بازدید 27501

گمگشته «اعتراضات لردگان» فقط بیماری ایدز نبود!

آن بیماری که در اعتراضات لردگان مشاهده کردیم، ظاهرا ایدز بود؛ بیماری که مسری است و می‌تواند با تحقق شروطی، از فردی به فرد دیگر منتقل شود؛ حتی در صورت عدم پیشگیری و مراقبت، می‌تواند در یک شهر همه گیر هم شود، اما همه داستان لردگان ایدز نبود!
کد خبر: ۹۲۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 06 October 2019

آن بیماری که در اعتراضات لردگان مشاهده کردیم، ظاهرا ایدز بود؛ بیماری که مسری است و می‌تواند با تحقق شروطی، از فردی به فرد دیگر منتقل شود؛ حتی در صورت عدم پیشگیری و مراقبت، می‌تواند در یک شهر همه گیر هم شود، اما همه داستان لردگان ایدز نبود! در لردگان بیماری مسری بی اعتمادی بدتر از ایدز عمل کرد؛ بی اعتمادی حتی از ایدز هم مسری تر است و زودتر در یک شهر و کشور اپیدمی می شود. باید ناقلان ویروس بی اعتمادی را شناخت؛ این ویروس خطرناکی است.

به گزارش «تابناک»؛ در کشور، مسأله هایی وجود دارد که به سرعت تبدیل به بحران می شوند؛ مشکلاتی که در آغاز تنها یک مسأله هستند و برای حل آن باید تدبیر کرد، ولی عموما صورت مسائل پاک می شود و مسائل همچنان روی هم انباشته می شوند تا روزی از جایی سر باز کنند. این گونه است که حتی یک روستای کوچک ـ که مردمش به هر دلیل مظلومانه، متوجه بیماری کشنده ای می شوند ـ می تواند منشأ بحران شود. مردمی که در مراحل اول، مسأله شان یا دیده نشده و یا صورت مسأله شان پاک شده، به خیال اینکه با این ندیدن ها و این پاک کردن ها، مسأله هم حل خواهد شد.

مسئولانه سخن گفتن و رفتار کردن برای مدیران، دیگر یک فضیلت نیست، بلکه شرط لازم برای تصدی مسئولیت است؛ نیرویی که قدرت و تریبون دارد و امکانات به همان میزان، بلکه بیشتر هم باید در قبال همه اینها، مسئولیت داشته باشد؛ مسئولیت فقط اقتدار بر مردم نیست، بلکه توانایی سخن گفتن با مردم و مسئولانه رفتار کردن با آنان، ملازم اقتداری است که مردم خود به مسئولان داده ند. در مسأله لردگان، با مردم مسئولانه سخن گفته نشد، احساسات آنان فهمیده نشد و البته کسی هم به خاطر این رفتار با مردم مؤآخذه قرار نگرفت. زمانی که کمترین صحبتی در مورد مسئولان با اتهام توهین به مقامات و تشویش اذهان عمومی روبه رو می شود، رفتار و سخن غیر مسئولانه مقامات، آیا تشویش جان و زندگی مردم نیست؟

اعتراض مردم برای رسیدگی به مسأله هایشان، اصالتا فتنه و اغتشاش نیست. صدای درخواست برای اجابت تقاضایی است که بدون پاسخ مانده و جز فریاد زدن آن در خیابان، کسی گوشش را بدهکار آنان نمی کند. لزوما در هر اعتراضی، عده ای هم وارد می شوند و برای غرضی سیاسی، جهت خواسته های مردمی مظلوم را تغییر می دهند! کم نیستند عده ای که از خود ویدیوهای ساختگی می سازند و به رسانه های اجتماعی و رسمی می فرستند تا صحنه را گل آلود کرده تا ماهی اغراض سیاسی خود را صید کنند. آن کس که آتش می زند یا تخریب می کند، حتما می داند که آتش زدن و تخریب، مسأله او را حل نمی کند و حتما هم می داند مسأله ای بر مسائل لاینحل خود اضافه می کند؛ اما پرسش این است که آیا می توان مقابل اعتراض مردم برای احقاق حقشان را سد کرد و اجازه اعتراض به آنان نداد؟ آیا می توان تضمین گرفت از مردم که کسی از اعتراض آنان سوءاستفاده نکند؟

حتما نمی شود؛ اما می شود اعتماد را بین مردم و مسئولان بازسازی کرد؛ تا زمانی که به دلیل رفتار و گفتار غیر مسئولانه ای، بین عده ای از مردم و مسئولان، شکاف ایجاد شود؛ آتش و تخریب آن نیروی مغرض سیاسی، در بین آن شکاف قرار می گیرد و آن را پر می کند.

مردم در هر گوشه ای از این سرزمین، نیاز دارند که به آنان حرمت گذاشته شود و مسئولان مشکلات آنان را جدا از مسئولیت و مقام خویش ندانند. بی حرمتی، انسان را عاصی می کند، فرقی هم نمی کند، انسان غربی باشد یا شرقی. وقتی جامعه ای تصمیم می گیرد، داوطلبانه قدرت خود را به جمعی نام دولت و حاکمیت واگذار کند، انتظار دارد آن نهاد، به او و حقش برای زندگی احترام بگذارند تا او را نسبت به هر چیزی عاصی نکنند. تفاوتی هم نمی کند، مردم یک روستا یا مردم یک پایتخت. مردم حق زندگی دارند و باید این حق محترم دانسته شود. مسئولانه با او سخن گفته و رفتار شود تا اعتماد آن مردم خدشه دار نشود.

در این سال ها عموما به هر دلیل، نتوانسته ایم شرایط مناسب برای بیان اعتراضات مردمی را در جوی آرام و مدنی فراهم کنیم. در این سالها اعتراضات مردم، گاهی با انجام اشتباهی از سوی مسئولان و گاهی با نفوذ مغرضان به خشونت کشیده شده است. راه حل هم برای ما همیشه ساده بوده است؛ یا معترضان را فتنه گر نامیده ایم یا اجازه اعتراض نداده ایم؛ اما این هر دو راه آزموده شده خطا بوده و هست؛ هنوز هم نمی خواهیم راهی بیابیم که مردم بتوانند صدایشان را به شکل مسالمت آمیز به گوش مسئولان برسانند! شنیدن صدای مردم به صورت مسالمت آمیز و با مکانیسمی که همه جوانب آن اندیشیده باشد، چه اشکالی دارد که به سمت آن نمی رویم؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۱۰
امنیتی کردن مسائل برای پاک کردن صورت مسئله!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
جالب است که همیشه و در چنین مواقعی حرف درست را مسئولین و رسانه ها میزنند و بطور حتم پای دشمن در میان است .صدا و سیما هم بجای پیگیری و اطلاع رسانی درست ، اول پاسخ دندان شکن به معترضین میدهد ، از نشان دادن تخریب احتمالی و وجوددشمن شروع میکند واز کسانی مصاحبه میگیرد که با رفتار معترضین مخالف بودند و اگر در انتهای خبری جایی ماند مسئله را مطرح میکند و میگوید هنوز علت بیماری مشخص نشده و مسئولین در حال پیگیریند.
بیننده می ماند مستأصل که اصلا موضوع چه بوده که دست دشمن از آستین یک عده از مردم درآمده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
مسوولین ما نگاه عاقل اندر سفیه به مردم دارند
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
غیر از تهمت زدن به مردم و اینکه کار آمریکا و اسراییل است کار دیگری بلد نیستند
استاندار استان مثل یک بقال صحبت کرد و آتش خشم مردم را شعله ور کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
قضیه بنزین ما یادمون نرفته تابناک که چطوری با یک خبر
رفتند تو صف
این چیزها بیشتر به خاطر بازار داغ شایعه پراکنی است و امروزه هم الا ماشالله در اینترنت چه خبر است
شما بیشتر درخواست افزایش سواد رسانه ای مردم را بکن
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
ماده 608 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی: توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک ‌چنانچه موجب حد قذف نباشد، موجب مجازات شلاق تا (74) ضربه یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود. ماده 609 ـ هرکس با توجه به سمت‌ یکی از روسای سه قوه یا معاونان رییس جمهور یا وزرا یا یکی از نمایندگان مجلس شورای‌اسلامی یا نمایندگان مجلس خبرگان یا اعضای شورای نگهبان یا قضات یا اعضای دیوان محاسبات یا کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها در حال انجام وظیفه یا به‌سبب آن توهین کند، به سه تا 6 ماه حبس یا تا (74) ضربه‌شلاق یا پنجاه ‌هزار تا یک ‌میلیون‌ ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.
این قانون برای مردم عادی است ولی بالعکس ظاهرا قانونی وجود ندارد که اگر مسِولین به مشکلات مردم رسیدگی نکردند چه جریمه ای یشوند
آزاده
| Germany |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
نا شناس عزیز مثال بهتر از بقال نبود؟ ماشالله مسیولان ما خودشون دارند تبدیل به سمبل نا آگاهی و بی کفایتی میشن. از این به بعد باید بگیم فلانی مثل این حضرات بی مسیولیت است.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
تا تقی به توقی میخوره میگن ضدانقلاب
یادشون رفته کی انقلاب کرد
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
اینها خودشان را فریب می دهند عدم رسیدگی به مشکلات مردم اوضاع را بدتر خواهد کرد
مردم نه به صدا و سیما نه به نمایندگان نه به مسولین اعتماد ندارن.. چون اونقدر دروغ تحویلشون دادن که دیگه اعتماد از بین رفت.. خارجی ها شیطانن صدتا راست می گن که یه دروغ تاثیرگذارشون رو به خورد مردم بدن بین اونها .. رسانه ها و مسولین ما نادانن هزارتا دروغ می گن که ادم اون حرف راست و تاثیر گذارشونم دیگه باور نمی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
پس چرا همین مردم هی میرن پای صندوقای رای همین مسئولین رو انتخاب میکنن؟! بذارن خودشون هر کی رو میخوان بیارن...
نه اینکه با مردم درست صحبت نشد بلکه به آنها انگ معتاد ترریقی و‌ روابط جنسی نامشروع داده شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
میشه بفرمایید بالاخره چجوری مبتلا شدن؟؟اون بهورز که قطعا تبرئه و ازاد میشه،انگ تزریق و رابطه هم که به هیچ ایرانی شریفی نمیچسبه.به نظرم باید یه شیوه انتقال ایدز به صورت ملی تعریف کنیم که کسی ناداحت نشه یه وقت.
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
۱۸:۵۸
خودتو خانوادت ایتجوری میشدن خوشت میومد کسی بگه از رابطه نا مشروع گرفتی برو رد کارت؟ بچه 8ماهه رابطه نامشروع داشته یه ذره فکر کن بعد حرف بزن مردم میگن سوزن جند بار مصرف شده بخاطر کمبود
دمت گرم به تو تابناک....نویسنده متن بالا حتما خیلی خیلی احساس مردم رو درک کرده که اینطوری تونسته از زبان غم دیدگان بیمارhiv لردگان بنویسد و در انتها پیشنهاد منطقی ارائه کند. راستی خیلی کم دیدم نویسنده دلسوز ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
سوپاپ اطمینان
گوش شنوایی نیست، انگار همه چیز را رها کرده اند و رفته اند پی مال اندوزی!
با سلام
من یک رضوانشهری هستم که درد مردم رضوانشهر یزد را می دانم و برگشت هویت اصلی شهرمان می باشد که در این چند سال گذشته هیچ مسئولی به خواسته بازگشت شهرستان به نام صدوق اعتنایی نکرده و می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
درد تو یکی توحلقم!!! والا
واقعا برای این مسئولین باید تاسف خورد. نسبت دزدی بیت المال بی تفاوت هستن. کار به جایی رسیده که جان و سلامتی مردم یک شهر رو به خطر انداختن. حالا به جای پاسخگویی تقصیر را به گردن هم می اندازند. همیشه به جای اینکه دنبال رفع مشکل مردم باشند و کمی باعث آرامش مردم باشند سوهان روح مردم شدند و تیشه به ریشه این مرز و بوم دارن میزنن. چند وقت دیگه نزدیک انتخابات بشه مردم میشن نور چشمی و بین حرفای همین مسئولین فقط کلمه مردم رو میشه شنید. خره که از پل گذشت بی تفاوت نسبت به همین مردم. همراهی کردن با مسئولین حکایت دوستی خاله خرسه هستش. همین و بس.
پاسخ ها
ميبدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
لطفا به آن همشهري يزدي بفرمائيد موضوع بحث شيوع بيناري ايدز است ونه بيماري عفوني روده
واقعا اگر مسئولی به اینکه خدمتگزار مردم است ایمان داشته باشد تواضع در گفتارش مشهود خواهد بود ...

مسئولین محترم بدانید شما فقط برای خدمت به مردم انتخاب شده اید ...منتخب مردم هستید برای خدمت نه برای هیچ چیز دیگر پس با مردم متواضعانه و مسئولانه سخن بگویید ... چون یکی از مسئولین منتسب به دولت هستید و دولت هم منتسب به حکومت است احترامتان به جا ،اما مشروعیت یک مسئول فقط تا زمانیست که در خدمت مردم باشد .... محبت و احترام به مردم بر ارزش و احترامتان خواهد افزود ...


درود بر رهبر فرزانه انقلاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
از دلایل صحبت عجولانه یا عصبی بعضی از دولتیها اینه که برخی رسانه های زنجیره ای از همان ابتدای تشکیل دولت از روی غرض فقط به فکر تخریب بودند
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
خوش بحالت تعطیلی راحتی
اگه مسئولان ی جای کارشون نمیلنگید مطمئنا حق اعتراض و انتقاد رو به مردم میدادن...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اگر فقط یجای کارشون میلنگید مطمئنا حق اعتراض و انتقاو و تجمع همرا با فیلمبرداری عنکبوتی صدا و سیما رو به همه میدادن اما ...
پاک کردن صورت مسئله و سرپوش روی حقیقت کاری است که سالهاست صورت می گیرد و تازگی ندارد به امید روزیکه در نزدیکی دیگه این گونه افراد در این پستها نباشند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
ناشناساني كه از كشورهاي خارج وبه دفاع ازمسئولين بي مسئوليت پرداخته اند اين ذهنيت را ايجاد ميكند كه گويا دفاع بي چون و چراي از دولت به وظيفه نمايندگيهاي ما در ديگر كشورها اضافه شده باشد ،چون اين آقا زاده ها هنر ديگري ندارند
راهکار چیست عزیز جان برادر؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
کار از راهکار گذشته داداش
مرسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
مُرسی چند وقت پیش فوت شد
تابناک فقط شعار میده و خودش درد مند نمایش میده.علت ریشه ای این مشکلات را بحث کن جناب
بسم الله الرحمن الرحیم
نوشته اید:
راه حل هم برای ما همیشه ساده بوده است؛ یا معترضان را فتنه گر نامیده ایم یا اجازه اعتراض نداده ایم!!!
تا جائیکه بنده دیده ام مردم را هیچکس فتنه گر خطاب نکرده بلکه اتفاقا برعکس مسئولینی مثل رئیس جمهور سابق و نخست وزیر سابق را فتنه گر نامیده اند. اینطور نیست؟
مواضع شما هم ظاهرا با سانسور و دروغ گره خورده دوست گرامی، متاسفم برایتان
احسنت ، برخي مسئولين طوري رفتار مي كنند كه فاصله شان با مردم روز به روز بيشتر مي شود .
متاسفم برای کسانی که فکر می کنند میشه هر صدائی رو با چوب و چماق و گلوله خاموش کرد! چرا که این وسایل برای کسی که در هر شکل مرگ رو میزبان شده کارائی نداره، یا امروز با گلوله می میره یا فردا با بیماری....!!
وزیر بهداشت در این مورد رسما مردم روستا رو متهم به زنا کاری و اعتیاد افسار گسیخته کردند و من محاسبه کردم و دیدم امار مبتلایان این روستا به لحاظ اماری 80 برابر میانگین کشوری و جهانی است و این بعنی این ویروس در این روستا بطور طبیعی شیوع پیدا نکرده و عامل خارجی و مهاجم دخیل بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
حسین جان آمار کشور ایرا د داره لطفا یک سری به
ویکیپدیا بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
ایشان واقعیتها رو ازمجاری بهداشتی ودرمانی که سالهاست دارن براساس اصول علمی عمل میکنن گفتن حالا این واقعیت برای مردم ما تلخ اومده واون رو بر نمیتابن نه تنها دراین روستا بلکه دربسیاری از شهرها وروستاهای کشور شیوع ویروس HIVاز همین دو طریق درحال افزایشه حالا تا هرزمان که دوست دارید سرتون
رو مثل کیک بکنید زیر برف وبگید تهمت زده شده
متاسفانه الان صدای اعتراض به اغتشاش تعبیر میشه خفه شدیم از این همه بی مسئولیتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
البته اتش زدن خونه بهورز و امام جمعه و فرمانداری اسمش اعتراض نیست،دقیقا همون اغتشاشه
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
دفتر امام جمعه چه سودی برای مردم داشته ؟ ایشون یکی از مقصرین اصلی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
توی اعتراض حلوا که پخش نمیکنن
بایدفضای ارامی برای تجمعات آرام باشد و مردم مراقب جلوگیری از هرخشونتی باشند اعتراض قابل احترام خشونت هرگز
کسانی که فرمان سرکوب دادند باید محاکمه شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اره تو راست میگی...باید میگفتن خونه بقیه مردم هم در اختیار اعتراض کنندگانه،اتیش بزنید جیگرتون خنک شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
نه بشینن تماشا کنن یه عده بریزن زندگی مردم را آوار کنن خوبه لابد؟ مرد حسابی هیچ هدفی با اینکارا محقق نشده نمونه خیلی خیلی بزرگترش را دهه هاست داریم تحمل میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
اغتشاش را آن مدير بي مسئوليت درست كرد كه بي هيچ مدركي مردم را متهم به اعتياد و روابط جنسي نا مشروع نمود
ممنون از درک بالای شما
به جرات میتونم بگم بعد از 40 سال
این مطلب توی روزنامه های ایران درد دل و حرف مردمی بود که حکومت رو به دست عده ای معدود بصورت داوطلبانه سپردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
سادگی و خوش خیالی امثال شما حال آدمو به هم میزنه
احسنت
باید درس عبرتی دیگر باشد برای رعایت بجا و مناسب اصل ساده پاسخگویی مسولان به ملت.
برای خیلی از مسولین حتی همکاران زیر مجموعه خودش برایش مهم نیست آن چیزی که مهم است رضایت بالا دستی هاست
چرا نظام مراعات مسئولین بی کفایت و بی عرضه و بی سواد رو میکنه؟؟؟؟؟؟
مگه مدیران باهوش و فداکار و باسواد و متعهد کم داریم؟؟؟؟ خیلی از مسئولین استانی و شهرستانی بلد نیستن حرف بزنن. اینا رو از قطار نظام پرت کنید پایین و نیروهای با کفایت رو جایگزینشون کنین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
بله مدیر باهوش و باسواد و فداکار کم داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
مدیر با سواد و باهوش و متعهد دیگه چیه؟؟ سالهاست ندیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
مدير با هوش و با سواد داريم ولي خودي نيستندلذا بايد بروند در استراليا و كانادا كار كنند نه اينجا
درنهایت جامعه مثل بشکه باروت منفجر خواهد شد......ای مسئول تو همچنان سر مبارک در برف کن
آفرین به این تحلیل سردبیر توانا
نوشته ای والا
قلمی زیبا
متنی شیوا
مطلبی به جا و روا
استدلالی پویا
محتوایی پایا
قلم‌تان مانا
اما کسی گوش می دهد آیا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
چقدر یه آدم میتونه ساده و خام باشه
مسئله اين است كه گروهي معتقدند مردم نبايد صدايي داشته باشند . مردم چكاره اند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مراحل حل مشکل شروع شد
انکار
تهمت و تشر
دلسوزی و پیشنهاد
در دست اقدام
حاجی جاجی مکه
با سلام خدمت سروران گرامی
در رابطه با همین گزارش مطلب جالب توجه بنده در گزارش 20:30 شب مورخ 13 مهر جلب شد و اینکه تیم فیلم برداری چقدر ماهرانه شخصی که خودش را به مردن زده بود و زیر بغلش را گرفته بودند ، پیراهن خودش را درست کرد ، و گزارش گر 20:30 این صحنه را به تصویر کشید و کل دشمان ما را زمین گیر کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
خدا از سر گناهانت بگذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
آيا آن شخص كه خود را بمردن زده بود جزو تيم خبرنگاران نبوده؟
وزیر نه زیرزیر
عجب علامه هایی داریم ما
روابط نامطلوب و اعتیاد
نوزاد چطور دکتر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
از مادر به نوزاد منتقل ميشه . اخه يه كم مطالعه هم خوب چيزيه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اون مادر به فرزند بوده...ولی خوب بقیش دیگه همون تزریق و احیانا روابط نامطلوب...راه دسگه ای بلدی بگو
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
بچه 8 ماهه از مادر گرفته ؟ یعنی زرتی به دنیا اومده ؟ فکر میکنین چی میگین؟ این قضیه مال این هفتس بچه بغل مادر ویروسی شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
برادر یا خواهر عزیز
جناب وزیر با اظهار نظر عیر مسؤلانه اش بحران و التهاب را بیشتر کرد. وی گفت مبتلایان فقط از راه اعتیاد و روابط نامطلوب بوده اند ولی حرمت نوزاد را نگه نداشت و با کلمه ناطلوب به مادری که با رابطه زناشویی مشروع، آلوده شده بود و آن را به نوزاد بی گناه تر خود نیز ناخواسته انتقال داده بود، بی احترامی نمود، در غیر اینصورت بنده هم همانند شما از انتقال ویروس از مادر به نوزاد اطلاع دارم و مطالعه کافی هم داشته ام.
ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
در پاسخ به ناشناس محترم ساعت 18:31
ابتلاء نوزاد بی گناه از طریق اعتیاد بوده یا روابط نامطلوب؟
اصلا جناب وزیر از کجا تشخیص دادند که ابتلاء مادر این نوزاد بی گناه، نیز از طریق روابط نامطلوب بوده است و نه از طربق رابطه زناشویی مشروع با همسری که به هر دلیل گرفتار اعتیاد و احتمالا از راه تزریق مشترک آلوده به عفونت شده اند؟
وقتی به پاسخ به یک نظر می پردازیم حداقل انصاف را رعایت کنیم و اگر خودمان زیاد اهل مطالعه نیستیم از دیگران نخواهیم که « یه کم مطالعه کنند چون خوب چیزیه»
!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
تابی جون در این نظر دادن و پاسخ دادنها یک نقصی دارید:
آقا این رأی های مخالف به نظر دهنده اصلیه یا به پاسخ دهند ها؟
اینو تفکیک کن دادش خیرشو ببینی
وزیر بهداشت بیش از همه بد صحبت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اتفاقا بزرگترین اشتباه رو جناب دادستان با بازداشت بهورز انجام داد با این کار هم انگیزه گزارش موارد ابتلا در کارمندان شبکه ها یبهداشت کاهش پیدا میکنه واونها از ترس اینکه بهشون انگ مبتلا کردن مردم زده بشه از گزارش وغربالگری وپیگیری افراد مبتلا به ویروس ایدز صرفنظر میکنند واین یعنی مبتلا شدن افراد بعضا بیگناه بیشتری به این بیماری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اره راست میگی...مثلا باید میگفت:به خدا ما نمیدونیم چجوری مبتلا شدن!!!ما که تو کشورمون معتاد تزریقی و نعوذبالله روابط خاک بر سری نداریم، پس اینا چجوری مبتلا شدن !!...یا بهتر بود بهورز بدبخت رو گناه کار جلوه میداد و خودشو خلاص میکرد نه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
بنده خدا اتفاقا محترمانه و علمی صحبت کرد.من که لذت بردم از اصطلاح "روابط نامطلوب"خیلی واژه محترمانه وصریحی بود.باید قاضی زاده هاشمی وزیر میبود اللن تا یهو یه چیزی میگفت که صدا و سیما مجبور میشد سانسورش کنه!!(مثل جریان خودت بمال)
احسان
| Germany |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
چرا امام جمعه رو نمیگی، اونکه خیلی بدتر حرف زد و حتی گفت اعتراضات کار دشمنانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
اقا احسان اينجا صحبت از مسئولين است، امام جمعه ها مسئول نيستند. آره
فتنه خواندن تجمعات مردم ، دلیل به رسمیت شناخته نشدن حق اعتراض است ،
زشت است در نظامی که خود برامده از اعتراضات مردمی بود ، نتوان راهپیمایی کرد ، نتوان شعار داد ،
زشت است از کارگران بخواهیم ماهها بدون حقوق کار کنند اما اگر روزی هم اعتراض کردند با باتوم و گاز اشک آور به استقبالشان برویم
فقط میشه گفت متاسفم برای صدا سیمای میلی
امور فنی در هر کاری را باید با حوصله پیش برد ، خطای انسانی در تمام دنیا وجود دارد ، پاسخگو بودن شهامت میخواهد ، عادت کرده ایم هر اعتراضی را به دشمنان وضد انقلاب نسبت بدهیم ،بزرگترین و خطرناک ترین بیماری واپیدمی حال حاضر عدم اعتماد مردم مسئولان است که ریشه تمامی مشکلات بعدیست ، ووو
ضربه ای که صدا و سیما اگاهانه و رندانه به اعتماد مردم و به نظام می زند از همه بدتر است
فقط دقت کنید به انتخاب عکس خندان استاندار چهار محال و بختیاری هنگام مصاحبه ی با او (شنبه شب)
ظاهرا از راهی به دنبال دمیدن در اتش خشم مردم است ولی رندانه !!
در رژیم گذشته معترضین کمونیست بودند و در این زمان فتنه گر
مسئولان باید واقع بین تر از این حرفهاباشند اگر قصدشان هدایت جامعه به تعالی باشد
فراهم کردن شرایط بیان مشکلات در محیطی امن حداقل امکانی است که حکومت (سه قوه) باید برایش الویت داشته باشد
از کی رعیت صاحب حق شدند ما خبر دار نشدیم.تا بوده همین بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
شما کیستید ؟
واقعا نمیفهمم مملکتی با این همه سرمایه چرا باید انقدر چند نسل زجر بکشند .لردگان ایرانه . ایدز بهانه بود . آخه بس نیست انقدر خوردین . مثلا اگه خونتون ۴۰۰ متر باشه چه اشکالی داره حتما باید ویلای چند هزار متری بسازین ؟ نمیشه بجای ویلا برین هتل دو شب بمونین ؟ انقدر پول میخورین ببرین اونور آب کی چی آخه ؟ یکم حس وطن پرستی ندارین ؟ دلتون واسه ایران خانم نمیسوزه ؟ آخرشم همینایی که میخورند و میبرند مردم به جان اومده رو وصل میکنند به شرق و غرب . بس کنین یکم فکر کنین . جمع شین بگین بسه انقدر خوردیم یکم بزاریم واسه مردم . جزیره هرمز آب نداره . کاری داره واسه مملکتی که ادعای تولید هواپیما داره دستگاه آب شیرین کن بزنه ؟ آخه دلتون نمیسوزه . آدم فکرشم میکنه اینکه یه خانواده یه روز بی آب زندگی کنه . چقدر بی مسولیت شدین آخه
سلام، چرا زود فراموش میکنیم؟ ماجرای ورود خون های آلوده از کشور فرانسه ،وکش وقوسهای آن در دستگاه قضایی کشور ،وسرانجام پرونده بدون رای در مخزن بایگانی، چرا؟ ودرحال حاضر تکرار همان موضوع ولی به شکل دیگر، اصلا می دانید که موضوع ایدز یک مبحث انحرافی است، اصل قضیه در سیستم تحقیقات مخفی آزمایشگاهی وزارت بهداشت و درمان است، تیم تحقیقات بیو شیمی وزارت خانه به جای آزمایش روی حیوانات ،ان را روی انسانها آزمایش میکند، پدیده نوظهوری که در اغلب کشورهای دیگر نیز مرسوم است، وان نیز به جهت واکسینه شدن سریع واتخاذ نتیجه در کوتاه مدت، ممکن است نگارش بنده را تابناک منتشر نکند، لیکن از این خبر گزاری تمنا دارم تحقیقات خود را نصبت به این پروژه تکمیل واطلاع رسانی کند، درحال حاضر روابط عمومی وزارت بهداشت مشخص وزیر اطلاعات گمراه کننده می دهند،اصل ماجرا ی آلوده شدن به این ویروس ، درخصوص پیدا کردن سرم مربوط به جلوگیری از رشد و نمو آن میباشد، خواهش میکنم که بررسی بیشتر فرموده واطلاع رسانی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
فیلم تخیلی نبین اینقدر
مسئولان بی کفایت مرتب در حال خرابکاری و آبروریزی برای کشور هستند. چرا اینها را انتخاب می کنید؟ چرا فقط رابطه بازی در انتخاب دارید؟ چرا نخبگان را خانه نشین می کنید و این بی کفایت های دورو را مسئول؟ تا کی؟
جالب نیست که ناآرامیهای عراق مقارن شده با ناآرامیهای لردگان؟ هر کسی که قدری توانایی فکر کردن داشته باشد نشانه های دستهای خارجی را می بیند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
همه چی رو به خارج نسبت بدید تا صدای کسی در نیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
هیچ ربطی نداره.
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
چه ذهن بیماری ,حتما چون هنک کنگ هم شلوغ شده مرتبطه اصلا قطع مذاکره امریکا و کره شمالی هم به این ربط داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
شما خودتان از خارج پيام داده ايد و حتما همكاران خود را بهتر ميشناسيد
خوب پس منشا این ایدز چی بوده؟ ایا اگر آکاهی ها و آموزش ها داده میشد نمیشد جلوی این فاجعه کرفته میشد؟ این حقه مردمه که عصبانی بشن مسله سلامت مردم میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
تو باغ نیستی
مقصر برخی پزشکان پول پرست هستند که قصور کرده اند،سریع وزیر بهداشت را محاکمه کرده و دیه پرداخت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
قاضی!!دادستان!!فرماندار!!!بهورز!!وزیر که داروسازه!!! اینا کدومشون به پزشک مربوطه الان؟؟؟
فکر کن این اتفاق در فلسطین اتفاق می افتاد . می رفتند تو خیابون تظاهرات بود و تلویزیون خودش را خفه می کرد . کاش مردم ایران هم مثل خاشقچی بودند .
ما دیگه به مسئولان اعتماد نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
بیمارستانو با دکترای درجه 1 میبردن وسط فلسطین با هزینه رایگان
هر جوری به میزان بالای شیوع این بیماری در یک روستای کوچک ودور افتاده نگاه کنیم قضیه خیلی غیرعادیه مسئولان ما هم که اصلا براشون سر سوزنی مهم نیست که چطور این همه ادم مبتلا شدند شاید فردا در یک شهر بزرگ ای اتفاق تکرار بشه
اقای تابناک فونت پاسخ دهنده ریز است درشتش کن
بیش از دو دهه قبل که نه در ایران گوشی تلفن همرا بود ،ونه اینترنت ، شایعهٔ ایدز ،از طریق سوزن ، توسط افرادی که آلوده بودند در محلهای شلوغ مانند اتوبسها ،و بازار ها وجود داشت ؟ در روزنامه های آنزمان گفته میشد که تعدادی ، خانم ،و آقا که آلوده هستند ، قصد دارند به هر ترفندی ، دیگران را آلوده کنند ؟ در ایران ،اعلام تعداد افراد مبتلا را سری ،، محرمانن میکنند ؟ در محله ای حاشیهٔ شهر کرمانشاه بنام کچل آباد ، از تعداد زایمانهای فقط یک بیمارستان ،( بیمارستان معتضدی ) از هر صد زایو ، نود نفر به ویروس ایدز مبتلا بوده ،توجه کنید ، این آمار سال ۱۳۸۲ بوده ،که پرونده های زایمانهای بیمارستان را بررسی میکرده ؟ آیا به آن شخص ،و خانواده اش گفته شده که این بیماری را دارد ؟، بدون شک در حاشیهٔ‌تهران ، آمار مبتلایان چندین برابر ، روستایی در شهرستان لردگان است ، لاکن بلاحاظ ، فرهنگ غلطی که بر جامعه حاکم نموده اند ، اعلام این بیماری را قبیح میدانند ؟،، وزارت بهداشت ، وظیفهٔ ذاتی خود را فراموش کرده ،و اکثرا پزشکان فقط بفکر پول هستند ؟ پول ،،، آیا در طی این دو دهه ،و اندی سال ، وزارت بهداشت ، در خصوص مبتلایان به ویروس HIV پایشی انحام داده است ، ؟،،،،مشکل اصلی سیاست غلط است ؟،،
وقتی صدا و سیما از صبح تا شب مشغول مسخره کردن دولت و بالا بردن انتظارات مردم است ، منتظر بدتر از اینها باید بود ! وقتی اعتماد زدایی می شود افراد جامعه همه مسئولان را افراد فرصت طلب و منفعت جو و دروغگو تلقی می کنند . این تصویر سازی دست پخت صدا و سیما و تریبونهای رسمی است که در اختیار عده ای خاص است. باش تا صبح دولتمان بدمد.
من دل خوشی از جامعه پزشکی ندارم ولی این مساله که شایع شده بهورز عامل انتقال ایدز بوده اون هم با سرنگ مشترک با هیچ عقل سالمی جور در نمیاد. غیر ممکنه! منتها از اونجا که یک عمر به ما دروغ گفته اند حالا دیگه کسی حرفشان را باور نمیکنه. اشتباه یک عده در این هست که وضعیت روستاها در ذهنشون مثل اشعار سهراب سپهریه...آب روان و بوی ریحان...اشتباه میکنید عزیزان. فاجعه اقتصادی و بحران فرهنگی و اعتیاد اتفاقا در روستاها بیش از شهرهاست. بیدار شویم و واقعیت را قبول کنیم. حقیقت تلخ است.
ما در اين منطقه زندگي مي كنييم تنها چيزي كه منجر به اعتراضات شديد شد. صحبت هاي مسولين بود و بس.
مردم واقعیت را میدانند و از دروغها خشمگین هستند تا زمانی که وزارت بهداشت حاضر نشود واقعیت را بپذیرد وحقیقت را اعلام کند مشکل حل نمیشود
١-گفته شده كه مسئولين آزمايشگهي بعضا مجوز گرفته اند كه براي آزمايش بعض از داروهاي در حال تحقيق و سرعت در به نتيجه رساندن تحقيقات بعض از مراحل آزمايشي را حذف كنند(مثل آزماش و پيش روي حيوانات)
٢- مدتي قبل يك دارو بدو گذراندن كامل مراحل آزمايشي توليد و بعد خظر جاني آن با مرگ عده اي معلوم شد و گفتند اين دارو ها را از بازار جمع آوري كنند (البته هنوز بعض از دارو خانه ها آنرا عرضه ميكنند!!!)
٣- گويا وزير بهداشت و تعدادي از مديران وزارتخانه خود دارو ساز مي باشند
خواهشمند است مجلس و يا بازرسي كل كشور ايم مطلب را مورد رسيدگي قرار دهند
اشکال اساسی این جاست که سیستم موجود سمت و شغل خودرا صرفا برای قدرت و بهره آن میخواهد و از مسولیت و ایفای تعهد گریزان است.و در چنین فضایی که ناظر و مسول و ... همه در همین عوالم هستن بهترین راهکار پاک کردن صورت مساله است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار