بازدید 32417

تصویب طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی

کد خبر: ۹۲۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴ 07 October 2019
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تصویب امروز کمیسیون اجتماعی مبنی بر دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته گفت: طرح تعطیلی روز‌های پنجشنبه مراکز اداری، آموزشی و قضایی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها، مانند تهران در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که قبلا هم در کمیسیون اجتماعی بررسی آن به تعویق افتاده بود امروز بررسی و تصویب شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، ناهید تاج الدین با بیان اینکه طرح تعطیلی روز‌های پنجشنبه مراکز اداری، آموزشی و قضایی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها، مانند تهران در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید، اظهار کرد: به تصویب این طرح در کمیسیون اجتماعی دید مثبتی دارم، پیشتر وضعیت نهایی این طرح مشخص نشده بود، اما امروز تعیین تکلیف و تصویب شد.

وی با بیان اینکه تصویب این طرح به تقویت اقتصاد گردشگری و هم به تقویت نهاد خانواده منجر خواهد شد بیان کرد: اینگونه نیست که حتما تعطیلات کمتر بهره‌وری اقتصادی بیشتری را داشته باشد بلکه تعطیلات بیشتر هم به بهره‌وری نیروی کار و هم به تقویت ظرفیت‌های معطل مانده اقتصادی همچون اقتصاد گردشگری آن هم بر پایه گردشگری کمک شایانی می‌کند، امیدوارم این طرح در صحن علنی مجلس نیز رای بیاورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲۴
بهتره به جای آن به اصلاح ساعت اداری ورود کارمندان به ادارات توجه شود، قبلا ساعت ورود تا هفت و سی دقیقه مورد قبولبود ، مدتی است دریک تنگ نظری اعلام شده ساعت ورود تا هفت و پانزده دقیقه قابل قبول است وبعد از آن بازای هر دوساعت تاخیربیشتر ازاین درهر ماه، تذکر درج در پرونده وسپس ارجاع به هیات تخلفات قرارخواهد گرفت.
یعنی مثلا کسی یکروز به هر دلیل نتوانست در اداره حاضر شود ، بار دوم سروکارش با هیات تخلفات خواهد بود .
یعنی کل مشکلات اداری وبهره وری و ... مربوط به همین یک ربع زود سرکار آمدن بوده از نظر کارشناسان هیات دولت تدبیر !!!!!
تعطیلی پنج شنبه ها یعنی تقویت فرهنگ تن پروری و خوش گذرانی
کار اشتباهی است.
من یک کارفرما هستم
همیجوری داریم به خاطر تعطیلی های زیاد ورشکست میشیم.
لطفا فقط یک کار انجام بدهید: هیچ کاری نکنید.
سپاسگزارم.
یعنی رسما 4روز از دنیا عقب هستیم ...........
بانکها چطور.؟؟؟؟
تعطیلی دو روز در هفته لازم است ولی اگر پنجشنبه ها باشد تجارت خارجی و مسایل مربوطه چهار روز در هفته تعطیل خواهد شد. بهتربن حالت تعطیلی جمعه و شنبه است.
پس بانکها چی؟ کارمندای بانک آدم نیستن
بله من هم بودم به نفع خودم طرح می دادم
کارگران بخش خصوصی آدم نیستند؟
ادارات خصوصی چی
این طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها چه فوایدی برای مافیا دارد؟
طرح تعطیلی روز‌های پنجشنبه مراکز اداری، آموزشی و قضایی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها؟!!

چرا فقط کارمندان دولت شامل این طرح هستند؟

چرا مانند سایر کشورها دو روز تعطیل رسمی در هفته تصویب نمیشود؟

چرا 5شنبه که روز کاری در سراسر دنیاست تعطیل شود؟ هر فردی که خرده سوادی دارد میفهمد که تعطیلی شنبه منطقی تر و اقتصادی تر است
مبارک است
تعطیلی پنج شنبه خسارت محض برای کشور خواهد بود. تعطیلی باید به شنبه منتقل بشه و پنجشنبه روز کاری برای تمامی ادارجات و کارخانه ها باشد. شما فکر کنید با تعطیل شدن پنج شنبه ها در ایران بصورت کامل روزهای پنجشنبه و جمعه در ایران کلیه ادارجات تعطیل خواهد بود و در کل دنیا روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل خواهد بود. با این تفاسیر عملا 4 روز برای تعامل با دنیا و کار کرد از دست خواهد رفت و عملا 3 روز مفید کاری خواهد ماند.بهتر است مثل بیشتر کشورهای دیگر مخصوصا چین، ما بعضی از تعطیلات مناسباتی رو از تقویم خودمان حذف کنیم و در کنار آن یک فرجه یک هفت ای در اوساط سال برای مردم و سفر کردن در نظر بگیریم.الان در کشور چین دقیقا شنبه ها و یکشنبه ها تعطیل هستند و در طول سال 3 تعطیلات دوره ای 5 روزه و 6 روزه و 8 روزه به مناسبت های مختلف دارند.
ان شالله..امیدواریم هر چه زوتر تصویب و اجرا شود ...خیلی مشکلات حل میشه برای قشر ناتوان و ضعیف کارمند در حوزه خانواده و مسایل شخصیش..الان که ادارات بهروری ندارند ..بهتره 1 روز تعطیل شوند حداقل هزینها کمتر اتلاف میشه ...ادارات الان در یک اعتصاب خاموش بسر میبرند .
ما تو مدرسه ایی درس میخونیم که پنجشنبه هاهم باید بریم مدرسه که بچه های مدرسه واقعا خسته شدن
کل دنیا 2روز در هفته تعطیله فقط ما هستیم که هنوز ده ساله داریم بحث میکنیم
کمی اگر فکر کنید متوجه میشید که قطعا کارشناسی شده که همه به این نتیجه رسیدند
ما هنوز داریم بهش فکر میکنیم کی میخواهیم تافته جدابافته نباشیم؟؟
پس چرا در مورد شرکتهای خصوصی تصمیمی نمی گیرید؟ اینها خانواده ندارند؟
بیخود ترین طرح.
مردم شهرستان ها را مثل مردم تهران در نظر نگیرید.
نباید مراکز اداری در شهرستان ها در روز پنج شنبه تعطیل شود.
فرض کنید طرف تهران هست و میخواهد یک کار اداری را روز پنج شنبه در شهرستان انجام دهد...
کاش مقامات لایق داشتیم و میفهمیدن که تعطیلی شنبه ها به نفع مملکته ، اینهمه اقتصاددانها داد زدن کو گوش شنوا !!!... کاش اینقدر ترسو نبودن که از ترس یک عده که عقیده دارن تعطیلی شنبه مال یهودیها ست !!!! منافع ملی رو درنظر میگرفتن ...
با تعطیلی شنبه فاصله تعطیلات ما با دنیا کمتر میشه و طبق آمارهای موثق از لحاظ اقتصادی به نفع ما خواهد بود ...
سلام.گل بود به سبزه هم اراسته شد
بجای رفع مشکلات فقط دنبال تعطیل کردن، کنکور و موارد غیر ضرور هستند.
لطفا کارمندان بانکها را هم تعطیل کنید آخه کارمندای بانک هم خانواده دارند
اگه اين طرح(تعطيلي پنجشنبه ها) بد است چرا در تهران اجرا ميشود اگر خوب است چرا در كل كشور اجرا نميشود تهرانيها اربابند و شهرستانيها رعيت !!!!! واقعا ادم يك در يك روز تعطيلي به هيچ كار شخصيش نميرسه
سایر کشور های دنیا نیز شنبه و یک شنبه تعطیل هستند. با تعطیلی پنج شنبه ها عملا ارتباط کشور با دنیا محدود به سه روز شده است. برای کشوری که در حال توسعه است این قطع ارتباطات بین اللملی حتما مهم نیست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار