بازدید 7675
۳

کارشناسی پنالتی دریی: اشتباه بزرگ بنیادی فر+عکس

کد خبر: ۹۲۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 23 September 2019

پرسپولیس باز هم، دربی را با یک گل و یک پنالتی از دست رفته حریف پیروز شد. با این تفاوت که این بار، اولین صحنه مهم بازی پنالتی استقلال بود.

به گزارش تابناک ورزشی، موعود بنیادی‌فر، دقیقه 26 بازی برخورد شجاع خلیل‌زاده و داریوش شجاعیان در محوطه جریمه پرسپولیس را پنالتی گرفت. علی کریمی هم پنالتی را زد و بیرانوند مهار کرد. صحنه‌هایی که به نظر می‌رسد، مجموعه‌ای از تصمیمات عجیب بوده‌اند.

در دو زاویه‌ای که دوربین‌های تلویزیونی نشان دادند، برخورد جدی بین خلیل‌زاده و شجاعیان دیده نمی‌شد. آن‌ها پشت محوطه جریمه، تنه به تنه شدند و اگر داور این برخورد را خطا گرفته باشد هم، پنالتی نبوده است.

بعد از ورود به محوطه، خلیل‌زاده به زمین می‌خورد و برخوردی با شجاعیان ندارد. نوید مظفری، کارشناس داوری هم به سایت نود گفت پنالتی که بنیادی‌فر اعلام کرده، اشتباه است.

اشتباه دوم بنیادی‌فر، بعد از زده شدن ضربه پنالتی بود. در لحظه زدن پنالتی کریمی، چند خطای همزمان انجام شده است. هر دو پای بیرانوند، کاملا از محوطه خارج شده و او بیش از حد از دروازه بیرون آمد. داور به همین دلیل، باید پنالتی را تکرار می‌داد. مرتضی تبریزی و یکی دو بازیکن پرسپولیس هم قبل از ضربه، وارد محوطه شده‌اند و اگر پنالتی گل می‌شد هم بنیادی‌فر باید آن را مردود می‌کرد.

بنیادی‌فر و کمک‌هایش، نه بخاطر خروج بیرانوند پنالتی را تکرار کرد و نه خطای تبریزی، که زود وارد محوطه شد و ضربه ریباند زد را گرفت. مظفری می‌گوید تصمیم درست، تکرار پنالتی بوده است.

تیم داوری مسابقه تا پایان بازی، تصمیمات جنجالی زیادی داشت اما مهمترین آن، صحنه‌ای بود که هم پرسپولیسی‌ها بخاطر گرفتن این پنالتی و هم استقلالی‌ها بخاطر تکرار نکردنش، می‌توانند به آن معترض باشند.

سایت برنامه نود

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
در تصویر ارایه شده توپ از نقطه پنالتی جابجا شده و نمیتوان گفت حرکت بیرانوند و چند بازیکن دیکه به داخل محوطه جریمه خطا بوده است
تیم فقط اول تیم ملی
دوم تراکتور
سوم سپاهان

بازی دیروز بسیار ابتدایی و ضعیف بود
جوک سال: تکرار پنالتی اشتباه!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار