بازدید 3408
۱
وزیر نفت سوریه:

خودکفایی ایران، یکی از نتایج تحریم است

کد خبر: ۹۲۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۳ 25 September 2019

وزیر نفت و معادن سوریه با اشاره به بازدید خود از مرکز پتروشیمی عسلویه تاکید کرد: مطمئنیم خودکفایی یکی از جنبه‌های مثبت تحریم برای ایران بوده است.

وزیر نفت سوریه: خودکفایی ایران، یکی از نتایج تحریم است

 

«علی سلیمان غانم» روز (سه‌شنبه) در کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، بیان کرد: امروز سفر ما در تهران تکمله سفرهای پیشین دو طرف بود که در نتیجه آن قراردادهای مختلف به امضا رسید.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از مرکز پتروشیمی عسلویه گفت: بسیار خوشحالیم این خودکفایی را از طرف ایران دیدیم و مطمنیم خودکفایی یکی از جنبه‌های مثبت تحریم برای ایران بوده است . ۶۰ درصد صنعت و تکنولوژی نفتی به دست کارشناسان ایرانی است و می‌توانیم از تجربیات ایران در این زمینه استفاده کنیم.

غانم خاطرنشان کرد: توافق‌نامه‌های بسیاری در زمینه نفت، استخراج، پالایش و بهره برداری از منابع معدنی وجود دارد. در دولت برای همکاری با بخش خصوصی آمادگی داریم و از حضور شرکت‌های ایرانی برای همکاری استقبال می‌کنیم.

وی سفرهای متعدد مسئولان دو کشور را باعث تقویت همکاری‌های اقتصادی دانست و تاکید کرد: باید پیشرفت و توسعه روابط اقتصادی به سطح روابط سیاسی برسد.

وزیر نفت و معادن سوریه با اشاره به مشارکت فعالانه ایرانی‌ها در نمایشگاه سوریه بیان کرد: ایران بزرگترین مشترک در این نمایشگاه بود که مساحتی بیش از ۱۰۰ هزار متر در اختیار داشت. همچنین در نمایشگاه بازسازی دمشق شاهد فعالیت فعالان اقتصادی ایرانی بودیم.

وی با بیان اینکه هنوز جنگ در سوریه تمام نشده، اظهار کرد: دشمن مشترک در هر مرحله با لباسی جدید وارد می‌شود. آن‌ها در جنگ نظامی شکست خوردند اما در جنگ اقتصادی هربار ایران وسوریه را با روش‌های مختلف تحریم می‌کنند و تحت فشار قرار می‌دهند.

قانون جدید سرمایه‌گذاری در سوریه تصویب می‌شود

غانم با تاکید بر اینکه هر کشور باید سمت دوستانه واقعی خود برود، بیان کرد: گام‌های بزرگی برای بازسازی بخش تخریب‌شده سوریه و در زمینه‌های نفتی و بازتولید نفت انجام شده است. 

این مقام مسئول خبر داد: به زودی قانون جدید سرمایه‌گذاری در سوریه تصویب می‌شود که پاسخگوی نیاز سرمایه‌گذاران در سوریه است. در این زمینه کمیته‌ای تشکیل شده که اختیار کامل از تمام وزارتخانه‌های سوری دارد و تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه همکاری ایران و سوریه دو جنبه دولتی و خصوصی دارد، گفت: در بخش دولتی باید شرایط لازم را برای امضای قراردادها فراهم کنیم. همچنین نمایشگاه‌ها نقش اساسی در انجام بسیاری از توافق نامه‌ها داشته‌اند. 

به غرب متکی نیستیم

غانم خاطرنشان کرد: ایران در بازار نفتی جهان خودش را مطرح کرده است. می‌دانم شرکت‌های ممتاز و عالی نفتی در ایران وجود دارد و آن‌ها باید در گام اول مدارک خود را ارائه دهند تا بتوانند وارد مناقصات وزارت نفت سوریه بشوند. 

وزیر نفت و انرژی سوریه با تاکید بر اینکه متکی به غرب نیستیم، اظهار کرد: در زمان جنگ آسیب‌های فراوانی به بخش نفتی سوریه وارد شد و بسیاری از منابع خود را از دست داده‌ایم. برای جبران این خسارت‌ها رویکرد توجه به شرق و همکاری با کشور ایران داریم. 

غانم تصریح کرد: به مدیران پالایشگاه سوری توصیه کرده‌ام با طرف ایرانی در ارتباط باشند تا از مواد پتروشیمی آنها در پالایشگاه سوریه استفاده کنیم. 

وی در پایان تاکید کرد که سوریه برای بازسازی به کمک ایران به عنوان دوست واقعی نیاز دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اگر خودکفاییم پس این وضعیت بلبشو و بیکاری و تعطیلی کارخانجات و هزاران مشکل دیگه چیه؟معنی خودکفایی یعنی اینکه در مملکتو ببندی و دور خودت دیوار بکشی؟ کدوم کشور بجز کره شمالی این طرز فکر رو داره و به کجا رسیده؟
هر کسی کو ناموخت از روزگار
هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان