بازدید 22594

چگونه از وسایل برقی دربرابر نوسان ولتاژ محافظت کنیم

کد خبر: ۹۲۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ 01 October 2019

اگر از نوسانات شدید ولتاژ، نگران وسایل برقی خود هستید و می‌خواهید وسایل‌تان از آسیب جدی مصون بمانند، به فکر خرید استابلایزر (تثبیت‌کننده ولتاژ) باشید، اما استابلایزر چیست؟

به گزارش «تابناک»، خوب به اطراف خود در خانه نگاه کنید. چه تعداد وسایل برقی دارید؟ با توجه به قیمت‌های فعلی جمع ارزش آن‌ها چقدر است؟ اگر خراب شوند یا بسوزند چه راهکاری دارید؟ نکته جالب اینجاست که در برخی محیط‌های کاری مانند مراکز درمانی، گاهی یک دستگاه قیمت چند صد میلیونی یا حتی میلیاردی دارد.

شاید تا چند سال پیش اگر یکی از وسایل برقی می‌سوخت یا خراب می‌شد، می‌توانستیم با هزینه‌ای معقول آن را جایگزین کنیم، اما حداقل در سال‌های اخیر این موضوع اصلا به این سادگی‌ها امکان پذیر نیست و قیمت وسایل برقی سربه‌فلک گذاشته است. پس بهتر است عبارت مشهور «پیشگیری بهتر از درمان است» سرلوحه تصمیمات‌مان شود.

امان از نوسان برق!

در ماه‌ها و سال‌های اخیر زمانی‌که زمزمه‌هایی مبنی بر قطعی و نوسان برق به گوش می‌رسد، تن و بدن خیلی‌ها نیز به نوسان می‌افتد. نوسان شدید ولتاژ برق یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی است که بی‌تردید در سال‌های گذشته حداقل یک بار طعم تلخ آن را چشیده‌ایم و تنه‌اش به تنه وسایل برقی ما خورده است.

دیجی خرید، اولین فروشگاه آنلاین خرید استابلایزر و ترانس در ایران، کلیک کنید

جالب اینجاست که نوسان ولتاژ برقی فقط به فصول گرم محدود نمی‌شود و حتی در فصول سردتر نیز این تراژدی غم‌انگیز می‌تواند ضربه‌ای مهلک برپیکره ما بزند، اما برای پیشگیری از مشکلات این‌چنینی اول باید به یک سوال مهم پاسخ دهیم.

چرا وسایل برقی بر اثر نوسان شدید ولتاژ برق خراب می‌شوند یا از کار می‌افتند؟

نوسان شدید ولتاژ برق تاثیر مستقیم روی منبع تغذیه یا دیگر قطعات وسایل برقی دارد و باعث می‌شود با ورود مقدار زیادی جریان یا ولتاژ ورودی، شاهد مواردی چون اتصال کوتاه، قطع شدن، خرابی فیوز، از کار افتادن، سوختن قطعات و... باشیم.

پرنیک، تولیدکننده استابلایزرهای سری هوشمند

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، بعد از نوسان ولتاژ برق، شوک شدیدی به وسایل برقی وارد می‌شود و در نتیجه باید منتظر پیامدهای منفی این اتفاق باشیم.

چگونه از وسایل برقی خود در برابر نوسان ولتاژ محافظت کنیم؟

همان‌طور که در ابتدا به «پیشگیری بهتر از درمان است» اشاره کردیم، اگر اینجا هم بخواهیم یک راهکار ساده ولی کاربردی ارائه کنیم، باید بگوییم واکسن شما «خرید استابلایزر» است. اگر می‌خواهید از شر خرابی دستگاه‌های الکترونیکی به علت نوسان شدید ولتاژ در فصل گرما یا حتی سرما در امان باشید، به شما توصیه می‌کنیم تا با هزینه‌ای معقول و مناسب به خرید استابلایزر یا ترانس پناه ببرید.

استابلایزر در واقع تثبیت کننده ولتاژ است که شاید نام آن را شنیده‌اید، اما خرید آن را جدی نگرفته‌اید. ترانس و استابلایزر انواع گوناگونی دارند و هنگام خرید استابلایزر برای وسایل برقی مختلف، باید با توجه به مشخصات فنی آنها، محصول موردنظر را انتخاب کنید.

مزایای خرید استابلایزر و ترانس:

  • جلوگیری از خراب شدن وسایل برقی در اثر نوسان شدید ولتاژ برق
  • کاهش هزینه‌های جایگزین کردن وسایل برقی نو
  • کاهش هزینه تعمیر لوازم برقی و دستگاه‌های الکترونیکی
  • کاهش هزینه برق مصرفی
  • کاهش استهلاک دستگاه‌های برقی
  • افزایش کارایی لوازم برقی
  • افزایش طول عمر دستگاه های مختلف

حال که به اهمیت خرید استابلایزر و ترانس اشاره کردیم و می‌دانیم با هزینه‌ای بسیار بسیار اندک در مقابل جمع ارزش دستگاه‌های برقی و الکترونیکی موجود در خانه یا محل کار، می‌توانیم از خسارات میلیونی بعدی پیشگیری کنیم، سوال اصلی اینجاست که از کجا خرید کنیم؟

دیجی خرید، اولین فروشگاه آنلاین خرید استابلایزر و ترانس

شاید این سوال کمی ساده و سطحی به نظر برسد، اما در واقع این گونه نیست. راحت‌ترین کار این است که به یکی از مغازه‌های الکتریکی مراجعه کنید و یک محافظ برق بخرید. اما غافل از اینکه باید به موارد مختلفی توجه کنید. این گونه خرید استابلایزر مشکلاتی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نبود مشاوره دقیق برای خرید استابلایزر مناسب هر وسیله برقی
  • نبود امکان مقایسه محصولات و برندهای مختلف
  • نبود امکان استفاده از تجربیات دیگران
  • بی‌اطلاعی از قیمت دقیق محصولات مختلف و پرداخت هزینه‌های زیاد در برخی مواقع
  • پیامدهای منفی و آسیب‌های جدی بعدی به وسایل برقی
  • اضافه شدن هزینه‌های بعدی

اما برای اینکه با چنین مشکلاتی مواجه نشوید و از طرف دیگر بتوانید از مزایا و امکانات بیشتر استفاده کنید، بهترین راهکار مراجعه به سایت دیجی خرید، اولین و بزرگترین مرجع فروش UPS، اینورتر، استابلایزر، ترانس، محافظ برق و... است که محصولات متنوعی را به شما ارائه می‌کند.

مزایای فروشگاه دیجی خرید:

  • امکان مشاهده محصولات مختلف به صورت دسته‌بندی شده
  • امکان مقایسه محصولات مختلف و انتخاب بهترین گزینه
  • دریافت مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین محصول
  • تنوع بالای محصولات برای وسایل برقی مختلف با مشخصات فنی و قیمت‌های متنوع
  • امکان مشاهده لیست قیمت به‌روز
  • سیستم محاسبه‌گر استابلایزر با عملکرد هوشمند
  • امکان مطالعه نقد و بررسی های مختلف از محصولات هر گروه
  • خرید استابلایزر، ترانس و... با قیمت مناسب و رقابتی
  • امکان سفارش آنلاین و تحویل در محل یا خرید حضوری
  • جلوگیری از بروز مشکلات بعدی در صورت انتخاب اشتباه محصول
  • و...

یکی از مهمترین ویژگی‌های سایت دیجی خرید این است که هنگام خرید استابلایزر و ترانس، می‌توانید به صورت جداگانه استابلایزر مخصوص کامپیوتر، یخچال فریزر، لباسشویی، ظرفشویی، کولر گازی، تجهیزات پزشکی، واحدهای مسکونی کوچک و متوسط، واحدهای مسکونی بزرگ، ویلا و... را انتخاب کنید.

آشنایی با محصولات پرنیک      

شرکت ریزپردازان مدار سبز که محصولات خود را با نام پرنیک وارد بازار می‌کند، یکی از برندهایی است که با اتکا به توانمندی‌های متخصصان جوان و ایرانی خود توانسته محصولات باکیفیتی را با قیمت رقابتی وارد بازار کند و در صنعت برق کشور جزو برندهای پیشرو باشد.

برند تجاری پرنیک یکی از شرکت‌های شناخته شده در بازار محصولات تخصصی استابلایزر و یکی از تامین‌کنندگان مهم سایت دیجی خرید است. محصولات عمده این شرکت انواع استابلایزر، شارژر HBC، درایور موتور DC، منابع تغذیه سوییچینگ، سیستم‌های تله متری و سایر ادوات الکترونیکی مرتبط است.

پرنیک تلاش می‌کند تا همیشه یک گام جلوتر باشد و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز بتواند محصولات با کیفیتی را با قیمت مناسب در اختیار طیف وسیعی از مردم قرار دهد. یکی از ویژگی‌های شرکت مدار ریزپردازان سبز این است که رضایت مشتریان در اولویت اصلی آنها قرار دارد و با توجه به بازخوردهای دریافتی تلاش می‌کند محصولات قبلی را بهبود داده یا محصولات جدیدی را روانه بازار کند.

این شرکت طراحی محصولات خود را براساس نیاز مشتریان انجام می‌دهد و قیمت محصولات پرنیک از حدود 590 هزار تومان برای ترانس‌های یخچالی شروع شده و برای استابلایزر هوشمند فوق دقیق به چهار میلیون و 600 هزار تومن می‌رسد.

شما علاوه بر محصولات پرنیک می‌توانید محصولات برندهای دیگر را نیز از دیجی خرید تهیه کنید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل