بازدید 21075
پیمانه اقتصادی؛

وداع با تولید هشت خودرو/ حراج ۲۵ خودروی لوکس پسر یک رئیس‌جمهور به دلیل پولشویی/ ۹ میلیارد اسکناس با حذف چهار صفر به ۲.۲ میلیارد اسکناس می‌رسد/ اختلاف فاحش قیمت مسکن در گزارش بانک مرکزی با وزارت راه

این پیمانه تیتر‌هایی همچون دنده عقب ۱۷۷۳ واحدی شاخص بورس تهران، دریافت ارز اربعین، نیازی به ثبت نام در سنا توسط زوار ندارد، اعلام قیمت خرید تضمینی مرغ، افزایش تولید دام سبک، خزانه‌داری آمریکا: فعلا برنامه‌ای برای حذف شرکت‌های چینی از بورس آمریکا نداریم و صادرات ۴ تا ۵ میلیارد دلار برق و گاز ایران به عراق را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 30 September 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون دنده عقب ۱۷۷۳ واحدی شاخص بورس تهران، دریافت ارز اربعین، نیازی به ثبت نام در سنا توسط زوار ندارد، اعلام قیمت خرید تضمینی مرغ، افزایش تولید دام سبک، خزانه‌داری آمریکا: فعلا برنامه‌ای برای حذف شرکت‌های چینی از بورس آمریکا نداریم و صادرات ۴ تا ۵ میلیارد دلار برق و گاز ایران به عراق را در بر دارد.

دنده عقب 1773 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با کاهش 1773 واحدی معادل 0.55 درصد به رقم 318 هزار و 250 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 11 واحدی به رقم ۴ هزار و 236 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 476 واحدی معادل 0.55 درصد به رقم 85 هزار و 536 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 202 واحدی معادل 0.22 درصد، عدد 94 هزار و 167 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 135 واحدی معادل 0.22 درصد به رقم 63 هزار و 35 واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور، 1636 واحد کاهش معادل 0.44 درصد را رقم زد و به سطح 369 هزار و 454 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 1771 واحد کاهش معادل 0.76 درصد به رقم 231 هزار و 96 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 1439 واحد کاهش معادل 0.22 درصد همراه بود و عدد 648 هزار و 82 واحد را به نمایش گذاشت.

خزانه‌داری آمریکا: فعلا برنامه‌ای برای حذف شرکت‌های چینی از بورس آمریکا نداریم

یک مقام از خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: این کشور فعلا برنامه‌ای برای حذف شرکت‌های چینی از بورس آمریکا ندارد. مونیکا کرولی، سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: دولت این کشور در حال حاضر به حذف شرکت‌های چینی از بازارهای بورس آمریکا فکر نمی‌کند. رویترز روز جمعه گزارش داده بود دولت ترامپ به فکر حذف شرکت‌های چینی از بورس آمریکا در راستای محدود کردن سرمایه‌گذاری پکن در آمریکا افتاده است. 

وداع با تولید هشت خودرو

آمار تولید خودروهای سواری در کشور طی شش ماه نخست امسال نشان می‌دهد سه خودروساز بزرگ شامل ایران‌خودرو، سایپا و پارس خودرو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۰ درصدی را تجربه کرده‌اند. آمارها همچنین نشان می‌دهند هشت خودرو عمدتا مونتاژی با توقف تولید در شهریور امسال مواجه شده و احتمالا دیگر جایی در خودروسازی کشور نخواهند داشت. به نقل از دنیای اقتصاد؛ اگر آخرین آمار تولید یعنی شهریور ماه را در نظر بگیریم، چندین خودرو شامل سراتو، آریو، سوزوکی گرندویتارا، تندر۹۰ ایران خودرو، تندر۹۰ پارس خودرو، ساندرو، پارس تندر و دانگ‌فنگ با توقف تولید مواجه شده‌اند. توقف تولید خودروهای موردنظر مستقیم با تحریم در ارتباط است، چه آنکه شرکت‌های خارجی مادر از ترس جریمه‌های آمریکا، از ارسال قطعات محصولات مونتاژی خود به ایران، خودداری می‌کنند. اگر آمار خودروسازی خصوصی را نیز در نظر بگیریم، چندین محصول مونتاژی در این بخش از صنعت خودرو کشور نیز به دلیل تحریم با توقف تولید مواجه شده‌اند.  

ثبات در بازار ارز/ خوش‌بینی به حمایت تقاضای تجاری در فصل پیش روی

در معاملات روز یکشنبه، بازار ارز بدون تغییر نرخ نسبت به روز شنبه، بود و در این فضای کم نوسان، همچنان بازیگران بازار به حمایت تقاضای تجاری در فصل پیش رو خوش‌بین هستند، بنابراین، دیروز در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت ۱۱۳۵۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۱۴۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد که نسبت به روز قبل، تغییری نداشت. هرچند در بازار آزاد، دلار به نرخ ۱۱۴۸۰ تومان معامله شد که نشان از کاهش تفاوت دو نرخ آزاد و بازارساز دارد و در مجموع حاکی از کاهش تقاضا در بازار است. همچنین هر اسکناس یورو، به قیمت ۱۲۶۰۰ تومان از مردم خریداری و به نرخ ۱۲۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

دریافت ارز اربعین نیازی به نام نویسی در سنا توسط زوار ندارد

رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی تأکید کرد: دریافت ارز اربعین نیازی به ثبت نام در سامانه سنا توسط زوار ندارد. کوروش پرویزیان در گفت‌وگو با ایبِنا درباره نحوه تامین ارز برای زائرین اربعین، اظهار داشت: زوار اربعین برای دریافت ارز، مدارک مورد نیاز را به شش بانک و صرافی‌ها ارائه کنند. وی با بیان اینکه، زائران باید برای دریافت ارز اربعین مدارک  مورد نظر مانند گذرنامه و کارت ملی را به شعب و یا صرافی ها ارائه کنند، تصریح کرد: شعب و صرافی‌ها عملیات داخلی را انجام می‌دهند. به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی ها به زوار اربعین ۱۰۰ یورو یا معادل آن پرداخت می‌شود.

حراج ۲۵ خودروی لوکس پسر یک رئیس‌جمهور به دلیل پولشویی

مقامات سوئیس قصد دارند 25 خودروی لوکس تئودور اوبیانگ، پسر رئیس‌جمهور گینه استوایی، را به دلیل پولشویی به حراج بگذارند. مقامات سوئیس اعلام کردند: انتظار می‌رود 18.5 میلیون دلار از محل فروش این خودروها محقق شود. این پول در قالب خیریه به نفع مردم گینه استوایی خرج خواهد شد. 25 خودروی لوکس شامل  چندین مدل فراری، لامبورگینی و رولز رویس هستند. پدر اوبیانگ حدود چهل سال است که رئیس‌جمهور گینه استوایی است. پیش‌تر نیز در سال 2016 یک قایق تفریحی اوبیانگ توسط مقامات سوئیس ضبط شده بود. البته دولت گینه استوایی طی توافق 1.3 میلیون دلاری توانست قایق تفریحی را از سوئیس باز پس بگیرد. یکی از خودروهایی که ضبط شده و به حراج گذاشته می‌شود یک لامبورگینی وننو رودستر است که تنها 9 دستگاه از این مدل در جهان تولید شده است. این خودرو تنها 325 کیلومتر کار کرده است و انتظار می‌رود حداقل 5.2 میلیون دلار قیمت گذاری شده و به فروش برسد. /به نقل از فرانس24

قیمت خرید تضمینی مرغ اعلام شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه به دلیل تفاوت قیمت تمام شده تولید مرغ نسبت به  قیمت فروش آن در بازار، ما در حال رسیدگی به قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار هستیم، گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ مازاد کیلویی ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ بسته‌بندی به قیمت ۱۳ هزار تومان از تولیدکنندگان خریداری می‌شود.

افزایش تولید دام سبک

طبق اعلام مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تغییرات ماهانه تعداد دام سبک در شهریور ماه ١٣٩٨ نشان می‌دهد که تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشور ۴۲.۹ میلیون رأس و تعداد بز و بزغاله ۱۶.۴ میلیون رأس بوده که نسبت به ماه قبل به‌ ترتیب ۱.۷ و ۰.۴ درصد کاهش یافته است. طبق یافته‌های دیگر این طرح آمارگیری در مرکز آمار، تعداد ٥٧٠ هزار رأس بره و ٣٥٣ هزار رأس بزغاله در شهریور ماه سال‌جاری در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده که نسبت به ماه قبل به‌ترتیب ۷۶.۵  و ۶۱.۹ درصد افزایش داشته است.

۹ میلیارد اسکناس با حذف چهار صفر به ۲.۲ میلیارد اسکناس می‌رسد

عبدالناصر همتی در دفاع از لایحه حذف چهار صفر از پول ملی کشور گفت: بحث اصلاح ظاهر پول ملی کشور از ضرورت‌هایی است که از گذشته تاکنون بررسی های متعددی درباره آن صورت گرفته است؛ پول ملی کشور به خاطر تورم در سال‌های عملا خاصیت خود را از نظر ظاهر از دست داده و مردم از واحد پول ملی به عنوان ریال اسم نمی‌برند و تومان را به کار می برند مثلا ۵۰۰ هزار ریال نه حتی ۵۰ هزار تومان بلکه ۵۰ تومان عنوان می‌کنند.

وی با بیان این که هدف این است که کار برای مردم راحت شود و مردم بتوانند بر اساس اسکناس‌های جدید و پول جدید که معرفی می‌شود، امورات بازرگانی و مالی خود را انجام دهند، اظهار داشت: هدف اولیه هماهنگی با فرهنگ عمومی و عرف جامعه است؛ چهار صفر از پول حذف می‌شود و در حال حاضر در رابطه با پول در ارزهای خارجی نیز رابطه جالبی نیست و هیچ پولی در دنیا جز در یکی دو کشور که مشکل جدی پولی دارد، پشت ممیز رقم اسکناس‌ها، ۵ تا ۸ صفر وجود ندارد.

همتی با اشاره به اینکه این اصلاح به فرایند مبادلات مردم کمک می‌کند، گفت:‌ به علت بی‌ارزش شدن واحد پولی، سکه و مسکوکات از جریان مبادلات مردم خارج شده و در حال حاضر برای تولید هر سکه ۵۰۰ تومانی، ۸۰۰ تومان هزینه می‌شود.


رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تعادل را به مجموعه پولی کشور برگردانیم، چهار سال زمان لازم داریم تا کار را به نتیجه برسانیم و هزینه‌های آن نیز در میان مدت کاهش پیدا می کند. به گفته همتی در حال حاضر ۹ میلیارد اسکناس در کشور وجود دارد که با حذف چهار صفر به۲.۲ میلیارد اسکناس می‌رسد و مسکوکات هم دوباره وارد چرخه اقتصاد کشور می‌شوند.

صادرات ۴ تا ۵ میلیارد دلار برق و گاز ایران به عراق

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق درباره امکان تأمین برخی از نیازهای داخلی کشور از عراق با استفاده از تبادل پول‌های ملی گفت: در حال حاضر سالانه بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار برق و گاز از طرف ایران به عراق صادر می‌شود که این مبلغ متعلق به دولت است و ارتباطی با صادرات بخش خصوصی ندارد. حسینی ادامه داد: در صورتی که دولت و بانک مرکزی ایران تلاش کرده و فرایندهای اجرایی لازم را تنظیم کنند، این امکان وجود دارد که بخشی از نیازهای کشور از کانال واردات از عراق به ایران انجام شود. وی گفت: دولت‌های ایران و عراق توافقنامه‌ای را برای تبادلات تجاری به پول‌های ملی امضا کرده‌اند و آمریکایی‌ها نیز به عراق برای خرید گاز و برق معافیت داده‌اند و خیلی نباید نگران تأثیر تحریم‌ها بر مبادلات تجاری با عراق بود.

اختلاف فاحش قیمت مسکن در گزارش بانک مرکزی با وزارت راه

در حالی که دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گزارش وضعیت بازار مسکن در شهریور امسال، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۲۱ پایتخت را ۲۱ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ تومان اعلام کرده است، در گزارشی که بانک مرکزی از بازار مسکن شهریور ماه تهران ارائه داده، این شاخص ۱۰ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان در هر متر مربع عنوان شده است، حال آن که در هر دو گزارش ارائه شده، منبع آمار اعلامی، سامانه املاک و مستغلات بوده است. ضمن اینکه تعداد معاملات مسکن نیز در هر دو گزارش تقریبا نزدیک به هم است که در گزارش دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه، ۳۲ فقره معامله و بانک مرکزی، ۳۵ مبایعه نامه اعلام شده است. بنابراین شبهه متفاوت بودن تعداد معاملات مسکن نیز نمی تواند توجیهی برای این اختلاف ۱۱۰ درصدی قیمت مسکن باشد. /مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
راحتی مردم در حفظ ارزش پول ملی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
راحتی تیست بلکه حق مردم است. ما قانونی نداریم که به دولتی اجازه بده ارزش پول ملی را کم کند. بلکه برعکس. همه جا تاکید بر حفظ ارزش پول ملی است. از جمله قانون تشکیل یا تاسیس بانک مرکزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
این ک شما میگی ینی راحتی مردم الآن اهمیت نداشته ک پول ملی بی ارزش شده.از اقتصادی ها بپرسید.در شرایطی ک پول ملی ارزش خودشو از دست بده بیشترین بهره رو بدهکاران بزرگ ب بانک ها میبرن.ینی بدهکاران برد میکنن.این ینی لابی بانک ها موجب گرانی دلاراند.تا بانک نخاد ک کسی نمیتونه هزار میلیارد وام بگیره پس وام گیرنده ک بانکی ها خوشونن ب خودشون بدهکارن.... آقا بخدا مشکل ضعف قانونه.بقران قسم من راننده بانک سراغ دارم ک ریالی ثروت پدری نداشته با هم نسبت فامیلی داریم الآن وارد کننده آهن آلات هست با ثروت چند صد میلیاردی... این چطور ممکنه کسی در عرض چندسال الان با این ثروت بخاد مهاجرت کنه تشریف ببره اسپانیا؟ خدا شاهده عده ای رفت و آمد خودشونو با این ادم قطع کردن ک میگن پولش حرومه زندگیشم حرومه.یکی نیست بهشون بگه شمایی ک با رشوه و فساد پول جم کردید حداقل پول مردم رو در مملکت خودشون سرمایه گذاری کنید.بخداقسم ما چند بار وام گرفتیم از این بانک اونم واسه کس دیگه ک واقعا نیاز داشت .هربار تا میلیونی 100هزار تومن ندادیم این آقا وام بدستمون نرسید.مساله فساد فقط برمیگرده ب نقصان قانونی.ضعیفه قوانین....
قطعا قیمت متری 21 میلیون تومانی مسکن در منطقه 21 اشتباه است و این قیمت به قیمت مسکن در منطقه 1 نزدیک تر است تا 21
پاسخ ها
غابدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
سلام
منظورشون منطقه ۱و ۲ تهران است حرف و جامونده
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
منطقه یک از 40 میلیون برو بالا
در منطقه 5 بطور متوسط 22 میلیون پیدا می کنی
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
تورم و گرانی ریشه در ناتوانی مدیران دارد. نه صفرهای اسکناس. البته تابرود اسکناس های جدید جای قبلی ها را پر کند میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت که عمر این دولت اجازه دیدن ثمره آن را نمی دهد. بعدی ها هم خواهند گفت: کی بود؟. کی بود؟ ما نبودیم!. تقصیر دولت قبلیه!! . ما ویرانه ای با .... میلیارد بدهی انباشته را تحویل گرفتیم که اگر عمری باقی بود و آمریکا با بازگشت به برجام و اروپا با راه اندازی سوییفت گشایشی ایجاد کردند. کشور را به گلستان تبدیل کنیم. البته اگر سیلی نیاید و همه چیز حتی کمک های مردمی را با خود نبرد؟؟؟؟؟.
خوبه که مقامات سوییس به ایران هم سری بزنن و پولشویی رو در اینجا ببینن! که از راه قانونی و شبه قانونی پولشویی میشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
در ایران ما که سونامی فساده!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
کسانی که منفی میدن مخالفن؟؟؟ کجا زندگی میکنید شماها؟؟؟
حذف یک صفر فقط منطقی است حذف ۴ صفر باعث بازگشت تورم در سال بعد خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
اگر مانند کشورهای پیشرفته جلوی پول سرگردان را از کارهای کاذب بگیرند به ان نمی رسد
ناشناس
| Thailand |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
حذف حتی یک صفر هم منطقی نیست؛ هدف اساسی و نهانی از چهار صفر از اسکناسهای کشور بستر سازی برای چاپ مکرر در مکرر اسکناسهای بدون پشتوانه سری بعدی است تا زمان بعدی حذف چهار صفر سری دوم ادامه میاید برای سری سوّم حذف چهار صفر نیز با بهره گیری از تجربیات گذاشته برنامه ریزی خواهند کرد
مجمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
مسئولین نشان داده اند در شرایط کنونی دست به هراقدامی بزنند جز رکود فقر بدبختی و تورم افزایش دزدی وسرقت برای اقشار کم در امد نتیجه ایحاصل نمیشود مختلسین مفسدین و رانت خوران ورشوه بگیران و خانم زاده ها واقازاده ها سالهاست با خود
رابسته اند ؟؟؟؟؟؟ برای مردم مستضعف ابرودا ر کارگر وکارمند جز وبازنشسته کاری کنید ؟؟؟؟
هیچ حای دنیا هم استاد دانشگاه با 17 سال سابقه کار 500 یورو حقوق نمیگیرد. ما که داریم میربم.
پاسخ ها
ک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
به سلامت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
نه راست می گویی؟
جناب استاد البته جسارت نباشد میزان دخل وخرج را هم بر مبنای ریال محاسبه کنید چون کسی که با عدد شما در ایران حقوق می گیرد جز قشر متوسط به بالا در یک کشور اروپایی است
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
مراقب خودت باش از تو سایه برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
هیچ جای دنیا هم یک نفر با مدراک تخصیلی ایران و سطخ سواد پایین نسبت به مدرک ، استاد دانشگاه نمی شود .
بله هیچ جای دنیا مدرک تحصیلی اشخاص نشان دهنده صلاحیت علمی افراد نیست . ما ها که کلکسیون مدارک تحصیلی داریم (رجوع شود به مدرک لیسانس هوشمند جان تو سریال هیولا) !
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
وهیچ جای دنیاهم یک کارگر150یورو حقوق نمیگیره!....
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
تو استرالیا خیلی بیشتر از 500 یورو میدن اما مرغ در اونجا کیلویی 16 دلاره . اونم بگو دانشمند
دم سوییس گرم.
خانه از پایبست ویران است خواجه به فکر نقش ایوان است
پیکان را به خط تولید بازگردانید. عشق ما ایرانیان پیکان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
با این شرایط اقتصادی حتما پیکان با قیمت صد میلیون دست مصرف کننده می رسد ! آنهم پیش فروش و تحویل سه ساله .
اگر اینطور هم باشد حتما ما ایرانی ها برای خریدنش صف می کشیم (همان اصل معروف که دولت بخوبی اجرا می کند : کمبود مصنوعی بساز و ملت را همیشه در عطش خرید نگهدار)
ناشناس
| Thailand |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
دُرشکه چی، لازم نداری ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
خوبه نگفتی الاغ سوار شویم
احسنت به تو تابناک اگه نمیگفتی ما که نمیدونستیم این خودر وها از تولید خارج شدن!!!!!!!!!!! راستی دلیل تولید نشدنرو چرا نگفتی؟ چرا نگفتی که ما لاستیک فرغون رو هم از این به بعد نمیتونیم تولید کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
جراتشو نداره. این زدن داره؟
آمار بانک مرکزي کلا اشتباه است تورمي که 200 درصد است 38 درصد اعلام مي نمايد
یه جور گفتی وداع با تولید 8 خودرو گفتم خدایی نکرده پراید و 405 و تیبا و سمند حذف شد.یه لحظه نگران افزایش جمعیت شدم.خدارو شکر
حذف صفر از پول ملی برای اصلاح ظاهر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جلی الخالق باطن اقتصاد جی میشه !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
با حذف چهار صفر از پول ملی، فقط رقم حقوقهای نجومی و مبالغ شگفت انگیز اختلاسها کوچکتر میشه. هیچ فایده دیگری نداره. به جای اینکه وضعیت موجود را اصلاح کنند، مدام با این حرفها و کارها زندگی مردم رو بی ثبات می کنند...
افزایش حیرت آور نرخ نان یک قطره از اثرات حذف چهار صفر از پول ملی است.

هر دلیل موجه و غیرموجه و بهانه ای که برای حذف چهار صفر میاورند همگی در اصل و ریشه آن بمنظور بستر سازی مجدد برای کاستن مجدد از ارزش پول ملی است.

زیرا اگر این چهار صفر را حذف نکنند (چهار صفری که خود بانک مرکزی اززش آن را با چاپ مکرر در مکرر اسکناسها بدون پشتوانه، محو کرده است)، پس از چاپ اسکناسهای بدون پشتوانه بعدی مردم باید برای خرید یک کیلو پیاز، یک کیلو گوجه و یک کیلو سیب زمینی یک گونی اسکناس تحویل میوه فروش بدهند.

نمايندگان اجازه ندهند حتی یک صفر از اسکناسهای پول ملی را در پوشش دلایل موجه و غیره حذف کنند بلکه باید به مرور زمان ارزش محو شده ی آن را به پول ملی و در نتیجه جیب مردم برگردانند.
اشتباه بزرگ ادغام مسکن و شهرسازی با راه و ترابری بود.......هیچ چیز جای خودش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
ما 85 میلیون شدیم موش آزمایشگاهی ...
در زمانی که ارزش پول ملی ، بنا به ملاحظاتی ،این چنین پائین نگهداشته شده
در زمانی که موضوع افسار گسیختگی اقتصاد ،از همه جهات ،به عینه قابل رویته
در زمانیکه درب تمام بانکهای بین المللی دنیا ،محکم به روی ما بسته شده و هیچ چیز سر جای خودش نیست
واز همه مهمتر:
در زمانی که یک دیوانه بر امریکا حکومت میکنه !!!
بیائیم با حذف چهار صفر ،،اقتصاد خودمون رو از این که هست فشل تر کنیم و ضمنا میدون بدیم به آقای ترامپ که فکر کنه اقدامات ایشون باعث سقوط پول ملی و حذف این همه صفر شده
بهتره صبر کنیم تا دلار به قیمت واقعیش برسه
صبر کنیم تا درب بانکهای بین المللی به روی ما باز بشه
صبر کنیم که تحرک کارخانجات ما بیشتر بشه
صبر کنیم تا موضوع صادرات و واردات مملکت به حالت عادی خودش برسه
صبر کنیم تا حد اقل ، یک سال هم از تثبیت وضع اقتصادی کل کشور بگذره
و بالاخره صبر کنیم تا شخصی مثل ترامپ ،در راس امریکا نباشه
و بعد تازه موضوع حذف چند صفر رو مورد بررسی قرار بدیم
این کار در شراسط فعلی مملکت ،مسلما فاجعه هستش...
انگار سویش زورش به فقط به آقازاده های گینه و کنیا وسومالی میرسه این خیلی بده
من نمی فهمم . کجا قراره از تعداد اسکناس ها کم بشه ؟ وقتی پول با ارزش تر بشه انوقت برای هر اسکناس که باارزش تره باید هم کاغذ بیشتری بدیم هم مرغوب تر . الان برای دو هزار تومنی کاغذ داریم لون موقع برای دو دهم تومانی که معادل شه .
به این نمیگن خودرو ساختن باید علمش بی اموزیم با تنبلی نمیشه خودرو ساز شد باید همه قطعات تولید کنیم تا بتونیم خودرو ساز باشیم یا همه قطعات اصلی را
خب بهتره دوستان توجه کنند که از برکات تصمیمات اشتباه و مشکلات اقتصادی که ارزش پول کم شده
جبرانش هم از جیب ملت خواهد بود
و افتخار نداره که انقدر بی ارزش شده پولمون که از 9 میلیارد اسکناس بتونیم با حذف 4 صفر برسیم به 2 میلیارد
تاسف میخورم بجای اصلاح امور اینطور افتخار میکنید که چه کار مثبتی میکنید
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
این حرفها فقط برای تلف کردن وقت است. قیمت مسکن بقدری بالا رفته که تمام حقوق بگیران حتی با مدارک دکتری و مدرس دانشگاه که در حال بازنشستگی هستند و نتوانسته تا کنون صاحب خانه شود دیگر باید خواب مسکن را ببیند. دولت با افزایش نرج دلار بلایی سر مردم ایران آورد که تا ابد نتوانند صاحب مسکن شوند. ...
اکر بالا بروید ،،،پایین به درید ،،،خبری ز خرید مسکن و خودرو نیست ،،،،،،،نه به این. قیمت می ارزد ،،نه داریم بخرم ،،،،،،،،،،،نه می خریم ،،،،،،،،،
از هشت خودرویی که اسم بردید سه تاش که یکی حساب می شن پارس تندر، تندر90سایپا، تندر 90 ایران خودرو
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل