بازدید 12164

موافقت یمن با توقف حملات موشکی به صورت مشروط

کد خبر: ۹۲۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱ 20 September 2019
رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که به صورت مشروط حملات تلافی‌جویانه خود به داخل اراضی عربستان سعودی را متوقف می‌کند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مهدی المشّاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که این کشور به صورت مشروط حملات تلافی‌جویانه خود به داخل اراضی عربستان سعودی را متوقف می‌کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، مشاط شامگاه جمعه (۲۹ شهریور) که به مناسبت پنجمین سالروز پیروزی انقلاب ۲۱ سپتامبر این کشور سخنرانی می‌کرد، اعلام کرد که به نیابت از نیروهای مسلح یمن حمله به اهداف عربستان سعودی به وسیه موشک و پهپاد را متوقف می‌کند و امیدوار است که این کشور هم دست به اقدام متقابل بزند و حملات به یمن را متوقف کند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه هشدار داد چنانچه عربستان سعودی در مقابل این ابتکار عمل یمن به حملات خود علیه این کشور را متوقف نکند؛ یمنی‌ها حق دارند که به این تجاوزات و حملات متجاوزان پاسخ دهند.

او گفت: «تداوم جنگ عربستان سعودی علیه یمن چه بسا منجر به تحولات خطرناکی شود که ما نمی‌خواهیم اتفاق بیفتد».

مهدی المشاط گفت که «ما مطمئن هستیم که آسیب بزرگ در صورت تداوم جنگ هرگز از آن ما نخواهد بود بلکه بر عکس این کشورهای متجاوز هستند که بیشترین آسیب را خواهند دید».

او گفت که در صورتی که آتش‌بس فراگیر در یمن محقق شود، دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) مستقیما وارد مرحله گفت‌وگوهای جدی به منظور دست‌یابی به راه حل سیاسی همه‌جانبه خواهد شد و از این گفت‌وگو‌ها استقبال خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس