بازدید 9684

آموزش سئو گوگل مپ برای جذب مشتری!

کد خبر: ۹۲۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ 15 September 2019

اگر از میزان تاثیر گوگل مپ در سئو و فاکتورهای مرتبط با آن مطلع نیستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. ما به شما خواهیم گفت که چگونه گوگل مپ (Google Maps) و گوگل ریویو (Google Review) بر SEO سایت شما تاثیر می‌گذارند.

سلطه گوگل بر فضای وب، موضوعی انکارنشدنی است. بنابر آمار، هر کاربر به صورت میانگین ۳ تا ۴ مرتبه در روز از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کند و برای ۳۵ درصد از افراد نیز گوگل یک منبع همیشگی برای پیدا کردن محصولات و سرویس‌هایی است که به آنها احتیاج دارند. با این تفاسیر، هر کسب‌وکاری که در فضای مجازی فعالیت دارد، باید بتواند خود را با گوگل و سازو‌کار آن وفق دهد.

گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف را در نظر می‌گیرد که شاید رعایت همه آنها دشوار باشد. در این میان، Google Maps و Google Reviews از ابزارهای بسیار مهمی هستند که اگر به‌درستی از آنها استفاده کنید، می‌توانید وضعیت سئو سایت و کسب‌وکار خود را به شکل قابل توجهی بهبود بخشید. به همین بهانه، در ادامه نگاهی دقیق به تاثیر گوگل مپ در سئو و اهمیت گوگل ریویو در بهبود رتبه سایت خواهیم داشت.

اهمیت گوگل ریویو و گوگل مپ در سئو

قبل از شروع، بهتر است چند واقعیت مهم در مورد گوگل ریویو را که شاید از آنها بی‌خبر باشید، بیان کنیم:

  • پیش از خرید، از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر از مردم نظرات و نقدهای (Reviews) نوشته‌شده توسط سایر کاربران در مورد محصولات یک شرکت را مطالعه می‌کنند.
  • ۹۷ درصد از این افراد می‌گویند نظرهای نوشته‌شده بر خرید آنها اثرگذار است.
  • تقریبا همه خریداران، به این نظرات به اندازه توصیه‌های خانواده و دوستان اعتماد دارند!

در مورد گوگل مپ چطور؟

  • ۸۶ درصد از مردم از این ابزار برای پیدا کردن محصولات و سرویس‌هایی که به آنها نیاز دارند، استفاده می‌کنند.
  • ۱ نفر از هر ۵ نفر، ۲۴ ساعت پس از بررسی آنلاین کسب‌وکار و محصولش، خرید خود را انجام می‌دهد.
  • ۵۸ درصد از کاربران برای پیدا کردن کمپانی‌های مختلف از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند.

این آمار و ارقام به خوبی نشان‌دهنده تاثیر گوگل مپ در سئو و اهمیت نظرات نوشته‌شده توسط کاربران هستند.

Google Maps و Google Reviews چقدر در سئو محلی تاثیرگذارند؟

زمانی که صحبت از سئوی محلی یا لوکال سئو در میان باشد، دو فاکتور بسیار مهم دیگر مطرح می‌شود که حتما باید با آنها آشنا باشید: Local Pack و Localised Organic Ranking.

لوکال پک

لوکال پک (Local Pack) بخشی از نتایج جستجوی گوگل است که در آن، سه کسب‌وکار برتر مرتبط با عبارت جستجو‌شده توسط شما در زیر نقشه نمایش داده می‌شود.

مطابق با بررسی انجام‌شده توسط Moz، نقدها و نظرات ثبت‌شده توسط کاربران، شانس دیده شدن کسب‌وکارها در لیست Local Pack را تا ۱۳ درصد و ابزار Google My Business (که به کمک آن می‌توان موقعیت کمپانی را در نقشه مشخص کرد) تا ۱۹ درصد افزایش می‌دهند. شاید این ارقام آنقدرها هم وسوسه‌کننده نباشند، ولی به‌مراتب تاثیر بالاتری در مقایسه با منشن‌ها، سوشیال سیگنال، نرخ پرش و مواردی از این دست خواهند داشت.

رتبه‌بندی محلی

اگرچه تاثیر این مورد کمتر از لوکال پک است، اما گوگل ریویو و مپ در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها بر اساس جستجوی محلی نیز تاثیر بسزایی دارند و تنوع، کیفیت و کمیت نظرات کاربران و همچنین سیگنال‌های My Business (که شامل Maps هم می‌شود)، شانس شما برای نمایش کسب‌وکارتان بعد از لوکال پک را تا ۱۴ درصد افزایش می‌دهند که این رقم باز هم بیشتر از تاثیر سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی است.

چرا گوگل به نظرات کاربران اهمیت می‌دهد؟

پاسخ این سوال روشن است: چون نظرات مشتریان شما منبعی مطمئن‌تر از اطلاعاتی است که شما روی وب‌سایت کسب‌وکار خود قرار می‌دهید. اساسا، نظرات مشتریان در گوگل مپ نوعی از Online Social Proof یا همان مدارک اجتماعی آنلاین برای تایید شما محسوب شده و به واسطه آنها، تایید سایر اطلاعات موجود در فضای وب در مورد کسب‌وکارتان برای گوگل امکان‌پذیر می‌شود.

جالب است بدانید گوگل فقط به این نظرات بسنده نمی‌کند و نقدهای کاربران در وب‌سایت‌های دیگری مثل فیسبوک، یلپ، سایت خودتان و منابع متعدد دیگر روی سئو سایت شما تاثیرگذار هستند.

تاثیر گوگل مپ در سئو چقدر است؟

گوگل در سال جاری میلادی با انتشار آپدیتی جدید برای چگونگی رتبه‌بندی محلی، «نزدیک بودن به جستجوکننده» را به عنوان مهم‌ترین فاکتور در رتبه‌بندی سایت‌ها معرفی کرد. با این حال، هنوز هم بسیاری از کسب‌وکارها درستی آدرس خود در گوگل مپس را بررسی نمی‌کنند.

زمانی که وب‌سایت خود را در Google My Business ثبت می‌کنید، گوگل بر اساس داده‌های دریافتی از اینترنت شما، موقعیت کسب‌وکارتان را به صورت خودکار سنجاق می‌کند. اگر داده‌های دریافتی به هر دلیلی نادرست باشند، یعنی موقعیت شرکت شما در مپس به درستی ثبت نشده است. این اتفاق نه‌تنها باعث سردرگمی و کاهش مشتریان می‌شود، بلکه با تغییر فاکتور «نزدیک بودن به جستجوکننده» سئو سایت هم لطف خواهد خورد. در این مورد، کافیست تعدادی از کاربران آدرس نادرست کسب‌وکار شما را به گوگل گزارش دهند تا وضعیت آن به غیر قابل اعتماد تغییر کند.

بهبود سئو سایت با انتخاب درست آدرس و پاسخ به نظرات

علی‌رغم تاثیر بالای گوگل ریویو و گوگل مپ در سئو، بسیاری از کسب‌وکارها به آسانی از این دو فاکتور مهم عبور می‌کنند. اگر نمی‌خواهید نام کسب‌وکار شما در لیست سیاه گوگل قرار بگیرد، کافیست آدرس صحیح را از طریق Google My Business مشخص و تایید کنید. شاید مدیریت گوگل ریویو و جواب دادن به کاربران در مرحله اول کمی زمان‌بر باشد، اما قطعا ارزش وقتی را که می‌گذارید خواهد داشت. پاسخ دادن به نظرات کاربران موجب افزایش اعتبار سایت شما نزد گوگل و کاربران می‌شود و نشان می‌دهد برای آنها و نظرات‌شان ارزش قائل هستید.

معمولا برندهایی که در این زمینه فعال بوده و از طریق Google Reviews تعامل بیشتری با کاربران دارند هم نزد این موتور جستجو معتبرتر هستند. هدف اصلی گوگل از انجام این کار، نمایش بهتر نتایج با اولویت‌بندی کسب‌و‌کارها است. در نهایت، شما می‌توانید با پاسخ‌های هوشمندانه به بهبود سئو سایت خود کمک کنید. با اینکه ارائه اطلاعات درست و رعایت ادب اهمیت زیادی دارند، اما با استفاده از کلمات کلیدی مهم در مورد کسب‌‌وکار و عبارت‌هایی که بیشتر جستجو می‌شوند، در کنار سئو گوگل مپ، می‌توان نهایت استفاده را از گوگل ریویو برد.

برای مطالعه جدید ترین مقالات آموزش سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ به وب سایت virlan.com مراجعه کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار