بازدید 4632
رییس سازمان انرژی اتمی خبر داد

راه‌اندازی قسمت سنگین رآکتور اراک تا سه هفته آینده

رییس سازمان انرژی اتمی از راه‌اندازی قسمت سنگین رآکتور آب اراک حدودا تا سه هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ 07 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی اکبر صالحی در گفت‌وگویی ویدئویی که خانه ملت آن را منتشر کرده است، با بیان این‌که «خبر خوبی را اعلام می‌کند»، گفت: ما ظرف یک تا سه هفته آینده، قسمت سنگین رآکتور آب اراک را راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی با این توضیح که رآکتور اراک یک قسمت اولیه و یک قسمت ثانویه دارد که بخش عمده‌ای از فرآیند‌ها در قسمت ثانویه انجام می‌شود، افزود: الحمدالله دوستان توانسته‌اند در چهار سال گذشته قسمت ثانویه را به جایی برسانند که ما بتوانیم ظرف دو تا سه هفته آینده قسمت سنگین رآکتور آب اراک را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: ماشین جایگذاری و جابجایی سوخت هم که ناقص و بعدی از آن کامل نبود، کامل شده و ظرف دو تا سه هفته آینده نصب خواهد شد.

رییس سازمان انرژی اتمی درباره ساخت راکتور دو و سه بوشهر هم که دو سال است شروع شده خبر داد: برنامه ریزی شده که برای سال ۱۴۰۴ رآکتور دوم و ۱۴۰۶ رآکتور سوم راه اندازی شود. بر اساس گزارش ارائه داده شده رآکتور دو طبق زمانبندی پیش می‌رود و الان بزرگترین کارگاه صنعتی کشور در بوشهر است. مردم عزیز ما باید بدانند که بزرگترین پروژه صنعتی کشور از نظر دلاری نیز در بوشهر بوده و ۱۰ میلیارد دلار ارزش آن پروژه است و انتظار داریم که صدا و سیما نیز به لحاظ تبلیغاتی فعالانه‌تری ورود پیدا کرده و این خبر مسرت بخش را به گوش مردم برساند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان