بازدید 11019

واکنش رییس الحشد‌ الشعبی به اعتراضات عراق

مشاور امنیت ملی و رییس الحشد الشعبی عراق تاکید کرد که پشت اقدامات تخریبی و رفتار‌های خشونت بار در جریا ناعتراضات اخیر مردم، دست‌هایی پنهان وجود داشت.
کد خبر: ۹۲۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹ 08 October 2019

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، فالح فیاض روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری با هشدار نسبت به دست‌های که قصد ضربه زدن به نظام سیاسی و روند دموکراتیک در عراق را دارد گفت که ما تظاهرکنندگان را متهم به ضدیت با نظام نمی‌کنیم، اما دست‌هایی پشت سر برخی نفوذی‌ها بود که چنین هدفی داشتند.

رییس سازمان الحشد الشعبی گفت: کشته شدن شهروندان عراقی واقعا دردناک است و ما کسانی که دنبال ضربه زدن و آسیب رساندن به کشور بودند را قصاص خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: تظاهرکنندگان را متهم به ضدیت با نظام نمی‌کنیم، اما برخی طرف‌های پشت گروهی از نفوذی‌ها بودند که برای ما شناخته شده هستند و با آن‌ها در چارچوب قانون برخورد خواهیم کرد.

فیاض به داخلی یا خارجی بودن این طرف‌ها اشاره نکرد، اما تاکید کرد: به کسی اجازه نمی‌دهیم امنیت عراق را متزلزل و یا خون جوانان مرا را پایمال کند.

بغداد و سپس بسیاری از استان‌های جنوبی و مرکزی عراق از سه شنبه گذشته به مدت چند روز صحنه اعتراضات بعضا همراه با درگیری، تخریب و خونریزی بود که بر اساس آمار رسمی طی آن ۱۰۴ نفر از تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی کشته و شش هزار تن دیگر زخمی شده اند.

دولت ضمن تشکیل کمیته تحقیق در خصوص علل و عوامل به خشونت کشیده شدن اعتراضات و عوامل قتل تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی از جمله تک تیراندازانی که گفته می‌شود از ساختمان‌های مجاور اقدام به شلیک مستقیم به افراد می‌کردند، همچنین به همراه پارلمان بسته‌های اصلاحی را برای تحقق خواسته‌های معترضان و بهبود وضعیت معیشتی و شغلی قشر‌های مختلف جامعه در نظر گرفته است و تاکنون نشست‌های مختلفی با نمایندگان تظاهرکنندگان و نیز جلسات درون حاکمیتی برای پیشبرد این اهداف برگزار کرده است.

با این حال برخی ائتلاف‌های سیاسی از جمله جریان صدر به رهبری سید مقتدا صدر و النصر به رهبری حیدرالعبادی نخست وزیر سابق همچنان خواستار استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام بدلیل آنچه ناتوانی عبدالمهدی در اداره کشور می‌خوانند، شده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر