بازدید 4362

درصد هواداران برکناری ترامپ در آمریکا چقدر است؟

کد خبر: ۹۲۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 29 September 2019

تقریبا نیمی از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی در آمریکا از آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که دموکرات‌های عضو مجلس نمایندگان کنگره آن را شروع کرده‌اند، حمایت می‌کنند.

به گزارش ایبِنا، این نظرسنجی توسط نشریه هیل و شرکت تحقیقاتی HarrisХ انجام شده است. ۴۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی از آغاز روند استیضاح ترامپ استقبال کرده اند که ۱۲ درصد بیشتر از سه ماه قبل است. ۴۲ درصد هم با این اقدام مخالف هستند و  ۱۱ درصد هم پاسخ دادند که هنوز موضع خود را تعیین نکرده اند. یک هزار نفر در این نظرسنجی شرکت داشتند.

نظرسنجی روزهای ۲۶ و ۲۷ سپتامبر، چند روز پس از آغاز تحقیقات رسمی درباره گفتگوی تلفنی جنجالی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین انجام شده است. طرح استیضاح پس از آن آغاز شد که ادعایی مبنی بر اینکه ترامپ در جریان گفتگوی تلفنی ماه ژوئیه از زلنسکی درخواست کرد در برابر رساندن کمک های مالی و نظامی به دولت اوکراین تحقیقات درباره کارهای پسر جوزف بایدن، معاون سابق ریاست جمهور امریکا در اوکراین را اغاز کند مطرح شد.

بایدن دموکرات، محتمل ترین رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اتی در آمریکا در سال ۲۰۲۰ است. برخی از مقامات آمریکائی پیش تر اعلام کرده بودند که در صورتی که ترامپ برای انجام تحقیقات درباره فرزند «جو بایدن» بر زلنسکی اعمال قدرت کرده باشد، باید مورد استیضاح قرار بگیرد.

در همین رابطه، با افزایش تلاش دموکرات‌ها برای پیشبرد روند استیضاح ترامپ و تمرکز آنها بر گفتگوی جنجالی وی با «ولادیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی اش در ماه ژوئیه، ۲۰۶ نفر از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا از مجموع ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان- حمایت خود را از روند استیضاح اعلام کردند.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه در واکنش به انتشار متن گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رییس جمهوری کشورش با همتای اوکراینی وی اعلام کرد: متن منتشر شده کاخ سفید تایید می کند که رفتار ترامپ انسجام انتخابات آمریکا و امنیت ملی این کشور را تضعیف کرده است. رییس جمهوری (ترامپ) تلاش کرده است تا بی قانونی را در آمریکا به یک ارزش تبدیل کند و اکنون در حال صادر کردن آن به خارج از کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل