بازدید 6014

قیمت دارو‌ها اصلاح می‌شود

برای بهبود وضعیت اقتصادی در حوزه تولید دارو موضوعاتی مانند قیمت‌گذاری منطقی‌تر دارو را پیش خواهیم برد؛ به‌طوریکه در حال‌حاضر در حوزه قیمت‌گذاری دارو واقع‌بینانه‌تر از قبل عمل می‌کنیم.
کد خبر: ۹۲۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹ 29 September 2019
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به لزوم داشتن نگاهی واقع‌بینانه به قیمت‌گذاری داروها، گفت: قیمت‌گذاری‌ها به نحوی اصلاح می‌شود تا بتوانیم از تولیدکننده در عرصه اقتصادی حمایت کرده و در عین حال ارزبری را هم کاهش دهیم.

دکتر محمدرضا شانه‌ساز در گفتگو با ایسنا، درباره برنامه و گام اول سازمان غذا و دارو برای اصلاح ساختار اقتصادی نظام دارویی کشور در سطح تولید، توزیع و عرضه دارو، گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی در حوزه تولید دارو موضوعاتی مانند قیمت‌گذاری منطقی‌تر دارو را پیش خواهیم برد؛ به‌طوریکه در حال‌حاضر در حوزه قیمت‌گذاری دارو واقع‌بینانه‌تر از قبل عمل می‌کنیم.

وی افزود: این درحالیست که در گذشته برخی اقلام دارویی در داخل تولید می‌شدند و حتی چند برابر نیاز کشور هم ظرفیت تولید آن‌ها وجود داشت، اما به دلیل سخت‌گیری در قیمت‌گذاری و منطقی نبودن قیمت‌گذاری‌ها، تولیدکننده به زیان می‌افتاد و این زیان چند ساله باعث می‌شد که دیگر تولیدکننده آن دارو را تولید نکند. بر همین اساس مجبور بودیم با چند برابر قیمت و با ارزبری بالاتری آن دارو را از یک شرکت خارجی که یک شرکت برندساز و با کیفیت هم نبود، بلکه شرکت‌هایی از شرق آسیا که از نظر مالی و کاری هم ضعیف بودند، وارد کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در حال حاضر قیمت‌گذاری‌ها به نحوی اصلاح می‌شود تا بتوانیم از تولیدکننده در عرصه اقتصادی هم حمایت کرده و در عین حال ارزبری را هم کاهش دهیم. البته در راستای بهبود اقتصاد دارو در عرصه توزیع و عرضه در بازار نیز برنامه‌هایی داریم که به تدریج اعلام می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۵
من براتون این جمله رو معنی میکنم .
اصلاح میشه یعنی گرون میشه . . .
داداش چرا اینقدر پیچیده اش میکنی بگو میخایم گرانش کنیم!!
منظور از اصلاح همون گرونیه دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درآمد ها وحقوقها چی اینها هم اصلاح میشود یانه.؟؟؟
مرسی از این همه درایتی که در همه این سال ها داشتید ! صاف صاف داره میگه خودمون اجازه ندادیم تولید کننده داخلی قیمت رو بالاببره و بعد گرونتر و بی کیفیت وارد کردیم ! همگی خسته نباشید !
بیچاره مصرف کننده با درآمد ناچیز و شرایط بد اقتصادی در مواجه با سریال دنباله دار گرانی.دیروز نان امروز دارو فردا شاید بنزین
خدا به داد ما برسه قیمت داروها چند برابر میشه!!!! خدایا مارو نجات بده
از سال گذشته که قیمت ارز چند برابر شد قیمت دارو هم چه ساخت داخل و چه ساخت خارج بسیار گران شده است لطفا" به بهانه های واهی سود شرکت های داروسازی و وارد کننده دارو را چند برابر نکنید اینقدر مردم را تحت فشار قرار ندهید . حداقل از خدا بترسید اگر او را قبول دارید .
اصلاح میشه یعنی بالا می ره
علی برکت الله
واقعا شما مردم را چی فرض کردید چرا یک بار هم این اصلاح قیمت به نفع مردم تمام نمیشه
الان میان میگن کی گفته کی نگفته همچین چیزی نیست. دوهفته دیگه گرون میشه زمان هم که همیشه یارو یاور اینا بوده و هست
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
در مورد زمان کاملاً درست گفتی
اصلاح می کنیم ، تعدیل می کنیم ، به نفع همه است ، یارانه اش را به تولید کننده و یا مصرف کننده می دهیم وکلماتی از این قبیل = گرانش می کنیم و خلاص
من داروی اسنتراصد مصرف می کنم بعضی داروخانه ها سیزده هزار تومان وبعضی نه هزار تومان حساب می کنند حالا مشکل از کجاست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی