بازدید 3938

وزیر انرژی عربستان کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت را تایید کرد

کد خبر: ۹۲۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 15 September 2019

وزیر انرژی عربستان سعودی گفت حملات پهپادی به ۲ مورد از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو باعث شده ۵.۷ میلیون بشکه در روز، یا حدود ۵۰ درصد از کل تولید غول نفتی عربستان، متوقف شود.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، عبدالعزیز بن سلمان که اخیرا با برکناری خالدالفالح بر صندلی وزارت انرژی عربستان تکیه زده، بامداد یکشنبه رسما توقف ۵۰ درصد از تولید نفت این کشور در اثر عملیات پهپادی نیروهای مقاومت علیه تاسیسات نفتی شرکت آرامکو را تایید کرد.

وزیر انرژی عربستان سعودی گفت که حملات پهپادی نیروهای مقاومت به ۲ مورد از تاسیسات نفتی آرامکوی سعودی باعث شده ۵.۷ میلیون بشکه در روز، یا حدود ۵۰ درصد از کل تولید غول نفتی عربستان، متوقف شود. نیروهای مقاومت حوثی مسئولیت این حملات را به عهده گرفته‌اند.  

انفجارهای ناشی از این حملات یک پالایشگاه بزرگ نفتی در شهر ابقیاق، در استان نفت‌خیز شرقی این کشور و یک تاسیسات نفتی دیگر در میدان نفتی خریص، را به لرزه درآورد و باعث ایجاد شعله‌های بزرگ آتش شد که تا ساعت‌ها به این تاسیسات آسیب رساند.

عبدالعزیز بن سلمان گفت که این حملات باعث شده است این تاسیسات فلج شوند و آرامکوی سعودی مجبور شده است که بخشی از تولید نفت و گاز خود را متوقف کند، اما این شرکت در حال بازیابی تولید از دست رفته است و در ۴۸ ساعت آینده در این مورد اطلاع‌رسانی خواهد کرد. بخشی از کاهش تولیدات از طریق ذخایر انبارهای نفتی این شرکت جایگزین خواهد شد.  

وی بدون این که نامی از مرتکب شوندگان این اقدام ببرد، گفت: این حمله‌ها نشان‌دهنده گسترش حملات به تاسیسات نفتی، ایستگاه‌های تولید نفت و نفتکش‌های خلیج‌فارس است.  

ارتش یمن مسئولیت این حملات پهپادی را به عهده گرفته‌اند. آنها از چهار سال پیش که عربستان سعودی وارد جنگ داخلی یمن شد و با بمباران‌های خود جان هزاران نفر را گرفت، به قلمروی سعودی حمله می‌کنند.

ارتش یمن صبح دیروز، شنبه با ۱۰ پهپاد مسلح به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی حمله کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار