بازدید 6866
۱

نظر بهداد سلیمی درباره رکوردشکنی مجدد تالاخادزه

وقتی ما سعید علی حسینی را داشتیم که با آمادگی خیلی کمتر هم می‌توانست بیشتر از این وزنه بزند چرا باید او را خط می‌زدیم و دادرس را می‌بردیم؟در فوق سنگین عملکرد کادرفنی بحث برانگیز بود و جای سوال داشت.
کد خبر: ۹۲۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 06 October 2019

بهداد سلیمی که در مجارستان در حال گذراندن دوره مربیگری است، با انتقاد از عملکرد کادرفنی تیم ملی در سنگین وزن، اشتباهات آنها را برشمرد.

به گزارش تابناک ورزشی، قهرمان المپیک لندن در این مصاحبه اصلا از رکوردشکنی تالاخادزه تعجب نکرده است.

در مسابقات جهانی ۲۰۱۹، عملکرد دو نماینده ایران در فوق سنگین بسیار بحث برانگیز بود. به نظر شما محسن دادرس در گروه B. وزنه می‌زد، بهتر نبود؟

در مورد فوق سنگین و انتخاب دادرس صحبت‌هایی دارم. من به نظر کادرفنی احترام می‌گذارم، اما در اینکه چه شد که دادرس انتخاب شد جای سوال و حرف و حدیث باقی گذاشته است. وقتی ما سعید علی حسینی را داشتیم که با آمادگی خیلی کمتر هم می‌توانست بیشتر از این وزنه بزند چرا باید او را خط می‌زدیم و دادرس را می‌بردیم؟ در اینکه رکورد‌هایی برای او داده شد که در گروه A. باشد به نظرم به توانایی اش نگاه نکردیم. در دوضرب هم وزنه ۲۲۵ کیلوگرم وزنه‌ای است که دادرس خیلی کم در مسابقات داخلی زده بود و شروع کار با این وزنه ریسک بالایی بود.

برخی کارشناسان معتقدند کادرفنی برای اینکه دادرس بتواند استراحت کند و اوت نشود، مجبور شد وزنه اول علی داوودی را پایین انتخاب کند تا او روی تخته بیاید و دادرس استراحت کند؟

اولین حرکت دوضرب علی داوودی به نظرم خیلی پایین بود. یکی از دلایلی که علی داوودی در این مسابقات و مسابقات قبلی نتوانست نتیجه بگیرد وزنه‌های پایینی بود که برایش شروع کردند. اینکه ما برای حرکت اول وزنه پایین انتخاب کنیم تا تیم نتیجه بگیرد و دوم ورزشکار را روی مدال ببریم، به نظرم استراتژی غلطی است. چون نیم ساعت تا چهل دقیقه منتظر ماندن باعث می‌شود بدن ورزشکار سرد و از شرایط ایده ال خارج شود. من عملکرد کادرفنی را در مجموع خوب دیدم و نفرات شاخص و جوانی را معرفی کردند، اما در فوق سنگین عملکرد کادرفنی بحث برانگیز بود و جای سوال داشت. به نظرم عملکرد تیم غیر از فوق سنگین در مجموع خیلی خوب بود و باید به آقایان برخواه خورشیدی و جباری تبریک بگویم.

برخی‌ها در مورد علی داوودی معتقدند تعریف و تمجید‌های زیاد از او و انتظارات بالا نتیجه عکس داشته است. نظر شما در مورد این وزنه بردار چیست؟

علی داوودی وزنه بردار جوانی است که یکی دوسالی است روی بورس آمده است. به نظرم استعداد خوب و درخشانی است. اما با توجه به سن و سالش باید انتظارات را پایین‌تر بیاوریم. باید دنبال این باشیم که او برای سال‌های آینده تجربه کسب کند. الان با توجه به سن پایین انتظارات از او زیاد است. این باعث می‌شود از نظر ذهنی و روحی و روانی فشار زیادی را متحمل شود. به نظرم اگر این فشار را کم و شرایط را برایش فراهم کنیم که با آرامش خاطر بتواند تمرینات را دنبال کند، برای مسابقات بعدی می‌تواند نتیجه خوبی بگیرد.

Image result for ‫بهداد سلیمی + تالاخادزه‬‎

تالاخادزه باز هم در مسابقات جهانی همه را شگفت زده کرد. فکر می‌کنید توانایی این را دارد بیشتر از ۴۸۴ کیلوگرم رکورد بزند؟

تالاخادزه قطعا این توانایی را دارد که بیشتر از این وزنه بزند. واقعا از وزنه‌هایی که زد مشخص بود بیشتر از این جا دارد. او از سال ۲۰۱۵ مدال آوری خود را آغاز کرد. هر روز در حال پیشرفت بوده و در هر مسابقه از شش حرکتش به نحو احسن استفاده می‌کند. تالاخادزه در عین جوانی بسیار پخته است و همچنین مربی بسیار خوبی به نام آسانیدزه دارد که خودش قهرمان جهان و المپیک بوده است. به نظرم تا چند سال آینده کسی نمی‌تواند خیلی برای طلای جهان و رسیدن به رکورد‌های تالاخادزه مدعی باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خدا جای حق نشسته
این نتایج وزنه برداری نتیجه ظلمی است که به سعید علی حسینی شد هرگز داغ حذف ناجوانمردانه سعید علی حسینی از روح و قلب ملت ایران پاک نخواهد شد
جوانی که نابود شد و الان همه چوب نابودی او را می خورند
چقدر خوب بودی بچه غول
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل