بازدید 12958
پیمانه اقتصادی؛

ترامپ: اگر من استیضاح شوم بازار سهام سقوط می‌کند/ اردوغان: به خرید گاز از ایران ادامه خواهیم داد/ حباب نیم‌سکه به نزدیک صفر رسید/ تمرین مدارا در بازار دلار

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش قیمت طلا با گرانی دلار، قیمت نان سفارشی در چند روز آینده تعیین می‌شود، رشد اقتصادی امارات بیشتر می‌شود، تحریم شرکت چینی، هزینه حمل نفت به آسیا را افزایش داد و وحشت انگلیسی‌ها از کمبود دارو بر اثر برگزیت را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 28 September 2019

ترامپ: اگر من استیضاح شوم بازار سهام سقوط می‌کند/ اردوغان: به خرید گاز از ایران ادامه خواهیم داد/ حباب نیم‌سکه به نزدیک صفر رسید/ تمرین مدارا در بازار دلارتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش قیمت طلا با گرانی دلار، قیمت نان سفارشی در چند روز آینده تعیین می‌شود، رشد اقتصادی امارات بیشتر می‌شود، تحریم شرکت چینی، هزینه حمل نفت به آسیا را افزایش داد و وحشت انگلیسی‌ها از کمبود دارو بر اثر برگزیت را در بر دارد.

ترامپ: اگر من استیضاح شوم بازار سهام سقوط می‌کند

راشاتودی: رئیس‌جمهور آمریکا در حالی معتقد است اگر استیضاح شود، بازارهای سهام سقوط خواهند کرد که سرمایه‌گذاران با اعلام رسمی آغاز فرآیند تحقیقات استیضاح ترامپ توسط نانسی پلوسی، مضطرب شده‌اند.

ترامپ در توییتر خود نوشت: اگر آنها واقعا این کار را بکنند (من را استیضاح کنند) بازارها سقوط خواهند کرد. آیا شما فکر می‌کنید این شانس بوده که ما به بهترین وضعیت بازار سهام و اقتصاد در تاریخ خود برسیم؟ نه این طور نبوده است. اعلام رسمی شروع فرآیند تحقیقات برای استیضاح ترامپ باعث شد که بازارهای آمریکا در ابتدا سقوط کنند و داوجونز ۱۴۲ واحد پایین بیاید، اما در انتهای معاملات بازاها توانستند با غلبه بر اضطراب اولیه از افت خود بکاهند.

افت قیمت نفت با داده‌های ضعیف چین

روز جمعه (5مهر 98)، داده‌های جدید چین در حالی نگرانی‌ها از کند شدن اقتصاد جهان را احیا کرده که بازگشت زودتر از موعد صادرات نفت عربستان، دغدغه‌ اختلال در بازار نفت را کم کرد و همین عوامل افت قیمت نفت را رقم زد. تا ساعت ۱۲:۳۰ جمعه به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۴۹ سنت یا ۰.۸ درصد افت کرد و به ۶۲.۲۵ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه سنگین آمریکا، ۲۳ سنت یا ۰.۴ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب، افت کرد و به ۵۶.۱۸ دلار رسید. شرکت‌های صنعتی چین گزارش دادند که در ماه آگوست با افت سود مواجه شده‌اند. همچنین جنگ تجاری با آمریکا و تقاضای داخلی ضعیف، بر شانه‌های صنعت چین سنگینی می‌کند. افزایش غیرمنتظره ذخایر انبارهای نفت آمریکا به میزان ۲.۴ میلیون بشکه، ظرف هفته گذشته، به بازارهای نفت فشار وارد کرده است.

کاهش قیمت طلا با گرانی دلار

بهای طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت اما تحت تأثیر رشد ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی قرار دارد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه بازار سنگاپور ثابت بود و  در۱۵۰۶ دلار و ۴۳ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۷ درصد کاهش داشته است، در حالی که هفته پیش حدود 2درصد رشد به ثبت رسانده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۵۱۳ دلار رسید.

حباب نیم‌سکه به نزدیک صفر رسید

یک کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به اینکه نوسانات بازار جهانی طلا به شدت کاهش یافته است، گفت: در پی کاهش نوسانات بازار ارز داخلی و افت میزان تقاضا در بازار طلا و سکه، میزان حباب نیم سکه به صفر نزدیک شده است. محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قیمت طلا و سکه در هفته اخیر اظهار کرد: قیمت طلا در بازارهای جهانی طی هفته گذشته تحت تأثیر اخبار سیاسی قرار داشت و محدوده نوسانات اونس جهانی در محدوده ۱۰ دلاری بود. این کارشناس طلا و سکه ادامه داد: در پی شرایط بازار جهانی و نوسانات حداقلی نرخ ارز در بازار داخلی، میزان نوسان قیمت طلا و سکه حدود یک درصد بوده است. وی بیان کرد: در کنار کاهش میزان نوسان ارز در بازار داخلی و اونس جهانی، کاهش تقاضا حباب نیم سکه و سکه های یک گرمی را به شدت کاهش داده و به صفر نزدیک شده است. کشتی آرای ادامه داد: بحران های گذشته در زمینه قیمت طلا و سکه از بین رفته و دیگر نگاه سرمایه‌گذاری و سوداگری در خرید طلا و سکه از بین رفته است.

وحشت انگلیسی ها از کمبود دارو بر اثر برگزیت

یک نهاد نظارتی انگلیس در گزارشی هشدار داد که دولت این کشور هنوز مقدمات زیادی را پیش‌ روی دارد تا در صورت اجرای برگزیت بدون‌توافق، وضع تأمین دارو در کشور با مشکل مواجه نشود. اداره بازرسی ملی انگلیس در این گزارش آورده است که تنها پنج هفته مانده به اجرای برگزیت، وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی آمار دقیقی از وضع انبار دارو در کشور در اختیار ندارد. هرچند این وزارتخانه دستورالعمل ویژه‌ای را صادر کرده که بر اساس آن تمام داروخانه ها بایستی برای شش هفته دارو ذخیره‌ سازی کنند، آمار دقیقی از وضع انبارها در دست نیست. یک آمار تقریبی نشان می دهد، ۲۸ درصد داروخانه‌ها هنوز کار ذخیره سازی دارو را شروع نکرده‌اند. گزارش ها حاکی است که از ۱۲ هزار و ۳۰۰ نوع داروی مورد استفاده در این کشور، حدود هفت هزار نوع از اروپا و یا از این مسیر وارد می شوند. ارزیابی دولت انگلیس نشان می دهد که در روز نخست اجرای برگزیت بی‌توافق، بین ۴۰ تا ۶۰ درصد ورود محموله های دارویی به این کشور کاهش خواهد یافت؛ بنابراین، وزارت بهداشت انگلیس در نظر دارد تا برای حمل و ذخیره سازی داروهای وارداتی از اروپا، تدابیر ویژه ای را به اجرا بگذارد که میلیون ها پوند خرج روی دست دولت خواهد گذاشت.

اردوغان: به خرید گاز از ایران ادامه خواهیم داد

«رجب طیب اردوغان» روز جمعه و قبل از ترک هفتاد وچهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در گفت وگو با خبرنگاران ترک، این مطلب را در پاسخ به سؤالی پیرامون روابط ترکیه با ایران عنوان کرد.

اردوغان گفت: در زمینه تجارت با پول ملی ترکیه مجددا پیشنهاد خود به ایران را در نشست آنکارا به رئیس جمهوری ایران ارایه کرده است و عزم ترکیه در این زمینه پابرجاست. وی با تأکید بر لزوم ادامه این مسأله گفت: رؤسای بانک های مرکزی دو کشور نیز در این راستا گرد هم آمده و مذاکراتی انجام دادند و ما این مسأله را ادامه خواهیم داد. رئیس جمهوری ترکیه با تأکید بر اینکه در خرید نفت و گاز از ایران امکان به صفر رساندن روابط ممکن نمی باشد، گفت: ما به خرید گاز از ایران ادامه خواهیم داد ولی در زمینه خرید نفت با مشکل مواجه هستیم، چون نفت را عمدتا بخش خصوصی ترکیه از ایران خریداری می کرد و به دلیل تهدیدهای آمریکا، متأسفانه در حال حاضر این خرید انجام نمی شود. اردوغان حجم تجارت دو کشور را در حال حاضر ۷/۵ میلیارد دلار خواند و گفت: دو کشور برای حجم تجارت خود ۳۰ میلیارد دلار هدف گذاری کرده بودند و متأسفانه این رقم در حال حاضر به ۷.۵ میلیارد دلار افت کرده است، ولی در ارتباط با ایران از هدف استراتژیک خود دست برنداشته ایم و خواستار تحقق آن هستیم.

قیمت نان سفارشی در چند روز آینده تعیین می‌شود

رئیس اتاق اصناف تهران در رابطه با قیمت‌گذاری جدید نان گفت: هدف اصلی اعلام قیمت‌های جدید، ارائه نان با کیفیت به مردم بوده و در کنار آن اتاق اصناف و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به دنبال آن هستند که به بهانه‌های واهی نان سفارشی به اجبار به مردم ندهند. قاسم نوده فراهانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت نان ساده بررسی، تصویب و به اتحادیه‌های مربوطه ابلاغ شد و در چند روز آینده قیمت نان سفارشی (به همراه کنجد یا سبزیجات) تعیین خواهد شد. وی با بیان اینکه برای نان‌های سفارشی سقف قیمتی تعیین خواهد شد، گفت: نانوایی‌های آزادپز در خرید آرد و گندم، یارانه دریافت می‌کنند از این رو باید قیمتهای مصوب و ابلاغی را رعایت کنند. نوده فراهانی یادآور شد: نانوایی‌ها نباید به اجبار نان سفارشی به مردم عرضه کنند و از سوی دیگر به هیچ واحد نانوایی بدون کسب مجوز از اداره غله، پروانه کسب اعطا نخواهد شد. رئیس اتاق اصناف تهران در انتها تاکید کرد: نرخنامه جدید نان باید در دید مشتریان قرار بگیرد.

رشد اقتصادی امارات بیشتر می‌شود

بانک مرکزی امارات در گزارش جدید خود از اقتصاد این کشور پیش‌بینی کرد، رشد امسال این کشور معادل ۲.۸ درصد باشد که این نرخ مشابه نرخ رشد پیش‌بینی شده توسط صندوق بین المللی پول برای این کشور است. این بانک رشد پنج درصدی را برای بخش نفتی پیش‌بینی کرده است که در صورت تحقق، ۸۰ درصد بیشتر از رشد بخش نفتی در سال ۲۰۱۸ خواهد بود. این بانک همچنین نرخ نهایی رشد اقتصادی سال گذشته امارات را ۱.۷ درصد اعلام کرد که یکی از ضعیف‌ترین رشدهای اقتصادی ثبت شده در این کشور طی یک دهه اخیر محسوب می‌شود.

تمرین مدارا در بازار دلار

خریداران و فروشندگان دلار هفته گذشته با یکدیگر مدارا کردند؛ هیچ یک حاضر به ریسک نبودند و ترجیح دادند معاملات خود را یا با احتیاط انجام دهند یا به‌طور کلی آن را به هفته جاری موکول کنند. یکی از مهم ترین عواملی که از نظر فعالان منجر به افزایش احتیاط و مدارای معامله‌گران در خرید و فروش ارز شد، سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک بود. کاهش حجم معاملات تا حدی تحت تاثیر این سفر بود، چرا که برخی از معامله‌گران تصور می‌کردند ممکن است خبری غیرمنتظره از نیویورک منتشر شود که جریان انتظارات را برهم بزند. در چنین شرایطی خریداران از هراس آنکه مذاکراتی در حاشیه نشست مجمع سازمان ملل صورت بگیرد و گشایش‌های بین‌المللی بیشتر شود، از انجام معامله صرف نظر می‌کردند و فروشندگان نیز حاضر نبودند در شرایطی که هیچ چیز قطعی نبود دست به فروش بزنند. در چنین هفته‌ای بازار ارز به‌طور طبیعی بیشتر در مسیر نزولی حرکت کرد؛ البته با سرعتی بسیار آرام. این کاهش همراه با احتیاط از میزان بازدهی هفتگی نیز مشخص است. به نقل از دنیای اقتصاد؛ دلار در هفته‌ای که گذشت تنها ۸ دهم درصد از ارزش خود را از دست داد؛ منفی شدن بازدهی دلار از آن جهت جالب بود که این ارز دو هفته پیش بازدهی مثبت یک درصدی را به ثبت رسانده بود. 

تحریم شرکت چینی، هزینه حمل نفت به آسیا را افزایش داد

پس از اینکه آمریکا بر دو شرکت کشتیرانی تحت نظارت شرکت کاسکوی چین تحریم اعمال کرد، منابع کشتیرانی و تجاری می‌گویند قیمت حمل نفت به وسیله نفتکش‌های بسیار بزرگ از غرب آسیا به چین نزدیک به 19 درصد افزایش یافت. به گفته این منابع، نرخ حمل نفت برای سوپرتانکرها در این مسیر 12-11 مقیاس جهانی افزایش یافت و به 75 مقیاس رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
ترامپ تهدید کرده که با استیحضاح او بازارهای سهام سقوط خواهند کرد.

با این تهدید ترامپ بنظر می رسد او بطریقی کنترل بازار سهام را در اختیار گرفته و آن را همچون گروگان در برابر استیحضاح خود قرار داده.

و اگر این صحیح باشد او صرفه و صلاح ملت، کشور و اراده ملی را قربانی صرفه و صلاح شخصی خود می داند یا در مقام ریاست جمهوری آمریکا منافع خود را به منافع ملی ترجیح میدهد.

تهدید او ميتواند یک دلیل و مدرک قوی تر برای بررسی کارشناسی استیصاح او باشد که آیا او ابزارها و یا مکانیسم هایی را بکار گرفته است که در صورت استیحضاح خود بازارهای سهام سقوط کند یا نه.

اگر قرار باشد رئیس جمهوری که بر صندلی ریاست آمریکا می نشیند ابزارها، سلاح ها و یا گروگانهایی را در برابر استیحضاح خود خلق کند و اراده ملی هم در برابر آن تسلیم شود آنگاه هیج بعید نیست افرادی همچون ترامپ رئیس جمهور یا شاهنشاه مادام العمر ایالات متحده آمریکا شود.
پاسخ ها
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
جناب ترامپ حتی اگر استیضاح نشود و به پایان کار خود نزدیک بشود حتی بعد از 8 سال،بازار آمریکا را تحت تاثیر منفی قرارخواهد داد . جمع اوری آسیبی که ترامپ بر اقتصاد آمریکا و سطح رضایت مردم وارد کرده در تاریخ آمریکا بی سابقه است . سیستم مالی جهانی که طی ده ها سال به
یک تعادل و تعامل رسیده بود را این شخص یک تنه بر هم زد.اشتغالزایی بدون صرفه در آمریکا بوحود آورد و کاری کرد که دولت های بعدی آمریکا تا سالیان سال از آن به عنوان فاجعه هزاره سوم یاد کنند .
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
استیضاح صحیح است نه استیحضاح است نه استیصاح ، ببم جان
ناشناس
| Thailand |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
حق با شماست، "استیضاح" صحیح است با پوزش و تشکر از بالام جان
چقدر این بشر خودشیفته است. آخه تو کی هستی که اگه استیضاح بشی بازار سهام سقوط کنه؟؟؟ یعنی اقتصاد آمریکا اینقدر لرزانه که با یه استیضاح قانونی از هم میپاشه؟؟؟؟ این که اعتراف به سقوط و ضعف اقتصاد آمریکا و حتی کل نظام سرمایه داریه. پس یا ترامپ احمق و خودشیفته است یا واقعا سرمایه داری غرب خیلی سست و در حال انحطاطه. حالت سومی وجود نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
تو اروپا و آمریکا مثل ایران بازار سرمایه هردمبیل و الله بختکی نیست که هر روز یه سازی ازش شنیده ، بشه.رو حساب و کتاب و علمه با یه نوسان کوچک اقتصاد چندین کشور متزلزل میشه.هیچ وقت کشورهای صنعتی و اقتصادی رو با ایران قباس نکن .مقایسه نکن، افرین پسر خوب.
دلار 3 برابر پول کدوم کشور درست حسابی دیدید سیصد درصد سقوط کنه؟ حالا بانک مرکزی دستوری رو یه نرخ نگه میداره بعد میای میبینی تیتر زدی تمرین مدارا در بازار دلار خخخ یاد گل اقا انداختی منو تابی میخندین خدایی بما اینارو مینویسین نه؟
استیضاح ترامپ اصلا خبر خوبی برا ایران نیست چون اگر رای نیاره و برکنار شه مایک پنس ریس جمهور میشه ک صد برابر تندرو تر از ترامپه و ممکنه همون روز اول جنگ رو شروع کنه
ترامپ کیه!!!!امریکا امریکاست ،،،باطن همشون اربابی و طاغوتیه
ما باید تکلیف خودمون رو با خودمون مشخص کنیم که دقیقا دنبال چی هستیم !!!!
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
رفاه و زندگی کردن مثل بقیه دنیا
ترامپ بای بای!
هرروزشاهد اخبارمنفی درموردبرجام وموضوعات اقتصادی هستیم درمقابل بورس همچنان رکورد میزند !!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
یه روز میگی بی چاره بورس یه روز میگی چرا بورس میره بالا چون تولید داخلی بیشتر شده بسوزید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
کاش زودتر شاخص کل به 300 هزار تریلیارد تریلیارد تریلیارد تریلیارد تریلیارد برسه . بورس تدبیره شوخی نیست
ترامپ چیکار کردی جادو کردی پول عربهاارا گرفتی به بازار خودت تزریق کردی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار