بازدید 10514

گام‌های موثر مسئولان برای بازگشت آرامش به لردگان؛ وزیر بهداشت و استاندار عذرخواهی کردند و وعده درمان و پیگیری دادند

نمکی وعده داد که پیگیری ماجرا با قوت در دستور کار وزارت خانه متبوعش خواهد بود و تاکید کرد: «مردم شریف و پاکیزه آن منطقه بی دلیل یا از راه‌هایی به این ویروس آلوده شده اند که هیچ گناه و تقصیری ندارند. کودکی که از مادر مبتلا به HIV متولد می‌شود، معصوم‌تر از آن است که مورد اتهام قرار گیرد یا زنی که به شیوه‌ای آلوده شده باشد که شاید اطلاعی از آن نداشته باشد.»
کد خبر: ۹۲۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ 06 October 2019
تابناک اجتماعیبه فاصله یک روز از اوج گرفتن اعتراضات در لردگان و بروز برخی حواشی و آسیب‌ها در این منطقه، مسئولان گام‌های موثری برای بازگشت آرامش به این شهر برداشتند.

به گزارش «تابناک»، اوضاع در لردگان که پس از انتشار برخی شایعه‌های دردناک به شدت ملتهب شده و حتی روز گذشته به بروز بحران منجر شده بود، حالا به شدت تغییر کرده و به نظر می‌رسد که در سایه اقدامات صورت گرفته و پاسخ دادن به برخی مطالبات مردم معترض، به زودی به آرامش کامل خواهد رسید.

ماجرا از این قرار بود که اهالی یک روستا تصور می‌کردند بر اثر استفاده از سرنگ‌های آلوده و تست قند خون، همه به ویروس اچ آی وی مبتلا شده اند و از این رو، چهارشنبه گذشته دست به تجمع اعتراضی مقابل فرمانداری لردگان زدند. رویدادی که در پی آن، سیل اظهارنظر‌های متناقض مسئولان رقم خورد و در نهایت به دستگیری بهورز روستا رسید.

در نتیجه این اقدام قضایی، نامه‌ای از وزیر بهداشت منتشر شد که در آن اعلام شده بود فرد دستگیر شده، عامل کشف ابتلای اهالی روستا به ویروس نقص ایمنی است و در سایه فعالیت‌های وی بوده که منشا آلودگی در این روستا کشف شده است. چیزی که وزیر بهداشت آن را معتادان تزریقی و «روابط نامطلوب» عنوان کرده بود.

همین اظهار نظر کافی بود تا بار دیگر موجی تنش در منطقه شکل گیرد و برخی اهالی روستا خواستار عذرخواهی رسمی وزیر بهداشت بابت اظهار نظرش شده و افزون بر آن، شفاف شدن سریع‌تر ابعاد ماجرا، به ویژه بعد از این دست اظهارنظر‌ها را خواستار شوند. خواسته‌ای که به شکل گیری تجمع اعتراضی دیگر در روز گذشته منجر شد.

البته در ادامه تجمع دیروز، اتفاقات ناخوشایندی در لردگان رقم خورد که نشان می‌داد مسئولان از جمله وزارت بهداشت از تدبیر ماجرا غفلت کرده و واکنش نامناسبی به رویداد رقم خورده نشان داده اند. اشتباهی که روز گذشته وزیر بهداشت برای جبران آن دست به اقداماتی زد که از جمله آنها، عذرخواهی از مردم منطقه و به ویژه اهالی روستای کانون ماجرا و تلاش برای دلجویی از ایشان بود.

افزون بر این، نمکی وعده داد که پیگیری ماجرا با قوت در دستور کار وزارت خانه متبوعش خواهد بود و تاکید کرد: «مردم شریف و پاکیزه آن منطقه بی دلیل یا از راه‌هایی به این ویروس آلوده شده اند که هیچ گناه و تقصیری ندارند. کودکی که از مادر مبتلا به HIV متولد می‌شود، معصوم‌تر از آن است که مورد اتهام قرار گیرد یا زنی که به شیوه‌ای آلوده شده باشد که شاید اطلاعی از آن نداشته باشد.»

وزیر بهداشت متذکر شد که مسئولیت درمان و مراقبت از مبتلایان و خانواده ایشان بر عهده وزارت بهداشت است و بر این اساس، با آزمایشات گسترده روی مردم منطقه، مبتلایان شناسایی خواهند شد و تحت درمان قرار خواهند گرفت و از یادآوری این نکته نیز غافل نشد که درمان مبتلایان به ویروس HIV بدون هزینه و کاملا رایگان است و در مورد عوامل آلودگی به این ویروس نیز بعد از بررسی دقیق کارشناسان بهداشتی، اطلاع رسانی خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر با دستور وزیر، دکتر محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به لردگان رفته تا از نزدیک در جریان امور باشد و هم مقدمات درمان مبتلایان را فراهم آورد و هم بررسی ادعا‌های مطرح شده در خصوص سهل انگاری‌ها را در دستور کار قرار دهد. تلاشی همه جانبه برای بازگشت آرامش به لردگان.

سلسله اقداماتی که در کنار آن، شورای تامین استان و مسئولان انتظامی نیز با تمام توان به میدان آمده اند تا هم مطالبات مردم به طور جدی و کامل پاسخ داده شود و هم عرصه برای دشمنان برای به بیراهه بردن اعتراضات مردمی تنگ شود و پرونده بهداشتی درمانی گشوده شده در منطقه، در همین مجرا پیگیری و حل و فصل گردد.

رویکردی که استاندار چهارمحال و بختیاری بر آن تاکید می‌کند و با «عذرخواهی از مردم منطقه به خاطر مخاطرات امنیتی که پیش آمده»، از زحمات نیرو‌های انتظامی، امنیتی و مردمی قدردانی کرده و وعده می‌دهد که «اخبار پیرامون این موضوع در فرصت‌های مناسب در اختیار رسانه‌ها قرار داده می‌شود تا به مردم اطلاع‌رسانی شود.»
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
شما ها كه ديروز تكذيب كردين؟
چی شد تابناک؟ تو که میگفتی دروغه و کار دشمنانه؟ اون وزیر و استاندار و امام جمعه باید برکنار بشن
خوشم میاد همه از عزیزان بختیاری مان حساب می برن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اره اونم چه حسااابی..یادمه سال ۹۳ بود بیمارستان گلستان اهواز بودم،دو طایفه از این عزیزان با هم دعواشون شد ۴_۵ تا کشته و کلی تیر خورده اوردن بیمارستان...این عزیزان رو بایدم ازشون حساب برد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
ناشناس 22:23 شما از کدوم کشور تشریف اوردید که هیچ درگیری بین شماها وجود نداره؟؟؟
فکر نمیکنم ما مردم برای این مسئولان مهم باشیم! جز اینکه در انتخابات بیاییم رای بدیم!! کلا ما را جور دیگری می بینند!! مثلا اضافی!!
حتما باید کار بیخ پیدا کنه تا کسی از مسئولان بیدار بشه!!
انگار اسیر جنگی هستیم براشون!
مگه ایدز درمان داره؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
وقتي ماسك بزني بياي تو خيابون كه ايدز نگيري درمانش هم پيدا ميشه
تا کی غفلت از پاسخگویی مناسب و به موقع به مردم؟!!
ایا حتما باید فضای مجازی و رسانه های خارجی اطلاع رسانی کنند و جور صدا و سیما را بکشند؟
حتما باید آشوبی بپا شود و دودهایی بلند شود تا بیاد اصل ساده پاسخگویی بجا بیفتیم؟!!
کجاست محترم شمردن ملت و رفع ابهامات و درخواستهای ایشان؟!
وزیر بهداشت ازترسش عذرخواهی کرد ولی واقعیت اینه که ویروس ایدز هیچگاه ازطریق تست قندخون منتقل نمیشه وتازه بین ورود ویروس و ابتلا به ایدز فاصله زمانی دو سه ماهه هست.چرا واقعیتها رو بیان نمی کنید؟ راههای ابتلا به ویروس کاملا مشخصه. البته هیچوقت تمام افرادی که به ایدز مبتلا میشوند لزوما به این معنی نیست که بی بندوبار هستند .یه نوزاد که زمان تولد از مادرش میگیره ویا زنی که از همسرش میگیره ویا بیماری که خون الوده بهش تزریق میشه هیچکدوم اینها افراد بی بندوباری نیستند.به جز این مواردی که عرض کردم راههاری انتقال ویروس مشخصه :در معتادان تزریقی ودر افرادی که رفتارهای پر خطر جنسی دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
متاسفانه در جامعه ایرانی برخورد احساسی جای برخورد منطقی رو گرفته درست فرمودید راههای انتقال ویروس ایدز واضحه اما ما ترجیح میدیم واقعیت رو انکارکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
شما کاملا درست میفرمایید از راههای ابتلا به ایدز اما میشه بفرمایید چطوری یک بچه چها ساله ایدز داره در صورتی که نه پدر و نه مادرش ایدز ندارند شما که اینقدر خوب توضیح میدید اینم لطفا توضیح بدید . از مردم
اونجا بدلیل اینکه از سرنگ مشترک استفاده کردند برای ازمایشاتی که قرار بود بگیرن ویروس از یک شخص به بقیه منتقل شده حالا باز علما و فضلا بیان توضییییحات بدن
عذر خواهی؟؟؟؟؟؟؟ واقعا شرم آوره ....برای ملت بدبختی که ایدز گرفتن عذر خواهی چاره است؟؟؟؟؟؟زندگی ملت رو به فنا داده اید با عذر خواهی......در مورد خودتون چی فکر می کنید؟؟؟؟؟ خدایید شماها؟؟؟؟یا ملت انسان نیستند؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
عزیزم خونسرد باش...نگفت که کار بهورز ما بوده.اون بهورز بی گناه و مطمئن باش ازاد میشه..یه معذرت خواهی کرد از اینکه گفته مردم به خاطر روابط نامطلوب و تزریق الوده شدن،حالا باید بگرده یا راه جدید برای ابتلای مردم پیدا کنه کا به مردم برنخوره و ناراحت نشن.وگرنه راه های ابتلا کاملا مشخصه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
خونسرد باش...واقعیت همونیه که اول گفت وزیر بهداشت..مشکل اینه که راه انتقال ایدز همزمان با زندگی ابروی مردم رو هم میبره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
دوست عزیز ویروس ایدز ازطریق تست قند منتقل نمیشه
اي كاش از روز اول خبرها را شفاف به گوش مردم مي رساندند تا تناقض گويي كار را اينقدر خراب نميكرد شما را به خدا براي هر اعتراضي انگ ضد انقلابي به مردم نزنيد مردمي كه همه جوره پاي نظام ايستاده اند
اره ديگه همه از هوا ايدز گرفتن !!! مردم اين روستا بهتر از ان هستند كه از راه تزريق يا رابطه جنسي مبتلا شوند . به جاي اين خرعبلات واقعيت را به مردم بگوييد و راه هاي پيشگيري را اموزش دهيد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
یه راه ملی(تولید داخلی(باید پیدا کنیم واسه انتقال ایدز که به مردم ناراحت نشن‌
این چندین بار است که وزیر بهداشت ابتدا یک حرف بیمورد میزند بعد می بیند خراب شد فوری عذر خواهی می کند بهتر نیست اصلا حرف نزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
حرف هاي اقاي وزير بي ربط نيست . برخي تاب و تحمل شنيدن واقعيت را ندارند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
حرف بی موردی نزده هااا...اگه دقت کنی چون مردم به قباشون برخورده که وزیر گفته تزریق یا روباط نامطلوب مجبور شده یه عذر خواهی بکنه...وگر نه واقعیت همون قدر تلخه که اول گفت وزیر
آقای نمکی لطفا واکسن پنوموکوک برای مبتلایان به اچ آی وی را تامین کند.
آخرش هم همه تقصیرها را میندازن به گردن دکتر جکول.بختیاری همه جور مرگ را تجربه کرده اما هیچگاه از ترس نمرده.
به مسولين هيچوقت نميشود اعتماد كردمردم رعيت هستند بايد كاركنند مسولين كشور هم حكم ارباب بقيه اش هيچ.
وزیر بهداشت باید بابت قصوری که کرده محاکمه شود و دیه بدهد.
تابناک کلا همه چیزو تعطیل کرده چسبیده به لردگان بیش تر از همه سایت ها به این خبر میپردازه چرا؟؟ به نظر میرسد کاملا سایت آنجا باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
غیرت نداری هم وطنت داره میمیره؟ حتما باید تو خونت باشه تا تکون بخوری؟
وعده درمان ایدز؟؟؟؟؟؟
این چه بابی است که باز شده ؟ باید حتما مردم موضوعی ناراحت کننده و نارضایتی را با سرو صدایی به گوش مدیران برسانند تا کاری برایشان انجام شود .
انگاری مدیران وظیفه شان را نمی دانند .
راستی با عذر خواهی وزیر بیماران درمان شدند ویا نفس مسیحایی ایشان کلا بیماری را ریشه کن کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دم خروس و قسم حضرت عباس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل