بازدید 4940

افشای درخواست ترامپ از استرالیا درباره تحقیقات مولر

کد خبر: ۹۲۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸ 01 October 2019

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه افشای رسوایی‌های «دونالد ترامپ» دوشنبه گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش در تماس تلفنی با نخست وزیر استرالیا از وی خواسته بود تا به بی‌اعتبار کردن تحقیقات «رابرت مولر» کمک کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مولر بازپرس ویژه پرونده ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بود. وی حدود دو سال را صرف تحقیقات در این مورد کرد و در نهایت نتیجه‌گیری کرد که شواهدی دال بر تبانی میان ترامپ و روسیه به دست نیامده است.

بررسی‌های «اداره تحقیقات فدرال» (اف.بی.آی) و مولر پس از آن شروع شد که اولین بار مقام‌های استرالیایی به اف.بی.آی گفتند که دولت روسیه با ستاد انتخاباتی ترامپ تماس برقرار کرده تا اطلاعات مخربی را درباره «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات ترامپ منتشر کند.

منابع آگاه به نیویورک تایمز گفتند: ترامپ در تماسی تلفنی از «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا خواسته بود تا آن کشور به بازنگری وزارت دادگستری در محتوای گزارش مولر کمک کند.

وی از نخست وزیر استرالیا خواست تا به تحقیقات در مورد خاستگاه ادعاها در مورد دخالت روسیه و تبانی روس‌ها با ستاد انتخاباتی وی کمک کند. کاخ سفید دسترسی به متن این مکالمه تلفنی را به گروه کوچکی از مقام‌ها محدود کرده است.
یک منبع آگاه گفته که اولین بار «ویلیام بار» وزیر دادگستری به ترامپ توصیه کرده بود تا از استرالیا بخواهد که در این زمینه کمک کند.

نیویورک تایمز نوشت که فشار ترامپ بر موریسون همانند تماسی است که وی با «ولودیمیر زیلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین داشت. این مساله نشان می‌دهد که رئیس جمهوری آمریکا از دیپلماسی برای پیشبرد منابع سیاسی شخصی‌اش استفاده می‌کند.

ترامپ ماه ژوئیه در تماسی با زیلنسکی از وی خواسته بود تا تحقیقاتی در مورد «هانتر بایدن» در اوکراین انجام دهد. هانتر بایدن پسر جو بایدن اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی ترامپ است.

هانتر بایدن تا سال ۲۰۱۹ برای شرکت گاز اوکراین کار می‌کرده است. ترامپ و متحدانش تلاش کرده‌اند این موضوع را به تلاش جو بایدن و پسرش برای ورود به اقدامات غیرقانونی متهم کرده و به وجهه وی لطمه وارد کنند.

اولین بار یک افشاگر ناشناس متحوای تماس تلفنی ترامپ و زیلنسکی را فاش کرد. این افشاگری باعث شد تا مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقاتی را در زمینه استیضاح ترامپ آغاز کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار