بازدید 29948

فاجعه رسانه ای برای عربستان با نشست خبری وزارت دفاع این کشور!

روز چهارشنبه، سخنگوی وزارت دفاع عربستان، در کنفرانسی خبری به حملات پهپادی اخیر انصارالله به تأسیسات نفتی آرامکو پرداخت و با کلی گویی و اتهامات تکراری، ایران را به دست داشتن مستقیم در این حملات متهم کرد؛ واکنشی که شاید بتوان از آن به واکنش منفعلانه و بدون نتیجه تعبیر کرد.
کد خبر: ۹۲۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵ 19 September 2019

روز چهارشنبه، سخنگوی وزارت دفاع عربستان، در کنفرانسی خبری به حملات پهپادی اخیر انصارالله به تأسیسات نفتی آرامکو پرداخت و با کلی گویی و اتهامات تکراری، ایران را به دست داشتن مستقیم در این حملات متهم کرد؛ واکنشی که شاید بتوان از آن به واکنش منفعلانه و بدون نتیجه تعبیر کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی، طی کنفرانس خبری، مدعی شد که ایران در حمله اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی دست دارد و نیز مدعی شد که حمله به تأسیسات عربستان سعودی، از یمن صورت نگرفته، بلکه از شمال منطقه خلیج فارس بوده است.

بر اساس ادعای این مقام نظامی سعودی، در حمله پهپادی اخیر، از سیستم موقعیت‌یابی دقیق و «جی‌پی‌اس» استفاده شده است. همچنین حمله به بقیق و خریص در امتداد حملات سابق است که ایران در ورای آن است. ایران در ورای حملات به غیرنظامیان در عربستان از طریق عوامل خود در یمن است. حمله به آرامکو از شمال و قطعا حمایت شده از سوی ایران بوده و عربستان شواهدی در دست دارد که نشان می دهد، حمله از یمن، آن گونه که بازوهای ایران مدعی هستند، انجام نشده است. تأسیسات هدف قرار گرفته خارج از دامنه پهپادهایی است که از مناطق حوثی ها که مسئولیت حمله را بر عهده گرفته اند، است.

سخنگوی وزارت دفاع عربستان در نمایشی مضحک، با نشان دادن بقایای موشک هایی که آرامکو در بقیق و خریص هدف قرار داده است، مدعی شد: ما شواهدی داریم که دخالت ایران در اقدامات تخریبی در منطقه از طریق عوامل خود را نشان می دهد. پهپادهای ساخت ایران از نوع دلتا-ونگ در حمله به آرامکو مشارکت کرده اند. پهپادی که آرامکو را هدف قرار داده، از شمال به جنوب پرواز کرده اند و از موشک های کروز نقطه زن یاعلی استفاده شده است. سپاه پاسداران ایران در فوریه گذشته اعلام کرده است که نوع پیشرفته از این موشک ها را دارد؛ پهپادهایی که به تأسیسات حمله کرده اند از سیستم موقعیت یابی پیشرفته استفاده کرده اند.

فاجعه رسانه ای برای عربستان با نشست وزرات دفاع این کشور!

وی در شوی تبلیغاتی، تصاویری از بقایای موشک های کشف شده نمایش داد که ادعا کرد، منشأ آن ایرانی است و ادعا کرد: ۲۵ پهپاد و موشک برای حمله به تأسیسات عربستان استفاده شده که سه موشک به اهداف خود برخورد نکرده است.

 بسیاری از ناظران، نشست خبری سخنگوی وزارت دفاع عربستان را یک فاجعه رسانه ای برای این کشور قلمداد می کنند؛ به چند دلیل؛

نخست: کلی گویی های وزارت دفاع عربستان بیش از هر چیز سردرگمی و ابهام این کشور در برابر حملات است. در واقع، ریاض نه توان اثبات مدعای خود و نه جزئیاتی از آن در اختیار دارد. به همین جهت بیانیه وزارت دفاع این کشور چیزی جز تکرار اتهامات واهی و کلی گویی نبود.

دوم: در بیانیه وزارت دفاع عربستان آمده است، حمله از شمال خلیج فارس و احتمالا از خاک ایران انجام شده است. با این حال، عنوان نشده که دقیقا از چه نقطه ای این موشک ها شلیک شده و پهپادها به پرواز درآمده اند. این نیز بخشی از کلی گویی های بدون شواهد متقن از سوی سعودی ها بوده است.

سوم: از سوی دیگر، سخنگوی وزارت دفاع عربستان به این مسأله اشاره نکرد که چرا پدافند هوایی این کشور که از پیشرفته ترین سیستم های پدافندی در جهان است، نتوانست در برابر این حملات کاری از پیش ببرد. در واقع، آن ها به ضعف دفاعی خود در برابر حملات هر چند محدود اشاره ای نکردند.

این موارد به خوبی نشان می دهد که چگونه کنفرانس خبری وزارت دفاع عربستان ناشی از انفعال و استیصال بوده و نه تسلط این کشور بر اوضاع نظامی و امنیتی خود و منطقه؛ بنابراین، این نشست خبری فاجعه ای برای دیپلماسی رسانه ای و دفاعی این کشور قلمداد می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳۶
چرا این موشک ها اصلا نسوختن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
اتیش نزدن بهشون استاد..
آمریکا بیشترین منفعت را از این حادثه برده ولی مثل همیشه انگشت اتهامش به سمت دیگریست و عربستانیها وقتی میبینند که اربابشان با اینکه ایران را متهم کرده اند ولی باز هم توانایی وارد شدن به جنگ با ایران را ندارد. شدیدا دچار یاس میشوند و این یاوه گوییها به خاطر افسردگی
و یاس آنهاست!!!
تابی جون ولمون کن تورو بخدا. بیخیال دادا
چه نتیجه گیری
شما هم که کلی گویی کردید ، بسیاری از ناظران
فاجعه ش چي بود دقيقا؟
این بابا فکر میکنه مرردم بیسوادن پهباد قدرت مانور داره و قابلیت هدایت بنابر این از هر چهار جهت میتونه به هدف حمله کنه چطور با قاطعیت میگه این پهبادها از شمال آمدن ؟ حتی موشک کروز هم قابلیت هدایت از جهات مختلف را دارد.
خودشونم میدونن از کجا خوردن. دارن علیه ایران در دنیا جوسازی میکنند. چرا تا قبل از آمدن ترامپ و بن سلمان این اتفاقات نمیفتاد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
اتفاقا نمیدونن از کجا خوردن.
حالا هرکی انجام داده خیلی مهم نیست، اما دامن زدن به اختلافات و متشنج کردن منطقه به سود هیچ کسی نیست.
انصافا اگه عرستان همین الان بذاره بمیره بهتره ! بابا چندتا پهپاد بلند شدند بدون هیچگونه مانعی قلب ارامکو رو ترکوندند یعنی اینقدر بیچاره ای که هیچ دفاعی نتونستی بکنی حداقل یکی رو ساقط می کردی جمع کن کاسه و کوزه ات رو غرب زده
این عربستان باید از صفحه روزگار محو بشه.
هر نوع حمله به ایران چه توسط آمریکا و اسراییل و چه توسط اعراب ، باعث میشه عربستان و امارات و این شیخک ها به عصر شترسواری برگردن .. درسته که ایران هم متحمل خسارت های زیادی خواهد شد ولی بطور مثال اگر فقط تاسیسات نفتی و آب شیرین کن های امارات و عربستان نابود بشن ، این دو کشور خیلی خیلی بیشتر از ایران صدمه خواهند خورد و بازنده نهایی جنگ ، اعراب خواهند بود و نه ایران چون ما ایرانی ها بعد ازسالها جنگ و تحریم و فشار اقتصادی و...چیزی برای از دست دادن نداریم .. اعراب باید از جنگ دوری کنن که در کاخ های شیشه ای نشستن
این حمله از طرف امریکاست زیرا نقض کار عربستانی ها را اونا میدونن و برای فروش تجهیزات جدید را در کوتاه مدت فراهم اوردند . و جالبتر اینکه لاشه های بهپاد ها را برای سفر پمپئو تو تلویزیون نشان میدند و یا وزیر دفاع بعد از ورود پمچئو به عربستان صورت میگیره . جالبتر از همه امریکا به یمنی ها هم میخنده که زود روی پهبادهای خود اسم گذاشتند و وزیر دفاع عربستان هم روی موشک های ما اسم گذاشت . خیلی مضحک بود و شبیه یک جوک
آخه خیار چمپر جای پدافند هوایی کاشتند. اونم 7 هزار میلیارد دلار...............
وای براین عربستان که با این مصاحبه اش اعلام نمود که قدرت ایران تا چه حدی است ...... یاعلی یاعلی یا علی تا خود مکه و مدینه به پیش ....به پیش
دقیقا کجاش مضحک بود خخخ
مرده شوی این وهابی ها رو ببره!!
تابناک تو که بیشتر از اون آدم کلی گویی کردی. :دی
عربستانی ها واقعا" چه پول هایی به جیب این غربی ها ریختند آخرش هم هیچی بیا خوب از ایران خرید کن که بهتره
تابناک این دلایلی که مطرح کردید تراوش ذهنی چه تحلیلگری بوده؟
فاجعه ، نمايش مضحك ، ادعاي تكراري .
برای رهایی مردم مظلوم عربستان از چنگال رژیم تبهکار و خونخوار سعودی باید تمام امکانات فراهم بشه.
شما باید الان به این پرسش جواب بدید که چرا هر وقت زمزمه گفت و گو میان ایران و آمریکا شنیده می شود حملاتی از این دست روی می دهد؟ مانند حمله به نفتکش ها همزمان با دیدار نخست وزیر ژاپن از ایران و الان هم حمله به پالایشگاه عربستان همزمان با بحث درباره احتمال دیدار رووحانی با ترامپ
چرا هیچکس به این فکر نمیکند که این حمله کار اسرائیل بوده؟! اولاً نتیجه این حمله کاملاً به نفع اسرائیل و آمریکاست ثانیاً سیستم دفاعی عربستان کاملاً در مشت آنهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
خوب حوثی ها حالا چرا گردن گرفتند؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
چون اگه کار اسرائیل بود،بود یمن نمی گفت ما زدیم
خوب که چی حالا چه کار میخواهید بکنید
عربستان را چه به جنگ و دفاع و امور نظامی اصلا درحد و قواره اینکارا نیستن جنگ یمن تتمه ابروی نداشته اونا رو بر باد داد
غافل گیر شدن بد بخت ها .امیدشون به سپر موشکی پاتریوت بود اونم نتونسته رد یابی کنه .انگار سامانه دفاعی عربستان تو حالت سکوت رادیوی بود.
در هر صورت ما نباید اجازه پرونده سازی و انشار اطلاعات اشتباه را بدهیم
دست از این تحلیلهای پوچ بردارید
اگه از ایران واقعا شلیک شده و روی خلیج فارس و این همه ناو و پایگاه امریکایی عبور کرده و رسیده باید از همه بیشتر امریکا نگران باشه که نتونسته تشخیص بده چون ممکنه جای ارامکو به ناوهای امریکایی میخوردن ! خیلی عجیبه اگه سپاه واقعا ریسک کرده باشه و از ایران شلیک کرده باشه ! چرا فیلم و مستندات از زمان پرواز نشون نمیدن !
من کارشناس یا صاحب نظر نظامی نیستم ولی تا آنجایی که از ظاهر پهپادها مشخص است توانایی انواع مانورها شامل دور زدن و فراز و فرود داشتن را مانند هواپیما دارند و می توان فرضا آنرا از جنوب پرواز داد و با یک چرخش مسیرش را 180 درجه تغییر داد که در این صورت مثل این سرهنگ را فریب داد.
گیریم که موشک ایرانی باشه چه دلیلی میشه برای اینکه ایران اون رو زده باشه. می تونسته به یمن فروخته باشه همونطور که همه سلاح هایی که شما استفاده می کنید و همه بمب هایی که سر مردم یمن می ریزید، ساخت امریکا و انگلیس و آلمان و غیره است یعنی با این استدلال امریکا یمن رو بمباران کرده و باید پاسخگو باشه. پس چرا میگه به من ربطی نداره من فقط فروختم.
هر اتفاقی می افته ما می انداریم گردن آمریکا اونا هم همین کار رو می کنند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی