بازدید 1895

تماس تلفنی پامپئو با عبدالمهدی

وزیر خارجه آمریکا در جریان تماسی تلفنی با نخست‌وزیر عراق به بررسی حملات پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو پرداخت.
کد خبر: ۹۲۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۶ 17 September 2019

وزیر خارجه آمریکا در جریان تماسی تلفنی با نخست‌وزیر عراق به بررسی حملات پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، دفتر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با عبدالمهدی تماس تلفنی برقرار کرد و در جریان آن دو طرف درخصوص دیدارهای آتی میان مسئولان دو کشور رایزنی کردند.

نخست‌وزیر عراق در جریان این تماس بر پایبندی کشورش به ممانعت از استفاده از اراضی‌اش برای انجام حملات علیه هر کشوری تاکید کرد.

پامپئو در جریان این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد: واشنگتن اطلاعاتی را در اختیار دارد که اظهارات دولت عراق درخصوص عدم استفاده از اراضی‌اش در انجام حمله به تاسیسات نفتی آرامکو را تایید می‌کند.

 دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی حملات اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان پرداختند.

عبدالمهدی در جریان این تماس تلفنی بر رویکرد عراق در راستای حفظ امنیت و ثبات و نیز دوری از هرگونه اقدامات تنش‌زا و ممانعت از استفاده از اراضی‌ خود علیه هر کشور همسایه تاکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد: عراق با سیاستش به دنبال ایفای نقش مثبت برای مهار بحران‌ها، خاتمه یافتن درگیری‌های کنونی منطقه و دور کردن جنگ از عراق و منطقه است.

دولت عراق عصر روز یکشنبه استفاده از اراضی‌ خود برای حمله به تاسیسات نفتی عربستان توسط پهپاد را رد کرد.

صبح روز شنبه تاسیسات نفتی شرکت آرامکو واقع در شرق عربستان مورد هدف حملات پهپادی قرار گرفت و پالایشگاه‌های این شرکت در دو منطقه "بقیق" و "خریص" دچار آتش‌سوزی شد. نیروهای انصارالله یمن نیز حمله به این تاسیسات نفتی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این عملیات توسط ۱۰ پهپاد انجام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی