بازدید 4800
۹

معاون وزیر : کاغذ به وفور در کشور هست

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۹۰۰ رسانه دارای مجوز در کشور داریم، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۵۴ روزنامه، یکهزار و ۴۲۴ هفته نامه، ۷۶۵ دو هفته نامه، دوهزار و ۱۱۸ ماهنامه، ۳۲۷ دو ماهنامه، یکهزار و ۹۶۸ فصلنامه، ۶۶۶ دو فصلنامه و ۹۳ سالنامه دارای مجوز هستند که مجموع تعداد رسانه چاپی به هفت هزار و ۷۱۵ می‌رسد.
کد خبر: ۹۲۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 30 September 2019
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به واردات کاغذ با ارز نیمایی گفت: با شناسایی منابع و تخصیص ارز، مشکلات کاغذ را رفع کردیم و امروز در کشور به وفور کاغذ داریم.

به گزارش ایرنا محمد خدادی روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به پیگیری‌های روزانه شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع مشکلات کاغذ اظهار داشت: از ۵ ماه پیش که این سمت را بر عهده گرفتم بلافاصله به واردات کاغذ با ارز نیمایی اقدام کردیم.
به گفته وی، اختصاص ارز نیمایی به کاغذ نشان از توجه واقعی و اهتمام دولت به رسانه دارد. همانطور که دارو برای حیات ضروری است به رسانه هم نیاز داریم.

خدادی افزود: در حالی که نفس رسانه‌ها به شمارش افتاده بود ماموریت ورود به شرایط بحرانی را دریافت کردیم و با شناسایی منابع و تخصیص ارز مشکلات کاغذ را رفع کردیم و امروز به وفور کاغذ داریم.

ایران جریان رسانه‌ای پویایی دارد

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توانایی مدیران رسانه در اثرگذاری به موقع در شرایط بحران تاکید کرد: رسانه قدرت بی بدیل است و در ایران جریان رسانه‌ای پویایی داریم که در دوران دفاع مقدس این مهم را ثابت کردیم.

خدادی افزود: در آن دوران همه دنیا سعی بر خاموشی ایران داشتند، اما ما توانستیم با حداقل امکانات از بالاترین ظرفیت خود استفاده کنیم و صدای خود را به گوش جهانیان برسانیم و امروز نیز جریان شهادت و اراده باعث شده تا ظرفیت دفاع در همه ارکان نظام نهادینه شود با این وجود جریان رسانه‌ای در این زمینه پیشرو است و قدرت نمایی می‌کند.

وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای علیه ایران از سوی آمریکا خاطرنشان کرد: هیات ایرانی در سازمان ملل متحد در بالاترین حد از محدودیت رسانه‌ای حضور پیدا کرد، اما با وجود مانع تراشی‌ها صدای ایرانیان که حق بر علیه باطل هستند شنیده شد.

خدادی با اشاره به اینکه پیام مردم ایران مبتنی بر واقعیت است و با وجود موانع، ظرفیت نشر دارد، تاکید کرد: در حال حاضر جنگ اقتصادی، دیپلماسی و رسانه‌ای داریم که در خط مقدم آن رسانه‌ها در مصاف خبری هستند، زیرا برای رسانه‌های بزرگ خبر بد از ایران، خبر خوب محسوب می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل است که بیشتر از آن که کمبودی در کشور اتفاق افتاده باشد احساس آن را القا می‌کنند، بسیاری از رسانه‌ها ماموریت القایی دارند.

خدادی اظهار داشت: برای انتقال پیام درست برای خبرنگاران بین المللی باید فرصت حضور فراهم کرده و فعالیت آن‌ها را تسهیل کنیم و پیشنهاد داریم که بیشتر از مصاحبه با مسئولین با مردم صحبت کنند، زیرا کشور ما بیشتر به اطلاع رسانی نیاز دارد تا تبلیغات.

مجوز رسانه‌ای که ۶ ماه فعالیت نداشته باشد، باطل می‌شود

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۹۰۰ رسانه دارای مجوز در کشور داریم، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۵۴ روزنامه، یکهزار و ۴۲۴ هفته نامه، ۷۶۵ دو هفته نامه، دوهزار و ۱۱۸ ماهنامه، ۳۲۷ دو ماهنامه، یکهزار و ۹۶۸ فصلنامه، ۶۶۶ دو فصلنامه و ۹۳ سالنامه دارای مجوز هستند که مجموع تعداد رسانه چاپی به هفت هزار و ۷۱۵ می‌رسد.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۴۰۲ رسانه بر خط مجوز داده ایم، تاکید کرد: از این تعداد ۴۲ خبرگزاری و سه هزار و ۳۶۰ پایگاه خبری هستند و همچنین حدود ۶۰۰ رسانه الکترونیک وجود دارد که به صورت لوح فشرده در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ گفت: مجوز رسانه‌هایی که ۶ ماه فعالیت نداشته باشند باطل می‌شود که تاکنون این قانون اعمال نشده است، به همین دلیل است که الزاما تعداد مجوز‌ها به معنای فعال بودن آن‌ها نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
همه چیز به وفور در کشور هست ولی به قیمت گزاف
كاغذ ، گوجه ، خيار و ...... به وفور هست ولي!
پس چرا برگه دفرچه بيمه نيست ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
چون کاغذ را احتکار کرده اند برای انتخابات.
شاید کاغذ به وفور باشه اما با چه قیمتی؟
هست... ولی گران است....!!!
همه چیز در کشور به فور به نعمت وجود سلاطین یافت می شود ولی مشکل در گرانی و ناتوانی در خرید است!!!
معاون وزیر : کاغذ به وفور در کشور هست. پس چرا سازمان تامین اجتماعی کاغذ برای دفترچه بیمه ندارد؟
دفترچه بیمه مشکل کمبود کاغذ داره
بعد از فروشگاه های زنجیره ای یه دونه ماست میخریم 2 متر فاکتور میده که 195 سانتش تبلیغ قرعه کشیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان