بازدید 14375

سیر تا پیاز اخذ ویزای کانادا + نحوه پیگیری جواب ویزا

یکی از مواردی که این روزها پرسش بسیاری از متقاضیان ویزای اقامتی کانادا است نحوه پیگیری از جواب ویزای کانادا است. باید گفت به خاطر نبود سفارت این کشور در شهر تهران موجبات لزوم مراجعه متقاضیان این ویزا به کشورهای اطراف از جمله ترکیه فراهم برای گرفتن جواب ویزای خود فراهم آمده است. مسلما وجود چنین شرایطی باعث سردرگمی شدید ایرانیان می شود.
کد خبر: ۹۲۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 21 September 2019

ویزای کانادا و پروسه اخذ ویزا

یکی از مواردی که این روزها پرسش بسیاری از متقاضیان ویزای اقامتی کانادا است نحوه پیگیری از جواب ویزای کانادا است. باید گفت به خاطر نبود سفارت این کشور در شهر تهران موجبات لزوم مراجعه متقاضیان این ویزا به کشورهای اطراف از جمله ترکیه فراهم برای گرفتن جواب ویزای خود فراهم آمده است. مسلما وجود چنین شرایطی باعث سردرگمی شدید ایرانیان می شود.  

ما در این مطلب خود سعی می کنیم با نوشتن جزئیاتی راجع به ویزای کانادا به برخی از پرسش های رایج در این باره پاسخ دهیم.

نحوه پیگیری جواب ویزای کاناد

درباره نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا چه می دانید؟

همانطور که می دانید کانادا یکی از کشورهای محبوب و دوست داشتنی در میان ایرانیان است که هرساله متقاضیان بسیاری را به منظور دستیابی به اهداف مختلف به سمت خود می کشاند. این دسته از افراد همواره نسبت پیگیری جواب ویزای کانادا مشتاق هستند و دلشان می خواهد هرچه سریع تر نسبت به اخذ و دریافت آن اقدام کنند. در این میان عده ای از افراد هستند که به خاطر مشکلاتی نظیر نداشتن تمکن مالی، وجود نقایصی در پرونده و یا حتی جعلی بودن مدارک با ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا مواجه می شوند. آیا می دانید در چنین شرایطی چاره کار چیست؟ باید گفت توضیحات بسیاری درباره اینکه اگر با ریجکت شدن جواب ویزای کانادا مواجه شدیم چه کاری انجام دهیم و یا اینکه چه دلایلی ممکن است باعث به وجود آمدن چنین شرایطی شوند وجود دارند که در ادامه مطلب به توضیحاتی دراین باره نیزخواهیم پرداخت. به طور کلی متقاضیان به دو شیوه نسبت به پیگیری جواب ویزای کانادا اقدام می کنند.

نحوه پیگیری از جواب ویزای کانادا به روش آنلاین

پیگیری جواب ویزای کانادا به روش آنلاین یکی از شیوه های رایجی است که به مراتب بسیار آسان تر از سایر شیوه های دیگر است. در چنین روشی هر متقاضی در ابتدا نسبت به اخذ ویزای اقامتی این کشور اقدام به عمل می آرود. برای انجام چنین کاری اولین گام این است که هر فرد متقاضی  یک حساب کاربری برای خود ایجاد نماید تا از این طریق بتواند به سایت رسمی سفارت کانادا مراجعه نموده و با درج شماره پیگیری و سایر مشخصات مربوطه در جریان تمامی پروسه های مربوط پرونده خود قرار گیرد. مسلما با استفاده از این روش به منظور پیگیری جواب ویزای کانادا بسیار آسان تر است و میزان اطلاع نشدن از به روزرسانی پرونده را به حداقل ممکن می رساند.

پیگیری جواب ویزای کانادا به روش مراجعه حضوری

پیگیری جواب ویزای کانادا به روش مراجعه حضوری اندکی از شیوه آنلاین دشوارتر است و معمولا متقاضیان را در روند اخذ ویزا با مشکلاتی مواجه می کند. همانگونه که از نامش مشخص است در این روش فرد متقاضی با مراجعه به دفاتر بیومتریک نسبت به پر کردن فرم های اخذ ویزای اقامتی خود اقدام می کند. در واقع این گونه دفاتر پل ارتباطی برای دسترسی هرچه سریع تر داوطلبان اخذ ویزای کانادا با سفارت این کشور معرفی می شوند.

همه چیز درباره ریجکت شدن جواب ویزای کانادا

ریجکت شدن جواب ویزای کانادا از جمله مسائلی است که خواه ناخواه ممکن است برای هر کسی در رابطه با اخذ ویزای اقامتی پیش آید. این اتفاق تا حدود بسیاری هم ناراحت کننده است دقیقا در شرایطی رخ می دهد که یک فرد متقاضی از مسافر، دانشجو گرفته تا بیزینس منی که قصد سرمایه گذاری دراز مدت در کانادا را دارد برای آینده خود در این کشور برنامه ریزی کرده و پس از طی کردن مراحل درخواست اخذ ویزا، بی صبرانه منتظر آن هستند.

در حالت کلی چند عامل وجود دارند که همواره در ریجکت شدن یا همان رد شدن جواب ویزای کانادا نقش مبرهنی ایفا می کنند. این عوامل حتی با وجود طی نمودن تمامی مراحل درخواست ویزا و برخورداری از تمکن مالی و صرف هزینه های بسیار دامنگیر فرد متقاضی شده و در نهایت موجبات از بین رفتن انگیزه وی از سفر به کانادا را فراهم کند. از جمله مهم ترین این عوامل عبارت اند از:

  • تردید افسر سفارت کانادا در رابطه با بازگشت فرد متقاضی به کشور مبدا پس از اتمام مهلت ویزای خود
  • تردید درباره انگیزه فرد متقاضی از سفر به کانادا
  • ضعیف بودن سابقه فرد متقاضی از سفر کردن به کشورهای خارجه
  • عدم تمکن مالی فرد متقاضی برای سفر به کانادا
  • ناقص بودن مدارک مالی فرد متقاضی و دارایی های وی در کشور مبدا
  • نداشتن پیوندهای قوی خانوادگی فرد متقاضی در کشور مبدا

شاید هر یک از این عوامل در همان نگاه اول، به تنهایی و به نوبه خود عوامل قانع کننده ای برای رد کردن جواب ویزای کانادا نباشند. اما تردید در هر یک از آن ها از سوی اداره سفارت کانادا و کارگذاران آن، به راحتی موجب می شود تا این جواب رد شده و فرد متقاضی را از رفتن به این کشور خوش آب و هوا و مرفه باز دارد.

نحوه اعتراض به ریجکت شدن جواب ویزای کانادا

آیا از نحوه اعتراض به ریجکت شدن جواب ویزای کانادا مطلع هستید؟

ریجکت شدن یا همان رد شدن جواب ویزای کانادا از جمله اتفاقاتی است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد و به عبارتی عامیانه اتفاقی است که افتاده و چاره ای برای آن نیست. اما آیا در حقیقت هم این گونه است و کاری نمی توان کرد؟ آیا روزنه ای امیدوار کننده وجود ندارد که بتوان از وقوع این اتفاق دردناک پیشگیری کرد؟ درست است که ریجکت شدن جواب ویزای کانادا از جمله مواردی است که در همان گام اول فرد متقاضی درخواست ویزای اقامتی کانادا را ناامید می کند اما باز هم روزنه هایی از امید برای جلوگیری از این اقدام وجود دارند و آن هم چیزی به جز اعتراض به این اقدام نمی باشد. البته ناگفته نماند این عمل نیز هم از لحاظ فرم و ساختار و هم از منظر محتوا و نگارش قوانین و ضوابطی دارد که بایستی تماما از سوی فرد متقاضی رعایت گردد.  در غیر این صورت هیچ گونه رسیدگی و بررسی از سوی کار گذاران اداره سفارت کانادا صورت نخواهد گرفت.

اولین اقدام در رابطه با اعتراض به ریجکت شدن جواب ویزای کانادا، آنالیز نمودن تمامی دلایل و عوامل رد شدن آن است. از آنجایی که تمامی عوامل در قالب یک نامه مرسوم به نامه ریجکتی برای فرد متقاضی ارسال می گردد از این رو وی بایستی پس از مطالعه کامل و دقیق نامه ریجکتی و آنالیز دلایل آن، نسبت به رد شدن ویزا اعتراض نماید.

وقت سفارت کانادا

اولین مرحله اخذ ویزای کانادا در خواست وقت سفارت برای تاریخ مورد نظر به جهت انگشتنگاری می باشد. برای گرفتن وقت سفارت کانادا اگر زمان کافی را ندارید میتوانید با کارشناسان ما به شماره های 7-02122360894 تماس بگیرید.کارشناسان کانادا ما برای مشاوره بیشتر در این زمینه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل