بازدید 31130

التهاب در لردگان با چاشنی یک شایعه قدیمی درباره ایدز/ یک نماینده مجلس ابتلای چند تن به ویروس را تأیید کرد/ تعداد مبتلایان ۲۶ تن است و عامل ابتلا، اعتیاد!/ مبتلایان در گروه سنی نوزاد تا بزرگسال قرار دارند

تست دیابت در خانه بهداشت روستا، یکی دیگر از ظن‌هایی است که در میان برخی به وجود آمده و ظاهرا موجب خشم برخی اهالی روستا شده و تخریب شیشه‌های خانه بهداشت را در پی داشته است، حال آنکه ابتلا به ایدز در نتیجه تست قند خون از اساس مردود است، چون عمر ویروس ایدز در خارج از بدن بسیار کوتاه است و شیوه تست قند خون هم شیوه‌ای نیست که انتقال آن را موجب شود.
کد خبر: ۹۲۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ 02 October 2019
تابناک اجتماعی -
در پی قوت گرفتن یک شایعه ترسناک در یکی از روستا‌های توابع لردگان در چهارمحال و بختیاری، موج بزرگی از التهاب این منطقه را فراگرفت؛ التهابی که پیشتر نیز با پخش شایعاتی مشابه در نقاط دیگری از کشورمان بروز کرده بود، اما نه به شدت آنچه در لردگان در جریان است.

به گزارش «تابناک»؛ آن گونه که در فضای مجازی نقل می‌شود، «فروردین ماه امسال اکیپی راهی روستای «چنار محمودی» از توابع لردگان می‌شوند و با ارائه کارت شناسایی، به بهانه تست قند خون رایگان، از تمام اهالی روستا نمونه خون می‌گیرند. چند ماه پس از آن برخی از اهالی روستا با آزمایش دادن، متوجه می‌شوند که به ویروس ایدز مبتلا شده اند و... .»

در ادامه این روایت هم تأکید شده که با ورود وزارت بهداشت به ماجرا و آزمایش اهالی این منطقه، مشخص می‌شود که ۲۰۵ نفر به ویروس ایدز مبتلا شده اند. البته برخی روایات دیگر هم در این خصوص منتشر شده که متفاوت است و حکایت از ابتلای شماری از کودکان روستای یاد شده به ایدز دارد یا شمار مبتلایان را تا ۲۷۰ نفر ذکر کرده است.

با پخش این روایات، موجی از نگرانی اهالی این روستا را در بر می‌گیرد و مجابشان می‌کند تا روانه لردگان شده و مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کرده و از مسئولان طلب استمداد نمایند؛ تجمعی که فیلم‌های منتشره از آن به وضوح شدت نگرانی مردم را به تصویر می‌کشد و به باورپذیری ماجرا کمک شایانی می‌کند.

 
تعداد بازدید : 5483
تجمع مقابل فرمانداری لردگان

این را می‌شود از انتشار خبر اپیدمی ابتلا به ویروسی ناشناخته در این روستا در یک خبرگزاری دریافت که در بخشی از آن تأکید شده: «سید راشد جزایری، رئیس مرکز بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختیاری] در گفت‌وگویی کوتاه با [این خبرگزاری]گفت: موضوع در دست بررسی است.» و ادامه داده که این مقام مسئول، حاضر به ارائه توضیحات بیشتر در این باره نشد!

بدین ترتیب، ماجرا به خبری تبدیل می‌شود که یک خبرگزاری نیز بر صحت آن صحه گذارده است. خبری که ابتدا تأکید داشت شمار مبتلایان بسیار بوده و بعد تصحیح کرد که چند ده تن به ویروس ناشناخته مبتلا شده اند و پس از مدتی تأکید کرد که آن ویروس ناشناخته ویروس ایدز بوده و شمار مبتلایانش، ۲۲ تن است.

این در حالی است که با یک جست و جوی ساده در موتور‌های جست و جوی اینترنتی مانند گوگل، می‌توان دریافت که ابتلای اهالی یک روستا یا شهر به ویروس ایدز با تست قند خون و توسط افراد ناشناس، شایعه‌ای به شدت تکراری است که در مقاطعی تأکید شده کار دشمنان کشورمان نظیر داعش بوده و قربانیان بسیاری بر جای گذاشته است؛ شایعه‌ای که ظاهرا هنوز نمرده است!

آنچه موجب می‌شود التهابات لردگان تحت تأثیر چنین شایعه‌ای به نظر برسد، پیگیری از معترضان است. اینکه هیچ یک از تجمع کنندگان سندی مبنی بر تأیید ابتلای فردی به ایدز در دست ندارند و وقتی از یکی از ایشان واقعیت را جویا می‌شویم، می‌گویند چند نفر از اهالی روستایشان به هپاتیت مبتلا شده اند و حالا گفته می‌شود که افراد ناشناس آن‌ها و دیگران را به این بیماری و ایدز مبتلا کرده اند.

نسخه داغ دیگری از تلاش برخی افراد برای ابتلای افراد به ویروس بیماری ایدز؛ شایعه ای که در کشورهای دیگر نیز رواج دارد.
نسخه داغ دیگری از تلاش برخی افراد برای ابتلای افراد به ویروس بیماری ایدز؛ شایعه ای که در کشورهای دیگر نیز رواج دارد.

البته این ادعا‌ها بر پایه مسائلی مطرح می‌شود که تأمل برانگیز هستند، اما ظاهرا فضای ملتهب مانع از آن شده که مورد تأمل قرار گیرند. از جمله این که برخی اهالی روستا معتقدند در کمپین فشار خون حضور یافته اند و دلیل ابتلایشان به بیماری همین بوده است، غافل از آنکه در پروسه تست فشار خون از کسی خون گرفته نمی‌شود که بحث انتقال بیماری در میان باشد.

تست دیابت (قند خون) در خانه بهداشت روستا، یکی دیگر از ظن‌هایی است که در میان برخی به وجود آمده و ظاهرا موجب خشم برخی اهالی روستا شده و تخریب شیشه‌های خانه بهداشت را در پی داشته است، حال آنکه ابتلا به ایدز در نتیجه تست قند خون از اساس مردود است، چون عمر ویروس ایدز در خارج از بدن بسیار کوتاه است و شیوه تست قند خون هم شیوه‌ای نیست که انتقال آن را موجب شود.

مسائلی که مورد تأیید پروین افسر کازرونی، رئیس اداره ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت هم قرار گرفته است: «این که کسی به خاطر تست دیابت به ویروس اچ‌آی‌وی مبتلا شود، حرف نسنجیده‌ای است و افرادی که در ارتباط با اچ‌آی‌وی اطلاعات علمی دارند، می‌دانند که چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد. اینکه برای دیابت نمونه خون بگیرند، کسی را دچار ویروس اچ‌آی وی نمی‌کند.»

اما آیا همه چیز از بیخ و بن کذب است و آنچه لردگان را به التهاب کشانده، به هیچ عنوان واقعیت ندارد؟ آن گونه که سیدمرتضی خاتمی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ایلنا گفته، تعداد انگشت شماری از اهالی روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان به ویروس HIV مبتلا هستند، هرچند خاتمی نیز تأکید دارد خبر ابتلا به ویروس به دلیل تست دیابت درست به نظر نمی‌رسد و لازم است کم و کیف بیشتر این خبر را مقامات بهداشتی کشور و دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری به اطلاع مردم برسانند.

 

آن گونه که ایلنا روایت کرده، اظهارات این نماینده مجلس مورد تأیید مجید شیرانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری هم هست که گفته: «از حدود یک ماه قبل در پی کشف چند مورد بیمار مبتلا به ویروس HIV در یکی از روستا‌های چهارمحال و بختیاری، تیم‌های بهداشت و درمان تخصصی و مشاوره در معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل و اقدامات علمی و تخصصی در جهت شناسایی، درمان و پیشگیری از اشاعه بیماری شروع شد و کماکان ادامه دارد.»

اظهارنظر‌هایی که اگر بشنویم موجب تداوم تجمع‌های اعتراضی در لردگان شده جای تعجب نخواهد داشت، مگر آنکه وزارت بهداشت به جای سکوت، به سرعت به ماجرا واکنش نشان داده و با اعزام تیم‌های ویژه به منطقه در اسرع وقت، اگر واقعیتی در این خصوص مکتوم مانده را به اطلاع عموم برساند و نگذارد شایعات فراوان شکل گرفته، قوت بگیرند؛ شایعاتی که به سرعت در حال تکثیر هستند و اگر با واکنشی مؤثر مواجه نشوند، در آینده شاهد تکثیر ماجرای اپیدمی ایدز در نقاط دیگری از کشور خواهیم بود!
 
تکمیلی: ابتلای ۲۶ نفر به ایدز با اعتیاد

محمدحسین قربانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره جزئیات ابتلای تعدادی از اهالی یکی از روستا‌های استان چهارمحال و بختیاری به ویروس ایدز به فارس گفت: بر اساس اطلاعات رسیده این روستا حدد ۱۸۰۰ نفر جمعیت دارد و متاسفانه به دلیل وضعیت نابسامان معیشتی ۲۴۰ نفر از اهالی روستا به اعتیاد روی آورده‌اند که از این تعداد نیز ۲۰ نفر معتاد تزریقی هستند. همین موضوع باعث شیوع بیماری ایدز در روستای لردگان شده است و تنها ۲۶ نفر از اهالی این روستا به ایدز مبتلا شده‌اند.

قربانی با تاکید بر این نکته که «مبتلایان در گروه سنی نوزاد تا بزرگسال قرار دارند»، گفت: انتشار این گونه اخبار موجب نگرانی مردم شده، اما به صورت قاطع اعلام می‌کنم که از طریق انجام آزمایش‌ها و تست قند خون این انتقال بیماری صورت نگرفته است.

نماینده مجلس در خصوص بازداشت بهورز منطقه توضیح داد: این فرد به دنبال بیماریابی بوده است و شجاعت این کار را داشته که به شناسایی بیماران بپردازد و گزارشات خود را به مراجع بالاتر اعلام کند. باید این حس اعتماد و همکاری در بین مردم کشور ایجاد شود تا متخصصان نیز بتوانند با بیمار یابی برنامه‌ریزی دقیقی برای نظام سلامت کشور داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
لابد باز فرانسه خون آلوده فرستاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
پس شعار دهیم مرگ بر فرانسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
وزیر محترم بهداشت که تو این قائله کاسه داغتر از آش شده جوری که انگار بچه ی اون ایدز گرفته بفرماید ببینم چرا اقدامات پیشگیرانه ر ا انجام نداده که اینهمه ایدز به دیگران سرایت نکند در آن منطقه
؟
اگر علت تماسهای خارج از عرف خانوادگی است چرا اعلام نمیکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
ببین با کیا شدیم هشتاد میلیون
عموجون تماسهای خارج از عرف خانوادگی مال یه شهر بی در و پیکر مثل تهرانه نه یه روستا که همه با هم فامیلن و کسی پاشو کج بذاره شرفش به باد میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
چون اگر علنی شود دیگر در این روستا هیچکس نمی‌تواند در چشم دیگری نگاه کند.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
تمام کسانی که شهر تهران رو به قول شما بی در و پیکر کردن از شهر تهران نیستن و متاسفانه ادمهایی هستند که نمیگم بی فرهنگ چون اصطلاح درستی نیست ولی با فرهنگ شهری مثل تهران یکی نیستند و چیزایی میبینن که تا حالا ندیدن پس به نظرم بخاطر اینکه شما هم تحقیقی داشته باشید از این موضوع برید بررسی کنید بیشتر از 90درصد خانه های فساد در تهران شهرستانی ها هستند نه تهرانی ها و بازم تاکید میکنم فرهنگ هر شهری مختص خودشه اگر مهاجرتها نباشه این مشکلات پیش نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
تهمت نزن
در تهران هم افراد شریف و نجیب بسیاری زندگی می کنند
ناشناس
| Denmark |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
شماهایی که از ده کوزه جم میکنید‌میاید فک میکنید تهران بی درو پیکره. وگرنه تو داهاتتون‌همه جور کاری هست
این جامعه ی پزشکی کمر به کشتن مردم بسته البته بعضیهاشون.مردم قربانی این فجایع پزشکانی که معلوم نیست چطور پزشک ومسول شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
یکی بود پای همه اخبار کامنت میگذاشت ظرفیت پزشکی چند برابر بشه. از ایشون بپرس، اطلاعاتش زیاده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
آخه چه ربطی به پزشکها داره!!! ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
اینی که این کامنت رو گذاشته دقیقا همونیه که زیر پستای سیاسی میگفت ظرفیت پزشکی رو چند برابر کنید!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
توی روستای 1800 نفری که 240 تا معتاد داره ، هیچ چیزی غیر ممکن نیست ربطی هم به دروپیکر نداره.اتفاقا اونجایی که درو پیکر نداره روستاس !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
اگر ظرفیت پزشکی را زیاد کنند این مشکلات پیش نمیاد
خدایا مارا منقرض بفرما تا بیشتر از این باعث سرافکندگی بشریت نشویم
همه بگن امین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
واقعا هم خدا شما رو منقرض کنه که باعث سرافکندگی همه ما هستین
مثل همیشه اول تکذیب و بعد تایید میشه
البته امیدوارم واقعیت نداشته باشه
شک ندارم که واقعیته چون هر چیزی خبرگزاری هایی مثل مهر بنویسن دروغه، در ضمن اگه میگن اینطوری نیست چرا فورا از همه 1800نفر تست نمیگیرن؟
پاسخ ها
مهدی
| Netherlands |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
اقا احسان شما خدایی نکرده الان مبتلا به ایدز شی 6 ماه بعد متوجهش می تونی بشی با ازمایش و قبلش نمی تونی متوجه شی. در ضمن همیشه تنها خبرگزاری های داخلی دروغ نمی گن گاهی یه سری خارجی ها هم دروغ می گن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
آزمابش هایی وجود دارن که می تونن نتیجه رو خیلی زود مشخص نکنند
ولی اصل ماجرا اون چیزی نیست که قربانی گفته مطمن باش تابی
موضوعی که در انتقال ایدز وهپاتیت مورد غفلت قرار می‌گیرد مشکلات دندان است که معمولا در نقاط درو افتاده به دلیل عدم دسترسی به دندانپزشک به افرادی که بصورت تجربی وبدون کوچکترین اطلاعات پزشکی در این زمینه مشغول به کار هستند رجوع می‌شود هر چند حتی در مطب‌های که توسط پزشکان اداره می‌شود گاه سهل انگاری در گتد زدای ابزار الات صورت می‌گیرد ودندانپزشکی ها چراغ خاموش محل انتشار بیماری‌های واگیر هستند
عوامل این جنایت را فوراً در همان روستا دار بزنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
تو یه ایرانی اصیلی!!یه ایرانی اصیل و احساساتی همیشه حرفش اینه:همشونو اعدام کنید تا دیگه این اتفاق نیوفته!!مرحبا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
جوشي نشو . افراد روستا بي اخلاقي كرده اند گندش در اومده انداختن گردن سرنگ
شما منشا رو تکذیب کنید ولی وجود ۲۶ نفر الوده به ایدز در یک روستای کوچک کم است؟؟
برای تست قند خون ،سوزن به صورت سطحی خون برمیداره و قابلیت انتقال ویروس رو نداره.
پاسخ ها
هیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
درست میفرمایی برادرمن ولی این بهورز بی شرافت ازطریق سرنگ از مردم خون میگرفت اگر واقعا قصد این آقا تست قند خون بود چرا باید این کارو بکنه
تنها!!! 26 نفر مبتلا شده اند.!!!
همه فقط می خواهند از مسئولیت شانه خالی کنند.
و در نهایت می گویند همه معتاد بودند.
خدا قوت دلاوران.
خسته نباشید پهلوانان.
نحوه ی حل کردن مساله را به مردم نشان داید.
برای حل مساله فقط صورت مساله را تغییر و مساله راآنطور که مخی خواهید تعریف می کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
نخواستن ابروي روستا رو ببرن بگن بي بند و باري جنسي داشتن
متاسفانه به دلیل وضعیت نابسامان معیشتی ۲۴۰ نفر از اهالی روستا به اعتیاد روی آورده‌اند

مسئولین متشکریم

اصلا هم کسی مقصر نیست و در بیانیه ای آن وزارتخانه از طرف آن وزیر متبوع اعلام کرد:
تقصیر خودشونه. میخواستن به دلیل وضعیت نابسامان معیشتی روی به اعتیاد نیاورند
چرا برای وزیر مربوطه مزاحمت ایجاد میکنی میخواد بره استخر؟
چراااا همش خبر بد میشنویم خدایا خودت کمک کن
راه ابتلای معتادا که مشخصه...یه سری هم بودن که معتاد نبودن و مبتلا شدن،وقتی وزیر بهداشت میگه به خاطر حفظ شئونات مردم روستا سعی کردیم بی سر وصدا موارد ابتلا دو کشف کنیم خوب معلومه اونای دیگه هم چجوری مبتلا شدن،حالا این اونای دیگه که شئونات رو رعایت نکردن و مبتلا شدن دنبال یه مقصر میگردن که حالا که مبتلا شدن حداقل قیافه مظلوما رو بگیرن به خودشون بگن ما قربانی شدیم...نه برادر من،این راهش نیست،برو شئوناتو رعایت کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
دروغگویی در اظهارات برخی مسوولین ما بیداد میکنه
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
خاک بر سرت با این تحلیل آبکی
هیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
اگه تو واقعا وجدان داشته باشی با دیدن عکسا و فیلما بچه های معصوم و بی گناه این غلطو نمی کردی انشالله که دین و گناه این مردم گریبان گیره تو و امسال تو بشه که با آبروی مردم بازی نکنید
نوزادها هم به خاطر اعتیاد مبتلا شده‌ن؟
و البته آمار (حداقل) ۱۳ درصد اعتیاد اونم در یک روستا به هر حال نگران‌کننده‌س و به طور بالقوه، عامل کلی آسیب‌های اجتماعی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
نوزاد از مادر مبتلا در زمان تولد می گیرد و مادر آلوده هم یا
خودش اعتیاد داشته یا از همسر الوده بیماری را گرفته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
نه عزيز ! ننه و باباش يه كدوم الوده بودن
دیگر دوران اینکه انتقال ویروس ایدز از راه تزریق افزایش یابد به سر آمده ؟اکنون ، آنچه باعث افزایش این بیماری میشود ، رابطه های پر خطر است که یک نفر میتواند تا صد نفر را آلوده کند ، در صورتیکه هزینهٔ تشکیل خانواده ،و ازدواج ، مشکل ،و برای خیلیها غیر ممکن شده است ،‌خیلی ساده است که یک فرد مبتلا به راحتی صد نفر را مبتلا کند ،و صد نفر میتواند هزار نفر را مبتلا نماید ، و الاآخر ، همهٔ این معضلات ناشی از فقر ،و گرانی ،و تورم است که آنهم ناشی از بی ارزش شدن پول ملی ایران یعنی ریال میباشد ؟ منطقه ای که این اتفاق افتاده ، یکی از محروم ترین مناطق کشور است ، که برای کاستن از محرومیت ، منطقه را توریستی کرده اند ؟،،
پاسخ ها
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
کار کار توریستهای تایلند رو است که الان ایرانگردی میکنند و باعث شیوع ویروس در روستا ها و بین مردم ساده وبی سواد میشوند
اایناهمش دروغ میگن
وقتی با سهمیه پزشک و بهیار و پرستار تولید می‌کنید باید به فکر این روزهایش هم باشید.
ای وای بر مردمی که در روستای 1800نفری 26 نفر ایدزی این اقایان دیدند
نکنهد فکرو ذهن جامعه به سمتو سویی باشد تا برجامی ننگین تراز برجام قبلی امضا شود
کار داعشه و داعش را هم انگلیس بیشرف ایجاد کرده...
چرا مردم نباید به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب دسترسی داشته باشن؟ با توجه به درصد بالای اعتیاد در این روستا چند نفر پزشک متخصص درمان اعتیاد در این روستا و یا حتی شهرستان لردگان وجود داره؟ آیا کمبود پزشک و خدمات درمانی یکی از علل این وضع نیست؟
بسیار درناک است،خودتانرا یک لحظه جای‌آنان قرار دهید،بخصوص طفلان بی گناه.
اگ همشون توی زمان یا یه سال باهم اچ ای وی گرفتن که معلومه کاره همون بهورزه هر کی بوده یا تروریست بوده یا اصلا بهورز نبوده و از رو ندونم‌کاری اول از معتادا تست گرفته بعد بیماری و پخش کرده
برادران و خواهران بزرگوار من ساکن همین روستایی هستم که شما راجبش بحث میکنید.من دوتا سوال از شما دارم خودتون جوابتونو می گیرید آقای وزیر میگه براثر تزریق معتادان و روابط نامشروع بوده حالا اولین سوال من اینه بچه ی ۸ساله که پدر و مادرش مبتلا به ایدز نیستن این بچه از طریق تزریق گرفته یا رابطه نامشروع داشته و اینکه این بچه ۸ساله چطور قند خون میتونه داشته باشه که این بهورز ازش خون گرفته .اقایان مسول میگن از قبل داشتن حالا سوال دوم من به این مسولین اینه که مگه یکی از راههای انتقال ویروس از مادر به جنین نیست یا از طریق شیر دادن نیست خب چرا الان بچه یک سال و نیمه که قبل از عید از شیر بریده شد و پدر و مادرش بعداز عید رفتن شبکه و به اصطلاح آزمایش قند خون گرفتن الان جواب ازمایششون مثبته اونوقت بچشون منفیه خودتون قضاوت کنید اگه این پدر و مادر از قبل داشتن باید صد در صد الان بچشونم مبتلا باشه درصورتی که نیست.درضمن آقای وزیر که میگی از راه آزمایش قند خون انتقال داده نمیشه بله شما راست میگید ولی اگه آزمایش قند خون بود چرا با سرنگ از مردم خون میگرفت راه تست قند خون اینه ک با سرنگ از طرف خون بگیرن یا از نوک انگشت بگیرن.و صحبتم با هموطنان عزیزم اینه که خواهش میکنم التماس میکنم ازتون اگه نمتونید به مردمتون کمک کنید تورو برام قسم تورو به شرافتتون قسم حداقل تهمت نزنید
بنده ضمن همددردی با هموطنان عزیزم در این معضل اما به اطلاع مسئوالان برسانم آلان در روستاها و حاشیه شهرها دندانپزشکی یک معضل شده است چون منطقه محروم هستند و هزینه های دندانپزشکی خیلی بالاست و خارج از توان مالی مردمه مردم به دندانسازهای تجربی بیسواد که با چهار ماه دوره تجربی دندانپزشک!!!! شده اند مراجعه می کنند و این دندانسازیهای تجربی بلای جان مردم و دندانهای مردم شده است.
تابناک هم مثل صدا سیما شد به دروغ پردازی مبتلا شد وقتی وزارت بهدات تایید کرده شما چه اصراری داری که تکذیب کنید چرا این کشور همه چیز امنیتی می کنی حقیقت بگی براش راه حل پیدا کنید کتمان کار درست نمی کنه
بابا اینا کار اسراییله ...
ترامپ با لباس مبدل سفید خودش را به شکل دکتر ها در اورده رفته به ان روستا مسعول خانه بهداشت تا رفته دستشویی امپول الوده به ویروس ایدز را به مردم تزریق کرده کار امریکاست می خواهند جمهوری اسلامی را بد نام کنند مرگ بر امریکا ما خوبیم
یعنی یک عده ایی دارن مردم رو به بیماری های کشنده مبتلا و زجر کش می کنند؟ یعنی حمله بیولوژیکیه و بیو تروریستیه دشمنه؟ چه اتفاقی داره میفته؟ مردم می ترسند واکسن بزنند و به بیمارستان و پزشک مراجعه کنند، وحشت همه جا رو گرفته، کاش کسی حقیقت رو بگه!
خب نماینده محترم چرا کاری برای مردم محل نمایندگین نمیکنی که به گفته خودتان از بیکاری به اعتیاد روی نیاورند ضمن اینکه یک نوزاد چطور معتاد شده ایشان هم بهش تزریق کردند؟اینهم صحبت نماینده محترم :
و متاسفانه به دلیل وضعیت نابسامان معیشتی ۲۴۰ نفر از اهالی روستا به اعتیاد روی آورده‌اند که از این تعداد نیز ۲۰ نفر معتاد تزریقی هستند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر