد.ایران و روسیه باید بتوانند همچین توافقی شکل دهند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
سوریه یا باید تجزیه شود یا باید قانون اساسی نوشته شود که همه جناح ها و احزاب و مداهب در آن قانون محترم شمرده شوند . اگر همچنان در قدرت چانه زنی کنند دوباره در این کشور جنگ داخلی اتفاق میفتد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
کردها باید از تکروی و خودبرتربینی دست بردارن این کار غیرعاقلانه جان هزاران نفر رو گرفته
ناشناس
| Poland |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
مردم کرد در ترکیه مسلما باید از اینکه شهروند ترکیه هستند راضی باشند نباید گول پ ک ک را بخورند کجای جهان همچین امکانات و آزادی برای آنها فراهم است؟شهروند ترکیه بودن افتخار کمی نیست.ترکیه یک کشور اروپایی است کردها می توانند در استامبول و انکار بهترین زندگی داشته باشند کاش تعصب قومیتی را کنار بگذارند و زندگی کنند
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
اینجوری که از ظاهر امر پیداست کردها پس از چانه زنی با امریکا و عدم موافقت امریکا کردها دنبال این هستند که مثل اقلیم کردستان عراق هستند یعنی تحت حاکمیت سوریه باشند ولی در امور داخلی اقلیم و محدوده خود خودمختار باشند ولی از نطر سیاسی وفادار به دولت مرکزی سوریه باشند . بنطرم بخاطر فداکاری انها هم امریکا هم روسیه و هم سوریه و هم ایران مخالفت میکنند . چون انوقت کردهای ترکیه هم چنین درخواستی خواهند داشت و برای ایران هم خوب نیست . بخاطر همین هست که چراع سبز را اردوعان برای حمله از میز نسشت ها گرفته است
سیدمحسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
شهروند ترکیه بود ن افتخارنیست ترکیه کشور خوبی نیست
تاجگردون نه اصلاح طلب است و نه تفکر اصلاح طلبی دارد
همسر سعید امامی از ایران به کانادا رفت .برای اینکه همسرش از فعالان محیط زیست بود و در زندان خودکشی کرد . نمیدونم دیگر کسی چرا خود کشی نمیکند .؟
برخی تدریس ها اگر در مدارس همگانی نباشد بهتر است چرا؟ بسیار بسیار پیش پا افتاده و بی محتوا. معلم های زبان انگلیسی مدارس خود زبان انگلیسی بسیار بسیار ابتدائی نمی دانند. کلاس پر شاگرد معلم بااطلاعات اموزشی زبان بسیار کم ونبود امکانات. حتی در مورد زبان عربی هم همینگونه است. دروس درمدارس باید انتخابی وبستگی به ذوق وعلاقه و احتیاج به نیاز دانش اموز ومقبولیت معلم داشته باشد.دروس را شاگرد باید برطبق علاقه واحساس نیاز خود در اینده انتخاب کند ونه برنامه منسجم غیر قابل تغییر باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
دقیقا مثلا درس آتاری ۱ و ۲، تلگرام پیشرفته و چت فارسی باید ارائه بشه چون بچه‌ها خیلی دوست دارند
آقای مهاجری رفسنجانی چند سالی که فوت کرده اند. از زنده ها اگر چیزی داری بگو.
حمل و نقل انسان با تریلی و کامیون و کامیونت با روکش برزنتی کلا اشکال دارد و ممنوع هست . کامیون مخصوص بار و کالا هست نه انسان . عواقب اینکار را کسی میداند ؟ چرا مردم این موارد را نمیدانند . ؟ .
تلاش کردن جهت عکس با موگرینی بعضی ها باعث این شد که دیگه حرفهاشون خریدار نداره
اگر زندگی محصوران عالی است پس چرا دائم از آنان میخواهید از مواضع خود توبه کنند اینور که شما تعریف میکنید خیلی ها آرزوی دارند به حصر بروند
رای بی رای
در ورزشگاه به روی بانوان ورزش دوست باز شد ،انها خیلی مودبانه ومحترمانه رفتار کردند واب از اب تکان نخورد ،نه عرش لرزید ونه فرش ونه اسلام عزیز ومقدسات صدمه دید ،
جناب مازتی

فعلا که هر چه در آن ۸ سال بهش اعتراض داشتید و برچیده بودید یک به یک و چراغ خاموش مجددا برقرار میکنید مثل کارت سوخت
شما که خوب میخورید و زندگی براه است تعجب آور اون کاناهایی هستن که از شما و طیف شما هنوز حمایت میکنن و داد و هوار ساختگی شما برای "آن هشت سال" را باور میکنند...
بنده از شما متشکرم که به ما معنی دولت گداپرور را بخوبی آموختید!
اگر منطقی بو.دید ومردم ازاد بودند مجبور نمیشدند در فضای مجازی بگویند
محصورین ازهمه امکانات برخوردارندغیرازرفع حصروآزادی...محصورشون کردن که ازاین همه امکانان ونعمات ورافت اسلامی خودکشی نکنن...خسته نباشی دلاور.
میر حسین رهنورد کروبی از دلسوز ترین مسئولان کشور بودند که هیچ فسادی نداشتند که اگر میداشتند شبانه روز در صدا سیما مطرح می کردند
مرتب در رسانه ها به مردم درباره رعایت اداب و رسوم مردم عراق توضیح می دهند اما بعید می دونم به این اندازه حساسیت در عراق درباره اداب و فرهنگ مهمانان ایرانی ابا عبدالله به مردم عراق تذکر بدهند متاسفانه چه ایرانی مهمان عراقی ها باشند و چه میزبان ایشان به ویژه در شهرهای زیارتی مشهد و قم مردم مهربان ونجیب ایران شاهد بی احترامی و بی ادبی برادران خواهران عراقی هستند ضروری است انها قبل از برخورد با مردم نجیب ایران کاملا توجیه شده و رعایت کنند.
آقای ذوالنوری ، امیدوارم روزی هم همین تمام امکانات نصیب شما هم بشود.
واقعا مادی گرا بودن بعضی از مسئولین ،آزار دهنده است.این آقای ذالنور همه چی رو در مادیات میبینه،فکر میکنه آب و غذا دادن به کسی همه امکانات هست.نعمت آزادی را از افرادی گرفتن،بعد میگوند،امکانات مادی بهشان دادیم!
این طرف لجبازی و لجاجت و آن طرف بچه بازی!!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی