بازدید 5950

در چه شرایطی، مشاوره با وکیل ضروری است؟

براساس اصل ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از وکیل جزء حقوق اولیه شهروندان است. با توجه به این اصل، در همه دادگاه‌ها، طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند، باید برای آن‌ها شرایط و امکاناتی به منظور انتخاب و تعیین وکیل فرآهم شود. با توجه به این اصل، مشخص می‌شود، که مشاوره با وکیل برای تصمیم‌های مختلف، موضوعی مهم و ضروری به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۲۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱ 03 October 2019

چرا برای مشاوره حقوقی باید از یک وکیل خوب کمک بگیریم؟

براساس اصل ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از وکیل جزء حقوق اولیه شهروندان است. با توجه به این اصل، در همه دادگاه‌ها، طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند، باید برای آن‌ها شرایط و امکاناتی به منظور انتخاب و تعیین وکیل فرآهم شود. با توجه به این اصل، مشخص می‌شود، که مشاوره با وکیل برای تصمیم‌های مختلف، موضوعی مهم و ضروری به شمار می‌رود.

اگر مشکلات ما مربوط به مسائل قانونی و حقوقی باشد، مشاوره حقوقی با وکیل خوب، بهترین و منطقی‌ترین راه ممکن است. شاید با خودمان فکر کنیم،‌ که وکیل کار خاصی نمی‌تواند انجام دهد و همه حرف‌هایی که او می‌داند را، خودمان هم می‌توانیم بگوییم؛ اما این تفکر ممکن است، منجر به افزایش مشکلات و دردسرهای به وجود آمده برای ما شود.

همه ما، وقتی مریض می‌شویم، به دکتر مراجعه می‌کنیم؛ به خصوص در مواقعی که دچار بیماری سختی شده‌ایم. در مواردی که دچار مشکلات  قانونی و حقوقی شده‌ایم نیز، وکیل خوب و متبحر حکم پزشک را برای‌مان دارد. او می‌تواند برای رفع مشکل ما به طور صحیح، راهنمایی‌های درست و نتیجه‌بخشی بدهد.

مشاوره با وکیل باید به یک اصل در زندگی افراد تبدیل شود. امروزه در کشورهای پیشرفته، این موضوع به قدری اهمیت دارد، که حتی هر خانواده، وکیل خانوادگی مشخصی برای خودشان دارند و برای پیشبرد تمامی کارهای حقوقی و قانونی اعضای خانواده در طول زندگی، از مشورت‌ها و کمک‌های وکیل بهره می‌گیرند.

چرا مشاوره با وکیل مهم است؟

مشاوره با وکیل، از آن جهت اهمیت دارد، که اغلب ما در زندگی اجتماعی امروزی باید براساس قانون عمل کنیم و کوچک‌ترین خطای دانسته یا نادانسته ما در این مسیر، می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری برای خود یا خانواداه‌مان ایجاد کند. ما در دوران مختلف زندگی خود به وکیل احتیاج داریم و پیش از هر اقدام یا صحبتی با دیگران، باید با وکیل‌مان مشورت کنیم. در این قسمت، قصد داریم، درباره مهم‌ترین مواردی صحبت کنیم، که در زندگی همه‌مان وجود دارد و حضور وکیل را برای‌مان ضروری و مهم جلوه می‌دهد، صحبت کنیم.

مشاوره با وکیل برای خرید و فروش

هنگامی که قصد خرید و فروش در مبالغ بالا را داشته باشیم، بهتر است از حضور یک وکیل بهره ببریم و به این ترتیب، امنیت قانونی خود را در هنگام خرید و فروش تضمین کنیم. در خرید و فروش‌های تجاری، خرید و فروش ملک، خرید و فروش ماشین‌هایی با مبالغ بالا و هنگام تنظیم سند یا حتی پرداخت و دریافت پول، لازم است یک وکیل حرفه‌ای و آشنا با موارد قانونی در کنارمان باشد، تا به دلیل ناآگاهی و بی‌اطلاعی‌مان از موارد قانونی، دچار ضرر و زیان نشویم.

اهمیت حضور وکیل در کسب و کار

مسائل قانونی مربوط به کسب و کار بسیار گسترده است. البته قرار نیست هر کسی که قصد راه‌اندازی کسب و کار را دارد، از این مسائل با خبر باشد. در هر کسب و کاری، از یک مغازه کوچک در حاشیه خیابان گرفته، تا یک فروشگاه اینترنتی رسمی یا یک شرکت بزرگ تجاری، حضور وکیل مهم است. وکلا معمولا از تمامی قوانین مربوط به ثبت و راه‌اندازی کسب و کار، قوانین مربوط به مالیات و سایر مسائل مهم و مرتبط با کسب و کار آگاهی دارند. به این ترتیب حضور آن‌ها و استفاده از مشاوره‌های‌شان، می‌تواند به امنیت هر کسب و کاری کمک کند.

 

داشتن یک وکیل خوب برای ازدواج و طلاق

ازدواج یا طلاق، اتفاق‌های مهمی در زندگی شخصی افراد هستند. سند ازدواج یا گرفتن حق و حقوق قانونی در طلاق، موارد حقوقی مهمی هستند که پیچیدگی‌های خاص خودشان را دارند و به هیچ عنوان نباید پیش از مشورت با وکیل برای ارائه درخواست یا ثبت قانونی این موارد اقدام کنیم. ازدواج و طلاق، هر چند که مربوط به زندگی اجتماعی ما هستند، اما در صورتی که با موارد قانونی مربوط به آن‌ها آشنا نباشیم، ممکن است زندگی خود و حتی اطرافیان‌مان را دچار مشکل کنیم. بنابراین برای چنین اتفاقات مهمی در زندگی‌مان، حتما باید از مشاوره‌ها و اقدامات یک وکیل خبره مهریه یا وکیل طلاق کمک بگیریم.

 

نقش وکیل برای رسیدگی به مسائل وراثتی

مرگ یک اتفاق طبیعی و غیرقابل انکار در زندگی انسان‌ها می‌باشد. در عین حال، مسائل وراثتی، یکی از موضوعات مهمی است، که شرایط قانونی خاص خودش را دارد. معمولا هیچ فردی غیر از وکیل با ریز و درشت‌های قانونی مربوط به انحصار وراثت آشنا نیست و در این امر، به هیچ عنوان نمی‌توان عدم حضور وکیل و تاثیر مشاوره حقوقی او را نادیده گرفت.

 

امور ملکی

وکیل ملکی فردی است، که مانند سایر وکلا، در امور حقوقی به طور کامل تخصص و تبحر دارد، اما به صورت اختصاصی در زمینه دعاوی حقوقی و کیفری مربوط به اموال غیرمنقول فعالیت می‌کند. رسیدگی به پرونده‌ها و برطرف کردنِ مشکلاتِ مربوط به املاک و اموال غیرمنقول، معمولا دارای پیچیدگی‌ها و قوانین خاصی است. بنابراین اگر در چنین شرایطی، مجبور به تصمیم‌گیری باشیم، باید به یک وکیل متخصص در امور ملکی مراجعه کنیم.

 

اهمیت حضور وکیل در زمان بروز جرائم سایبری

امروزه همه ما در شبکه‌های مجازی حضور فعالی داریم. حتی ممکن است، خریدهای اینترنتی زیادی داشته باشیم و صورتحساب‌های بانکی خود را به صورت اینترنتی پرداخت کنیم. حالا اگر به هر دلیلی، از تصاویرمان در شبکه‌های اجتماعی سوء استفاده شود یا به دلیل جرائم سایبری، اطلاعات‌مان هک شود و حتی دچار کلاهبرداری مالی قرار بگیریم، چه اقدامی باید انجام دهیم؟ منطقی است، که در اولین قدم به سراغ پلیس فتا می‌رویم و گزارش این اتفاقات را ارائه می‌دهیم. اما برای آنکه بتوانیم زودتر به حق و حقوق خودمان برسیم و روند پیگیری پرونده سایبری ما زودتر به نتایج موثر برسد، حضور وکیل و بهره‌گیری از مشاوره حقوقی و اقدامات به جای او بسیار ضرورت دارد.

 

موسسه  حقوقی مدافع حق پارسیان به شماره ثبت 16575 با مجوز از قوه قضاییه در سال 1383 به ثبت رسیده و با ارائه خدمات حقوقی شامل مشاوره رایگان تلفنی تخصصی و آنلاین ، در دپارتمانهای حقوقی اعم از خانواده ،مهاجرت ،ملک ،ثبت و دپارتمانهای کیفری اعم از جزا و جرم شناسی،  به تبع اخذ پرونده و با دریافت هزینه های معقول، پیگیری موثرتا پایان مراحل دادرسی توسط این تیم حقوقی توانمند اعم از دکترین وکارشناسان ارشد حقوق خصوصی، بین الملل و جزا و جرم شناسی از مهمترین شاخصهای موسسه می باشد.

 

مشاوره تلفنی رایگان

 

09121404305   /   02177494347

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر