بازدید 5923
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تدپیکس سبزپوش در شروع پاییز/ بورس تهران رکورد جدید زد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه اول مهرماه ۹۸)، با افزایش ۹۳۶۷ واحدی معادل ۳.۱۰ درصد به رقم ۳۱۱ هزار و ۴۷۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۰۴ واحدی به رقم ۴ هزار و ۱۲۱ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۲۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 23 September 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه اول مهرماه ۹۸)، با افزایش ۹۳۶۷ واحدی معادل ۳.۱۰ درصد به رقم ۳۱۱ هزار و ۴۷۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۰۴ واحدی به رقم ۴ هزار و ۱۲۱ واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی از شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۵۱۷ واحدی معادل ۳.۱۰ درصد به رقم ۸۳ هزار و ۷۱۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۱۶۵ واحدی معادل ۲.۴۷ درصد، عدد ۹۰ هزار و ۱۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۴۴۹ واحدی معادل ۲.۴۷ درصد به رقم ۶۰ هزار و ۲۵۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۱۰۱ واحد افزایش معادل ۲.۹۰ درصد را رقم زد و به سطح ۳۵۸ هزار و ۷۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۷۴۹ واحد افزایش معادل ۳.۰۷ درصد به رقم ۲۲۶ هزار و ۶۰۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۹۳۱۴ واحد افزایش معادل ۳.۱۵ درصد همراه بود و عدد ۶۳۲ هزار و ۳۳۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بورس
 

بیشتر بخوانید


در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۰۶۴ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۵۴۷ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۵۳۱ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۳۷۰ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۳۶۵ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۴۳ واحد و نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۲۸۵ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی شگل متعلق به گلتاش با ۱۹ واحد و نماد کبافق متعلق به معادن بافق با ۱۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۵ میلیارد و ۳۵۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۰ هزار و ۳۹ نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

به گزارش نبض بورس، امروز نماد‌های شیمایی با ارزش معاملاتی ۳۲۰.۲ میلیارد تومانی بیشترین نقدینگی بازار را به خود اختصاص دادند و پس از آن‌ها نماد‌های خودرویی با ۲۲۳.۲ میلیارد تومان و بانکی‌ها با ۲۱۶.۲ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملاتی را ثبت کردند و بیشترین حجم معاملات با ثبت رقم یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون برگه سهم در نماد‌های بانکی رقم خورد.

عرضه و تقاضا

در جریان معاملات امروز نماد‌های بیمه آسیا (آسیا)، پتروشیمی نوری (نوری)، سیمان فارس و خوزستان (سفارس)، قند ثابت خراسان (قثابت)، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه)، گروه صنعتی بارز (پکرمان) و نوش مازندران (غنوش) با بیشترین صفوف خرید و تقاضا مواجه شدند و در مقابل نماد‌های لوله‌وماشین‌سازی‌ایران (فلوله) صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه ۱ (سپاس) صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند)، معادن بافق (کبافق)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، تولیدمحورخودرو (خمحور) و صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲) با بیشترین صفوف عرضه و فروش همراه بودند.

رفت و آمد‌های بازار

در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. سرمایه گذاری صنعت بیمه (وبیمه) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، حق تقدم شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان (لوتوسح) با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) پس از برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره، تامین ماسه ریخته گری (کماسه) پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی وعادی به طور فوق العاده بازگشایی شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت لیزینگ‌خودروغدیر (ولغدر ۱) و لبنیات‌کالبر (غالبر ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر و سرمایه گذاری صنعت بیمه (وبیمه ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. متوقف شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
بورس بزودی وارد کانال 350هزار میشود
هر چقدر شفافیت صورت های مالی شرکت ها بیشتر شود و در زمان مقرر ارائه شود ، ریسک سهامدارن کاهش میابد و بازار رشد معقول خواهد داشت.
برای خرید و فروش با مطالعه وارد شوید تک سهم نشوید و سبد سهام داشته باشید و در قیمت مناسب وارد شوید
ماشالله به قدرت عددسازی
بورس های کل منطقه ودنیا متاثرا بحران جهانی انرژی و احتمال شروع جنگ درمنطقه خاورمیانه نزولی شده بورس ایران همچنان رکورد میزنه !
بورس آینده خوبی داره به دلیل رونق تولید .....
حد اقل قیمت وپایه هر سهم دیگر 100 نیست بلکه 1000خواهد شد
مواظب باشید، این افزایش افسار گسیخته و غیرعادی خیلی مشکوک و خطرناکه.
به دلیل عدم وابستگی به خارج وافزایش رونق تولید وشفافیت صورتهای مالی هیچ جای شکی نیست وبورس ایران حالا حالا به به رشد خود ادامه میدهد مگر اجازه واردات داده شود وتولید داخلی بخوابد که اینم امکانش با این اوضاع وتحریمها در حد صفر هست یک مثال ساده اجازه لوازم خانگی خارجی تا دوسال داده نشده وواردات ممنوع است خوب معلومه باعث میشودتولید داخلی رونق بگیرد وفروش بیشتر وافزایش سهم خواهد شد
با بیرون اومدن گزارش های مالی عمدتا مناسب از عملکرد شرکتها در شش ماه گذشته، بورس همچنان بهترین گزینه سرمایه گذاری در نیمه دوم سال است.
حباب عظیم بورس باوجودهمه حمایت هادیریازود تخلیه خواهدشد
اقتصادایران روزبه روز ضعیف ترمیشود بورس همچنان رکوردمیزند!!
اتهام زنی انگلیس وفرانسه وآلمان درمورد دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکوعربستان
بازهم یک خبر خوب ! که منجربه تکرار رشد ۹ هزارواحدی بورس خواهد شد !!!!
رکورد جدیدی در راهه برای تمام سهم ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها