بازدید 10811
پیمانه اقتصادی؛

تولید گوشی سامسونگ در چین رسما متوقف شد/ نجات شاخص کل بورس توسط «وبملت»/ بازار بی‌هیاهوی خودروهای داخلی/ سازمان خصوصی سازی: کارگران هپکو هیچ مطالبه ای ندارند؛ حقوق به روز شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تشدید وحشت از کند شدن اقتصاد جهان، رشد قیمت طلا در بازار‌های جهانی، صادرات ۱۵.۲ میلیارد دلاری ترکیه در ماه سپتامبر، زنگنه: بازار نفت در شرایط عادی است، بهبود نفت پس از کاهش غیرمنتظره ذخایر آمریکا، قیمت سبد نفتی اوپک بیش از یک دلار کاهش یافت و افزایش ۳ برابری قیمت قیر در بازار را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 03 October 2019
تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تشدید وحشت از کند شدن اقتصاد جهان، رشد قیمت طلا در بازار‌های جهانی، صادرات ۱۵.۲ میلیارد دلاری ترکیه در ماه سپتامبر، زنگنه: بازار نفت در شرایط عادی است، بهبود نفت پس از کاهش غیرمنتظره ذخایر آمریکا، قیمت سبد نفتی اوپک بیش از یک دلار کاهش یافت و افزایش ۳ برابری قیمت قیر در بازار را در بر دارد.
 
نجات شاخص کل بورس توسط «وبملت»

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه دهم مهرماه ۹۸)، با افزایش ۲۰ واحدی معادل ۰.۰۱ درصد به رقم ۳۲۶ هزار و ۱۱۸ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۲۱ واحدی به رقم ۴ هزار و ۲۷۲ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵ واحدی معادل ۰.۰۱ درصد به رقم ۸۷ هزار و ۶۵۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۰۱ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد، عدد ۹۶ هزار و ۴۲۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۶۹ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد به رقم ۶۴ هزار و ۵۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۵۸۱ واحد افزایش معادل ۰.۴۲ درصد را رقم زد و به سطح ۳۷۹ هزار و ۳۷۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۵۶ واحد افزایش معادل ۰.۴۹ درصد به رقم ۲۳۶ هزار و ۸۵۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۰۷۸ واحد کاهش معادل ۰.۷۶ درصد همراه بود و عدد ۶۶۳ هزار و ۸۸۲ واحد را به نمایش گذاشت.  نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت با ۲۷۴۷ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشت.

تولید گوشی سامسونگ در چین رسما متوقف شد/ نجات شاخص کل بورس توسط «وبملت»/ بازار بی‌هیاهوی خودروهای داخلی/ سازمان خصوصی سازی: کارگران هپکو هیچ مطالبه ای ندارند؛ حقوق به روز شد

تشدید وحشت از کند شدن اقتصاد جهان/سهام آسیایی افت کردند

در پی انتشار گزارشی که نشان می‌داد بخش تولید آمریکا به پایین‌ترین سطح ۱۰ ساله خود افت کرده، با تشدید وحشت از کند شدن اقتصاد جهانی، سهام آسیایی کاهش یافتند.  موسسه مدیریت منابع آمریکا اعلام کرد که شاخص فعالیت کارخانجات تولیدی این کشور، به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون رسیده است. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا- اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۷ درصد افت کرد، در حالی که نیکی ژاپن ۰.۴۹ درصد پایین آمد. بازار‌های چین و هند  به علت تعطیلات رسمی، بسته بودند. شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ، با سقوط ۱.۳۹ درصدی تنسنت، غول تکنولوژی چین، ۰.۱۹ درصد افت کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۱.۱۵ درصد سقوط کرد و کوسپی کره‌جنوبی با سقوط ۱.۹۵ درصدی روبرو شد. در بازار ارز، دلار ۰.۱۳ درصد دیگر در برابر ین ژاپن افت کرد و به نرخ برابری ۱۰۷.۵۸ رضایت داد.

حباب منفی قیمت طلا در بازار داخلی

در معاملات دیروز با توجه به رشد ۱۷ دلاری هر اونس طلا در بازار جهانی فلزات گران بها، شاهد رشد نسبی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی بودیم. هرچند با توجه به کاهش داد و ستد‌ها و افت تقاضا و همچنین نوسان اندک در بازار ارز، سیگنال افزایشی نرخ جهانی، تا حدودی اثرگذاری کمتری داشت، اما رشد بهای سکه امامی را در بازار شاهد بودیم. بر این اساس، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) امروز با رشد ۱۵ هزار تومانی به رقم ۴ میلیون و ۱۵ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر نیم سکه بهار آزادی بدون تغییر، ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان رسیده است. به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی، بدون تغییر، ۸۵۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آبشده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، امروز به رقم یک میلیون و ۷۶۶ هزار تومان رسیده است که نسبت به آخرین قیمت، حدود ۱۵ هزار تومان رشد داشته است.  رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر معتقد است در شرایط کنونی، با توجه به تحولات بازار جهانی فلزات گران بها و افت نرخ داخلی، شاهد حباب منفی برای قیمت طلا در بازار داخلی هستیم. به بیان دیگر، با توجه به نرخ جهانی طلا، در حال حاضر، قیمت طلا در بازار ایران، ارزان‌تر از قیمت جهانی طلا می‌باشد.

قیمت طلا در بازار‌های جهانی رشد کرد

روز چهارشنبه، قیمت طلا در حالی تثبیت شد که شب قبل، پس از انتشار گزارش ناامیدکننده بخش تولید آمریکا که سرمایه‌گذاران را به وحشت انداخت، قیمت این سرمایه امن ۱ درصد جهش کرده بود.  اعلام افت شاخص فعالیت‌های تولیدی کارخانجات آمریکا باعث شد که سرمایه‌گذاران نگران از کند شدن اقتصاد جهان، به سوی سرمایه‌های امن متمایل شوند.  قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا تا ساعت ۱۳:۰۴ به وقت تهران، ۱ دلار یا ۰.۰۷ درصد رشد کرد و به ۱۴۹۰.۰۰ دلار بازگشت. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، که روز سه شنبه قبل از جهش ۱ درصدی خود، به پایین‌ترین سطح ۲ ماهه ۱۴۵۸.۵۰ دلار رسیده بود، روز چهارشنبه تا ۱۴۷۶.۸۰ دلار بهبود یافت.
 
تولید گوشی سامسونگ در چین رسما متوقف شد
 

شرکت سامسونگ کره امروز به طور رسمی اعلام کرد که به دلیل تشدید رقابت با تولید کنندگان داخلی در چین تولید گوشی هوشمند تلفن همراه در این کشور آسیایی را متوقف کرده است. در حالی سامسونگ تولید گوشی را به طور کامل در چین متوقف کرده که تشدید رقابت در بازار چین با رقبای داخلی در این کشور باعث شده بود که سامسونگ اواخر سال گذشته یک کارخانه خود را تعطیل کند و در ماه ژوئن نیز تولید خود را کاهش دهد. از طرفی دیگر تولید کنندگان خارجی در چین نیز در حال خروج از این کشور هستند که دلیل آن کاهش رشد اقتصادی پکن و بالا رفتن هزینه نیروی کار است. شرکت سونی ژاپن نیز اعلام کرده که کارخانه تولید گوشی خود در پکن را تعطیل می‌کند و فقط در تایلند گوشی تولید خواهد کرد. برخلاف سونی و سامسونگ، اپل همچنان یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشی در چین محسوب می‌شود.


صادرات ۱۵.۲ میلیارد دلاری ترکیه در ماه سپتامبر

وزیر بازرگانی ترکیه اعلام کرد آنکارا در ماه سپتامبر ۱۵.۲ میلیارد دلار صادرات داشته که نسبت به سال گذشته نیز افزایش داشته است. رخسار پکان، وزیر بازرگانی ترکیه، طی سخنانی در یک کنفرانس در شهر مرسین در ساحل مدیترانه گفت: از طرفی واردات ترکیه نیز ۰.۱۵ درصد بالا رفته و به ۱۷ میلیارد دلار طی ماه گذشته رسید.  در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ صادرات ترکیه ۲۲.۶ درصد نسبت به سال قبل از آن بالا رفته بود و با رسیدن به رقم ۱۴.۵ میلیارد دلار رکورد زده بود.  وی گفت: در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۹ صادرات ترکیه با ۲.۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۳۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.  وزیر بازرگانی ترکیه تاکید کرد: کسری تراز تجارت خارجی ترکیه در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر با ۶۸.۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۱۶.۴  میلیارد دلار رسیده است.
 
زنگنه: بازار نفت در شرایط عادی است
 
بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در جریان سفر به مسکو گفت بازارهای جهانی نفت پس از حملات (پهپادهای یمنی) به تاسیسات نفتی عربستان در اوایل این ماه، در شرایط عادی به سر می‌برند. وی افزود در حال حاضر اندکی مازاد عرضه در بازار نفت وجود دارد. تهران هیچ اقدامی برای افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس انجام نخواهد داد. وی ادامه داد: «ما همیشه تلاش می‌کنیم تا امنیت خلیج فارس و ثبات و صلح منطقه را حفظ کنیم.»
 
بهبود نفت پس از کاهش غیرمنتظره ذخایر آمریکا
 
قیمت نفت پس از چند روز کاهش تحت تاثیر آماری که افت غیرمنتظره ذخایر آمریکا را نشان داد، اندکی بهبود پیدا کرد. به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۳ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۵۹ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید و بخشی از ضرری که در سه روز گذشته را داشت جبران کرد. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۱ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش، به ۵۴ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. قیمت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روز سه‌شنبه برای ششمین روز کاهش داشت که طولانی‌ترین روند کاهشی این شاخص قیمت در سال میلادی جاری بود و تحت تاثیر آماری که افت بی‌سابقه فعالیت بخش تولید آمریکا در ۱۰ سال گذشته را نشان داد، روی داد.
 
قیمت سبد نفتی اوپک بیش از یک دلار کاهش یافت
 
دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک): قیمت سبد نفتی این سازمان روز سه‌شنبه (نهم مهرماه) به ۵۹ دلار و ۶۵ سنت رسید، در حالی که روز دوشنبه ۶۱ دلار و ۹سنت برای هر بشکه ثبت شد. سبد نفتی اوپک شامل ١٤ نوع نفت‌خام اعضای این سازمان است.
 
بازار بی‌هیاهوی خودروهای داخلی
 
بازار خودرو درهفته جاری بازهم نوسان داشت این در شرایطی است که بیشتر محصولات با کاهش قیمت روبه‌رو و برخی دیگر نیز با ثبات همراه بود.آنچه مشخص است تعیین قیمت در بازاری که رکود در آن حاکم است سخت به نظر می‌رسد به‌طوری‌که برخی از فروشندگان برای فروش خودروی خود قیمت متعادلی را اظهار می‌کنند اما برخی دیگر هنوز به دنبال سود کسب شده از خودرو خریداری از کارخانه هستند. به این ترتیب تعیین قیمت ثابت در این بازار کمی سخت و ناممکن به نظر می‌رسد. با این حال سری به بازار خودرو می‌زنیم تا ببینیم قیمت محصولات داخلی طی هفته جاری چه تغییراتی داشته است. طبق اظهارات فعالان بازار پراید ۱۱۱ با قیمت ۴۶ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود. این خودرو در این هفته نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان از قیمت خود را از دست داده است. در حالی که سایپا ۱۱۱ افت قیمت داشته دیگر محصول این خانواده، یعنی پراید ۱۳۱ اندکی رشد قیمت را به نسبت هفته گذشته تجربه کرده است. این خودرو با قیمت ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی فروشندگان به خریداران عرضه شده است.

دو محصول دیگر سایپا یعنی تیبای صندوقدار و ساینا نیز به ترتیب با قیمت‌های ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۵۳ میلیون تومان داد و ستد شدند. این دو خودرو به نسبت هفته گذشته افت قیمت را تجربه کرده‌اند. تیبا افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را به نام خود ثبت کرد. ساینا نیز ۸۰۰ هزار تومان از قیمت خود را از دست داد. تیبا صندوقدار نیز در هفته جاری افت قیمت ۳۰۰ هزار تومانی داشت. به این ترتیب این خودرو با قیمت ۵۳ میلیون تومان در اختیار خریداران قرار دارد. اما سراتوی سایپا نیز که تولید آن تقریبا متوقف مانده در شرایطی که در کارخانه ۲۹۵ میلیون تومان قیمت دارد در بازار با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود. این خودرو ظاهرا به سقف قیمتی خود رسیده است. حال سراغ تعدادی از محصولات ایران‌خودرو می‌رویم. دو محصول پژو ۲۰۶ یعنی تیپ ۲ و ۵ (ساده) به ترتیب با قیمت‌های ۷۴ و ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قابل خریداری هستند. به نقل از دنیای اقتصاد؛مدل صندوقدار ۲۰۶ نیز با قیمت ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. قیمت رانا و پژو ۴۰۵ SLX به ترتیب با قیمت ۷۴ میلیون و ۷۷ میلیون تومان قابل خریداری هستند.  در بازارسمند EF۷ دوگانه سوز با قیمت ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار دارد.

 
افزایش ۳ برابری قیمت قیر در بازار
 

سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از عملکرد وزارت نفت در عدم توزیع قیر رایگان در سال جاری، گفت: متأسفانه وزارت نفت تاکنون به تعهدات قانونی خود عمل نکرده و این مسئله عملا پروژه های عمرانی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. یکی از الزامات اساسی برای اجرای پروژه های عمرانی، تأمین قیر رایگان است، اما تاکنون این مسئله در سال جاری به خوبی محقق نشده و پیمانکاران منتظر دریافت قیر توسط دستگاه های اجرایی هستند. مجلس در چند ماه اخیر اقدامات مختلفی را برای اجرای قانون و توزیع قیر رایگان در کشور انجام داد، از تهیه گزارش و ارسال آن به قوه قضائیه گرفته تا تدوین طرح و الزام دوباره وزارت نفت به تأمین 4 میلیون تن قیر رایگان، اما متأسفانه این موضوع تاکنون عملیاتی نشده است. بهادری تصریح کرد: این موضوع در شرایط کنونی مطرح می شود که شاید طرح اخیر مجلس به دلیل بار مالی توسط شورای نگهبان رد شود، از این رو دولت باید بار مالی این حوزه را تأمین کند تا طرح تأیید و توسط وزارت نفت اجرایی شود. البته دولت اخیرا دستور تأمین 2 هزار میلیارد تومان قیر رایگان برای اجرای پروژه های عمرانی را صادر کرده است، اما مشخص نیست که آیا مابقی تعهدات وزارت نفت محقق می شود یا خیر. وی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه قیمت قیر در بازار در شرایط کنونی حدود سه برابر شده است، افزود: افزایش چشمگیر قیمت قیر موجب شده که دولت نتواند به تعهدات قانونی خود عمل کند.

شاخص ارزی در مرز مقاومتی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان

در معاملات روز چهارشنبه شاهد نوسان محدود نرخ دلار در میانه کانال ۱۱ هزار تومانی بودیم. هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی به نرخ ۱۱۳۰۰ تومان از مردم خریداری شد و به نرخ ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان کاهش داشت. همچنین در بازار آزاد، دلار به نرخ ۱۱۴۹۰ تومان فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۲۵۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۲۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز سه شنبه، ۵۰ تومان کاهش داشت.

سازمان خصوصی سازی: کارگران هپکو هیچ مطالبه ای ندارند؛ حقوق به روز شد

علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی از پرداخت حقوق معوق به کلیه کارگران شرکت هپکو خبر داد و افزود: با این پرداخت، حقوق کارگران این کارخانه به روز شد و آنها هیچ مطالبه ای ندارند. صالح بامداد پنجشنبه درباره جزئیات پرداخت معوقات کارگرانِ کارخانه هپکوی اراک به ایرنا گفت: ما امروز با توجه به دستوری که رئیس جمهوری محترم برای بازگرداندن مالکیت شرکت هپکو به مالکیت دولت داشت در ابتدا حقوق معوق کلیه کارکنان این شرکت را به وسیله تسهیلاتی که از بانک ملی دریافت کردیم، پرداخت کرده ایم.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
سامسونگ از چین رفت نه بخاطر تحریم بلکه بخاطر مسئولان و دولتمردان موفق چین .

افسوس که ...... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
هر وقت نمایندگان در مجلس به این نتیجه رسیدن طرح اعلام دارایی ها مسولان حقوق شفافیت واگذاری ها مهمتر از طرح های دیگه س
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
سلام
تلاش کردند و در مرز فناوری قدم بر می دارند. علم برتری می آورد،باید همتشان را تحسین کرد
حباب ها چرا دست از سر مردم بر نمی دارند ؟

مسئولان اینقدر از واژه ی حباب برای سرپوش گذاشتن کم کاری ها و ناکارآمدی خودشان استفاده نکنند

حباب اصلی و خطرناک در تفکر غلط برخی مسئولان وجود داره که همه چیز را حباب می پندارند.

با زندگی مردم چکار کرده اید ؟؟؟؟؟
دستکاری درشاخص بورس دیگه ازمرز تابلو هم گذشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
عزیز دل،بد جوری به افزایش شاخص بورس آلرژی
داری ،خیلی تابلوئه
صادرات ۱۵.۲ میلیارد دلاری ترکیه در ماه سپتامبر
واقعا چه جوری است ترک ها این همه صادرات میکنند و مالیات هم میدهند و انرژی را چندین برابر ما میخرند ولی ما نه مالیات میدهیم و انرژی تقریبا مفت استفاده میکنیم بازم تولیدمان از انها گرانتر درمیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
دزدی نمی کنن... همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
یکبار سعی کنید که مقدمات تولید چیزی را روی کاغذ بیاورید ، آنوقت به جوابتان می رسید . مشکلات پیش تولید و هزینه ها و پروانه هایی که باید تهیه کنید همان ساعات اول شما را منصرف خواهند کرد . بعضی سازمانها و حتی وزارتخانه ها تمام درهای تولید را بسته اند . البته اینها کارهای رومیزی هست . ادامه تولید و فعالیت نیاز به زیر میزی هم دارد .
برای تولید و ثبت برند باید خداد تومن پول بپردازید درحالی که ثبت برند و لوگو در ترکیه نسبتا رایگان هست . اینها یک طرف قضیه هست و در طرف دیگر کم کاری کارگران ایرانی ، مشکلات تامین اجتماعی و بیمه ، زیاده خواهی بانک ها و .... هم در ادامه راه گریبان تولید کننده را خواهد گرفت .
هیچ یک از این مشکلات در ترکیه وجود ندارد .
ترکیه بعنوان یکی ازمهمترین کشورهای اسلامی بعلت رفتار دمکراتیک بامردمش از نظررفتار خصوصی انها بدون نفت اینهمه موفق است ...
دروغ میگیند که تولید گوشی به علت رقابت متوقف شده این گوشی بخاطر امواج وحشتناکی
که تولید می کند باعث سردرد و مثائل دیگر می شوند اخر چه کسی باور می کند بخاطر رقابت خوب در رقابت شرکت کن و مقام بیاور شمو که بلدید رقبا را چطور از دور خارح کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
داداش باعث چه مثائل دیگر میشود؟ میشه از این مثائل نام ببرین ما هم بدونیم چه مثائلی داره؟
در سکوت کارشناسان اقتصادی نسبت به رشد عجیب وغیرمنطقی بورس درماههای اخیر وتبعات خطرناک ان بزودی حباب عظیم بورس تخلیه خواهدشد وسرمایه گذارانش رابه خاک سیاه خواهندنشاند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
آرزو به دلت بمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
اصلا یقرون سهام خرید و فروش کردی نظر میدی
هیچ دلیلی برای ادامه رشدغیرعادی وغیرمنطقی بورس وجودنداره باکاهش دسنوری قیمت دلار و اوضاع بحرانی برجام واقزایش روزافزون تهدیدها وتحریمها قاعدتا باید بورس هم سقوط میکرد اما به لطف دستکاری وعددیازی همچنان شاهد رکورد زنی ان هستیم باید دید این رشد دستوری تاکی ادامه خواهدیافت ؟!!!!
ای کاش ایران هم برنامه ریزی کند و گوشی سامسونگ را از ایران خارچ کند تا درسی باشد برای کره جنوبی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها