بازدید 9538

استنکاف چشمگیر و دور از انتظار پزشکان از اجرای قانون!

مهلت در نظر گرفته شده برای نام نویسی در سامانه صندوق فروش، یکی، دو روز است که پایان یافته و موعد آغاز به کار آن از هفته بعد اعلام شده است که با توجه به آمار استنکاف ۸۰ درصدی مشمولان از نام نویسی در سامانه این طرح، به نظر می‌رسد به شروع ماجرایی جدید گره خواهد خورد؛ ماجرایی از جنس تشکیل انبوه پرونده‌های تخلف.
کد خبر: ۹۲۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵ 16 September 2019
تابناک اجتماعی -
با پایان یافتن آخرین مهلت پیوستن فعالان بخش درمان به سامانه صندوق فروش، آمار و ارقام حکایت از استنکاف چشمگیر این قشرها از این طرح قانونی دارد.

به گزارش «تابناک»؛ آن گونه که علی رستم‌پور، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی خبر می‌دهد، تنها ۲۰ درصد از مجموعه فعالان بخش درمان، اعم از صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی به سامانه صندوق فروش مراجعه و در آن نام نویسی کرده‌اند.

صاحبان مشاغلی که بر اساس بند الحاقی تبصره‌ای ذیل یکی از مواد قانون بودجه سال جاری و در راستای اجرای «قانون مالیات‌های مستقیم» مصوب اسفندماه سال ۱۳۶۶، موظف شده‌اند به سامانه صندوق فروش متصل به سازمان مالیات کشور بپیوندند، ولی آشکار و غیرآشکار با این قانون مخالفت کرده و می‌کنند.

نکته جالب توجه در این ماجرا آنجاست که پرچم این مخالفت در دست پزشکان است و استدلال ایشان برای مخالفتشان، تبعیض آمیز بودن مصوبه است؛ اینکه چرا مصوبه تنها ایشان را مشمول دانسته و با باقی مشاغل کاری نداشته است؟ استدلالی اشکال دار و عجیب که از زبان رئیس سازمان نظام پزشکی نیز بیان شده است.

این در حالی است که بر اساس قانون بودجه، این طرح افزون بر پزشکان، مشاغل دیگری را نیز در بر می‌گیرد و علاوه بر آن، قرار است در آینده شامل همه مشاغل شود تا قانون مالیات‌های مستقیم ـ که اکنون در سایه بانکداری الکترونیک، شرایط برای اجرای آن فراهم‌تر از هر زمانی است ـ کامل اجرایی شود.

افزون بر این، اگر بدانیم این طرح باید از آغاز سال جاری اجرایی می‌شد، ممانعت از اجرای آن عجیب‌تر هم به نظر می‌رسد؛ با این یادآوری که اجرای مصوبه مجلس به دلیل آنچه فراهم نبودن زیرساخت‌ها بیان شده و همچنین پیرو درخواست استمهال جامعه پزشکی، نیم سال به تعویق افتاده و قرار است از ابتدای مهرماه اجرایی شود.

البته وفق اعلام مسئولان، مهلت در نظر گرفته شده برای نام نویسی در سامانه صندوق فروش، یکی، دو روز است که پایان یافته و موعد آغاز به کار آن از هفته بعد اعلام شده است که با توجه به آمار ارائه شده، به نظر می‌رسد به شروع ماجرایی جدید گره خواهد خورد؛ ماجرایی از جنس تشکیل انبوه پرونده‌های تخلف.

این را می‌شود از سخنان اخیر مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی دریافت که تأکید کرده، «مبارزه با فرار مالیاتی» از برنامه‌های کلیدی سازمان متبوعش است و یادآوری کرده: «کلیه ارکان نظام نیز بر جدیت برخورد با مصادیق فرار مالیاتی اجماع دارند، لذا از تمامی ظرفیت‌های قانونی در راستای برخورد قاطع با مرتکبان فرار مالیاتی استفاده خواهد شد.»

وی با اشاره به ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم که موارد جرم مالیاتی را مشخص و مجازات‎ خاصی نیز برای مرتکبان آن در نظر گرفته، افزود: «بدیهی است در صورت شناسایی موارد مربوط به فرار مالیاتی و یا اطلاع رسانی شهروندان در این خصوص، با مرتکبان فرار مالیاتی برابر قانون برخورد خواهد شد و اصل بر اجرای قانون از سوی تمامی افراد جامعه و تحقق عدالت مالیاتی است.»

اظهاراتی که با توجه به استنکاف ۸۰ درصد مشمولان این طرح از ثبت نام در سامانه، می‌شود فرجامش را حدس زد؛ فرجامی از جنس اعتراضات مردمی به عدم نصب پایانه‌های فروش در مراجعه به مشاغل مشمول این طرح که شماره تلفن ۱۵۲۶ در سازمان امور مالیاتی کشور به دریافت گزارش‌ها در خصوص آن اختصاص یافته است.

مقدمه چینی برای اجرای طرحی که پزشکان یکی از مشمولان اجرایش هستند؛ همان‌هایی که برخی شان مدتهاست در مطب هایشان کارتخوان ندارند و مراجعان پرشمارشان را مجبور به پرداخت نقدی حق ویزیت می‌کنند و جامعه پزشکی را در معرض اتهام فرار مالیاتی قرار داده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۱
به احتمال فراوان این قشر خط دارن می گیرن تا از این فرایند استنکاف کنن
قانون باید با جرایم سنگین به سراغ جنین افرادی رفت
پاسخ ها
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
چرا رو کارت خوان گیر کردید و شلوغش می کنید؟!
دو تا کار انجام بدید حله
اول ممنوع الخروجشان کنید
دوم به همه حسابها، اموال و دارایی هایشان مالیات سنگین ببندید
نتیجه اون میشه تمکین ۹۹.۹۹ درصدی به قانون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
همین که پزشکان بدهکار مالیاتی ممنوع الخروج بشن، حساب کار دست بقیه میاد که از جیب ملت برداشت نکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
خیلی هاشون هم که کارتخوان دارند چندتا کارتخوان و به اسم افراد متفرقه هست تا رد گم کنند.اینکه ایران در تعداد کارتخوان نسبت به جمعیت رتبه اول رو در دنیا داره خودش معمایی هست.اونهم در حالی که از لحاظ مبالغ جابجا شده بین کشورهای مهم آخر هست
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
مطبشونو ببندین، برین تو صف درمانگاه دولتی، نمیشه هم خدارو بخواین هم خرما! پزشک متخصص دم دستتون هر وقت اراده میکنین،مجانی هم تمومش کنین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
هروقت همه اصناف ازجمله وکلا اینکار راکردندماهم انجام میدهیم
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
آآسنان قدس و هنر پیشه ها هم باید با کارتخوان کار کتتد.
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
تازه کارت خوان هم دارن ولی شماره کارت میدن و میگن بعدا کارت به کارت کن این اتفاق واسه خودم تو دندان پزشکی افتاده این یعنی اینکه همه جوره راه فرار از قانون رو بلدن آدم نمیدونه با این حریص و دندونگرد چیکار باید بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
نسخه ها رو الکترونیکی کنین و اون وصل کنین به اداره مالیات، تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
بهترین کار اینه که ظرفیت رشته های پزشکی را افزایش بدن تا با زیاد شدن پزشکان و افزایش رقابت بین انها و کاهش درامدهای باداورده قدرت مافیایی این قشر از بین بره. ما باید به فکر خشک کردن ریشه های این مافیا باشیم وگرنه هر روز یک مشکل ایجاد می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
تنها راهکار نابودی مافیای سفید پزشکی افزایش ورودی رشته های پزشکی و افزایش رقابت بین انهاست. اگه درامدهاشون معمولی بشه مثل بقیه ادم های معمولی تو کشور رفتار خواهند کرد
"اظهاراتی که با توجه به استنکاف ۸۰ درصد مشمولان این طرح از ثبت نام در سامانه، می‌شود فرجامش را حدس زد. فرجامی از جنس اعتراضات مردمی به عدم نصب پایانه‌های فروش در مراجعه به مشاغل مشمول این طرح که شماره تلفن ۱۵۲۶ در سازمان امور مالیاتی کشور به دریافت گزارش‌ها در خصوص آن اختصاص یافته است"

باز هم مردم؟! مگر این حضرات پروانه کسب ندارن؟! مگر اونهائی که در طرح شرکت کردن مشخص نیستن؟! چرا الباقی رو 1 بار برای همیشه نقره داغ نمیکنید؟!
همیشه مردم باید بیان گزارش بدن؟! پس این همه سازمان عریض و طویل دقیقا چکار دارن میکنن؟!
من مباحثه تلویزیونی رئیس سازمان امور مالیاتی رو که چند شب پیش با حضور یکی از اعضای مجلس بود دیدم و خیلی برام جالب بود که چنان خوشحال از اجرای این قانون بود که انگار تاکنون جلوی ایشان را گرفته بودند و تخلف تماما از سمت جامعه مالیات پرداز بود از از طرف سازمان امور مالیاتی. پاسخ بدهند مودی را می شناسی که مثلا سازمان گفته مالیاتت ۵ میلیون تومان است و پرداخت نکرده باشد. سازمان همان سازمان و مردم همان مردم هستند فقط تفاوت در این است که تا سال گذشته بخش کمتری از بودجه مملکت توسط مردم تامین می شد حالا بخش بیشتری و دولت تماما دستش را در جیب ملت کرده. اگر قرار است تمام قوانین مثل غرب باشد پس حداقل اجازه دهید مثل غرب زندگی کنیم.بعد باید منتظر باشیم تا بهمون بگن چه کسی رو انتخاب کنیم چه کسی رو انتخاب نکنیم.
پشت این همه هجمه علیه پزشکان چه کسانی هستد؟ من ازروزاول تاسیس مطب کارتخوان دارم، وقتی به سایت سازمان میریم وصل نمی‌شود به اداره میریم میگن به مامربوط نیست مشکل خودتان است، میگیم باهزینه مابیایید این مشکل را برطرف کنیم کسی پاسخگو نیست، افکارعمومی رابسیج کرده اند برعلیه ما، اگرصداقت واعتمادازجامعه رخت بربندد همه ضررمیکنیم، بیایید ای مشکل خودساخته راحل کنید بیخود اتهام نزنید، دوداین کارها به چشم بیماران میره، انصاف چیزخوبیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
دمتون گرم، اما واقعیت اینه که پزشکا خودشون جامعه رو بدبین کردن. علاوه بر اینکه تعداد کمی از همکارای شما تو این عصری که همه چی الکترونیکه، کارتخوان دارن، این همه مقاومت و نامه و اعتراض به این قانون هم مزیده برعلته که حتما برخی پزشکا ریگی به کفش دارن. وگرنه به جای مقایسه خودشون با یه سری دلال و زالوی اقتصادی چرا خودشون رو با کارمندی که قبل دریافت حقوقش مالیاتش کسر میشه، مقایسه نمی کنن.
شخصا تو این چند ساله که بخاطر بیماری پدر و مادر خیلی از این مطب به اون مطب رفتم، فقط یه مطب بود که کارتخوان داشت. اونم با این وضع که اول کارت و رمز رو از بیمار می گرفتن و در انتها کارت می کشیدن. همینقدر توهین آمیز!
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
قابل توجه شما پزشک محترم و سایر پزشکان محترم : مالیات پرداختی کارمندان و کارگران کشور در سال 97 مبلغ 12 هزار میلیارد تومان، مالیات پرداختی کلیه اصناف کشوردر سال 97 که پزشکان نیز جزء آنها هستند 6 هزار میلیارد تومان بوده. این در حالی است که مالیات پرداختی پزشکان کشور سهم ناچیزی از کل پرداختی مالیات اصناف را شامل شده و به نحو اعجاب آوری در قیاس با مالیات پرداختی کارمندان و کارگران حقوق بگیر کشور مبلغی بسیار ناچیز و غیر قابل ذکر می باشد. از باب روشن تر شدن ذهن شما قابل ذکر است حدود 90% از پزشکان کشور در سال 1397 یا مالیات نپرداخته اند و یا هر یک زیر پنج میلیون تومان مالیات پرداخت کرده اند و حدود 10 درصدی نیز که مالیات پرداخته اند مبلغ پرداختی مالیات شان در قیاس با مالیات حقوق کارمندان و کارگران کشور مضحک و غیر قابل باور است( کمی بیشتر از 1% ). آخر پزشکان شریف فرار مالیاتی تا کی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
کسی بیکار نیست جامعه را نسبت به شما بدبین کنه. این خود شمایید که باعث این بدبینی شدین. با انحصاری که در بازار خدمات سلامت ایجاد کردید صاحب درامدهای میلیاردی شدید و برای حفظ موقعیتتون هر کاری می کنید. انتظار دارین جامعه هم نسبت به شما بدبین نشه؟
جدیدا همه کارتخوانشان خراب است، پزشک متخصص زنان با ویزیت ۵۷ هزار تومانی کارتخوانش خراب است، بنده خدا پول ندارد درستش کند. واقعا آدم می ماند، اینهمه حرص و طمع دنیا برای چه. ببین سلامتی ما دست چه کسانی افتاده، باید یک فکری به حال بی اخلاقی در جامعه پزشکی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
دوست عزیز مشکل از پزشکان عزیز نیست مشکل از اینه این مول ها جمع میشه که یه عده اختلاس کنن
دست پزشک ها درد نکنه مگه مالیاتی که از پزشک ها می خواهید بگیرد خرج مردم می شه؟؟ صدا البته که حقوق های نجومی بستگان و آشنایان و فرزندان تامین می شه پس آفرین به پزشک ها که زیر بار نرفتن من یک توصیه به پزشکان محترم دارم اگر دستگاه کارتخوان در مطب گذاشتید به مردم بگید اگه نقدی پرداخت کنند ۱۵ درصد حق ویزیت تخفیف داده می شه اینجوری هم کارتخوان نصب کردین هم مالیاتی که قراره بشه حقوق نجومی و اختلاس ، مستقیم به جیب مردم می ره و مردم هم دعاتون می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
بنده خدا تمام ناراحتی و زیر و رو کشیدن اینها از دادن همین ۱۵ درصدی است که شما می فرمایید وگرنه ما که در ایران مالیات ۵۰ درصدی نداریم.
خدایا روا مدار که گدا معتبر شود
پاسخ ها
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
احسنت مواظب باش معتبر نشی
مگر عدم رعابت قانون جرم نمی باشد؟ پس چرا پزشکانی که قانون را رعایت نمی کنند و در واقع مرتکب جرم می شوند را بازداشت و محاکمه نمی کنند؟ مگر خون پزشکان رنگین تر است؟
پاسخ ها
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
پزشکان باهوش و سختکوش هستند
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
زیاد شلوغش نکن. ظاهرا شما قانون خودتون رو دارید. اگه قانون رو نمیدونی بدون که اولا همین تبصره پایانه های فروش هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده دوما جریمه اینکار طبق قانون ۲ درصد جریمه است نه بازداشت و اعدام غیره که شما عاشقید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
من بعنوان یه ایرانی ترجیح می دم پول مالیات بده تو جیب پزشکان تا بده تو جیب آقازاده ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
دوستی که دوست داره پول مالیات بره تو جیب پزشکان تا اقا زاده ها. ایا میدونی همین پولی که می ره تو جیب پزشکان تبدیل میشه به ده ها خونه و مغازه که در مالکیت یک نفر قرار می گیره. و این یعنی مردم عادی نخواهند توانست صاحب خانه و ... بشن.
بهترین دستتاورد مالیات از بین بردن تضاد طبقاتی با گرفتن بخشی از درامد ثروتمندان است بحث خرج کردن این مالیات مبحث دیگری است که صد البته باید در مسیر درست هزینه بشه
کارمندان و کارگران و مالیات می دن خوب پزشکان بقیه اصناف هم اضافه می شن ولی واردکنندگان و صادر کنندگانی که پشت کارتهای بازرگانی دیگران قائم شده اند همیشه از مالیات معاف بوده اند و کلی هم ثروت اندوزی می کنندبه پشتوانه و لطف اتاقهای بازرگانی
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
واقعا چرا فکر می کنید پزشکان مالیات نمیدن؟
امروز ۵۰ هزارتومان فقط برای دیدن آزمایش از خانمم گرفتن ،،،،
پاسخ ها
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
نوش جونشون
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
نوش جون اون پزشک تا ۴۵ سالگی درس خونده و کشیک بوده حقشه پنجاه تومن بیشتر بگیره البته اگه پزشک حاذقی است و به طباطبتش اعتقاد دارین و گرنه اصلن نرین پیشش
مرد نگهبان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
خوب میخواستی خودت زحمت بکشی درس بخونی و در طی دوران رزیدنتی شب و روز تو بیمارستانها بیگاری کنی و کشیک بدی و از این و اون حرف بشنوی و هزار کوفت و زهر مار دیگه که بتونی جواب آزمایش را هم خودت بخونی منت دکتــــــرها را که نکشی عزیز دل برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
بله رسم شده یک بار ویزیت میگیرن و آزمایش مینویسن و دوباره برای دیدن آزمایش و نوشتن دارو هم ویزیت می گیرن!
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
حقشون بوده وقت گذاشتن و گاملا قانونی و منطقیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
ایشالا این پولهای غیر منصفانه سرطان بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
دوستانی که به اون پزشک حق می دن به این دلیل که درس خونده زحمت کشیده و از این دست مزخرفا. شما اگه اجازه بدی خیلیا حاظرن اون درسا را بخونن و زحمتا را بکشن تا به موقعیت شما برسن. طرف با پول خودش میره خارج درس میخونه اجازه کار تو ایران را نمی دین بهش. خوب چرا اجازه نمی دین هر کی دوست داره بیاد تو این حرفه کار کنه و مردم تصمیم بگیرن که پیش کدوم پزشک برن؟ در ضمن باهوش بودن دلیل بر این نمی شه که خون ملت را بمکین کما اینکه با صرف میلیونها پول برای کلاس کنکور و معلم خصوصی و. ... قبولی تو کنکور هم نشان دهنده هوش بالای کسی نیست
برخی پزشکان گویا توهم دارند خونشان از بقیه مردم رنگین تر است و باید با آنها متفاوت رفتار شود. دست از این کبر و غرور بردارید. دو تا پزشک متخلف را حبس و شلاق بدهید تا بقیه حساب کار دستشان بیاید.
پاسخ ها
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
خب باهوش تر و سخت کوش ترند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
چرا شلاق؟شلاق خیلی انسانیه،اعدام،فقط اعدام!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
خونشون از بقیه رنگی تر نیست ولی خدایی بیشتر تلاش کردن تا اون کنکور وحشتناک رو پشت سر گذاشتن...
ناشناس
| Canada |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
شلاق به خاطر عدم‌ نصب کارتخوان؟ حالت خوبه یا بیماری روحی داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
خیلی هاشون با سهمیه قبول شدن
پزشکان فقط تحصیلات عالی دارند انچه بنام فرهنگ شناخته میشود در این جماعت بندرت دیده میشود جالب است در تمام زمینه ها هم اظهار فضل میکنند و نظر کارشناسی میدهند یک کارگر ساده شهرداری یک بقال یک کفاش یک خیاط ووو مالیات میدهد این اقایان و خانمها جوری رفتار میکنند که گویی عالم و ادم به انها بدهکارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
اظهار فضل کردن در همه زمینه ها ربطی به پزشک بودن نداره...همه ایرانی ها همین جوریم.
ناشناس
| Canada |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
شما هم‌ که داری اظهار فضل میکنی!
من پزشكم در سايت هم كارت خوان را ثبت كردم ولي كسي نمداند كه بايد بعد اين كارت خوان جديد نصب كنيم ازكجا بگيريم چه فرقي با كارت خوان قبلي داره بانك كارت من خبري از پايانه فروش ندارد
طبق قانون افراد دارایی بدهی مالیاتی ممنوع الخروج میشوند اون لحظه که آقای ون آماده سفر نوروزی عازم فرودگاه میشوند و به یک باره از ممنوع الخروجی مطلع می شوند دیدنی است به به .....
حریف نمیشین زور‌ نزنید
مگه تینجا اروپا است که مالیات مهم باشه و‌فرار مالیتی جرم غیر قابل بخشش؟
نگذارید از قانون قرار کنند.
اگر پزشکان یک هفته کار نکنند کل وزارت اقتصاد و دارایی نابود می شه اما اگر کل وزارت دارایی تعطیل بشه هیچ اتفاقی نمیفته. این است تفاوت دوجایگاه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
کل مملکت تعطیل و آشوب میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
سخت در اشتباهید الان کشور همسایه ترکیه این معضل رو 6 سال پیش با برپیدن مطب پزشک و اجبار در ویزیت در کلینیک یا پلی کلینیک های بیمارستانی رفع کرده هم دکان داری تعطیل شده هم مالیات میدن هم درآمد مناسب دارن البته دندانپزشکان رو استثنا کرده چون خدمت لوکس تری حساب شده همین کار تو اروپا سالهاست انجام شده البته به جز کشورهای جهان سوم شغل پزشکی در تمام دنیا شغلیه مثل بقیه شغلها تافته جدا بافته هم نیست من هیچ غرضی به جامعه پزشکان ندارم خودمم عضو
کوچکی از جامعه سلامت درحوزه تولید

مالیات هم میدم
راهش اینه وزیر بهداشت پزشک نباشه اونجا وزارت خانه است یا انجمن صنفی که پزشک راس اموره باید یک مدیر باسواد و صاحب تجربه نوسازی کل وزارت عریض و طویل بهداشت قرار بگیره که فکر مردم باشه نه همکارهاش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
مرد یا زن حسابی این چه افتخاری داره که شما اعتصاب کنین مملکت فلج میشه. الان صنف فنر زن ها و باز کننده های لوله فاضلاب هم یک هفته کار نکنن مملکت را گند بر میداره
سلام خسته نباشید
یک چلوکبابی قدیمی باز سازی شده هست که سر ظهر مشتریان صف میبندند داخلش! همیشه میگه بروید از عابر بانک پول نقد بگیرید!! اوندفعه گفتم می خواهی مالیات ندی که بنده خدا خشکش زد و دست و پاش و گم کرد و اونطور که اون لاتی به مشتری می گفت برو پول بگیر فکر نمیکرد رک بهش بگم!!! گفت نه! ماندم مسولین نظارتی کجا مشغول هستن که این موضوعات رو نظارت نمی کنند!!!
پاسخ ها
Sep
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
خوشبحال شما که اینقد پولداری میتونی بری چلوکبابی. حتما مالیات هم نمیدی.
والله منم بودم نصب نمیکردم قانونگذار اگه بجای 2 درصد جریمه 20 در صد درنظر میگرفت همون روز اول همه نصب میکردن. خیر سرشون قانون گذاشتن در ثانی نصب کارتخوان روش اخذ مالیات نیست چون هیچ صنفی اگه بدونه حسابش توسط سازمان رصد میشه نصب نمیکنه و اگه نصبم بکنه فقط جنبه نمایشیه و ازش استفاده نمی کنن.
تنها راهکار افزایش ضرایب مالیاتی پزشکان از رقم ناچیز 15 درصد به رقم بالاتری می باشد.
خنده دار اینه که ضریب مالیاتی مهندسان بیچاره (که البته همشون معافن) بالای 30 درصده ولی پزشکان عزیز 15 درصد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
از کی تا حالا ضریب مالیات رو از رو شغل مشخص میکنن پروفسور؟؟؟سال ۹۷ همه درامدای بالای ۱۶ میلیون ۳۵ درصد مالیات دارن..
اصغر جون سختکوشی و هوش فقط متعلق به شما نیست
میتونی ماشینتو تعمیر کنی؟
هرکسی تو یه رشته مهارت داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
اگه میشد بدون کنکور و ۱۰_۱۲سال درس خوندن رفت وردست یه پزشکی بعد از ۱ سال پزشک شد اون وقت بیا بگو تعمیر کار ماشین و پزشک در یه حدن
پزشکی که هفته ای 1 ملیارد درآمد داره چرامالیات بده؟؟این بیچاره داره به مردم خدمت می کنه و حتی فرصت یادگیری پوز رو هم نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
هفته ای یه میلیارد ؟؟عزیزم من پزشک عمومی هستم و روزی یه میلیارد دارم!!!!دروغ هر چی گنده تر بهتر!
امسال چند بار با پیامک اداره مالیات شمالغرب تهران مراجعه کردم ابتدا گفتن ماده 169 چند جریمه برای سال 92 هست مجددا برگه داده که به مالیات 96 اعتراض داری و تماس میگیریم جندروز بعد تماس گرفتند که شما 96 پنج ملیون دادید الان محاسبه کردیم 11 ملیون شده که بیایید اعتراض بزنید ! کجای دنیا اینطوری مالیات میگیرند ؟ مالیات 96 سه برابر 95 ؟ و جرایم سال 92 چند ملیون تومان ؟؟؟تمام اظهارنامه ها رو در وقت مقرر و نقدا پرداخت کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
اینجا ایران است و اداره مالیات آن نمونه در دنیا !
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
سلام . ماده ۱۶۹ رو تقریبا از همه مشاغل گرفتن. از من مهندس تا پدر کاسبم. دلیل هم ندارن میگن جریمه سال ۹۲ هست
فساد مالی تو این بخش بیداد میکنه اما کسی جرات نداره به موضوع رسیدگی کنه
من کاری به صنف پزشکی که یکم خودش و تافته جدابافته فرض کرده و کلان پول درمیاره و پاسخگوی هم‌نیست و مالیاتم نمیده ندارم
ولی اداره مالیات و قواتین ناقص و ممیزین سلیقه ای و ... واقعا فاجعه و مستبد و غیر منطقی و زورگو و کاسب هست .
یعنی ما کلا حاضر شدیم شرکت با ۴۰ نفر پرسنل و تعطبل کنیم تا از شر اذیتها و بخشنامه های کیلویی و رنگارنگ اداره مالیات و بیمه خلاص بشیم و عادی زندگی کنیم
از تمامی اصناف و هرکسی که به هر عنوانی درآمدی داره به طور عادلانه و در حد توان(بجز قشر کارگر که حقوقشون خیلی خیلی کمه) باید مالیات گرفته بشه و به صورت شفاف اعلام و در جهت رفاه مردم هزینه بشه. نه اینکه فقط کارمند و پزشک و مغازه دار یا خودرو باری مالیات بدن و بقیه فراری باشن.
مشكل اينه كه تمركز روي يك قشر خاص اشتباهه..حالا پزشك بزار وكيل يا طلا فروش. اگر قراره ماليات گرفته بشه بايد همزمان از همه شامل دلال و غيره بگيرن.
وقتي اينجوري ميشه پزشك ميگه مگه از وكيل ماليات ميگيريد، وكيل ميگه مگه از طلافروش ميگيري ، طلافروش ميگه مگه از دلال ميگيري و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
قشری که دولت برای حفظ بازارش انواع و اقسام انحصارها را بهش داده ، اجازه افزایش ظرفیت نمی ده، اجازه تحصیل در خارج و کار در ایران نمی ده، اجازه فعالیت به رشته های رقیب مانند طب سنتی و ... را نمی ده و هزاران امتیاز دیگر، حقش نیست که اول از همه در مورد مالیاتش اظهار نظر بشه؟
کدوم یک از مشاغلی که شما میگین به جز پزشک و وکلا همچین امتیازات انحصاری دارن؟
یک پزشک میتونه طلافروشی بزنه، ساخت و ساز بکنه ، مغازه و پاساژ داشته باشه و ... ولی یک مهندس، معلم و ... نمی تونه یک داروخانه داشته باشه .
با سلام چرا در مورد کلاسهای کنکور ورزشکاران طلافروشان آهنگران....حرف از مالیات نیست
حداقل این است که پزشکان با جان انسانها سروکار دارند و سالها درس خوانده اند صنف طلا فروش . ....چی
باید مدیریت پزشکان را به افراد غیر پزشک دهیم چون خودشون خیلی درسخوان هستند و کلا حواسشان به اقتصاد و جیب مردم نیست!! به دو چیز فکرمیکنند درس = پول

اقای هاشمی با طرح سلامت 15 میلیارد دلار پول بیت المال را داد به پزشکان و رفت . خودش و دو تا دخترهاش هم پزشک هستند مگر می شود قشر پزشک بر پزشک و خطای پزشکی و بر حق و حقوق بیمار مدیریت کند مسلما چرخه اشتباه است و باید این مافیا شکسته شود اگر 15 میلیارد دلار را میدادیم 200 دانشکده پزشکی تاسیس میکردیم و انحصار پزشکی را میشکستم تا اینکه پزشکان فکر کنند اگر شرایط سخت باشد کشور را ترک میکنند بروند هیچ مملکتی یک پزشک اینقدر پول مفت نمی گیرد. اگر مملکت قاطعیت داشت که 80 درصد پزشکان ضد قانون نمی شدند
خوبه دادگاه مفاسد اقتصادی شعبه ویژه ایی رو مسول رسیدگی به داراییهای پزشکان بکنه تا معلوم بشه دارایی هر پزشک چقدره؟ و تا بحال چقدر مالیات دادن؟ و چه مقدار مالیات بر ذمه دارند؟ تا مالیات پرداخت نشدا و دبرکردش رو پرداخت کنن، چه فرقی بین کارگر با پزشک هست که کارگر باید قبل دریافت حقوق مالیات بده و پزشک اصلا نده
تابناک جان، فقط یک بار، یک هفته کاری یک رزیدنت را توی یک بیمارستان آموزشی به تصویر بکشید تا صدای همه برای این همه هجمه علیه پزشکان خاموش بشه
نه تنها پزشکان بلکه بقیه هم نباید مالیات بدن مالیات بدیم که کجا به نفع مردم هزینه بشه؟ مگه جز حقوق های نجومی,... چیز دیگه ای هم می بینیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
اگه از اول به جای پول نفت مالیات می دادیم الان این اختلاص ها و حقوق های نجومی هم نبود. مردمی که مالیات بدن از دولت خدمات مطالبه می کنند ولی ملتی که یارانه بگیرن چشم بر روی تخلفات دولت می بندند چون میگن پول من که نیست
همه پزشکها سالی دو بار مسافرت خارج کشور میرن مثل همه کشورها اونهایی که مالیات ندادند رو ممنوع الخروج کنین تا ببینین چه جوری همشون صف میکشن . البته اگه واقعاً اراده ای باشه
خداییش انصاف هم خوب چیزیه//شماها که از اصل موضوع بی خرین چرا قضاوت میکنین
نصب کارت خوان یکی از روش های محاسبه مالیات هست اما روش های دیگری هم وجود دارد که اتفاقا اداره مالیات خیلی خوب از اون آگاهه و در مورد کسبه عادی به کار میبره بدین مهنا که مرتب کارمندانش رو به شکل مشتری به مغازه ها می فرسته. همین کار رو در مورد پزشکان انجام بدین به راحتی می تونید درآمد ماهانه اونها را( البته با تقریب) بدست بیارین.
روش دیگر: یک سامانه راه اندازی کنید و به مردم بگین که خودشون میزان مراجعه به پزشک با ذکر تاریخ رو در اون درج کنن. گرچه این روش هم تقریبی هست اما باز هم می تونه تعداد مراجعان هر پژشک رو تا حدودی مشخص کنه.
ممنوع الخروج شدن برخی پزشکان برابر گرفتن جون آنهاست برخی از آنها بطور قانونی و غیر قانونی خون مردم را سر می کشند و کسی به کسی نیست فقط باید آهی کشید و بس
ممنوع الخروج شدن برخی پزشکان برابر گرفتن جون آنهاست برخی از آنها بطور قانونی و غیر قانونی خون مردم را سر می کشند و کسی به کسی نیست فقط باید آهی کشید و بس
بنده دوستم روزه خان است و یک قران هم مالیات نمیدهد
با سلام و احترام.
لازم به ذکر است اکثریت پزشکان همانطوری که مسؤلان امر نیز عنوان کرده اند دارای دستگاه کارتخوان فعال میباشند .اما چیزی که مطرح است عدم ثبت آن در سامانه ایست که جدیدا ایجاد کرده اند و تا کنون هیچکدام از مشاغل دیگر به جز پزشکان موظف به آن نشده اند.مواظب باشیم تحت تاثیر القاعات افراد منفی قرار نگیریم.پایدار باشید.
اول از دستفروش جوناتون که کارت خوان هم دارند مالیات بگیرین بعد بیاین دنبال ما پزشکان که حداقل مجوز داریم :*
با توجه به اينكه قرار است ماليات افرادي كه نبايد ماليات بدهند از اطبايي گرفته شود كه مطب ندارند و حساب و كتابشان در مراكز و بيمارستان ها در دسترس است لذا بعيد به نظر مي رسد كه كاري با ماليات نده ها داشته باشد. سالها اين طور رفتار شده است مگر معجزه اي رخ دهد.شايد سيل و توفان و زلزله و مصيبت هاي ديگر نتيجه كلاه گذاشتن سر عدالت باشد كه هر روز با انها روبرو هستيم
چونكه بد كردي به ترس ايمن مباش زانكه تخم است و بروياند خداش
این همه صنعت که مالیات نمی‌دن، صاف گیر دادن به قشری که تازه تو 40 سالگی به درآمد می‌رسه. اینم در نظر بگیرید، پزشکان 25 سال درس می‌خونن تا به درآمد برسن!

بعدشم، بله همه تمکین خواهند کرد، اما هزینه این تمکین از جیب مردم پرداخت خواهد شد. پزشک‌ها تعرفه‌های بالاتری خواهند گرفت. دولت هم این رو خوب می‌دونه. به جای اینکه با تک تک مردم درگیر بشه، پزشکها رو می‌فرسته جلو تا هزینه به اصطلاح مالیات رو از مردم بگیرن و بدن به دولت. به همین راحتی.
کلا ده درصد پزشکان کارتخوان ندارند
واقعا این همه هوچی گری اداره مالیات برای چیست
متاسفانه در طول سالیان دراز و ملاحظات بی دلیل مسئولین مربوطه ، اکثر پزشکان برای خود قدرتی شده اند و در اینمورد لابد بعضیها جهت همبستگی (کار مافیایی) با دیگر همکارانشان تلاش میکنند .
هموطنان عزیز باحق ویزیت فعلی واین همه خصومت فقط ویزیت کتابی می شوید و تجربه پزشک رو در روند درمان از دست می دهید.تجربه یک پزشک رو با هیچ نرخ و حتی نقدی وبا سکه طلا هم نمی تونید بخرید.این همجمه به ضرر کل جامعه هست. چون مریض مجبوره دهها برابر هزینه کنه وقت بذاره.
آقابهترین کاراینه که پزشکانی که خلاف قانون عمل میکنندراباراول به حبس ابدوباردوم به اعدام محکوم کنندبدون بخشش بقیه که به قانون عمل نمیکنندراطبق معمول همیشگی تشویق کنندتاحال پزشکان گرفته شود، البته محض اطلاع عرض شودکه چنین قانونی به تصویب نرسیده البته ازنظروزارت دارائی قانون است ! اینراپزشکان میدانندوآلبته پزشکانی که کارت خوان دارندپزشکانی کم کاروکم درآمدندکه تاکنون دارائی ازآنهامالیاتهای زیادی میگرفت برای اینکه به دارائی ثابت کنندکه درآمدی ندارندکارت خوان گرفته اند تابناک اگرمطلب رامنشرکردی که مطمئن نیستم لطفا ادیت نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
آقا اجازه بده اول اعدامشون کنیم بعد برای بار دوم حبس ابد بدیم.اینجوری حالشون بیشتر گرفته میشه می خندیم
رفتم دکتر میگه 20تومانش نقد بده بقیه شو کارت بکش اگه بگی نه که اصلا" ویزیتت نمیکنن
مطب های خصوصی تعطیل همه برن درمانگاههای دولتی پراز متخصص وفوق تخصص با ویزیت بسیار کمتر.احتیاجی به تجربه پزشک مطب نداریم تا زیاد ونقد باشه .مالیات هم خواستن ندن چون دیگه در اامدی ندارن
تابناک اینقدر وسیله عقده گشاییها نشوید تابستان اغلب مرخصی بودند اغلب دارند برمیگردند چه مردم خوبی داریم همه ضد یکدیگر گویا پزشکان هیچ کمکی به نجات که نمیکنند
پیش دکتر نرید.برین کلتیک دانشگاه
مالیات را از بالا شروع کنید مثلا آستان قدس
دو تا کار بکنبد
1- طراحی یک سایت پذیرش اینترنتی پزشکان بصورت ملی
2- ثبت شماره دفترچه و شماره برگ دفترچه در سیستم
تابناک در بیطرفی وحق گویی رکورد زدی هرچه برعلیه پزشکانه با هرشیوه ای مینویسی جواب را مخفی میکنی یعنی کسیکه مینویسه پزشکان را به حبس ابد واعدام محکوم کنید باب میل شماست این اخرین باره که وارد سایت غیر اخلاقی شما میشوم توقع انتشار هم ندارم خودرا بشناسید
مثل خودشان رفتار کنید بگویید کارتخوان بگذارید ویزیت را بالا ببرید آنوقت همه کارتخوان خواهند داشت پزشکان پول پرست را این چنین شناسایی کنید
چه فشاری به پزشکان عزیز ! اومده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان