بازدید 5468

اهمیت نهاده های کشاورزی و ارتباط آن با امنیت غذایی

کد خبر: ۹۲۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 09 October 2019

هفتمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی با حمایت سه تشکل تولید کنندگان سموم کشاورزی، انجمن واردکنندگان بذر اصلاح شده و انجمن تولید کنندگان کود کشور از یکم بهمن ماه در پارک گفتگو پایتخت آغاز به کار می کند.

به گزارش تیترشهر، رئیس ستاد برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی نهاده های کشاورزی گفت: هفتمین دوره نمایشگاه با محوریت حمایت از رونق تولید و با شعار «تولید ایرانی رونق کشاورزی و سرافرازی ملی» در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

مسعود گیل آبادی، با بیان این مطلب افزود: هفتمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی با حمایت 3 تشکل تولید کنندگان سموم کشاورزی، انجمن واردکنندگان بذر اصلاح شده و انجمن تولید کنندگان کود کشور از یکم بهمن ماه در پارک گفتگو پایتخت آغاز به کار می کند.

وی با اشاره به اهمیت نهاده های کشاورزی و ارتباط مستقیم آن با امنیت غذایی کشور، گفت: یکی از اهداف اصلی ما در برگزاری نمایشگاه تقویت تولید در بخش نهاده های کشاورزی و به تبع آن کاهش ارزبری در این حوزه است که سعی می کنیم در خلال برگزاری نمایشگاه هم افزایی با فعالان این حوزه داشته باشیم.

گیل آبادی با مقایسه میزان ارزبری نهاده های کشاورزی در برابر سایر اقلام غذایی و مصرفی، اظهار داشت: با وجود این که ارزبری این حوزه نسبت به سایر اقلام بسیار کمتر است اما ارزش و جایگاه بالایی در تامین امنیت کشور دارد که در سال جاری و با جلوگیری و کنترل هجوم آفاتی مانند ملخ به مزارع کشور به خوبی جایگاه مبارزه شیمیایی با آفات مشخص شد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی گفت: در طول سال و برای تولید سموم مورد نیاز کشور به ۲۵۰ میلیون دلار ارز نیاز است که با تامین این ارز رقمی در حدود ۸۰ درصد از ۳۰ هزار تن سموم مورد نیاز کشور را تولیدکنندگان داخلی تولید و تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان ایرانی زیر نظر سازمان حفظ نباتات که حساسیت بالایی روی تولید سموم کشاورزی دارد، فعالیت می کند و تمام مراحل تولید در این سازمان مونیتور می شود ضمن اینکه تولیدات ایرانی استاندارد فائو را دارد و با سموم خارجی قابل رقابت است که البته منکر وجود برخی اشکالات در روش های استفاده در مزارع توسط کشاورزان نمی شویم.

گیل آبادی با تایید وجود این اشکالات در مزارع، گفت: درصدد هستیم تا با استفاده از ظرفیت هفتمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی و فرصتی که این نمایشگاه برای دیدار رو در رو با کشاورزان و مصرف کنندگان اصلی سموم به تولید کنندگان می دهد به ارائه آموزش هایی برای رفع این کمبودها بپردازیم.

وی گفت: در خلال این نمایشگاه کلاس های آموزشی و همایش هایی از سوی تولید کنندگان با هدف بهبود مصرف سموم در مزارع کشاورزی و نحوه مبارزه علمی و دقیق با آفات برگزار خواهد شد.

گیل آبادی در پایان تصریح کرد: در هفتمین نمایشگاه بین المللی نهاده های کشاورزی، کالاهای استراتژیک در حوزه کود، بذر و سموم که موجبات تامین امنیت غذایی کشور را فراهم می کند از سوی ۱۰۰ شرکت مطرح در این حوزه و با رویکرد معرفی سموم کم خطر عرضه می شود.

یادآور می شود، هفتمین نمایشگاه بین المللی نهاده های کشاورزی از تاریخ اول بهمن تا چهارم بهمن در بوستان گفتگو تهران میزبان بازدیدکنندگان و فعالان حوزه کود، بذر و سموم شیمیایی خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان