بازدید 2592

فائو کشورهای آفریقایی را ملزم به مصرف تخم مرغ کرد

کد خبر: ۹۲۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ 09 October 2019

یک مقام مسئول با اشاره به اینکه مصرف سرانه تخم مرغ در کشورهای توسعه یافته بیش از ۳۰۰ عدد است، گفت: فائو کشورهای آفریقایی را موظف کرده معضل گرسنگی را تا سال ۲۰۲۵ با مصرف تخم مرغ حل کنند.

به گزارش مهر، سیدفرزاد طلاکش رئیس ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ، امروز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در همایش روز جهانی تخم مرغ، با اشاره به اینکه مصرف سرانه تخم مرغ در کشور نسبت به کشورهای توسعه یافته پایین است، گفت: کشورهای ژاپن، مالزی، اندونزی و اوکراین از جمله کشورهایی هستند که سرانه مصرف تخم مرغ در آنجا بیشتر از ۳۰۰ است. در ژاپن این رقم از ۳۵۰ عدد نیز گذشته که نشان می دهد پیر و جوان در این کشور روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف می کنند.

وی اضافه کرد: از سال ۲۰۱۸ در ژاپن کمپینی به راه افتاده تحت عنوان کمپین دو عدد تخم مرغ در روز که هدف آن افزایش بیشتر مصرف این ماده غذایی در آنجاست.

طلاکش با اشاره به اینکه در ژاپن بیماری های قلبی عامل اول مرگ و میر است، گفت: بنابراین اینکه عده ای تخم مرغ را دلیل بیماری های قلبی یا تشدید آن می دانند، کاملا نادرست است، چرا که اگر این گونه بود ژاپن این همه بر مصرف تخم مرغ تأکید نمی کرد. ضمن اینکه باور غلطی در جامعه مبنی بر ایجاد کلسترول با مصرف تخم مرغ وجود داشت که خوشبختانه تا حد زیادی اصلاح شده است.

رئیس ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ با اشاره به اینکه کشورهای آفریقایی در لیست پایین جدول سرانه مصرف قرار دارند، گفت: فائو برای کشورهای آفریقایی الزام کرده که بحث گرسنگی را تا سال ۲۰۲۵ با تخم مرغ جبران کنند.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه ما اقدامات بسیار زیادی را برای ترویج مصرف تخم مرغ در کشور انجام داده ایم، افزود: با همکاری آموزش و پرورش ۴ هزار و ۲۱۴ فرم پرسشنامه را میان خانواده های ۲۰ منطقه شهر تهران توزیع کردیم و دغدغه های مردم را در این زمینه مورد بررسی قرار دادیم.

طلاکش گفت: بر اساس نظرسنجی که انجام شد، دغدغه مردم قیمت تخم مرغ و یا مسائلی مانند سفید یا قهوه ای بودن پوسته آن نبود اما به شدت بر این مسئله تأکید داشتند که متخصصان باید بگویند این ماده غذایی را مصرف کنند یا نه.

وی اضافه کرد: با این تحقیقی که انجام شد ما متوجه شدیم که در آینده باید چه کارهایی انجام دهیم و روی چه گروه های هدفی تأثیر بگذاریم.

طلاکش با بیان اینکه طی این تحقیق متوجه شدیم که روی دو گروه باید به صورت طولانی مدت و با برنامه ریزی دقیق کار کنیم، گفت: اولین گروه بچه ها هستند که از سال گذشته با همکاری سازمان بهزیستی اقدام به توزیع کتاب هایی درباره تخم مرغ در مهدکودک ها کردیم و در این راستا در ۱۵ هزار مهدکودک این کتاب ها توزیع شد.

طلاکش تصریح کرد: گروه هدف دوم پزشکان هستند که متأسفانه طی سال های اخیر توفیق قابل توجهی در زمینه همکاری با آنها نداشتیم اما به طور کلی اتفاقات جریان ساز خوبی در زمینه ترویج مصرف تخم مرغ انجام شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان