بازدید 4591
۱

باید از فیلم نامه های فاخر با مضامین دینی حمایت کرد

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: استعداد ایرانی از نظر تکنیک نمایش ، یک استعداد ویژه و خاصی است اما گاهی فقر نویسندگی و محتوا وجود دارد.
کد خبر: ۹۲۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 11 September 2019

سیدصادق طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: سینما به عنوان یک رسانه ریشه‌دار و تاثیرگذار می‌تواند به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای انتقال مفاهیم معنوی، مترقی و پیشرفته به حساب بیاید و به دلیل اینکه سینما محصول دسترنج یک سری از هنرمندان، نویسندگان و کسانی است که در این زمینه فعالیت دارند به همین دلیل چنانچه بخواهیم سینمای خوب و پیشرفته‌ای داشته باشیم هنرمندان باید بیش از گذشته توجه ویژه به مسائل معنوی داشته باشند.
در سینمای ایران استعداد کاملی برای پیشرفت از نظر تکنیکی وجود دارد بنابراین باید فیلمنامه نویسی و تربیت هنرمند در اولویت باشد

گاهی شأن سینما از نظر اقتصادی پایین می‌آید

نماینده مردم اردستان و زواره در مجلس افزود: به دلیل اینکه گردش کار سینما با کار اقتصادی گره خورده و خصوصی اداره می‌شود و برای تولید یک فیلم کلی هزینه می‌شود اما متاسفانه گاهی شأن سینما بسیار نازل می‌شود و در حد سطح بازار و مسائل کم ارزش اقتصادی می‌آید. البته باید به گردش اقتصادی سینما توجه داشت اما ابزار مهمی که به عنوان هنر در اختیار هنرمند قرار می‌گیرد، بسیار ارزشمندتر از این است که شکسته شده یا در اختیار مضامین کوتاه، کوچک و دم دستی قرار گیرد که در حال حاضر گاهی در سینما این موارد دیده می‌شود.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سینما یک هنر است و هنر قابل ارزش گذاری نیست و کسانی که در این حیطه کار می کنند، هم باید ارزش نعمت بزرگ خدادادی را بدانند و هم بتوانند هدف گذاری خوبی کنند تا ارزش این هنر و اثر گذاری آن بیش از گذشته باشد.

دچار فقر نویسندگی و محتوا هستیم

وی با بیان اینکه خوشبختانه هنرمندان برجسته و بسیار خوبی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: استعداد ایرانی از نظر تکنیک نمایش، یک استعداد ویژه و خاصی است اما گاهی فقر نویسندگی و محتوا وجود دارد یعنی چنانچه این مقدار از هنر در اختیار یک متن و محتوای بسیار خوبی قرار گیرد، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت به‌طوری‌که بسیاری از محصولات ارزشمند در سینما نتیجه فیلمنامه‌های خوب بوده است. فیلمنامه‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

باید فیلم نامه نویسی و تربیت هنرمند در اولویت باشد

طباطبائی نژاد با تاکید بر اینکه باید الگوسازی و الگو گیری از نویسندگی و محتواسازی در سینما وجود داشته باشد، افزود: در سینمای ایران غیر از مسائل تکنیکی و فنی که روز به روز در جهان وجود دارد و ایران نیز استعداد کاملی برای پیشرفت از نظر تکنیکی دارد اما برای استفاده بهینه از ابزار و استعداد فعلی که در حال حاضر بروز و ظهور دارد، 2 مسئله بسیار اثربخش است. یکی از مسائل، فیلمنامه نویسی و نویسندگی است که می‌توان از متون دینی و مقدس الگوبرداری کرد و باید از فیلم نامه های فاخر با مضامین دینی حمایت کرد .

ایران باید از نظر فیلمنامه نویسی پیشرفت کند

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار داشت: ایران باید از نظر فیلمنامه نویسی پیشرفت کند همچنین تربیت هنرمندانی که تفکر مترقی معنوی داشته باشند نیز بسیار مهم است چراکه وجود اینها باعث می‌شود تا تحولی در نوع تفکر و نگاه به سینما داشته باشیم. قطعا همان زمانی که امام خمینی به ایران آمدند و برخی فکر می‌کردند که سینما بسته می‌شود اما امام فرمودند که مخالف سینما نیستیم چراکه سینما یک ابزار است و باید در اختیار محتوای مترقی، الهی و مقدس قرار گیرد.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: محتوای سرگرمی اشکالی ندارد اما گاهی برخی سرگرمی‌ها به دلیل اینکه به دنبال جلب کردن مخاطبان بسیار است، سطح هنر سینما را بسیار نازل می‌کنند که این پسندیده نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
40 سال حمایت کردید این نتیجه اش شده ادامه بدید ببینیم چیکار می کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل