بازدید 4045

باهاما دو هفته پس از دوریان در انتظار توفانی دیگر است

کد خبر: ۹۲۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳ 14 September 2019

مجمع‌الجزایر باهاما که دو هفته پیش ازسوی توفان موسوم به «دوریان» درنوردیده شد، در انتظار توفان دیگری است که تازه شکل گرفته و در حال نزدیک شدن به این منطقه است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، توفان «دوریان» دو هفته پیش مجمع‌الجزایر باهاما در جنوب شرق قاره آمریکای شمالی را در نوردید و خرابی‌های وسیعی را در این منطقه ایجاد کرد؛ اما گویا هنوز توفان‌های گرمسیری دست از سر این منطقه و مردم آن برنداشته است.

شبکه خبری سی‌بی‌اس بامداد شنبه به نقل از «مرکز ملی گردباد» گزارش داد که باهاما بار دیگر هشدار توفان گرمسیری صادر و اعلام کرده که این توفان در صورت شکل گرفتن به همان منطقه برخورد می‌کند که ازسوی دوریان در هم کوبیده شد.

به گفته مرکز ملی گردباد، جزایر آباکو، پری، بیمینی، الوترا، گراند باهاما و نیوپراویدنس مناطقی هستند که در ۳۶ ساعت آینده شاهد توفان خواهند بود.

این اختلال جوی که اکنون «چرخند گرمسیری احتمالی شماره ۹» نام دارد، می‌تواند روز یکشنبه ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر باران در باهاما فرو بریزد که در برخی مناطق تا ممکن است تا ۱۸ سانتی‌متر نیز برسد.

براساس این گزارش، شرایط برای تبدیل شدن این اختلال جوی به توفان گرمسیری در اواخر روز جمعه یا اوایل شنبه آماده است و در صورتی که به این شرایط برسد، نام آن توفان گرمسیری «هومبرتو» خواهد بود.

توفان «دوریان» ویرانی‌های گسترده‌ای را در باهاما به وجود آورد و جان نزدیک به ۵۰ نفر را گرفت. پس از گذشت نزدیک به دو هفته از این توفان، مقام‌های این مجمع الجزایر شمار مفقودین این حادثه را ۲ هزار و پانصد نفر تخمین زده و اعلام کردند که بیش از ۷۰ هزار نفر نیز در این منطقه به کمک های فوری نیاز دارند.

انتظار می رود با ادامه عملیات جستجو و تعداد بالای مفقود شدگان، شمار کشته شدگان نیز افزایش یابد.

«کارل اسمیت» از آژانس مدیریت بحران باهاما با اعلام اینکه فهرست مفقودشدگان هنوز نهایی نشده، از مردم خواست تا نام مفقودین را هرچه سریع تر به این سازمان اطلاع دهند.

این توفان که قدرتمندترین توفان جزایر باهاما بود، با سرعتی معادل ۲۹۸ کیلومتر در ساعت این جزیره را درنوردید و خسارت های گسترده ای برای ساکنان آن به بار آورد.

مسئولین مدیریت بحران باهاما می گویند که بیش از پنج هزار نفر به جزیره «نیو پراویدنس» به پایتختی ناسو منتقل شده اند و چیزی حدود ۷۰ هزار نفر، تقریبا همه چیز خود را از دست داده و نیازمند کمک‌های فوری هستند.

«هوبرت مینیس» نخست وزیر باهاما اعلام کرد که دولت برای ایجاد مسکن و سرپناه موقت برای کسانی که خانه های خود را از دست داده اند، تلاش می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل