نبض خبر؛

سیک‌های مقیم ایران، مهاجران صد ساله

کد خبر: ۹۲۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹ 07 October 2019
تعداد بازدید : 5828
بازدید 28129
۹
حدود هشتاد خانواده از سیک‌های هندی الاصل طی صد سال اخیر در ایران ساکن بوده‌‌اند و به مرور از زاهدان به اصفهان و از اصفهان به تهران کوچ کرده‌اند و اکنون اغلب‌شان ساکن تهران هستند و در تهران نیایشگاه نیز دارند که با عنوان «گردواره / گرودر / ਗੁਰਦੁਆਰਾ / Gurdwara» (به معنای درگاه گورو) شناخته می‌شود. یک سیک توریست در سفر به تهران سراغ سیک‌های مقیم ایران رفته و ویدیویی از این ملاقات منتشر کرده در تابناک با زیرنویس فارسی می‌بینید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹
خدای اسلام را با خدایان هندوئیسم مخلوط کرده و یک دین عجیب و غریبی بوجود آورد‌ه‌اند. عقایدی بعضاً غیرعقلانی دارند مانند حرام بودن زدن یا کوتاه کردن هر‌نوع از موهای بدن چه مردان و چه زنان. لطفاً سهواً برای این دین ضالّه تبلیغ نکنید تابناک عزیز.
این افراد توی کانادا پرن! در ایران باید نابودشون کرد! این ها اعتقادی به خاتمیت حضرت محمد (ص) ندارن و همین طور هم معتقدن که مردا باید حجاب داشته باشن و هیچ مویی رو نباید کوتاه کرد. این ها خارج از دین هستن و باید نابود بشن! دینشون در قانون اساسی ایران رسمیت نداره! باید نابودشون کرد!
بابا شما صاحب خونه اید
عالي بود ، حيف كه كم بود
آئین سیک جزو ادیان مورد قبول جمهوری اسلام نیست. بهشون ایرادی نمیگیرند؟
سلام تابناک نباید فحش داد
هندی‌ها از قدیم الایام رابطه خوبی با ایرانیان داشته و دارند. جماعت سیک ها مهمان ایرانیها هستند و دین و مسلک شان ربطی به قوانین ایران ندارد. مردمان بی آزاری هستند. تعجب میکنم از اظهار نظر برخی دوستان !! شاید از بی اطلاعی باشد.
درود بر سیکها هر کس در دین ازاد است دوسشون دارم زیاد