بازدید 6637

فوت ۱۳ نفر از زائران ایرانی اربعین تاکنون

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: آمار خروج زائران از سه مرز زمینی تا چهار برابر بیشتر از سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۹۲۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳ 07 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با اشاره به این‌که اوج حضور عاشقان حسینی در پیاده‌روی اربعین درحال نزدیک شدن است، با اعلام این‌که تاکنون بیش از دو میلیون و ۲۳۵ هزار نفر برای سفر اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، تاکید کرد: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در هدایت زائران باید حضور و نقش موثرتری ایفاء کنند.

او به افزایش بی‌سابقه حضور زائران در شهر‌های زیارتی عراق درحد فاصل اول محرم تاکنون نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: امسال شتاب حرکت مردم برای سفر به عتبات بیش از انتظار بوده است و در این مدت آمار‌های خروج زائران از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه افزایشی تا ۴ برابر را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

نواب که در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و سازمان حج سخن می‌گفت، تعداد زائران فوت شده را در این مدت ۱۳ نفر اعلام کرد و افزود: بیشتر این افراد بر اثر سکته و ایست قلبی جان باختند.

سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه اعلام آمادگی کرد با کمک خیرین و ظرفیت‌های مردمی و استفاده از آشپزخانه‌های مرکزی و نیرو‌های خود در عراق نسبت به پخت و توزیع روزانه ۸۰ هزار پرس غذا در روز‌های بعد از اربعین اقدام کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان