بازدید 8291
پیمانه اقتصادی؛

قاضی پور: قیمت کالا‌ها باید ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد/ زنگنه: اصلاح قیمت بنزین ابلاغ نشده/ مرکز آمار: کاهش نرخ بیکاری با فرمول یک ساعت کار در هفته/ ۴۰ درصد اقتصاد کشور از مالیات معاف است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش ۷ هزار واحدی پس از ۴ صعود متوالی، زمان مناسب برای عرضه اولیه شرکت‌ها چه زمانی است؟، کاهش نرخ دلار در بازار ارز، چالش صدور روادید آلمان، پیش روی فعالان اقتصادی، یارانه کشاورزان ایرانی در جیب هندی‌ها و آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تابستان را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 07 October 2019

قاضی پور: قیمت کالا‌ها باید ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد/ زنگنه: اصلاح قیمت بنزین ابلاغ نشده/ مرکز آمار: کاهش نرخ بیکاری با فرمول یک ساعت کار در هفته/ ۴۰ درصد اقتصاد کشور از مالیات معاف استتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش ۷ هزار واحدی پس از ۴ صعود متوالی، زمان مناسب برای عرضه اولیه شرکت‌ها چه زمانی است؟، کاهش نرخ دلار در بازار ارز، چالش صدور روادید آلمان، پیش روی فعالان اقتصادی، یارانه کشاورزان ایرانی در جیب هندی‌ها و آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تابستان را در بر دارد.

ریزش ۷ هزار واحدی پس از ۴ صعود متوالی

شاخص کل بورس تهران پس از ۴ صعود متوالی، روز گذشته تن به اصلاح داد. شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با کاهش ۷۰۹۷ واحدی معادل ۲.۱۷ درصد به رقم ۳۲۰ هزار و ۲۰۸ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۶۷ واحدی به رقم ۴ هزار و ۱۸۷ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۰۷ واحدی معادل ۲.۱۷ درصد به رقم ۸۶ هزار و ۶۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۹۵۲ واحدی معادل ۲.۰۱ درصد، عدد ۹۵ هزار و ۴۲۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۳۰۷ واحدی معادل ۲.۰۱ درصد به رقم ۶۳ هزار و ۸۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۷۸۲ واحد کاهش معادل ۲.۳۰ درصد را رقم زد و به سطح ۳۷۳ هزار و ۲۷۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۹۳۶ واحد کاهش معادل ۲.۵۰ درصد به رقم ۲۳۱ هزار و ۸۰۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۹۴۱ واحد کاهش معادل ۱.۶۴ درصد همراه بود و عدد ۶۵۵ هزار و ۲۷۹ واحد را به نمایش گذاشت.

قاضی پور: قیمت کالا‌ها باید ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد/ زنگنه: اصلاح قیمت بنزین ابلاغ نشده/ مرکز آمار: نرخ بیکاری کاهش یافت/ ۴۰ درصد اقتصاد کشور از مالیات معاف است

زمان مناسب برای عرضه اولیه شرکت‌ها چه زمانی است؟

به گفته افسانه اروجی، معاون بازار فرابورس: "ابتدا باید بررسی شود بازار در چه وضعیتی قرار دارد شاید تاثیرگذار باشد؛ اما نکته مهم این است که عرضه اولیه‌ها همیشه شادابی را به بازار تزریق می‌کنند، حتی در شرایطی که بازار نزولی و شاخص با رشد همراه نیست. به همین دلیل اشتباه است که گفته شود تأمین مالی شرکت‌ها در زمانی باید صورت گیرد که بازار در حال صعودی است؛ اما مشخصا زمانی که بازار با رشد و صعود همراه و نقدینگی جدید وارد بازار می‌شود، بهترین زمان برای عرضه اولیه شرکت‌ها و حتی به طور کلی زمان مناسبی برای افزایش تأمین مالی مجموعه‌هاست تا نقدینگی به طور واقعی وارد شرکت‌ها شود."

قاضی پور: قیمت کالا‌ها باید ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره تداوم گرانی‌ها در بازار، گفت: نبود نظارت بر بازار موجب شد، همزمان با رشد نرخ ارز، قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی، افزایش چشم‌گیری را تجربه کند و حال که دلار در سراشیبی قرار گرفت، قیمت‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه روز به روز نیز بیشتر شود. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر که قیمت دلار کاهش پیدا کرده بهای کالاها نیز باید 30 تا 40 درصد کم شود حال آنکه دولت هیچ تدبیری برای ساماندهی و تنظیم بازار اتخاذ نمی‌کند. وی با بیان اینکه نخستین گرانفروشی توسط پتروشیمی‌ها، زیر مجموعه برخی وزارتخانه‌های  انجام گرفت، اظهار کرد: انتظار می‌رفت دولت از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرده و با متخلفان برخورد کند، حال آنکه توجهی به این موضوع ندارد. وی با انتقاد از تداوم گرانی‌ها، ادامه داد: برخی کارخانه‌ها، شرکت ها و هلدینگ‌ها مانند شستا و... گرانفروشی می‌کنند، دولت باید منشا این افزایش قیمت ها را کشف کرده و با آن برخورد کند. /خانه ملت

برداشت ماهی 2 میلیارد تومان از جیب مردم به حساب سامانه تعطیل شده فوتبال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برآورد ما نشان می‌دهد که تقریبا ماهی ۲ میلیارد تومان از جیب مردم به حساب اپراتور همراه اول کشور در غالب حمایت از تیم ملی فوتبال واریز می‌شود در حالی که سامانه فوتبال ۳۰۹۰* سه سال پیش تعطیل شده است.

کاهش نرخ دلار در بازار ارز

هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور به نرخ ۱۱۳۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. این رقم نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان کاهش داشت. همچنین هر اسکناس یورو در بازار امروز، به نرخ ۱۲۵۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۲۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. یورو نیز همانند دلار، با افت ۵۰ تومان همراه بود.

چالش صدور روادید آلمان، پیش روی فعالان اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نحوه صدور روادید از سوی سفارت آلمان را یکی از بزرگترین چالش‌های فعالان اقتصادی دانست و گفت: این درحالی است که جز سفارت آلمان، ما با همه سفارت‌های کشور‌های دیگر به خوبی همکاری می‌کنیم و مشکلی در این رابطه نداریم.

زنگنه: اصلاح قیمت بنزین ابلاغ نشده

وزیر نفت از خروج کامل CNPC از قرارداد توسعه فاز ١١پارس جنوبی خبر داد و گفت: فاز ١١به طور کامل توسط شرکت پتروپارس توسعه خواهد یافت. زنگنه در مورد علت امضای قرارداد با شرکتهای خارجی برای توسعه فاز ١١، توضیح داد: قصد داشتیم برای این فاز منابع خارجی جذب کنیم و سیستم فشارافزایی هم اجرا شود. شرکت پتروپارس قرار بود این سیستم را در کنار شرکتهای خارجی یاد بگیرد. وزیر نفت در ادامه در مورد اصلاح قیمت بنزین گفت: در مورد اصلاح قیمت بنزین هنوز تصمیم نهایی ابلاغ نشده است.

یارانه کشاورزان ایرانی در جیب هندی‌ها

محسن علی‌حسینی فعال بخش خصوصی در حوزه قند و شکر در گفت و گویی اظهار داشت: اگر نصف یارانه‌ واردات شکر با ارز 4200 تومان به تولید این محصول اختصاص می‌یافت برای کنترل قیمت نیازی به واردات بیش از یک میلیون تن شکر نداشته‌ایم. در حال حاضر دولت به خاطر یارانه شکر به کارخانه بدهکار است به‌طوری‌که کارخانه قند بیستون 12 میلیارد تومان از سال 96 طلب کار است؛ دولت درحالی‌ می‌گوید امکان پرداخت مطالبات کارخانه‌ها را ندارد که به راحی اقدام به واردات نقدی شکر از هند می‌کند. وی اظهار داشت: دولت اعلام کرده است که کارخانه های قند و شکر برای دریافت طلب خود در سیستم بانکی، بدهی ایجاد کنند تا با بدهی دولت به آنها تهاتر شود. /تسنیم

آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تابستان

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با بیان این که مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل تابستان تا امروز ( ۱۵ مهرماه) است، تاکید کرد که این مهلت قابل تمدید نیست. براساس اعلام سازمان امور مالیاتی، محمد مسیحی - مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور - گفت: مطابق قانون، مؤدیان نظام مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق سایت عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به آدرس www.evat.ir ارائه و مالیات و عوارض متعلق را پرداخت کنند.

مرکز آمار: کاهش نرخ بیکاری با فرمول یک ساعت کار در هفته

رئیس مرکز آمار ایران گفت: نرخ بیکاری کشور در تابستان امسال، ده و نیم درصد است که در مقایسه با تابستان پارسال، حدود یک و هشت دهم درصد کاهش نشان می دهد. جواد حسین زاده در ارتباط تصویری با تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه در مرکز آمار ایران،​ هر فصل طرح آمارگیری از نیروی کار اجرا می شود افزود: حدود ۶۰ هزار خانوار در نمونه های ما قرار می گیرند و این طرح، مشابه طرح نیروی کار در همه جهان اجرا می شود و منطبق بر استاندارد های بین المللی است. وی با بیان اینکه تعریف شاغل از دیدگاه مرکز آمار ایران مطابق همه دنیا و بر اساس دستورالعمل سازمان بین المللی کار است، ادامه داد: بر اساس این تعریف، فردی شاغل است که در هفته مرجع،​ حداقل یک ساعت کار کرده باشد.

حسین زاده افزود: ماموران آمارگیر همه استان ها آموزش دیدند و با پرسشنامه ای مطابق با استانداردهای بین المللی به خانوارها مراجعه می کنند و بر اساس سئوالاتی که پرسیده می شود شاغل یا غیر شاغل بودن آن ها تشخیص داده می شود. او اضافه کرد: سپس با روش های نمونه گیری منطبق با استانداردهای بین المللی، این نتایج به کل جامعه تعمیم داده می شود. رئیس مرکز آمار ایران گفت: در این پیمایش با توجه به سوالاتی که پرسیده می شود تعداد شاغلان و بیکاران تشخیص داده می شود. بر اساس آخرین آمار،​ از مجموع حدود ۶۱ میلیون و ۵۸۲ هزار جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر که جمعیت در سن کار محسوب می شوند، حدود ۴۴ و ۹ دهم درصد آن ها ​فعال هستند و ۳۳ میلیون و ۹۳۷ هزار نفر تا سال ۹۸ ، غیر فعال بودند.

بایکوت خودروهای ژاپنی در کره

طی ماه سپتامبر خودروسازان ژاپنی موفق شدند تنها حدود ۱۱۰۰ دستگاه خودروی سواری در کره جنوبی بفروشند که این تعداد، ۶۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. علت این کاهش به اختلافات تجاری اخیر دو کشور بر می‌گردد که بر اثر آن مردم کره خرید محصولات ژاپنی را تحریم کرده‌اند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ بر اساس آمار جدیدی که سندیکای واردکنندگان و توزیع‌کنندگان خودروی کره روز جمعه منتشر کرد، در ماه اوت نیز فروش خودروهای ژاپنی با ۵۷ درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۱۴۰۰ دستگاه رسیده بود.بر این اساس طی ماه گذشته، خودروهای ژاپنی تنها ۵ درصد از خودروهای وارداتی فروخته شده در کره جنوبی را تشکیل دادند این در حالی است که این سهم در سال گذشته ۱۶ درصد بوده است. خودروسازان اروپایی اما در این مدت موفق شدند سهم خود در بازار کره را گسترش دهند. این آمار همچنین نشان می‌دهد که برندهای داخلی همچون هیوندای موتور کنترل بیش از ۷۰ درصد بازار کره جنوبی را به دست گرفته اند.

۴۰ درصد اقتصاد کشور از مالیات معاف است

امید علی پارسا، در همایشی که با حضور دادیاران، دادیاران مسئول و دبیران دادستانی در مناطق هفتگانه مالیاتی کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی در ایران به نسبت کشورهای دیگر، به ویژه کشورهای توسعه یافته پایین است، عنوان داشت: این نسبت در کشورهای توسعه یافته حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد و در کشورهای در حال توسعه حدود ۱۵ تا ۱۸ درصداست که البته این رقم در ایران حدود ۸ درصد می‎باشد. وی با بیان اینکه پایین بودن این نسبت به وضوح نشان می‎دهد که میزان فرار مالیاتی و میزان معافیت‎های مالیاتی در ایران بالاست، گفت: حدود ۴۰ درصد اقتصاد کشور از مالیات معاف است و این امر، در کنار پایین بودن نرخ های مالیاتی و فرارهای مالیاتی گسترده، باعث شده میزان درآمدهای مالیاتی در کشور به نسبت حجم اقتصاد، پایین باشد. پارسا اظهار داشت: اگرچه شاخص نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی رقم پایینی را نشان می‎دهد، با این حال، اقشار مختلف جامعه احساس می‎کنند که مالیات بالایی می‎پردازند.

مجوز درج مرغ سبز و ارگانیک لغو شد

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی گفت: با اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ، مجوز درج مرغ‌های سبز، ارگانیک و عاری از آنتی بیوتیک لغو شد. سامد برومندفر افزود: از این پس واحدهای بسته‌بندی  اجازه درج عنوان مرغ سبز، ارگانیک و عاری از آنتی بیوتیک را روی برچسب مرغ ندارند. وی با تاکید بر اینکه مرغ سایز باید در خط دو تولید کشتارگاه‌ها رعایت شود، اظهارداشت: گوشت مرغ کیفی از این پس دارای رتبه های +A ، A و B می‌شود. به گفته وی، بسته بندی گوشت مرغ با رتبه +A دارای نوار سبز رنگ، رتبه A دارای نوار آبی و رتبه B دارای نوار نارنجی است. 

روسیه در رشد تبادلات بدون پول نقد از اروپا پیشی گرفت

 طبق اعلام گروه مشاوران بوستون (بی‌سی‌جی)، روسیه در ۸ سال اخیر شاهد رشد چشمگیر پرداخت‌های بدون پول نقد بوده و در این زمینه از کشورهای اروپایی جلو زده است؛ میزان تبادلات بدون پول نقد، از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸، بیش از ۳۰ برابر شده است. بی‌سی‌جی در گزارش خود پیش‌بینی کرد: تا سال ۲۰۲۸، کل درآمد تراکنش‌های بدون پول نقد در بازار اروپا ۵.۹ درصد رشد خواهد کرد، که این میزان در شرق اروپا ۷.۴ درصد خواهد بود. این گروه تاکید کرد که عامل اصلی رشد منطقه اروپای شرقی، روسیه خواهد بود. طبق تحقیقات این موسسه، روسیه به بزرگترین بازار اروپا برای تراکنش‌های کیف پول الکترونیک تبدیل شده است و از نظر تراکنش‌های امن توکن‌ها (ارزهای دیجیتال) در جهان پیشتاز است. هرچند پیش‌بینی می‌شود رشد این بخش روسیه در ۱۰ سال آینده کندتر شده و به ۱۱.۸ درصد برسد، با این حال این کشور همچنان از ۵۸ کشور دیگر عملکرد بهتری خواهد داشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
یک ساعت کار در هفته یعنی اینکه تو بیکار نیستی و اینجوری بدهکار دولتهای اول احمدی نژاد و حالا روحانی هستی، دیگه از این پس خوشحال باش و با سربلندی پیش زن و بچه بگو من شاغلم و بیکار نیستم، گور بالای مایحتاج خانواده!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
شاید در کاهش نرخ بیکاری با این حرفها موفق باشن ولی در کاهش خشم بیکاری این بازیا تاثیر نمیکنه
حسنعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
فقط حیف یارانه را قرار است قطع کنند. واقعاً اوضاع زندگی سخت خواهد شد! اما آقا اسحاق قول بهبود وضعیت داد. چگونه؟ فقط خودی می داند و بس!
در حاليکه ماليات کارمندها قبل از دريافت حقوق کم مي شود يکسري نهادها هستند که اصلا ماليات نمي دهند و مشاغل آزادي که با درآمد 500 ميليوني اندازه کارمند عادي ماليات نمي دهد واقعا متاسفيم براي اينگونه محاسبات.
با سلام
فقط ۴۰ درصد. کشوری که اقتصاد ان دولتی. و بخشی خصوصی فقط رانتی. ایا بازهم باید مالیات گرفت. ۴۰ سال بحران اقتصادی. عدم ثبات در قوانین. عوارض سنگین در بخش تولید. ایا از اقتصاد بیمار مالیات هم می گیرند. ایا از شخص مریض کار می کشند.
برای بهبود اقتصاد این کشور باید تا ۱۰۰ سال این کشور از مالیت معاف باشد. هزینه دولت باید کاهش یافته و از بخش منابع طبیعی تامین گردند. تا اقتصاد جان بگیرد.
اگر مدیران می گویند نمی توانیم. کنار بروند تا افراد خلاق و دلسوز ملت وارد میدان شده و باعث شکوفایی کشور شوند.
در درس های اقتصاد باید الگوهای جدیدی ایجاد و تدریس شود که جگونه این الگوهای مدیریتی قادر هستند یک شبه اقتصاد را ویران کنند و پاسخگو نباشند و الگوهایی که شب و روز برای رفع تحریم ها و بهبود اقتصاد کشور بدوند و پیر شوند. ولی هر روز برای سوال جواب باید حاضر باشند و حتی خسته نباشی هم نشنوند.
یا حق
کدام بخشهای اقتصاد کشور متعلق به قشر فقیر است که از مالیات معاف شده اند ؟
پاسخ ها
حسنعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
سفر به جهان آخرت!
قاضی پور: قیمت کالا‌ها باید ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد. جالب است که مسئولین محترم یکایک می آیند و از بایدها و نبایدها بطور مفصل صحبت می کنند. ولی به هنگام عمل متوجه می شوید که سرِ کار بوده اید و قرار بوده بطور مثال قیمت کالاها 30 تا 40 درصد افزایش یابد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
الان استارت گرونی بنزین رو هم زدن کالاها در آینده ۳۰ تا ۴۰ درصد گران هم خواهد شد آرد و نان تازه اولش بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
جناب قاضی پور
چشم
روی تخم چشام
امری دیگه نداشتید؟
چرا زودتر نگفتید؟
آقای قاضی پور:
شما که گفتی لااقل می گفتی ۳۰۰٪. صحت علمی نداشتن سخنان که مطرح نیست. هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
چشم اقای قاضی پور. منتظر فرمان شما بودیم. از فردا میگیم همه کالاها 40 درصد بیاد پایین.
آقای زنگنه:
بالاخره ابلاغ خواهد شد. نرخ بنزین که ۱۰۰۰ تومان لیتری نیست وقتی قیمت آپارتمان در تهران را با منهتن امریکه قیاس می کنیم. کاش سرویس و خدمات هم مانند امریکا، کانادا، و ... باشد که نیست. دلار ۳۰۰۰ تومانی شده ۱۲۰۰۰ تومان. FOB خلیج فارس را هم جهت قیاس مع الفارق (از طریق اهمال در شرایط استدلال استقرایی پدید آمدن) فراموش کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
پول زندگی در منهتن رو میدیم وضعیت زندگیمون از کشورهای جهان چهارمی هم کمتر است. حداقل در آفریقا به پوشش و ماهواره و شادی مردم کاری ندارند
اقای روحانی و دولت او در همه زمینه ها رکوردهای جهانی را می شکند و به پیش می رود... بر خلاف تمام علم اقتصاد و تاریخ وقتی رشد منفی اقتصادی در کشوری انهم ۸ درصد برقرار است هم بیکاری دو درصد دو درصد کاهش می یابد و هم بورس ان چند صد درصد رشد می کند....
نمایندگان ما پس چیکاره اند؟! همه میگن قیمتها باید پایین بیاد؟؟ دولت هم همینو میگه! پس چه کسی و یا کسانی باید قیمتها را کم کنند؟!
هر وقت دولت ها در ایران بدون دخالت دیگران،تنها تصمیم گیر امور اقتصادی و اجتماعی جامعه باشند.انوقت میتوان در مورد عملکرد دولت ها اظهار نظر کرد در عیر اینصورت میشود همین ملقمه ای که میبینیم.
این 40 درصد را از کجا آوردید؟

كي گفته درامد به ريال باشه
قيمت با دلار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قيمت ها حداقل بايد 250 درصد پايين بياد نه 40 درصد........
... تا وقتی که سیستم شفاف زا واقعی در کشور فعال نشده پرداخت مالیات درست نیست
وقتی نمایندگان مجلس درکی از گرانی و اوج گرانی که هر لحظه بدون دلیل افزایش می یابد و هیچ سیستم نظارتی الکترونیک که کار ساده ای است اعمال نکردند
ندارند پرداخت مالیات چه فایده ای دارد؟...
باید کاری کنند تا مردم از روی رغبت مالیات بپردازند...
اقتصاد بیمار... حداقل 50 سال باید تولیدکنندگان وکارخانه داران از دادن مالیات معاف باشند
آقای قاضی پور کبوتر را آسمان میشناسد وقیمت کالارا میزان عرضه وتقاضا به چه و که دستور میدهی ومیدهند هرچه قیمت کالا واقعی تر باشد استقلال وخودکفائی ریشه بیشتری میدواند پیاز وگردو اگر به حد وفورتولید شوند هم ارزآوری دارند وهم تعدیل قیمت لطفا دستور اصلاح چارت سازمانی را بدهید تا از موازی کاریها و ایجاد مشاغل دروغین ومضر جلوگیری شود لطفا نرتیبی اتخاذ فرمائید تا تحت عنوان جوانسازی مدیریت کشور فک وفامیل ژنها و ... را به مدیریت نرسانند مثال بزنم غیرقابل انتشارم
آقای قاضی پور دوباره موسم انتخابات مجلس فر رسیدن و نمایندگان محترم به یاد مشکلات و گرانی ها افتادند
قیمت کالاهادستوری پائین نمی آیدواگرچنین دستوری صورت گیردبجای نتیجه باعث بیکاری وگرانی بیشترمیشودقیمت کالاهافقط درصورت تولیدبیشتروایجاد رقابت آزادبدون دخالت دولت ممکن میشود که درکشورماممکن نیست بالا بردن مالیاتها بارکوداقتصادی اخیرباعث بیکاری بیشتروگرانی وفقر بیشتر میشودبالا بردن قیمت بنزین گرانی بیشتر وعوارض آنرا دارد تنها راه برون رفت توقف خدمات دولتی غیرحیاتی چون جاده سازی وامثالهم وهزینه نکردن بودجه برای کارهای تشریفاتی ونیز کم کردن مالیات دربخشهای تولیدی وکشاورزی وصنعتی وتعامل باکشورهای ثروتمندونه فقیرکه آنچه داریم ونداریم رابخواهندودرضمن بالابردن حس اعتمادوآرامش درسرمایه گذاری سرمایه گذاران داخلی وهموطنان خارجی درسرمایه گذاری درکشوراست که درصورتیکه واقعابرنامه ای برای اقتصادبدون نفت باشدتاحدوی موفق خواهد بودوگرنه بادستوروتنبیه وجریمه کارازبدبدترمیشود
ژاپنی هاخوروهاشون بیارن ایران بفروشن موفق خواهندبود.
باز نزدیک انتخابات شده ... تو این چهار سال تو مجلس چه کاری می کردید؟
30 الی 40 درصد کاهش را نمیخواهیم . شما مواظب باشید بیش از این ما را بدبخت بیچاره نکنید به همین وضع موجود هم قانع هستیم ؟؟!! بابا دارید زمزمه گرانی بنزین و غیره را سر میدهید بعدش میگوئید قیمتها باید کاهش پیدا کند. ...
سلام اقای رییس مرکز امار. کارگر با چهل ساعت کار حسب قرارداد با چندین ساعت اضافه کاری هزینه زندگی شخص تامین نمیشود شما میفرمایید کسی که حداقل یکساعت کار در هفته بیکار محسوب نمیشود یعنی اینکه مثل بازاریهایی که یک ساعت در حجره سرکشی میکند برای کنترل حساب کتاب دفتر...
بازنشستگان پس از سی سال خدمت دنبال کار هستند تا توانایی تامین هزینه زندگی را داشته باشند
اقای رییس امار شما چند نفر نامبرید که با ده ساعت کار در هفته دخل وخرج انها برابر باشد...
اگه میتونید از خیلی از شرکتهایی که سالها است از پرداخت مالیات معاف هستند ، مالیات بگیرید.اگه سال ها پیش به هر دلیلی با یک دست خط از مالیات معاف شدن ، چرا الان که پولدار شدن قانون نمیتونه ازشون مالیات بگیره .اونوقت دارایی اومده یک پله مالیات را حذف کرده تا اگر کارمندی فرضا 8 تومن حقوقشه ، اونقدر مالیاتش زیاد میشه که عملا دریافتی اش از سال قبل هم کمتر میشه ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل