بازدید 4942

ساخت واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به ساخت واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر گفت: با ساخت این دو واحد نیروگاهی و وارد مدار شدن آن، مشکل تامین انرژی برق جنوب کشور برطرف می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 06 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، رضا بنازاده ظهر امروز در نشست پدافند غیرعامل استان بوشهر با بیان اینکه آمادگی خوبی برای پدافند غیرعامل در نیروگاه اتمی بوشهر وجود دارد اظهار داشت: در حوزه پدافند غیرعامل فعالیت‌های گسترده‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در نیروگاه اتمی بوشهر آمادگی برای انجام شرایط اضطراری وجود دارد خاطر نشان کرد: در این راستا آموزش کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و آموزش‌ها مستمر ادامه دارد.

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه چهار کانال ایمنی در نیروگاه اتمی وجود دارد تصریح کرد: با ارائه این آموزش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، آمادگی بسیار خوبی در حوزه پدافند غیرعامل در نیروگاه اتمی بوشهر وجود دارد.

بنازاده با اشاره به ساخت واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: با ساخت این دو واحد نیروگاهی و وارد مدار شدن آن، مشکل تامین انرژی برق جنوب کشوربرطرف می‌شود.

وی از ظرفیت نیروگاه اتمی بوشهر را تولید یک‌هزار مگاوات برق دانست و گفت: در حال حاضر یک هزارمگاوات برق در نیروگاه اتمی تولید می‌شود که با تکمیل دو واحد دیگر این ظرفیت افزایش می‌یابد.

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به اینکه برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری منتقل می‌شود تصریح کرد: از این میزان سهم قابل توجهی از برق مصرفی بوشهر و فارس از طریق نیروگاه اتمی بوشهر تامین می‌شود به‌گونه‌ای که نیروگاه اتمی بوشهر تامین کننده ۲۸ درصد برق بوشهر و فارس است.

وی نیروگاه اتمی را تولیدکننده انرژی پاک دانست و تاکید کرد: هیچ‌گونه گاز آلاینده‌ای از نیروگاه اتمی منتشر نمی‌شود که کمک بزرگی به محیط زیست می‌شود.

بنازاده با بیان اینکه با تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر صرفه‌جویی خوبی در سوخت‌های فسیلی می‌شود گفت: با تولید برق هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر سالانه از ۱۱ میلیون بشکه نفت در مصرف سوخت‌های فسیلی صرفه‌جویی می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر