بازدید 6942

«روز تهران»؛ مناسبتی که بهتر است فعلا در تقویم رسمی قید نشود!

روز تهران به پیشنهاد شورای شهر در دستور کار «شورای فرهنگ عمومی کشور» قرار گرفته و در تیرماه سال ۹۵ به تصویب رسیده تا از تقویم سال ۹۶ به بعد درج شود. این در حالی است که اگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور در سال ۹۵ را مرور کنید، در کمال ناباوری متوجه خواهید شد که چنین مصوبه‌ای وجود ندارد و امروز تنها «روز دامپزشک» است!
کد خبر: ۹۲۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴ 06 October 2019

تابناک شهری«طرح روز پایتخت در مرداد ۱۳۹۵ خورشیدی از طرف اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید و از آن پس، چهاردهم مهرماه در تقویم عمومی کشور به نام پایتخت نامگذاری شد.»

به گزارش «تابناک»؛ آنچه خواندید، روایت منتشره در یک خبرگزاری رسمی کشورمان است که تأکید دارد، امروز «روز تهران» است؛ روزی که باید در تقویم رسمی کشورمان ثبت شده باشد، اما بعید است تقویم‌های دور و اطرافتان را رج بزنید و با این مناسبت مواجه شوید!

البته مشابه این روایت را در برخی رسانه‌ها و سایت‌های مختلف هم می‌توان یافت که تأکید دارد روز تهران به پیشنهاد شورای شهر در دستور کار «شورای فرهنگ عمومی کشور» قرار گرفته و در تیرماه سال ۹۵ به تصویب رسیده تا از تقویم سال ۹۶ به بعد درج شود و احتمالا گرامی داشته شود.

این در حالی است که اگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور در سال ۹۵ را مرور کنید، در کمال ناباوری متوجه خواهید شد که چنین مصوبه‌ای در صف مصوبات تقویمی و مناسبتی آن وجود ندارد و کماکان روز چهاردهم مهر ماه، تنها «روز دامپزشک» است و بس.

«روز تهران»، مناسبتی که بهتر است فعلا در تقویم رسمی قید نشود!

اتفاقی جالب توجه که اگر بدانید به مناسبت آن، مسئولان شهری در پایتخت، «هفته تهران» را به تصویب رسانده و آن را گرامی می‌دارند، عجیب‌تر به نظر می‌رسد؛ مسئولانی که احتمالا اهل مراجعه به تقویم نیستند، که اگر بودند، هم و غمشان را بر افزون این روز به تقویم‌ها می‌گذاشتند نه تدارک برنامه‌های متنوع.

کدام برنامه؟ پاسخ به این پرسش هم به نکات جالب توجه و عجیب دیگری می‌رسد. به این برنامه که مختص روز تهران در هفته تهران است، دقت کنید.

آیین نکوداشت روز در ۲۲ منطقه تهران
رونمایی تمبر تهران
رونمایی کتاب بازار تهران
عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی
نیم بهای بلیت سینما‌های تهران

جالب نیست؟ در روز تهران می‌توانید در کتابخانه‌های عمومی این شهر ثبت نام رایگان داشته باشید، با بلیت نیم بها به سینما بروید و یا به منطقه ۲۲ رفته و در آیین نکوداشتی که آنجا برگزار خواهد شد، شرکت کنید. البته باید بتوانید تمبر تهران را هم ببینید که بهتر است از آن صرف نظر کنید، چون در موتور‌های جست و جوی اینترنتی هم اثری از آثار آن یافت نمی‌شود!

جدای این، خرید بلیت نیم بهای سینما در روز‌های یکشنبه هم مزیت خاصی نیست که به روز تهران یا هر مناسبت دیگری مرتبط باشد و مدت هاست در زمره تدابیر مسئولان برای تشویق شهروندان به سینماست؛ تدبیری که اساسا به روز تهران بی ربط هم هست، اما ظاهرا آیتم خوبی برای پر کردن تدابیر گرامی داشت بوده است!

البته جز این برنامه ها، برای دیگر روز‌های هفته تدابیری مانند تور تهران گردی یا افتتاح خانه موزه لرزاده یا پخش مستند‌های معرفی تهران در موزه سینما و برپایی گذر هنر هم تدارک دیده شده که مناسب‌تر از رونمایی تمبر و بلیت نیم بها به نظر می‌رسند؛ اما آیا منجر به هویت بخشیدن به روز تهران خواهند شد یا نه، بهتر است به قضاوت شما واگذار شود.

روزی ویژه شهری که در گذشته‌های نه چندان دور به آب و هوای مطبوعش معروف و مشهور بوده، اما چند دهه است که با گفتن اسمش همه یاد ترافیک و آلودگی هوا و نکات منفی دیگر می‌افتند. شهری که متولیانش برای روز نامگذاری شده برایش هم طرح و برنامه خاصی ندارند، چه برسد برای رهایی آن از مشکلات و معضلاتی که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
اصولا از تهران واقعی چیز زیادی باقی نمانده؛ آن مقدار هم که باقی مانده احتمالا در آینده نزدیک نابود خواهد شد. آنچه امروز به نام تهران میشناسیم (و درواقع تهران نیست) شهری است زشت و بدقواره و غرق شده در انواع آلودگیهای صوتی و بصری و زیست محیطی. شهری است که نه به شهرهای اصیل و سرشار از خاطره اروپاییها شباهت دارد، نه به شهرهای به اصطلاح شیک و نو و باکلاس اما بی اصالتی مثل ابوظبی، بلکه شهری است بی هویت و کم امکانات که نه اصیل است و نه مدرن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
واقعیت تلخی است! حیف از شهر من که نابود شده! حیف از ایران و ایرانی
تهران دیگه تهران نیست

شهری است با حاشیه های غیرقابل باور !!!!!!!
متاسفانه شهرداری در طول سال ها تراکم فروشی و مجوز به انواع ساخت و سازها ،، برای درآمد ،، فضا و زیبایی شهر تهران را نابود کرد و تهران را به شهری زشت با انواع آلودگی و ترافیک تبدیل کرد
به واقعیت که اعضای شورای پنجم شهر تهران ، گند زدند به تهران ؟‌خسارات این دوره را نمیتوان تا دهها سال جبران کرد ؟‌ مسولین در طی سی سال اخیر ،‌ فرهنگ اجتماعی ،و گتمانی ملت را به دویست سال قبل بازگردانیده اند ؟، آنچه بی ارزش شده است ،‌اول کرامت انسانی ،و ، دوم ریال ایران که نماد اقتدار مردم است ؟ ،،
بگو روز شرکت ها رستورانها مغازه ها ابر مگا مال ها........بگو در این روز فرخنده توانستیم تمامی ساکنین این شهر را بیرون کردن و جای ان شرکت و.....بزنیم ....
متاسفانه مسئولان شهری به جای انجام کاری برای شهر به تصمیم گیری در مورد روز تهران و نام گذاری کوچه ها و ... می پردازند ایا هدف از انتخاب انها این بوده برای مثال
بیش از دو سال است منطقه (شریعتی - پلیس) لوله گذاری فاضلاب شده است ولی اتصال ساختمان ها به شبکه انجام نشده است پول حق انشعاب را نیز کامل دریافت کرده اند دلیل آن هم فقط عدم اتصال شبکه در پیچ شمیران عنوان می کنند عدم هماهنگی شهرداری و سازمان آب فاضلاب تهران
مثال دیگر درخواست اینترنت از مخابرات دادم گفتند که منطقه شما فیبر نوری است و امکان ارائه اینترنت نداریم و فیبر نوری تا سر خیابان پلیس امده ولی شهرداری اجازه کابل کشی به منازل را به ما نمی دهد و مبالغ بسیار بالایی از ما درخواست کرده است و این ناهماهنگی شهرداری و مخابرات(این در حالی است که خیابان پلیس تا وزارت اطلاعات و ارتباطات چند کیلومتر بیشتر فاصله ندارد و در مرکز پایتخت ایران قرار دارد)
مثال دیگر سرویس دهی حمل نقل عمومی شهری است که هر 15 تا 20 دقیقه یک اتوبوس خط معلم ولیعصر سرویس دهی می کند
مثال .....
تهران و تهرانی‌ها چه گلی بر سر کشور گذاشته‌اند که یک روز باید به نامشان باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
شما بگو چه گلی نکاشتن که از شهرای دیگه سرازیر شدن
تهران شهر گناه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
نیایید عزیزم تشریف ببرید ارمان شهر خودتون
نويسنده محترم آيين نكوداشت در 22 منطقه تهران را با منطقه 22 تهران اشتباه گرفته.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار