بازدید 7756

سررسید اختصاصی چیست؟

کد خبر: ۹۲۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 02 October 2019

هر سررسیدی که به صورت کامل مطابق با ویژگی ها و مشخصات مورد نظر شخص سفارش دهنده طراحی و چاپ گردد را سررسید اختصاصی می گویند. سررسید می تواند بنا به تیراژی که مورد سفارش قرار می گیرد، تغییراتی را شامل شود. این سفارش شامل قطع سررسید، جلد آن، اضافه شدن لت گلاسه، چاپ لوگو در داخله یا روی پلاک، آستر بدرقه و روبان می شود. در ادامه این مقاله با تمامی این مباحث به صورت کامل آشنا خواهید شد.

اختصاصی کردن قطع سررسید

پیش از اینکه قطع سررسید خود را اختصاصی کنید باید انواع قطع سررسید را بشناسید. انواع قطع سررسید عبارتند از:

  1. سررسید اروپایی: سررسید اروپایی ابعادی معادل 12 در 21 سانتی متر دارد. عرض کم آن باعث شده تا این سررسید، بسیار خوش دست و شکیل به نظر برسد و گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال سررسیدهای کوچک و کاربردی هستند.
  2. سررسید وزیری: سررسید وزیری ابعادی در حدود 17 در 24 سانتی متر دارد. این ابعاد سررسید را می توان به عنوان رایج ترین و پرطرفدارترین قطع سررسید در میان دیگر انواع سررسیدها دانست.
  3. سررسید رقعی: سررسید رقعی ابعادی در حدود 15 در 21 سانتی متر دارد. این مدل سررسید عرض کمتری نسبت به سررسید وزیری داشته و از این رو قابلیت حمل نسبتا راحت تری دارد.
  4. سررسید خشتی: سررسید خشتی همانطور که از نامش پیداست، فرم مربعی داشته و ابعاد آن نیز کاملا متفاوت می باشد. این قطع سررسید نسبت به دیگر انواع آن از محبوبیت کمتری برخوردار است؛ اما در صورت علاقه می توانید آن را به صورت اختصاصی در ابعاد مورد نظر خود سفارش دهید.
  5. سررسید 17 در 12: این مدل سررسید همانطور که از نامش پیداست، ابعاد 17 در 12 سانتی متر دارد. در این قطع سررسید، فضایی برای یادداشت نویسی وجود داشته و در عین حال، بسیار خوش دست نیز می باشد.
  6. سررسید پالتویی: سررسیدهای پالتویی ابعادی در حدود 10 در 17 سانتی متر دارد. همانطور که از عنوان آن مشخص است، قابلیت جا شدن در کیف و جیب داشته و همچنین قیمت مناسبی نیز دارد.
  7. قطع خاص: این 6 مدل سررسیدی که تا اینجا اشاره کردیم، جزء رایج ترین و پرطرفدارترین انواع سررسید هستند. اما بسیاری از شرکت های تولیدی سررسید مثل واحد سالنامه برگ در صورت سفارش تیراژ بالا، می توانند قطع خاص مورد نظر شما را به تولید برسانند.

اختصاصی کردن جلد سررسید

جلد چرم مصنوعی

چرم مصنوعی یکی از پرطرفدارترین انواع جلد سررسید است. این جلد، در مقایسه با چرم طبیعی، تنوع رنگ بالایی داشته و قیمت آن نیز به نسبت چرم مصنوعی، بسیار کمتر است. علاوه بر رنگ، این نوع جلد می تواند طرح های مختلفی را نیز شامل گردد. در صورت استفاده از چرم مصنوعی نامرغوب، سررسید شما پس از مدتی پوسته پوسته یا چروک خواهد شد. اما نوع باکیفیت چرم، چنین مشکلاتی را به همراه نخواهد داشت.

جلد سررسید جیر

سررسیدهای جیر نیز تنوع رنگی بالایی داشته و ظاهر آن متفاوت و فانتزی است. از نقاط منفی این جنس سررسید می توان به جذب پرز در هنگام استفاده اشاره کرد. همچنین اگر جیز مورد استفاده مرغوب نباشد، ممکن است به لحاظ ظاهری یک رنگ و یکدست نباشد و پرز آن نیز در برخی نواحی کمتر و برخی نواحی بیشتر باشد. اما در صورت استفاده از جیر مرغوب، چنین مشکلاتی را مشاهده نخواهید کرد.

جلد سررسید ترمو

سررسیدهای ترمو از لحاظ ظاهری شبیه به سررسیدهای چرم مصنوعی هستند؛ اما این سررسیدها کمی نازک تر هستند قیمت بیشتری نیز دارند. از دیگر ویژگی های این جنس می توان به واکنش نشان دادن نسبت به حرارت و در نهایت، تغییر رنگ آن اشاره کرد. به بیان دیگر، هرگاه لوگو یا هر طرح دیگری را به صورت داغی برروی این جنس جلد حک کنید، با تغییر رنگ سطح داغی خورده، لوگو می تواند جلوه بهتری داشته باشد.

جلد سررسید گالینگور

از دیگر انواع جلدهای سررسید می توان به گالینگور اشاره کرد. سررسیدهای گالینگور در واقع از جنس پی وی سی هستند که روی یک لایه کاغذ لمینیت جسبانده شده اند. مقاومت این جنس به نسبت چرم مصنوعی و ترمو کمتر است؛ اما هزینه آن نیز کمتر بوده و تنوع رنگ و طرح بسیار زیادی دارد.

جلد سررسید سلفونی

این جنس سررسید دارای پوشش سلفون روی چاپ است. اگر دستگاه مورد استفاده برای تولید این سررسید از کیفیت کافی برخوردار نباشد، سبب ایجاد لکه یا کدر شدن سررسید می گردد. همچنین پیش از سفارش سررسید، اطمینان حاصل فرمایید که تولیدی مدنظرتان توانایی تولید چاپ 4 رنگ را دارا باشد.

لت گلاسه اختصاصی

برای شخصی سازی سالنامه سفارشی خود می توانید می تواند لت گلاسه را به سررسید خود اضافه کنید. این روش که طرفداران بسیار زیادی دارد، باعث شده تا بتوانید به راحتی هر لوگو یا شعار و طرحی را برروی آن چاپ کرده و به مخاطب نمایش دهید. برای انجام لت گلاسه در واحد سالنامه برگ از صحافی تمام اتوماتیک استفاده می شود و از این رو کیفیت کار بسیار بالا بوده؛ همچنین لت ها باید یا در صفحات ابتدایی یا انتهایی سررسید قرار بگیرند.

چاپ ترام

ترام یا به عبارت دیگر، درج لوگو یا شعار تبلیغاتی شما می تواند در تمام صفحات سررسید به چاپ برسد. به این ترتیب در تمامی صفحات سررسید، لوگوی شما نمایش داده خواهد شد و توجه مخاطب را به خود جلب خواهد کرد. به جهت مقرون به صرفه شدن این خدمات، از چاپ تک رنگ و یا دو رنگ استفاده می شود؛ اما در صورت لزوم، چاپ ترام نیز می تواند 4 رنگ باشد.

آستر بدرقه اختصاصی

آستر بدرقه که در واقع صفحه ای است که صفحات داخلی را به جلد متصل می کند، معمولا از کاغذهای گرم بالا ساخته می شود. برای اختصاصی کردن آستر بدرقه سررسیدهای سفارشی خود می توانید لوگوی خود را برروی آن چاپ کنید. همچنین طلاکوب کردن نیز از دیگر روش های اختصاصی کردن آستر بدرقه است.

روبان اختصاصی

روبان، نوعی نوار پارچه ای است که برای مشخص نمودن صفحات مورد نظر خود در سررسید و پیدا کردن صفحات خاص، از آن استفاده می شود. جهت اختصاصی نمودن روبان نیز می توانید برروی آن، لوگوی سرکت خود را به چاپ برسانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست