بازدید 5200

راهکارهایی ساده برای کاهش کلسترول بد

کد خبر: ۹۲۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 25 September 2019

اصلاح رژیم غذایی و ورزش کردن از فاکتورهای تاثیرگذار در کاهش کلسترول بد خون و بهبود سلامت قلب هستند.

به گزارش ایسنا، راهکارهای متعددی برای کنترل سطح کلسترول خون وجود دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مصرف مقدار کافی میوه و سبزی

میوه‌ها و سبزیجات سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی از قبیل ویتامین C، E، فولیک اسید و سلنیوم هستند. محققان در مطالعه‌ای به بررسی رژیم غذایی بیش از ۴۰۰۰ نفر پرداخته و مشخص شد که افزایش مصرف انواع میوه و سبزی با کاهش سطح کلسترول بد خون همراه است. همچنین این مواد غذایی حاوی میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر خوراکی هستند که برای سلامت قلب مفیدند.

گنجاندن چربی‌های سالم در رژیم غذایی

کارشناسان تغذیه به افراد توصیه می‌کنند تا خوراکی‌های حاوی کلسترول خوب را در رژیم غذایی خود بیافزایند. کلسترول خوب با کمک به انتقال چربی‌های مازاد به کبد، تجزیه و دفع آن از بدن به سلامت قلب کمک می‌کند. خوراکی‌هایی همچون ماهی‌های چرب، آووکادو، دانه‌ها، خشکبار، روغن زیتون و نارگیل نمونه‌هایی از منابع کلسترول خوب به حساب می‌آیند.

کاهش میزان مصرف مواد قندی

کاهش مصرف مواد قندی ساده‌ترین راه برای پایین آوردن کلسترول بد خون و حفظ سطح کلسترول خوب است. مصرف میزان بالایی از مواد قندی همچون مصرف کالری و کربوهیدرات به میزان قابل توجهی آسیب‌زننده‌ است که سلامت قلب را به خطر می‌اندازد.

مصرف ادویه‌جات و داروهای گیاهی

این ترکیب‌های خوراکی نه تنها می‌تواند طعم‌دهنده غذا باشد بلکه به کاهش کلسترول نیز کمک می‌کنند. هل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه در کاهش سطح کلسترول نقش دارند. همچنین مصرف روزانه سیر برای قلب مفید است و در کاهش سطح کلسترول بد خون نقش قابل ملاحظه‌ای دارد.

ورزش

نتایج بدست آمده از یک بررسی نشان داد ۱۴ هفته حرکات ورزشی مقاومتی همچون وزنه‌برداری می‌تواند به طور چشمگیری سطح کلسترول را بهبود دهد. همچنین حرکات ایروبیک کلسترول بد را می‌کاهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر