بازدید 3983

سردار جلالی: تخصص مقابله با حملات سایبری را داریم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکا اصرار دارد که پاسخ انهدام پهپاد را در فضای سایبری دهد و بر این اساس باید گفت که آمریکا اعلام جنگ سایبری با ایران را دارد، اما اگر آمریکا شروع‌کننده این جنگ باشد به طور قطع پایان‌دهنده آن نیست.
کد خبر: ۹۲۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲ 30 September 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سردار غلامرضا جلالی عصر امروز در اجلاسیه پدافند غیرعامل که در مجموعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شهرستان شازند برگزار شده بود با اشاره به جایگاه رفیع پیروزی در جنگ تحمیلی اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا سالروز حمله و جنگ به کشور را جشن نمی‌گیرند، اما ما سالروز این دفاع هشت ساله را گرامی می‌داریم، زیرا بر جنگی فائق آمدیم که تحمیل علیه کشوری با انقلاب نوپا بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران سبب تغییر نقش و جایگاه ایران اسلامی از مدافع منابع آمریکا به مدافع ملت شد و حکومت این کشور از شاهنشاهی به حکومت اسلامی با رهبری ولایت فقیه تغییر یافت، در منطقه کشور ما دچار به هم‌ریختگی و ناکارآمدی بود و در آن خلاء خدماتی وجود داشت که صدام به دنبال پرکردن این جایگاه در کشور بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: در آن دوران آمریکا سعی داشت که با حمایت از صدام این خلاء موجود را پر کند و اصلی‌ترین هدف این اقدامات سرنگونی نظام نوپای اسلامی بود که علیه ساختار‌های استکباری به پا خاست و شعار نه شرقی و نه غربی را نماد حرکت خود قرار داد.

جلالی ادامه داد: جشن گرفتن پیروزی جنگ به این علت است که در ۴۰۰ سال گذشته بخش‌های بسیاری از کشور را جدا کردند، اما این اتفاق دیگر پس از انقلاب رخ نداد، در دوران ابتدایی جنگ با وجود ارتش و ساختار حکومتی نتوانستیم کشور را حفظ کنیم و هدف دشمن بر این بود تا پیر جماران را که به تازگی از تبعید بازگشته بود بدون در اختیار داشتن تجهیزات تسلیم کنند و برای تحقق این هدف نقشه‌ها کشیده بودند.

وی عنوان کرد: در نخستین روز‌های انقلاب همه ملت چشم بر دهان امام خمینی (ره) دوخته بودند و گوش به فرمان ایشان بودند و پس از اینکه امام راحل فرمودند: صدام را سر جای خود می‌نشانیم مردم این سرزمین ندای مقاومت سر دادند و بسیج‌وار به گسترش این حرکت امام راحل اقدام کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، امام خمینی (ره) نقش اساسی داشتند و جنگ تحمیلی علی‌رغم خسارات وارده دستاورد‌های بزرگی برای ملت ما به همراه داشت، تلفات جنگ با تلفات نجنگیدن قابل قیاس نیست، به طور مثال در جنگ جهانی اول علی‌رغم اینکه ایران اعلام بی‌طرفی کرده بود حدود ۵۰ درصد از مردم این سرزمین به سبب بیماری، مدیریت ضعیف مرکزی، غارت و گرسنگی از بین رفتند و علاوه بر هلاکت ۱۰ میلیون نفر از مردم این کشور سال‌ها عقب‌ماندگی و ذلت مردم را برای این سرزمین به ارمغان آورد.

جلالی بیان کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله تعداد ۳۴۰ هزار شهید و به همین میزان جانباز تقدیم انقلاب کرد و با جنگیدن این افراد کشور حفظ شد و بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید بگوییم که نجنگیدن هزینه و خسارتی بیشتر از جنگیدن به همراه دارد.

وی افزود: در دوران جنگ به کشوری با مرجعیت شیعه و ولایت فقیه حمله شد، اما ملت آن ایستادند و دفاع کردند، در دوران آغازین جنگ تحمیلی کشور عراق با ۶ لشگر، یک‌هزار و ۵۰۰ توپ و دو هزار و ۲۰۰ نفربر به مقابله با ملت ایران پرداخت و پس از آنکه ما تعداد یک‌هزار و ۸۰۰ نفربر و به همین میزان توپ جنگی از آن‌ها به غنیمت گرفته بودیم در زمان قطعنامه کشور عراق همچنان ۵ هزار و ۵۰۰ نفربر، دو هزار و ۵۰۰ توپ، ۵۰۰ هواپیما و کارخانه تولید موشک و سلاح شیمیایی دراختیار داشت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: جنگ ما تنها جنگ با عراق نبود، زیرا در آن دوران تانک‌های عراق از شوروی، هواپیما‌های آن از فرانسه و تمامی سلاح‌های شیمیایی عراق از آلمان تامین می‌شد و در چنین شرایطی ملت ما ایستادند و علی‌رغم اینکه وجبی از خاک کشور را از دست ندادند بلکه از این جنگ دستاورد‌هایی نیز داشتند.

جلالی عنوان کرد: ارتش خام و ناپخته ما در دوران جنگ به ارتشی مکتبی مبدل شد و در دوران جنگ بود که سپاه پاسداران ما شکل گرفت و بالغ شد، اکنون سپاه پاسداران با داشتن ۵ نیروی متعهد ضامن بازدارندگی قدرت‌های منطقه علیه ایران است و اینکه سپاه پاسداران را تحریم می‌کنند و آن را در لیست تروریسم قرار می‌دهند به سبب دفاع‌گر بودن این مجموعه است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس بود که بسیج تشکیل شد و نگاه ویژه امام راحل به بسیج این گردان را به فرزند خلف انقلاب مبدل کرد و سرانجام بسیج را به شکست‌ناپذیری رساند، اکنون صنعت دفاعی کشور در جایگاه بسیار مطلوبی قرار دارد درحالی که در روز‌های نخست انقلاب تنها توانایی مونتاژ اسلحه ژ_۳ را داشتیم و هیچ‌گونه سلاحی نمی‌ساختیم و حتی توانایی استفاده از سلاح‌های برجا مانده را هم نداشتیم، زیرا علم استفاده از آن‌ها را نیاموخته بودیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: ارتش کشور از دست‌نشاندگی آمریکا به درجه‌ای رسید که تمام تجهیزاتش را به بهره‌برداری رساند، در نخستین روز‌های جنگ کشور ما محاصره و تحریم دو لایه بود و زمانی که حلقه معاصره به تنگ آمد تمامی سلاح‌های مورد نیازمان را خودمان ساختیم.

جلالی افزود: امروز سلاح موشکی نقطه‌زن با برد دلخواه و انفجار تخریب تعیین‌شده در داخل کشور تولید کرده‌ایم و در حوزه سلاح حتی توانایی تولید توپ و تانک و صدور آن‌ها را داریم و ۹۰ درصد نیازمندی سلاحمان را در داخل تولید می‌کنیم و توانایی ایستادگی در برابر هجمه دشمنان را داریم.

وی ادامه داد: زمانی که بسیجیان کشور را با سایر کشور‌ها مقایسه می‌کنیم جایگاه بسیجیان کشور را در می‌یابیم، در جنگ با داعشیان این تفکر دفاعی امام راحل بود که نشر پیدا کرد و منتقل شد و در کنار آن فتوای علما نیز کارساز بود تا عراقی که از بین رفته بود بتواند با پدیده داعش مقابله کند، بعد از جنگ تحمیلی داعش توطئه و تهدید دشمنان برای کشور بود که شکست آن دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: با انتقال این تفکر برتر امام راحل حزب‌الله لبنان توانست از مقاومت اولیه به ارتشی تخصصی شیعه دست یابد و اکنون نیرو‌های هوایی و موشکی هم داشته باشد، این دستاورد‌ها ثمره دفاع مقدس است که فکر و محتوا را منتقل کرده‌ایم و در این زمینه نیازی به ارسال و تجهیز سلاح برای این کشور‌ها نبود بلکه انتقال همین عقیده سبب شکل‌گیری می‌شود.

جلالی خاطرنشان کرد: دستاورد‌های ارزش‌های دفاع مقدس در بررسی تاریخ زمانی بسیار افتخار آمیز است و باید بگوییم دفاع مقدس زرین‌ترین برگ تاریخ محسوب می‌شود و امام خمینی (ره) کلیدی‌ترین نقش را در این دوران ایفا کردند، زیرا رهبری کردن یک کشور در دوران جنگ بسیار مهم است و نخستین معجزه ایشان در دفاع مقدس انتقال مفهوم عاشورایی و حسینی به جبهه‌ها بود.

وی بیان کرد: صدام در دوران جنگ بحث عرب و عجم را بنا کرد، اما از دیدگاه امام راحل که مبتنی بر زیارت عاشورا بود جنگ تنها مقابله دو جناح حق و باطل بود، دومین معجزه امام خمینی (ره) تبدیل کردن تهدید به فرصت بود، در دوران دفاع مقدس امام راحل برای سه نسل کادر تربیت کردند و زمانی که آمریکا ما را تهدید می‌کند اذعان دارد که ایرانیان از جنگ نمی‌ترسند و این دلیری و شجاعت ثمره دفاع مقدس است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: ایجاد بازدارندگی جنگی مبتنی بر آیات قرآن از معجزات امام راحل بود، زیرا خداوند متعال نیز در آیات الهی خود فرموده‌اند آنقدر قدرتمند شوید که دشمنان از قدرت شما بترسد و این قدرت مانع حمله آن‌ها شود، در دوران جنگ دشمنان ما پنداشتند که ما ضعیف شده‌ایم و به ما حمله کردند، اما اکنون با دستاورد‌هایی که داریم دشمنان جرات حمله به ما را ندارند.

جلالی ادامه داد: در صحنه پرخطر خلیج فارس دشمنان قصد به تهدید ما دارند، اما نمی‌خواهند جنگ کنند و مدیریت چنین صحنه‌ای نیازمند خبرگی ویژه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ما این ویژگی را دارد که همین صحنه نشان می‌دهد چه میزان از دانش‌های دفاع مقدس به سطوح بالاتر راه یافته است، همچنین فرزندان امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای ارزش‌های دفاع را از این دو پیشوای بزرگوار دریافت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: تصمیم‌گیری‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در کوران فشار‌ها نشان از شجاعت این پیشوای عالم دارد و همین شجاعت را به بسیج و سپاه منتقل کرده‌اند، صدور فرهنگ اسلامی به سایر کشور‌ها از دیگر معجزات امام راحل است که پیرو آن شیخ زکزاکی توانست ۲۰ میلیون شیعه در نیجریه گردهم آورد و به دنبال آن فتحی شقاقی که حتی شیعه هم نبود با خواندن خاطرات امام راحل از تفکر امام پیروی کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: امروز نیاز به صدور سلاح نداریم و برای توانمندسازی انتقال عقیده امام راحل اهمیت دارد، از دیگر معجزات امام راحل می‌توانیم به تعریف دو اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی اشاره داشته باشیم که معتقد بودند اسلام ناب بسیار دشمن‌ستیز و حامی مستضعفین است و اسلام ناب اهل مذاکره نیست بلکه اسلام مبارزه با کفر است و این تعریف نو از اسلام به تمامی شایعات پاسخ داد.

جلالی بیان کرد: تفکیک امام ترکیه‌ای، مجازی، اسلام و مبارزه با فرقه‌ها و تمامی این مسائل نیازمند تفکیک از یکدیگر بود که امام راحل این امر را محقق ساختند، ما در دوران دفاع مقدس تجربه گرانقیمیت را به دست آورده‌ایم و با اینکه تعداد زیادی شهید تقدیم این راه کرده‌ایم، اما اکنون این دستاورد ضامن کشور است.

وی افزود: امروز دشمنان ما در عرصه اقتصادی جنگ کامل دارند که باید محدود و کنترل شود، اینکه هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را در مرز هوایی کشورمان نشانه بگیریم تا ثابت کنیم اجازه تجاوز به آن‌ها را نمی‌دهیم و آمریکا هیچ جوابی در اینباره نداشته باشد تمامی گزینه‌های نظامی روی میزش به زیر میز می‌رود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: آمریکا اصرار دارد که پاسخ انهدام پهپاد را در فضای سایبری دهد و بر این اساس باید گفت که آمریکا اعلام جنگ سایبری با ایران را دارد، اما اگر آمریکا شروع‌کننده این جنگ باشد به طور قطع پایان‌دهنده آن نیست و در این جنگ بیشترین آسیب را شامل حال کشورش می‌سازد، زیرا بیش از ۹۰ درصد زیرساخت‌های آمریکا وابسته به فضای سایبری است.

جلالی عنوان کرد: در جنگ اقتصادی تمامی ساز و کار‌های تجاری و اداری به سلاح تبدیل شده‌اند و با به کار بردن جمله مسلح‌سازی نظام پولی و مالی یعنی این برنامه نشان از جنگ اقتصادی دارد، حوزه تولید خط مقدم جبهه اقتصادی است که صنعت نفت باید در آن تداوم کارکرد و تولید داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه علی‌رغم تمام تحریم‌ها نفت تولید، صادر و به منابع کشور مبدل می‌شود تا این صنعت سرپا باشد به معنای دفاع اقتصادی است، در حوزه امنیتی آمریکا تمام ظرفیت خود را علیه ما به کار می‌گیرد و بسیج و اطلاعات ما به این تهدید‌ها پاسخ جامع می‌دهند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: فرایند صنعتی متکی به فضای سایبری هستند و باید نسبت به امکان تهدید امکان مقابله داشته باشیم، رهبر معظم انقلاب همواره اشاره و تاکید بر تولید داخل دارند، زیرا تولید داخل راهبرد اساسی اقتصاد مقاومتی است و تولید، ایجاد اشتغال و درآمد را به همراه می‌آورد.

جلالی افزود: مردم ما در این نبرد اقتصادی باید استفاده از کالای داخلی را واجب بدانند و براساس فتوای برخی مراجع تقلید اگر فردی بخواهد کالایی بخرد که از آن دو گونه ایرانی و خارجی وجود دارد و کالای خارجی را انتخاب کند این امر حرام است و براساس منویات مقام معظم رهبری اگر امکان سلطه بیگانه بر کشور وجود داشته باشد اقدام صلبیه بر تمامی مردم یک ملت واجب است.

وی ادامه داد: صنایع شیمیایی، سایبری، زیرساختی، زیستی و هسته‌ای هریک از رویکرد خاصی پیروی می‌کنند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت‌های علمی به‌نوعی شکل گرفته‌اند که حتی حوزه‌های ضعیف دانشی نیز تقویت شوند، جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۰ ابداع‌کننده رویکرد فضای سایبری بود، زیرا در این فضا مورد حمله قرار می‌گرفتیم و اکنون دانش و تخصص مقابله با این حمله‌ها را دراختیار داریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: در حوزه مدیریت دفاع اقتصادی از ظرفیت نیروی انسانی با تجربه برخورداریم و در هر حوزه‌ای داشتن نیروی انسانی یکی از نقاط قوت ما محسوب می‌شود، همچنین علاوه بر نیروی انسانی از ظرفیت منابع زیرساختی و دانش‌بنیان نیز برخورداریم.

جلالی خاطرنشان کرد: وقتی در کشوری نقدینگی وجود دارد یعنی آن کشور فقییر نیست، اما ممکن است این منابع به طور صحیح مدیریت نشود، در حوزه اقتصادی ثروتمند و در حوزه اجرائی ضعیف هستیم که باید از همه ظرفیت‌های اقتصادی با رهبری ولایت فقیه استفاده کنیم تا از این گردنه جنگ اقتصادی عبور کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان